Olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa kun ovat nuo keittiökalusteet melkoisen kalliita kuitenkin, että jos itse tekisi kaappien rungot mdf-levystä? Ja sitten tilaisi pelkät ovet jostain muualta. Onko kokemusta tällaisesta ja olisiko muun rakentamisen keskellä kauhea urakka alkaa värkkäämään itse rungot?
Keittiön kaapit itse tehden?
12
14967
Vastaukset
- tietenkin
miten näppärä jätkä olet. Ja minkalaisia kaappeja aiot tehdä.
- jätkä ollenkaan
vaan naispuoleinen? ;) Halusin vaan tiedustella onko siinä kovin kova homma ne tehdä. En minä mitään kauhean monimutkaisia systeemejä ajatellu.
- mikä vaan
jätkä ollenkaan kirjoitti:
vaan naispuoleinen? ;) Halusin vaan tiedustella onko siinä kovin kova homma ne tehdä. En minä mitään kauhean monimutkaisia systeemejä ajatellu.
.........ja olisiko muun rakentamisen keskellä kauhea urakka alkaa värkkäämään itse rungot?........
Vastaus on ihan varmasti KYLLÄ. Vai onko sulla puusepän ammattitaito ja käytössä puusepänverstaan koneet?
Veikkaanpa, että kaiken muun rakentamisen keskellä jopa kaappien kasaaminen valmiista osista on riittävä urakka.
- LA Pin
ja Kari Ojalan "Parempi pientalo" -kirjassa jopa siihen rohkaistaan. Keittiönkaappien ylimalkaiset ohjeetkin tee-se-itse-naiselle, mutta oletan, että jonkinlaista kokemusta nikkaroinnista olisi hyvä olla taustalla. :-)
- MATZU
...pitkälti siitä millaiset liukukiskot ja saranat olet suunnitellu niihin.Itse runkojen osuus kaapin kokonaishinnasta on niin pieni että ei kannata alkaa niitä ite tekemään.Paitsi jos ottaa harrastuksen kannalta... :D ...ja muun rakentamisen ohessa EN SUOSITTELE.
- ero todella pieni
Itse meinattiin vaihtaa pelkät ovet keittiössä niin yksi myyjä tuumasi vain että n800-1000€ lisää niin tulee rungotkin!
No meidän 15 neliön keittiössä rungot teki 950€..en tuolla hinnalla lähtisi kyllä runkoja itse väsämään vaikka osaisinkin!...Hyödynnä aika jotenkin muuten ja anna muiden ammattilaisten tehdä!
- asianmukaisia
laitteita en suosittele. Minä tein meille kaikki kalusteet itse runkoineen ovineen, mutta käytössäni oli puusepän verstas kaikkine tarvittavine laitteineen. Ehkä 10 vuoden kokemus kalusteiden teosta auttoi asiassa myöskin.
Rungot on sinällään helppo tehdä, mutta en yhtä kaappia enempää alkaisi tekemään ilman määrämittaan katkovaa levysirkkeliä ja monikaraista porakonetta. Runkojen reunat on myös aika hankala saada siisteiksi "kotikonstein".
Kun mietit hintaa, niin pääasiallinen hinta muodostuu kuitenkin niistä ovista.- itse1
Kalustevalmistaja voin tuohon sanoa että eihän tuo kalusteen kokoaminen mitään ruudinkeksijän hommaa ole. Jos sulle käy vakiomittaiset rungot niin mene esim. lähimpään puukeskukseen ja ostat sieltä tarvitsemasi komponentit ja kokoat ne. Ovet voit tilata joltain puusepältä joka toimittaa ovitehtaiden ovia. Hommana sinänsä aika aikaa viepä mutta jos tuntuu siltä ettei siinä rakentamisessa ole tarpeeksi työtä niin mikä ettei. Kyllähän siinä vähän säästää rahaa. Jos itse olisin rakentaja niin ottaisin ne kalusteet kylläkin jostain myyjältä koottuna ja maksaisin siitä sitten vähän enemmän.
- jos nyt tekisin
kannaattaa myös miettiä vaihtoehtoisia juttuja. esimerkiksi astioita voi sijoitella valtavan määrän liukuovikaapistoon. sellaisen voi rakentaa normaalia kapeampana ja laittaa tavallisia tai lasihyllyjä,telineitä yms. perinteisiä kaappeja ei silloin tarvita niin montaa. meillä ainakin toimii hyvin.
- Mietinpä sitäkin vaihtoehtoa
Taidan siis tyytyä rakentamaan itse tuota taloa ja tekemään sellaista mihin minulla on koulutus ja kokemus. Ja ostaa sitten ne rungotkin ovien mukana. Kiitos vastauksista!
- halpaa
... jos näppäryyttä riittää, niin toria / vast seuraamalla saa rungot (puoli-)ilmaiseksi jonkun remppaajan keittiöstä usein purku- ja/tai poiskuljetuspalkalla - kunhan varmistaa että koot vastaavat nykyisiä standardeja. Niihin sitten ovet...
Edellyttää kuitenkin sen verran taitoa, että osaa soveltaa omiin tarpeisiinsa. - pennonen
halpaa kirjoitti:
... jos näppäryyttä riittää, niin toria / vast seuraamalla saa rungot (puoli-)ilmaiseksi jonkun remppaajan keittiöstä usein purku- ja/tai poiskuljetuspalkalla - kunhan varmistaa että koot vastaavat nykyisiä standardeja. Niihin sitten ovet...
Edellyttää kuitenkin sen verran taitoa, että osaa soveltaa omiin tarpeisiinsa.No ei kai kukaan nyt sentään niin pihi, että uuteen kämppään vanhoja keittiökaapin runkoja - ei kai..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809