Hei, mulla iskee usein kävellessä kauhea kipu pakaraan ja lonkkaan, ja sit pitää pysähtyy kokonaan ja levätä. Onko muilla samaa?? Mitä se on??
Lonkka/Pakara-kipu Kävellessä??
6
5154
Vastaukset
- kirmuli
Mulla kans välillä iskee sellanen pistävä kipu toiseen pakaraan kun kävelee/lähtee kävelemään.En tiedä mistä mahtaa johtua,mutta mennyt kyllä aina aika nopeasti ohi.
- löysin netistä
Liitoskivut
Loppuraskaudessa lantiorenkaan luu-rustoliitokset löystyvät hormonaalisten tekijöiden vaikutuksesta. Oireena esiintyy alaselän, häpyliitoksen ja lonkkien alueen kipua.- silja
mulla vasta rv21 täynnä, mahtaisko olla..
- yks vaan
silja kirjoitti:
mulla vasta rv21 täynnä, mahtaisko olla..
liitoskipuja on melkein koko raskauden ajan.ainaki mulla ollu,eikä oo sanottu että olis joku pielessä
- selkäparka
yks vaan kirjoitti:
liitoskipuja on melkein koko raskauden ajan.ainaki mulla ollu,eikä oo sanottu että olis joku pielessä
Minullakin alkoi vastaava kipu pakarassa ja lonkassa rv 25. Kipu tuntui vain ja ainoastaan kävellessä, ei levossa tai istuessa. Kävin lääkärissä ja lääkäri puhui hormonien löysyttämistä nivelistä. Ei kuulemma voi tehdä muuta kuin kärsiä. Kipu meni omalla kohdallani ohi parissa viikossa. Toivottavasti ei ala uudestaan loppuraskaudessa.
- Lamppu
selkäparka kirjoitti:
Minullakin alkoi vastaava kipu pakarassa ja lonkassa rv 25. Kipu tuntui vain ja ainoastaan kävellessä, ei levossa tai istuessa. Kävin lääkärissä ja lääkäri puhui hormonien löysyttämistä nivelistä. Ei kuulemma voi tehdä muuta kuin kärsiä. Kipu meni omalla kohdallani ohi parissa viikossa. Toivottavasti ei ala uudestaan loppuraskaudessa.
Mulla oli 15-16 raskausviikon kohdalla tosi hurjaa kipua vasemmassa lonkassa/pakarassa. Kuulostaa aika samalta kun teillä toisilla.
Kaverini, joka on tanssija, tanssiopettajaksi opiskeleva ja perehtynyt kaikenlaisiin lonkkavaivoihin ja kiputiloihin omakohtaisesti, oli sillon just meillä kylässä. Kaveri tutki lonkkaani ja totesi, että ongelma on SI-nivelessä.
SI-niveliä on kaksi, oikea ja vasen. SI-nivel kiinnittää lantiomaljan luut alaselän ristiluuhun. Ei paljon helpottanu kipua, mutta tieto ei myöskään tässä tapauksessa lisännyt tuskaa.
SI-niveltä voi yrittää liikutella ja lukkoja aukoa esim. selin makuulla jalat ylhäällä. Siinä asennossa vuoroin nostetaan pakaraa ylös ja vuoroin painetaan kohti lattiaa. Käsin voi painaa polvista ja tehostaa liikettä kohti lattiaa. Painamisessa miehestä tai kaverista on apua. Erilaiset lonkan ja pakaran venytysliikkeet voivat nekin auttaa.
Mulla pahin kipu meni viikossa ohi ja sen jälkeen on silloin tällöin ollut siedettävää, pientä tuntemusta, joka on jumpalla mennyt kokonaan ohi. Ilmeisesti SI-nivel on raskauden aikana kovilla nivelten löystymisen, lantion kantaman ylimääräisen kuorman ym. muutosten takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733