mikähän nyt mättää ku on kaikki lamput ruvenu välkkyyn. ei kuitenkan niinkuin auton vilkkuvalo mutta huomaa kuitenki. samalla tavalla joskus tehny lamppu juuri ennenkuin se palaa. mutta nyt joka huoneessa valot välkkyy samalla tavalla.
lamput välkkyy
13
16359
Vastaukset
- Jussi
Veikkaisin että sulla on nollavika eli kokeile ensin keskuksesta kiristää kaikki nollat ja vaiheet. Eli todennäköisesti löysiä jossain
- Säästölamput
Joissa elektroniikka heräilee välillä hituvirtakondensaattorin kautta.
- mulla
Säästölamput kirjoitti:
Joissa elektroniikka heräilee välillä hituvirtakondensaattorin kautta.
ei mulla oo kuin yks säästölamppu. ja mikä se kirimis juttu on. en tajunu.
- lataa kondensaattoria
mulla kirjoitti:
ei mulla oo kuin yks säästölamppu. ja mikä se kirimis juttu on. en tajunu.
Äärettömän pienellä virralla, joka sitten välillä purkautuu kaasupurkauksena.
- siellä vaan
hitsailee.
- spark
Lanput voi välkehtiä jos pääjohdossa on paljon kuormaa tai sitten asuntosi on kaukana muuntamosta jolloin tulee jännete piikkejä/häviötä.Elikä jännite voi vaihdella esim
225-230 välillä,ja niinkuin jopku kirjoitti että naapuri hitsailee on kyllä hyvin sanottu äidilläni käy juuri näin kun naapuri hitsailee. - miku
loppui vilkutus kun sähköyhtiö vaihtoi 10 kertaa vahvemmat kaapelit muuntajalta meille saakka.olivat noin 62 vuonna laitetut kaapelit.pitivät tietokonetta ensin viikon ullakolla kytkettynä meidän pääsulaketauluun ja seurasivat sillä jännitettä.
- olla tai ei
Saattaa sähkölaitoksen tuleva nolla olla löysällä keskuksessa tai kaapelinjakokaapissa.
- pilkkua hinkaten
Mikä v...n kaapelinjakokaappi?
- öö öö
pilkkua hinkaten kirjoitti:
Mikä v...n kaapelinjakokaappi?
Eikö tosiaan muuta tule mieleen, kun sama vanha "tavara" aina. Kiinteistön liittymiskaapelissa on kaksi liitosta. Toinen on pääkeskuksessa ja toinen kaapelinjakokaapissa tai AMKA-linjan varokkeilla tolpassa.
- Tumpelo
Heh, tämähän sattui; viime yönä vaimo herätti intopiukkana (ei siis sen takia ;O ) kun oli hetken unettomana ja kertoi että makuuhuoneemme kattolamppu välähtää muutaman minuutin väliajoin, ikään kuin palovaroittimen testivalo. Olin muutamaa päivää aiemmin vaihtanut siihen energiasäästölamput. Odotin muutaman minuutin ja totta oli, välähdys tuli. Hetken funtsittuani ajattelin että kun ko lamppu on ikäänkuin loistelamppu, siinä on varmaan jonkinlainen kondensaattorisytytin, välähdys johtuisi siihen kertyvän jännitteen purkauksesta. Mutta, sitten tuli kysymys: mistä se konkan latausvirta tulee, onko verkossamme jokin jännitevuoto vai mistä ilmiö johtuu? Jostain viallisesta sähkölaitteestako? Onko asiasta syytä olla huolissaan ja kutsua sähkömies mittaamaan talon sähköverkon vuodot?
- nikkari.
Se aiheutti harmia vain pesukoneelle,
laitettiin 4 vuotiaalle, kortti ja kello kodissani.
Kun ei alkanut toimimaan, veivät huoltoon ja minun onneni, sain uuden koneen, viikon aikana.
Harmi oli sellainen että linkous jäi kesken,
usein pysähtyi välilinkoukseen ja jäi vettä koneeseen.
Harmi oli useita vuosia, kerran pari kuukaudessa.
Vaikka sen olisi pitänyt aiheuttaa vilkkumista, kun pesukone käy, tai hellaa laitetaan päälle, se ei aiheuttanut muuta harmia.
Kun lähdimme pitkälle matkalle, vaimo katkaisi virran pääkatkaisijasta ja
kuuli silloin pientä ääntä.
(silloin oli valoja ym. päällä, oli siis kulutusta, koska on tarkoitus tulla pimeään aikaan kotiin)
Kun avasin kannen, pieni sininen valokaari paloi sisällä,
mutta minkäänlaista näkyvää se ei ollut aiheuttanut.
EHKÄ SINULLA, teilläkin on jostain johto hieman löysällä.
Minullakin aikoinaan mökillä johdot irtoilivat, kun hirsitalo kuivui ja kostui,
silloin ne irtoilivat kyllä täydellisesti.
Kerrankin oli neljästä paikasta nollajohto irti, pakkasta -20 ka klo 22.00.
Oli kiva korjata tulitikku hampaissa.
- öö öö
Kyllä keskuksien liitokset kannattaa joskus edes tarkastaa ( sähkömies voi hoitaa )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628