Keittiön kaapit itse tehden?

Mietinpä sitäkin vaihtoehtoa

Olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa kun ovat nuo keittiökalusteet melkoisen kalliita kuitenkin, että jos itse tekisi kaappien rungot mdf-levystä? Ja sitten tilaisi pelkät ovet jostain muualta. Onko kokemusta tällaisesta ja olisiko muun rakentamisen keskellä kauhea urakka alkaa värkkäämään itse rungot?

12

13767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietenkin

      miten näppärä jätkä olet. Ja minkalaisia kaappeja aiot tehdä.

      • jätkä ollenkaan

        vaan naispuoleinen? ;) Halusin vaan tiedustella onko siinä kovin kova homma ne tehdä. En minä mitään kauhean monimutkaisia systeemejä ajatellu.


      • mikä vaan
        jätkä ollenkaan kirjoitti:

        vaan naispuoleinen? ;) Halusin vaan tiedustella onko siinä kovin kova homma ne tehdä. En minä mitään kauhean monimutkaisia systeemejä ajatellu.

        .........ja olisiko muun rakentamisen keskellä kauhea urakka alkaa värkkäämään itse rungot?........

        Vastaus on ihan varmasti KYLLÄ. Vai onko sulla puusepän ammattitaito ja käytössä puusepänverstaan koneet?
        Veikkaanpa, että kaiken muun rakentamisen keskellä jopa kaappien kasaaminen valmiista osista on riittävä urakka.


    • LA Pin

      ja Kari Ojalan "Parempi pientalo" -kirjassa jopa siihen rohkaistaan. Keittiönkaappien ylimalkaiset ohjeetkin tee-se-itse-naiselle, mutta oletan, että jonkinlaista kokemusta nikkaroinnista olisi hyvä olla taustalla. :-)

    • MATZU

      ...pitkälti siitä millaiset liukukiskot ja saranat olet suunnitellu niihin.Itse runkojen osuus kaapin kokonaishinnasta on niin pieni että ei kannata alkaa niitä ite tekemään.Paitsi jos ottaa harrastuksen kannalta... :D ...ja muun rakentamisen ohessa EN SUOSITTELE.

      • ero todella pieni

        Itse meinattiin vaihtaa pelkät ovet keittiössä niin yksi myyjä tuumasi vain että n800-1000€ lisää niin tulee rungotkin!
        No meidän 15 neliön keittiössä rungot teki 950€..en tuolla hinnalla lähtisi kyllä runkoja itse väsämään vaikka osaisinkin!...Hyödynnä aika jotenkin muuten ja anna muiden ammattilaisten tehdä!


    • asianmukaisia

      laitteita en suosittele. Minä tein meille kaikki kalusteet itse runkoineen ovineen, mutta käytössäni oli puusepän verstas kaikkine tarvittavine laitteineen. Ehkä 10 vuoden kokemus kalusteiden teosta auttoi asiassa myöskin.

      Rungot on sinällään helppo tehdä, mutta en yhtä kaappia enempää alkaisi tekemään ilman määrämittaan katkovaa levysirkkeliä ja monikaraista porakonetta. Runkojen reunat on myös aika hankala saada siisteiksi "kotikonstein".

      Kun mietit hintaa, niin pääasiallinen hinta muodostuu kuitenkin niistä ovista.

      • itse1

        Kalustevalmistaja voin tuohon sanoa että eihän tuo kalusteen kokoaminen mitään ruudinkeksijän hommaa ole. Jos sulle käy vakiomittaiset rungot niin mene esim. lähimpään puukeskukseen ja ostat sieltä tarvitsemasi komponentit ja kokoat ne. Ovet voit tilata joltain puusepältä joka toimittaa ovitehtaiden ovia. Hommana sinänsä aika aikaa viepä mutta jos tuntuu siltä ettei siinä rakentamisessa ole tarpeeksi työtä niin mikä ettei. Kyllähän siinä vähän säästää rahaa. Jos itse olisin rakentaja niin ottaisin ne kalusteet kylläkin jostain myyjältä koottuna ja maksaisin siitä sitten vähän enemmän.


    • jos nyt tekisin

      kannaattaa myös miettiä vaihtoehtoisia juttuja. esimerkiksi astioita voi sijoitella valtavan määrän liukuovikaapistoon. sellaisen voi rakentaa normaalia kapeampana ja laittaa tavallisia tai lasihyllyjä,telineitä yms. perinteisiä kaappeja ei silloin tarvita niin montaa. meillä ainakin toimii hyvin.

    • Mietinpä sitäkin vaihtoehtoa

      Taidan siis tyytyä rakentamaan itse tuota taloa ja tekemään sellaista mihin minulla on koulutus ja kokemus. Ja ostaa sitten ne rungotkin ovien mukana. Kiitos vastauksista!

      • halpaa

        ... jos näppäryyttä riittää, niin toria / vast seuraamalla saa rungot (puoli-)ilmaiseksi jonkun remppaajan keittiöstä usein purku- ja/tai poiskuljetuspalkalla - kunhan varmistaa että koot vastaavat nykyisiä standardeja. Niihin sitten ovet...
        Edellyttää kuitenkin sen verran taitoa, että osaa soveltaa omiin tarpeisiinsa.


      • pennonen
        halpaa kirjoitti:

        ... jos näppäryyttä riittää, niin toria / vast seuraamalla saa rungot (puoli-)ilmaiseksi jonkun remppaajan keittiöstä usein purku- ja/tai poiskuljetuspalkalla - kunhan varmistaa että koot vastaavat nykyisiä standardeja. Niihin sitten ovet...
        Edellyttää kuitenkin sen verran taitoa, että osaa soveltaa omiin tarpeisiinsa.

        No ei kai kukaan nyt sentään niin pihi, että uuteen kämppään vanhoja keittiökaapin runkoja - ei kai..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1535
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      741
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe