KIIREESTI APUA!!!

KOTELO

Mun tarvisi rakentaa kaverin subbarille kotelo..

Subbari on SPL Dynamics V-12 S4

Autosound:in ohjelman avulla laskin, että kotelon tulisi olla n. ~30 litran suljettu.

Powerset myy "30 litran" koteloita. Kotelon malli/tilaus nro. SB-1230

http://powerset.fi/autohifi/tarvikkeet-a/spl-kotelot-p.jpg

Kotelon mitat:
A=430 mm
B=385 mm
C=370 mm
D=275 mm
Nuo ovat siis kotelon ulkomitat. Laskin noilla arvoilla kotelon tlavuuden ja sain tilavuudeksi ~61,3 litraa!!! Laskinko jotain väärin?

Sivulla väittävät, että tuo kotelo sopisi tuolle subbarille!!!

Ja subbari kuitenkin vaatii 30 litran suljetun

OLEN TODELLA KIITOLLINEN JOS JOKU KOKEILISI MYÖS LASKEA JA KERTOA MITÄ SAI TULOKSESKI?

Kotelon teolla alkaa olla jo aika kiire.. Jotan apuanne tarvitaan..

Kiitos ja SYVÄ kumarrus apua antaneille jo etukäteen! :)

8

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LIPSAHDUS, vai?

Kotelon ulkomitat, kun ovat eri kuin sisämitat. MUISTITKO VÄHENTÄÄ MITOISTA SEINÄMÄN PAKSUUDET? Jos L eli pituus on esim 1000mm ja seinämän paksuus 25mm niin kotelon sisämitta on 950mm, hiffasitko? Kotelon ulkomitat on tarkoitettu, jotta voi tarkastaa mahtuuko kotelo takakonttiin.
      Tämä oli vain yksi mahdollinen vaihtoehto virheelle. Enkä siis ole laskenut/tarkastanut laskemaasi kotelon tilavuutta!!!

• Tilavuus on n. 61.3

Epäilykseni on kuitenniin etelleen, ett ne mitat on ulkomittoja!!

• KOTELO
        Tilavuus on n. 61.3 kirjoitti:

Epäilykseni on kuitenniin etelleen, ett ne mitat on ulkomittoja!!

Kirjoitinhan minä, että mitat ovat ulkomittoja... Olen tässä nyt yrittänyt laskea sisämittoja, mutta.. vähennänkö jokaisesta pituudesta esim. 40mm

• lukihäiriö
        KOTELO kirjoitti:

Kirjoitinhan minä, että mitat ovat ulkomittoja... Olen tässä nyt yrittänyt laskea sisämittoja, mutta.. vähennänkö jokaisesta pituudesta esim. 40mm

Tais mulla olympialaiset ja janojuomat aiheuttaa lukihäiriöt;) Niinhän siellä luki että ne olivat ulkomittoja. Voithan soittaa ja kysyä kotelosta lisätietoja esim. seinämän paksuutta. Tai sitten vähennät kotelosta sen "40mm" (20mm puoleltaan) joka mitasta paitsi niistä mitoista jotka ei ole 90´ kulmassa. Hyödynnä niiden sisämittojen laskentaan pythagooran lauseketta.

kanta*kanta korkeus*korkeus=x
        ja sitten se x neliöjuureen
        Tämä tulos on kolmion hypotenuusan pituus

Hik. usa-suomi 5-3 s*tna..

• wesqas

Kotelon sisätilavuus on n. 38l, jos oletetaan että seinämävahvuus olisi 20mm. Tuosta 38 litrasta tietysti vielä osan syö itse subbarielementti...

• tollo

tuosahan on vino taka seinä tuosta C mitasta pitää vähentää D ja se kertoo leveidellä ja korkeudella ja jakaa 2. ja siihen plussaat mitä saat kun kerrot A, B ja D sitten saat noin mitan. laskin ja sain tulokseksi 61,2535L nuilla ulko mitoilla ja mitä subbari siitä kotelosta syrjäyttää on 2-3L jotkut yli 3L.

• Hifi

Kotelon sisätilavuus on 38 litraa. Toimii varmaankin ihan hyvin suljettuna kotelona.

• tollo tai hölömö :)

Kotelon litra tilavuudella tarkoitetaan paljon sinne mahtuu esim. ilmaa! Niin kannattaa muistaa että se tilavuus lasketaan sisämitoilla!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7530
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2959
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1793
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      117
      1479
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      764
    Aihe