Minulla oli vuoden vanha kissus. Tänäkeväänä itseasia hetki sitten heitin sen menemään. Kasvoi valoisassa paikassa näin talven yli mutta alkoi tehdä oudosti kuolemaa. Sen 30 cm pitkät rungot alkoivat puutua, lehdet lakastua ja tänään sain vaivoin pelastettua oksapistokkaat jotka olivat aivan janoon kuolemassa.
Kissukseni oli muovisessa altakasteluruukussa ja mustassa mullassa. Ikkuna itä/viisto etelä.
Arvoisat kissuksien kasvattajat...Help...
Kissus on nätti rehu ja tämä on järjestyksessään kolmas jonka olen saattanut roskikseen.
Siis, millainen multa? siis millainen kastelu? siis millainen ikkuna tällä tanskan prinsessalla pitää olla? ehkä naamatauluni järkyttää ja hengitykseni haisee :-(
Cissus meni taas
2
6586
Vastaukset
- veksu
Tervepä terve!
Itselläni on ollut kissus jo parikymmentä vuotta.
Kokeilin aluksi kaikenlaista ja sitten huomasin yhden tärkeän asia.Tämä kasvi ei siedä suoranaista auringon paahdetta vaan nauttii hajavalosta.Olen nähnyt upeita yksilöitä pohjois ikkunalla.
Mullasta;kelpaa ihan tavallinen.
Kastelu;aika niukka,saa olla talvella kuivahko. - Ellu
Oma kissukseni on itäikkunalla, kesällä auringonpaisteelta siirrän hieman sisemmälle huoneeseen paahteelta suojaan. Olen kastellut kerran viikossa, multa on Biolanin mustaa multaa, ruukun pohja salaojitettu ruukunpalasilla. Suihkuttelen kerran kuukaudessa, annan kuivahtaa kylppärissä yön yli.
Talvella kissus ei kuulemma siedä paljoa vettä, liika kastelu saa sen kuivattamaan lehtiä ja pudottamaan niitä.
Onnea yritykselle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042895Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2381538Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911396- 881312
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1471172Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116950Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763