Millainen on neuroottinen persoonallisuus? Voiko neuroottinen ihminen vaatia kohtuuttomia muilta esimerkiksi lapsiltaan ja ajatella koko ajan, mitä muut ajattelevat hänestä ja hänen lapsistaaan lapsien käyttäytymisen perusteella? Miten tällainen neuroottisuus syntyy? Voivatko omat lapsuuden ongelmat ja menetyksen pelot aiheuttaa tällaista käytöstä?
Neuroottisuus
15
2040
Vastaukset
- dfg5
Onko ongelman ydin se, että vanhemmat heijastavat omat ongelmasa lapsiin vai se, että vanhemmat haluavat luoda ympäristölleen mielikuvan perheestä lapsiensa kautta? Meillä päin monessa yrittäjäperheessä = raharötöstelijöitä, niin on "viallinen" lapsi = lapsi vanhempien toiminnan syntipukkina. Kiusa jatkuu pitkälti lapsien aikuisuuteen.
Olen seurannut jonkin aikaa viestejäsi. Minusta tuntuu että vanhempasi ja sukusi hylkii sinua koska olet et ole niin sinnikäs ja yritteliäs kun he.
Vanhempasi saa syyttää itseään, kyllä ison miehen pitää joskus itsekin yrittää, ei sille pidä enää kaikkea kantaa valmiina pöytään muuten siitä tulee piloille hemmoteltu. Minä en saanut edes sadetakkia ja aineelliset oloni olivat tosi kurjat kunnes muutin omiin nurkkiini.
Vanhempasi uskovat psykologiaan, joten he eivät ole tietoisia miten asenteet ohjaavat ihmistä, vaan luulevat kaikkien sinun persoonanpiirteesi, jotka ovat heille epämieluisia johtuvan jostain mielisairaudesta, joka kuin taikaiskusta häviää kunhan sinut vain saadaan suljetuksi johonkin laitokseen jossa sinulle syötetään psykologisia ihmepillereitä.
Kun ihmettä ei tapahtunutkaan, syy ei tietenkään löytynyt lääkkeitä tai psykologiasta vaan tietysti jostain muualta, kuten aina.- Ja ylpeä siitä
Matti.W kirjoitti:
Olen seurannut jonkin aikaa viestejäsi. Minusta tuntuu että vanhempasi ja sukusi hylkii sinua koska olet et ole niin sinnikäs ja yritteliäs kun he.
Vanhempasi saa syyttää itseään, kyllä ison miehen pitää joskus itsekin yrittää, ei sille pidä enää kaikkea kantaa valmiina pöytään muuten siitä tulee piloille hemmoteltu. Minä en saanut edes sadetakkia ja aineelliset oloni olivat tosi kurjat kunnes muutin omiin nurkkiini.
Vanhempasi uskovat psykologiaan, joten he eivät ole tietoisia miten asenteet ohjaavat ihmistä, vaan luulevat kaikkien sinun persoonanpiirteesi, jotka ovat heille epämieluisia johtuvan jostain mielisairaudesta, joka kuin taikaiskusta häviää kunhan sinut vain saadaan suljetuksi johonkin laitokseen jossa sinulle syötetään psykologisia ihmepillereitä.
Kun ihmettä ei tapahtunutkaan, syy ei tietenkään löytynyt lääkkeitä tai psykologiasta vaan tietysti jostain muualta, kuten aina.Ei, he vain ajattelevat parastani ja ovat huolissaan selviytymisestäni. Mulla on ainakin ollut mahdollisuus itse muodostaa mielipiteeni, siitä olen onnellinen. Mulla on ollut paljon luotettavia aikusia muoruudessani, olen osannut mm. itse hakea apua ongelmiini. Mutta on mulla sitten ollut myös niitä rajoja ja rajoitteita.
Kaikki yhdessä eivät ehkä yhteiskunnallisesti ajatellen ole toimineet, kuten olisi pitänyt ja siitä vanhempani ovat saattaneet ajoittain huolestua. Tarviiko heitä huolestuttaa aina vain lisää?
Mitä jos ihminen ei ole yhteiskuntakelpoinen, onko hän silloin myöskään laitoskelpoinen esimerkiksi poliittisten mielipiteidensä ja -kokemustensa vuoksi?
Vanhempani ja sukuni eivät myöskään hyljeksi minua... En käsitä mistä olet tuollaista saanut päähäsi... - Ja ylpeä siitä
Ja ylpeä siitä kirjoitti:
Ei, he vain ajattelevat parastani ja ovat huolissaan selviytymisestäni. Mulla on ainakin ollut mahdollisuus itse muodostaa mielipiteeni, siitä olen onnellinen. Mulla on ollut paljon luotettavia aikusia muoruudessani, olen osannut mm. itse hakea apua ongelmiini. Mutta on mulla sitten ollut myös niitä rajoja ja rajoitteita.
Kaikki yhdessä eivät ehkä yhteiskunnallisesti ajatellen ole toimineet, kuten olisi pitänyt ja siitä vanhempani ovat saattaneet ajoittain huolestua. Tarviiko heitä huolestuttaa aina vain lisää?
Mitä jos ihminen ei ole yhteiskuntakelpoinen, onko hän silloin myöskään laitoskelpoinen esimerkiksi poliittisten mielipiteidensä ja -kokemustensa vuoksi?
Vanhempani ja sukuni eivät myöskään hyljeksi minua... En käsitä mistä olet tuollaista saanut päähäsi...Niin psykologiahan käsittääkseni tutkii ihmisen toiminnan syitä ja seurauksia. Psykiatria taas parantaa ihmisen toiminnasta ja elämästä johtuvia mielensairauksia, sikäli mikäli ne nyt parannettavissa ovat tai edes helpotettavissa ilman kohtuuttomia kärsimyksiä. Tähän pyritään nykyaikana...
- Mieli on kaiken kaatopaikka
Matti.W kirjoitti:
Kun ihmettä ei tapahtunutkaan, syy ei tietenkään löytynyt lääkkeitä tai psykologiasta vaan tietysti jostain muualta, kuten aina.Niin kaikkihan eivät tiedostaen toimi näiden asenteidensa mukaan. En minäkään... En esimerkiksi tiennyt kaksi viikkoa sitten kannattavani Keskustalaisia arvoja jne. En ole tietoisesti hyökännyt terveydenhuoltoa vastaan. Nämä asiat vain ovat perustuneet omaan kokemukseeni, en varsinaisesti ole ottanut mitään auktoriteettivastaista-asennetta, enkä aio ottaa. Se ei hyödytä minua eikä muita. On mahdotonta tiedostaa koko elämänsä kerralla.
- dg5
Matti.W kirjoitti:
Kun ihmettä ei tapahtunutkaan, syy ei tietenkään löytynyt lääkkeitä tai psykologiasta vaan tietysti jostain muualta, kuten aina.Moro Masa. Olet osittain oikeassa. Osa persunallisuuteni piirteistä ei miellytä vanhempiani ja olet oikeassa, että moukka joka ei saa valmiiksi asennettua tietokoneen käyttöjärjestelmää toimimaan, niin pitää minua sairaana. Väärässä tok isiinä, että olisin hemmoteltu, koska olen tähän astisen ikäni joutunut vaatimaan perusoikeuksiani ja kotirauhaa likimain tuloksetta. Siksipä olen oikeutettu vahingonkorvauksiin, jotka näissäkin asioissa tulee jäämään kokonaisuutena vähäpätöisiksi ja turhan kalliiksi niille moukille, jotka ei tiedä miten asioita maailmassa hoidetaan asian mukaisesti.
- dfg5
dg5 kirjoitti:
Moro Masa. Olet osittain oikeassa. Osa persunallisuuteni piirteistä ei miellytä vanhempiani ja olet oikeassa, että moukka joka ei saa valmiiksi asennettua tietokoneen käyttöjärjestelmää toimimaan, niin pitää minua sairaana. Väärässä tok isiinä, että olisin hemmoteltu, koska olen tähän astisen ikäni joutunut vaatimaan perusoikeuksiani ja kotirauhaa likimain tuloksetta. Siksipä olen oikeutettu vahingonkorvauksiin, jotka näissäkin asioissa tulee jäämään kokonaisuutena vähäpätöisiksi ja turhan kalliiksi niille moukille, jotka ei tiedä miten asioita maailmassa hoidetaan asian mukaisesti.
Niistä sukulaisista ja muusta perheestä, niin osaan kyllä ihan itse pysytellä erossä fyysisesti ja henkisistä sairaista, jotka tölvivät asioitani.
- dfg5
Niin psykologiahan käsittääkseni tutkii ihmisen toiminnan syitä ja seurauksia. Psykiatria taas parantaa ihmisen toiminnasta ja elämästä johtuvia mielensairauksia, sikäli mikäli ne nyt parannettavissa ovat tai edes helpotettavissa ilman kohtuuttomia kärsimyksiä. Tähän pyritään nykyaikana...
Mitäs sitten tehdään jos lanttumaakri aiheuttaa kohtuuttomia kärsimyksiä?
- Ja ylpeä siitä
dfg5 kirjoitti:
Mitäs sitten tehdään jos lanttumaakri aiheuttaa kohtuuttomia kärsimyksiä?
Hymyillään ja kiitetään hyvästä hoidosta, kuten tähänkin asti ;). He eivät vielä ole valmiita virallisesti myöntämään virheitään, kun eivät siihen saa tukea mistään tutkimuksesta.
- dfg5
Hymyillään ja kiitetään hyvästä hoidosta, kuten tähänkin asti ;). He eivät vielä ole valmiita virallisesti myöntämään virheitään, kun eivät siihen saa tukea mistään tutkimuksesta.
Minusta he voisivat hakea hymynsä muualta vaikka jonkinmoisiasia terveysalveluita ikävä kyllä tulen vielä tarvitsemaan.
- Terveyspalveluita tarvii aina
dfg5 kirjoitti:
Minusta he voisivat hakea hymynsä muualta vaikka jonkinmoisiasia terveysalveluita ikävä kyllä tulen vielä tarvitsemaan.
Mutta jos sä pystyt sanoon, et Ok, homma on finito ja hymyileen, tilastoihin voidaan merkitä, et ongelma on poistunut ja hoito tehonnut. Ymmärrätkö?
Tiedän että itsekin tarvitsen terveyspalveluita. Voin vain suosiolla sanoa, että en tiedä mistä niiitä hakea, että saisin enemmän onnellisuutta loppuelämääni. Joskus terveydenhuolto tuo mukanaan rajoituksia tai varmaan aika useinkin. Näin ei aina tarvitsisi olla. Voisi järjestellä asioita mielekkääseen suuntaan jo etukäteen eikä vain aina arvioida ja arvioida. Olisi hyvä jos ihmisen yksilöllisyys muistettaisiin. - dfg5
Terveyspalveluita tarvii aina kirjoitti:
Mutta jos sä pystyt sanoon, et Ok, homma on finito ja hymyileen, tilastoihin voidaan merkitä, et ongelma on poistunut ja hoito tehonnut. Ymmärrätkö?
Tiedän että itsekin tarvitsen terveyspalveluita. Voin vain suosiolla sanoa, että en tiedä mistä niiitä hakea, että saisin enemmän onnellisuutta loppuelämääni. Joskus terveydenhuolto tuo mukanaan rajoituksia tai varmaan aika useinkin. Näin ei aina tarvitsisi olla. Voisi järjestellä asioita mielekkääseen suuntaan jo etukäteen eikä vain aina arvioida ja arvioida. Olisi hyvä jos ihmisen yksilöllisyys muistettaisiin.Mielestäni mt-hoidossa mättää todellakin se, ettei ihmisen yksilöllisyyttä oteta huomioon ja onhan se selvää ettei lanttumaakarit mitään ajatuksenlukijoita ole vaikkakin näin toisinaan käyttäytyvät.
Kaikki ihmiset on tavalla taikka toisella erinlaisia ja ihmistuntemus puuttuu lanttuhoidosta täysin. Mielestäni kaikki tämän kaltaiset ongelmat saadaan ratkottua sillä, että on jonkinmoinen ihmistuntemus ja arvostus toisia kohtaan.
Toisaalta mt-hoidon aiheuttamat ongelmat olisi ratkastavissa sillä, että isolta osin keskityttäisiin siihen jota laki sanelee mm. hoidon perusteista ja myös siihen miten ihmiset itse kokevat tarvitsevansa hoitoa. Varmasti jollekkin tuli mieleen, että on ihmisiä jotka heidän mielestä tarvitsee hoitoa, mutta nämä ihmiset eivät itse sitä hoitoa halua = pakkohoitoajatuksia = ulkopuolista kiusaa. Todelliset avun tarvitsijat on myös ihmisiä, jotka kamppailevat jonkin todella olemattoman ongelman kanssa, joka siltikin tuntuu mullistuttavan suurelta. Näille avun tarvitsijoille voidaan viitata kintaalla ja sanoa, että podet vain huonoa päivää.
Eilisestä tv-ohjelmasta mieleeni juolahti koululaisten ja opettajien ongelmat. Yllättävän moni ongelma on ratkaistu sillä, ettei yksikertaisesti suhtaudu ihmisiin ellei ole pakko, koska moni asia ottaa hoitukseen täysin kivuttomasti ja itsestään ja vapaaehtoisesti sillä, että jättää luomatta puoskaroituja käsityksiä toisista. Vähänkään virheelliset käsitykset saattavat aiheuttaa erinäistä häiriötä toiselle.
Se mitä tulee epätietoisuuteen terveysasioista, niin netistä saa mielestäni hyvää perustietoa. Netti on paikka josta pitää osata hakea asioita ja tämä haku työ on joilekkin pienimuotoinen ongelma jos ei ole aivan riittävää sanavarastoa korvien välissä käytettävissä. Periaatteessahan yleislääkärin pitäisi tietää mihin mikäkin asia kuuluu ja miten asioita käsitellään, mutta hyvän palvelun puute vaivaa mielestäni terveydenhuoltoa. Yleislääkäri saattaa käyttäytyä tänäpäivänä likimain miten vain tai tämä on ainakin käsitykseni.
Itse olen saanut kaikki tarvitsemani tiedot netistä ja jonkimoinen peruskäsitys minulla on ollut jo ennestään monenmoisesta asiasta. - dfg5
dfg5 kirjoitti:
Mielestäni mt-hoidossa mättää todellakin se, ettei ihmisen yksilöllisyyttä oteta huomioon ja onhan se selvää ettei lanttumaakarit mitään ajatuksenlukijoita ole vaikkakin näin toisinaan käyttäytyvät.
Kaikki ihmiset on tavalla taikka toisella erinlaisia ja ihmistuntemus puuttuu lanttuhoidosta täysin. Mielestäni kaikki tämän kaltaiset ongelmat saadaan ratkottua sillä, että on jonkinmoinen ihmistuntemus ja arvostus toisia kohtaan.
Toisaalta mt-hoidon aiheuttamat ongelmat olisi ratkastavissa sillä, että isolta osin keskityttäisiin siihen jota laki sanelee mm. hoidon perusteista ja myös siihen miten ihmiset itse kokevat tarvitsevansa hoitoa. Varmasti jollekkin tuli mieleen, että on ihmisiä jotka heidän mielestä tarvitsee hoitoa, mutta nämä ihmiset eivät itse sitä hoitoa halua = pakkohoitoajatuksia = ulkopuolista kiusaa. Todelliset avun tarvitsijat on myös ihmisiä, jotka kamppailevat jonkin todella olemattoman ongelman kanssa, joka siltikin tuntuu mullistuttavan suurelta. Näille avun tarvitsijoille voidaan viitata kintaalla ja sanoa, että podet vain huonoa päivää.
Eilisestä tv-ohjelmasta mieleeni juolahti koululaisten ja opettajien ongelmat. Yllättävän moni ongelma on ratkaistu sillä, ettei yksikertaisesti suhtaudu ihmisiin ellei ole pakko, koska moni asia ottaa hoitukseen täysin kivuttomasti ja itsestään ja vapaaehtoisesti sillä, että jättää luomatta puoskaroituja käsityksiä toisista. Vähänkään virheelliset käsitykset saattavat aiheuttaa erinäistä häiriötä toiselle.
Se mitä tulee epätietoisuuteen terveysasioista, niin netistä saa mielestäni hyvää perustietoa. Netti on paikka josta pitää osata hakea asioita ja tämä haku työ on joilekkin pienimuotoinen ongelma jos ei ole aivan riittävää sanavarastoa korvien välissä käytettävissä. Periaatteessahan yleislääkärin pitäisi tietää mihin mikäkin asia kuuluu ja miten asioita käsitellään, mutta hyvän palvelun puute vaivaa mielestäni terveydenhuoltoa. Yleislääkäri saattaa käyttäytyä tänäpäivänä likimain miten vain tai tämä on ainakin käsitykseni.
Itse olen saanut kaikki tarvitsemani tiedot netistä ja jonkimoinen peruskäsitys minulla on ollut jo ennestään monenmoisesta asiasta.Koulujuttuihin vielä ja miksi ei mt-hoitoonkin, niin naisilla on varmasti vaikeampaa suhtautua tai pikemminkin olla suhtautumatta ihmisiin kuin miesten, koska he eivät ole käyneet armejaa, jossa ihmiset (sotilaat) ovat vain taapertajia "harmaissa". Harva nainen edes käsittää montako lakia he saattavat rikkoa näkemyksillään ihmisistä joita he niin mieluusti jakelevat vain siksi, että heistä se on kivaa.
- dfg5
Matti.W kirjoitti:
Kun ihmettä ei tapahtunutkaan, syy ei tietenkään löytynyt lääkkeitä tai psykologiasta vaan tietysti jostain muualta, kuten aina.Sitten näihin "hoida omat asiasi", niin minun ajamisiin, asumisiin ja panemisiin on puututtu vielä pitkälle aikuisuuteen, joten raharangaistus näille kusipäille on koko saatanan omaisuus. Miten ihminen voi hoitaa omat asiansa jos puhelin soi kerran päivässä ja ellei ovella ole jokin velttokullinen seniili, niin sitten poliisi ilman mitään syytä. Suksikaa te saakelin seniilit vitun kuuseen ihmisten elämästä ja tähän lukeutuu sitten myös vajaaälyiset lanttumakarit.
- dfg5
dfg5 kirjoitti:
Niistä sukulaisista ja muusta perheestä, niin osaan kyllä ihan itse pysytellä erossä fyysisesti ja henkisistä sairaista, jotka tölvivät asioitani.
Sitten vielä ne alkoholisoituneet taikka muutoin henksesti häiriintyneet taikka sairaat taikka fyysisesti sairaat, niin ei erota masennusta rauhallisuudesta taikka omia sairauksia toisten hyvinvoinnista. Jättäkää saatanan puoskarit ihmiset rauhaan!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835