Kuinka pian teillä alkanut paranemaan eppari-haava?
Mulla viikko synnytyksestä ja yhä vain kipeä, istua ei voi oikeastaan ollenkaan. Välillä siellä on jopa sellaista paineen tunnetta.
Onkohan olemassa muuta paranemista nopeuttavaa keinoa kuin ahkera suihkuttelu? Välillä meinaa tulla itku oikein kunnolla kun pissalla käyntikin kirvelee.
Episiotomia
5
10057
Vastaukset
- äiti
moikka! kannattaa käydä varmuuden vuoksi lääkärissä,jos siellä on vaikka tikki auennut. mulla aluksi pissaaminen ei kirvellyt mutta se rupes yhtäkkiä kirvelemään. lääkärissä selvisi että tikki oli auennut ja siihen oli tullut sitten tulehdus. sain siihen viikon antibioottikuurin ja kirvely loppui siihen. eiköhän se kohta ala helpottamaan!
- vm80
Mä vedin särkylääkkeita 1,5 vko ja sit se parantu ihan äkkiä sen jälkeen. Kiristystä jatku noin 4vko. Mulla haava oli tosi kipeä ja kirveli pissatessa mutta lääkäri sanoi että haava on siisti eikä sitä edes huomais jos ei tietäis siellä haavaa olevan. Synnärillä sanottiin et jos tikki repeää niin ei sitä aleta korjaamaankaan kun se paranee itsekseenkin tosi nopee. Mulla kans meinas itku tulla monesti ton 1,5viikon aikana kun mitään ei pystyny tekee ja peräruiskeita jouduin käyttää jotta pysty vessassa käydä. Kyllä se siitä paranee...usko pois.
- Ummae
Minulle kaikkein hankalin vaihe oli juuri viikko synnytyksen jälkeen. Silloin turvotus oli laskenut eikä enää lieventänyt särkyä. Välillä en meinannut päästä sängystä ylös, eikä maksimiannos särkylääkettäkään auttanut.
Sen jälkeen kuitenkin aloin parantua nopeasti. Kipu helpotti päivä päivältä, ja 2 viikkoa synnytyksen jälkeen pystyi jo istumaan normaalisti.
Kyllä se siitä lähtee! Tsemppiä! - Violet82
Mullakin kirveli tosi kovasti. Soitin siitä kirvelystä neuvolaan noin viikon päästä synnytyksestä. Sain heti samana päivänä käydä neuvolassa ja poistivat tikit. Sen jälkeen loppui kirvely tosi nopeasti. Neuvolantäti sanoi, että tikit voi hyvin poistaa, niin haava paranee paljon nopeammin. Sitten oli myös helpompi istuakin, kun eivät tikit enää kiristäneet.
- Kesti
haavan paraneminen ja kivun loppuminen ainakin kuukauden.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822