... jos laittaa altakasteluruukkuun ihan tavallista kukkamultaa kun luin eilen että altakastelu ruukuille on ihan erikseen siihen tarkoitettua multaa. Pitääkö minun nyt sitten ottaa juuri istuttamani peikonlehti pois ja istuttaa se uudelleen siihen altakasteluruukkuun tarkoitettuun multaan. Sopiiko peikonlehedelle muuten edes altakasteluruukku vai tavallinen???
onko haittaa?
6
4948
Vastaukset
- maija
minulla on ollut peikonlehti jo pari vuotta altakasteluruukussa ja ihan tavallisessa mullassa.hyvinhän tuo näyttää pärjäävän :)
- Lilla my
...VALLAN HYVIN KÄYTTÄÄ MULTAA KUIN MULTAA ALTAKASTELURUUKKUUN. OLEN TEHNYT NÄIN AINA. KUKKANI VOIVAT LOISTAVASTI.
- Hibiscus
Kannattaa kuitenkin kastella kuin normaaliin ruukkuun. Altakastelumulta on tarkoitettu kyseisille ruukuille juuri sen takia, että sen veden kapillaarinen nousu tapahtuu mullan koostumuksen takia paremmin.
- query
Hibiscus kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin kastella kuin normaaliin ruukkuun. Altakastelumulta on tarkoitettu kyseisille ruukuille juuri sen takia, että sen veden kapillaarinen nousu tapahtuu mullan koostumuksen takia paremmin.
on sitten istuttaa niitä altakasteluruukkuihin, jos päältä kastelee? Tavallinenkin multa menettelee, mutta altakastelumulta on läpäisevämpää, joten vesi imeytyy helpommin multaan eikä se jää liian märäksi kuten tavallista multaa käytettäessä voi käydä.
- Hibiscus
query kirjoitti:
on sitten istuttaa niitä altakasteluruukkuihin, jos päältä kastelee? Tavallinenkin multa menettelee, mutta altakastelumulta on läpäisevämpää, joten vesi imeytyy helpommin multaan eikä se jää liian märäksi kuten tavallista multaa käytettäessä voi käydä.
Ei siinä olekaan järkeä:D mutta tavallisen mullan kanssa en kovasti uskaltaisi täyttää tankkia.
- Anonyymi
Multa kuin multa käy,nykyään tuntuu että pitäisi joka kukkaan ostaa omanlaisensa multa,eihän ennenkään ole ollut useia multalaatuja..myyntikikkoja kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984