Mun tarvisi rakentaa kaverin subbarille kotelo..
Subbari on SPL Dynamics V-12 S4
Autosound:in ohjelman avulla laskin, että kotelon tulisi olla n. ~30 litran suljettu.
Powerset myy "30 litran" koteloita. Kotelon malli/tilaus nro. SB-1230
http://powerset.fi/autohifi/tarvikkeet-a/spl-kotelot-p.jpg
Kotelon mitat:
A=430 mm
B=385 mm
C=370 mm
D=275 mm
Nuo ovat siis kotelon ulkomitat. Laskin noilla arvoilla kotelon tlavuuden ja sain tilavuudeksi ~61,3 litraa!!! Laskinko jotain väärin?
Sivulla väittävät, että tuo kotelo sopisi tuolle subbarille!!!
Ja subbari kuitenkin vaatii 30 litran suljetun
OLEN TODELLA KIITOLLINEN JOS JOKU KOKEILISI MYÖS LASKEA JA KERTOA MITÄ SAI TULOKSESKI?
Kotelon teolla alkaa olla jo aika kiire.. Jotan apuanne tarvitaan..
Kiitos ja SYVÄ kumarrus apua antaneille jo etukäteen! :)
KIIREESTI APUA!!!
8
975
Vastaukset
- LIPSAHDUS, vai?
Kotelon ulkomitat, kun ovat eri kuin sisämitat. MUISTITKO VÄHENTÄÄ MITOISTA SEINÄMÄN PAKSUUDET? Jos L eli pituus on esim 1000mm ja seinämän paksuus 25mm niin kotelon sisämitta on 950mm, hiffasitko? Kotelon ulkomitat on tarkoitettu, jotta voi tarkastaa mahtuuko kotelo takakonttiin.
Tämä oli vain yksi mahdollinen vaihtoehto virheelle. Enkä siis ole laskenut/tarkastanut laskemaasi kotelon tilavuutta!!!- Tilavuus on n. 61.3
Epäilykseni on kuitenniin etelleen, ett ne mitat on ulkomittoja!!
- KOTELO
Tilavuus on n. 61.3 kirjoitti:
Epäilykseni on kuitenniin etelleen, ett ne mitat on ulkomittoja!!
Kirjoitinhan minä, että mitat ovat ulkomittoja... Olen tässä nyt yrittänyt laskea sisämittoja, mutta.. vähennänkö jokaisesta pituudesta esim. 40mm
- lukihäiriö
KOTELO kirjoitti:
Kirjoitinhan minä, että mitat ovat ulkomittoja... Olen tässä nyt yrittänyt laskea sisämittoja, mutta.. vähennänkö jokaisesta pituudesta esim. 40mm
Tais mulla olympialaiset ja janojuomat aiheuttaa lukihäiriöt;) Niinhän siellä luki että ne olivat ulkomittoja. Voithan soittaa ja kysyä kotelosta lisätietoja esim. seinämän paksuutta. Tai sitten vähennät kotelosta sen "40mm" (20mm puoleltaan) joka mitasta paitsi niistä mitoista jotka ei ole 90´ kulmassa. Hyödynnä niiden sisämittojen laskentaan pythagooran lauseketta.
kanta*kanta korkeus*korkeus=x
ja sitten se x neliöjuureen
Tämä tulos on kolmion hypotenuusan pituus
Hik. usa-suomi 5-3 s*tna..
- wesqas
Kotelon sisätilavuus on n. 38l, jos oletetaan että seinämävahvuus olisi 20mm. Tuosta 38 litrasta tietysti vielä osan syö itse subbarielementti...
- tollo
tuosahan on vino taka seinä tuosta C mitasta pitää vähentää D ja se kertoo leveidellä ja korkeudella ja jakaa 2. ja siihen plussaat mitä saat kun kerrot A, B ja D sitten saat noin mitan. laskin ja sain tulokseksi 61,2535L nuilla ulko mitoilla ja mitä subbari siitä kotelosta syrjäyttää on 2-3L jotkut yli 3L.
- Hifi
Kotelon sisätilavuus on 38 litraa. Toimii varmaankin ihan hyvin suljettuna kotelona.
- tollo tai hölömö :)
Kotelon litra tilavuudella tarkoitetaan paljon sinne mahtuu esim. ilmaa! Niin kannattaa muistaa että se tilavuus lasketaan sisämitoilla!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617530Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242959- 1431793
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1171479Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691429- 1311173
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53764