Lonkka/Pakara-kipu Kävellessä??

Silja

Hei, mulla iskee usein kävellessä kauhea kipu pakaraan ja lonkkaan, ja sit pitää pysähtyy kokonaan ja levätä. Onko muilla samaa?? Mitä se on??

6

5154

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirmuli

Mulla kans välillä iskee sellanen pistävä kipu toiseen pakaraan kun kävelee/lähtee kävelemään.En tiedä mistä mahtaa johtua,mutta mennyt kyllä aina aika nopeasti ohi.

• löysin netistä

Liitoskivut

Loppuraskaudessa lantiorenkaan luu-rustoliitokset löystyvät hormonaalisten tekijöiden vaikutuksesta. Oireena esiintyy alaselän, häpyliitoksen ja lonkkien alueen kipua.

• silja

mulla vasta rv21 täynnä, mahtaisko olla..

• yks vaan
        silja kirjoitti:

mulla vasta rv21 täynnä, mahtaisko olla..

liitoskipuja on melkein koko raskauden ajan.ainaki mulla ollu,eikä oo sanottu että olis joku pielessä

• selkäparka
        yks vaan kirjoitti:

liitoskipuja on melkein koko raskauden ajan.ainaki mulla ollu,eikä oo sanottu että olis joku pielessä

Minullakin alkoi vastaava kipu pakarassa ja lonkassa rv 25. Kipu tuntui vain ja ainoastaan kävellessä, ei levossa tai istuessa. Kävin lääkärissä ja lääkäri puhui hormonien löysyttämistä nivelistä. Ei kuulemma voi tehdä muuta kuin kärsiä. Kipu meni omalla kohdallani ohi parissa viikossa. Toivottavasti ei ala uudestaan loppuraskaudessa.

• Lamppu
        selkäparka kirjoitti:

Minullakin alkoi vastaava kipu pakarassa ja lonkassa rv 25. Kipu tuntui vain ja ainoastaan kävellessä, ei levossa tai istuessa. Kävin lääkärissä ja lääkäri puhui hormonien löysyttämistä nivelistä. Ei kuulemma voi tehdä muuta kuin kärsiä. Kipu meni omalla kohdallani ohi parissa viikossa. Toivottavasti ei ala uudestaan loppuraskaudessa.

Mulla oli 15-16 raskausviikon kohdalla tosi hurjaa kipua vasemmassa lonkassa/pakarassa. Kuulostaa aika samalta kun teillä toisilla.

Kaverini, joka on tanssija, tanssiopettajaksi opiskeleva ja perehtynyt kaikenlaisiin lonkkavaivoihin ja kiputiloihin omakohtaisesti, oli sillon just meillä kylässä. Kaveri tutki lonkkaani ja totesi, että ongelma on SI-nivelessä.

SI-niveliä on kaksi, oikea ja vasen. SI-nivel kiinnittää lantiomaljan luut alaselän ristiluuhun. Ei paljon helpottanu kipua, mutta tieto ei myöskään tässä tapauksessa lisännyt tuskaa.

SI-niveltä voi yrittää liikutella ja lukkoja aukoa esim. selin makuulla jalat ylhäällä. Siinä asennossa vuoroin nostetaan pakaraa ylös ja vuoroin painetaan kohti lattiaa. Käsin voi painaa polvista ja tehostaa liikettä kohti lattiaa. Painamisessa miehestä tai kaverista on apua. Erilaiset lonkan ja pakaran venytysliikkeet voivat nekin auttaa.

Mulla pahin kipu meni viikossa ohi ja sen jälkeen on silloin tällöin ollut siedettävää, pientä tuntemusta, joka on jumpalla mennyt kokonaan ohi. Ilmeisesti SI-nivel on raskauden aikana kovilla nivelten löystymisen, lantion kantaman ylimääräisen kuorman ym. muutosten takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe