lihavat ja kuntosali

klaara

Heips. Onko kukaan lihava ollut vasta-alkajana kuntosalilla lihavana treenaamassa? Kyselen vaan kun menen itse aloittelemaan ja painoa löytyy kolmella numerolla. Olis hyvä kuulla vinkkejä.

46

12260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

      Olen ollut lihavana kuntosalilla, ja sielä on muitakin lihavia. Jostainhan se pitää aloittaa, eikä se ole mikään syy olla menemättä salille, että kuvittelee kaikkien muiden olevan superlihaksikkaita ja treenattuja. Vaikka kai sillä kuntosalin sijainnilla on myös merkitystä että millaista porukkaa siellä käy. Yleensä hieman syrjäisemmillä saleilla käy enemmän isompiakin. Itse en ainakaan salilla katsele muita ainakaan niin että ajattelisin että mitä tuokin läski täällä tekee, ennemmin saatan katsoa hyvin treenattuja, että tuollainen minustakin sitten tulee kun tarpeeksi kauan jaksan täällä käydä.

      • myös minä

        eli salille vaan. Mun mielestä se on hyvä asia ettei saleilla käy vaan fitness-typyjä. Ja ajattelen ettei muita lihavuuteni haittaa vaan osoitan että olen tekemässä asialle jotain ja kotisohvalla ei kiinteydy


    • Fitness

      No tuota, sanoisin näin että jos on paljonkin liikakiloja niin tuskin se kuntoilusali on se paras paikka hankkiutua eroon niistä. Itse käyn pari-kolmea kerta viikossa salissa (menossa huomennakin) ja ärsyttää kyllä nämä isokokoiset jotka "yrittävät jotain" erilaisissa koneissa, jotka muutenkin ovat melko usein varattuja. Tietenkin jos osaa käyttäytyä salissa niin se on sitten ihan eri juttu.

      • Komea Mies

        Pelkällä saliharjoittelulla on vaikea pudottaa painoa, mutta se tukee erinomaisesti aerobista liikuntaa. Vahvemmilla lihaksilla jaksaa kävellä, uida tai pyöräillä paremmin. Lisäksi saliharjoittelu on motivoivaa, koska tuloksia on helppo mitata.

        Jokainen on ensimmäistä kertaa urheilulajia aloittaessaan aloittelija täysin painosta riippumatta ja koheltaa yhtälailla. Niin teit sinä ja niin tein minä ensimmäisellä salikäynnillä. Tekisit viisaimmin, jos ystävällisesti kertoisit, miten aloittelijan on viisainta käyttäytyä salilla. Ei hän sitä itsestään tiedä.

        Juuri ne lihavat sitä liikuntaa eniten tarvitsevat, joten heitä pitäisi kannustaa ja tukea treenaamaan. Kokenut kuntoilija voi sitäpaitsi välillä improvisoida jonkun korvaavan harjoitteen, mikäli kone sattuu olemaan varattuna, mutta aloittelija ei voi.


      • minähhh

        No onpas taas, ensin käsketään lihavia aloittamaan liikkuminen/painonpudotus/kuntoilu, ja sitten kun niin tehdään, siitäkin sitten pitää keksiä jotain risomista.

        Tuskin itsekään osasit ensimmäisellä käynnilläsi käyttää koneita tai muutenkaan olla salilla niin kuin joku sellainen, joka siellä on jo vuosien ajan ehtinyt käydä.


      • Fitness
        Komea Mies kirjoitti:

        Pelkällä saliharjoittelulla on vaikea pudottaa painoa, mutta se tukee erinomaisesti aerobista liikuntaa. Vahvemmilla lihaksilla jaksaa kävellä, uida tai pyöräillä paremmin. Lisäksi saliharjoittelu on motivoivaa, koska tuloksia on helppo mitata.

        Jokainen on ensimmäistä kertaa urheilulajia aloittaessaan aloittelija täysin painosta riippumatta ja koheltaa yhtälailla. Niin teit sinä ja niin tein minä ensimmäisellä salikäynnillä. Tekisit viisaimmin, jos ystävällisesti kertoisit, miten aloittelijan on viisainta käyttäytyä salilla. Ei hän sitä itsestään tiedä.

        Juuri ne lihavat sitä liikuntaa eniten tarvitsevat, joten heitä pitäisi kannustaa ja tukea treenaamaan. Kokenut kuntoilija voi sitäpaitsi välillä improvisoida jonkun korvaavan harjoitteen, mikäli kone sattuu olemaan varattuna, mutta aloittelija ei voi.

        Pääsääntöisesti mennään salille kasvattamaan lihaksia eikä laihduttamaan. Parempi tapa olisi aloittaa kotona pienillä painoilla ja siirtyä vasta kokemuksen kartuttua salin puolelle, sitten kuin jo tietää paljonko jaksaa nostaa ym. Salille ei pitäisi päästä ollenkaan ennen kuin olet todistanut pystyväsi käyttämään ne koneet mitkä salissa on - vähän niin kuin golfissa tarvitaan green cardia ennen kuin päästään radalle. Jos voin niin yritänkin salilla antaa neuvoja niille kaipaaville, mutta minulla on vaikea ymmärtää mitä ylipainoinen vastaaloittelija salilla tekee.


      • Komea Mies
        Fitness kirjoitti:

        Pääsääntöisesti mennään salille kasvattamaan lihaksia eikä laihduttamaan. Parempi tapa olisi aloittaa kotona pienillä painoilla ja siirtyä vasta kokemuksen kartuttua salin puolelle, sitten kuin jo tietää paljonko jaksaa nostaa ym. Salille ei pitäisi päästä ollenkaan ennen kuin olet todistanut pystyväsi käyttämään ne koneet mitkä salissa on - vähän niin kuin golfissa tarvitaan green cardia ennen kuin päästään radalle. Jos voin niin yritänkin salilla antaa neuvoja niille kaipaaville, mutta minulla on vaikea ymmärtää mitä ylipainoinen vastaaloittelija salilla tekee.

        Kotona voi olla vähän vaikea harjoitella niiden laitteiden käyttöä, kun ei ole laitteita, millä harjoitella. Ja jos on, niin mihin sitä salia enää tarvitsee?

        Tietysti olisi hyvä, jos salilla olisi saatavilla opastusta oikeaoppiseen ja turvalliseen harjoitteluun, mutta erityisesti kunnallisilla saleilla näin ei usein ole. Silloin ei juuri auta muu kuin opetella itse.


      • Sisupussi

        Ihan mielenkiinnosta kyselen, että ärsyttääkö sinua vain niiden isokokoisten isokokoisuus vai se, että he ovat aloittelijoita? Kai siellä hoikkiakin aloittelijoita käy. Eikö heidän räpiköintinsä sitten ärsytä niin paljoa kuin isokokoisten?

        Aloittelija kuin aloittelija, kukaan ei ole seppä syntyessään kuntosalillakaan! Antaa toisen rohkeasti mennä kokeilemaan, jos kerran haluaa!

        Harmittaa, että kuntosalit ovat "merkittyä reviiriä" fitness-ihmisille, vaikka sinne pitäisi oikeasti päästä (ilman kenenkään mulkoiluja) meistä jokaisen: ison, pienen, nuoren, vanhan, kokeneen ja kokemattoman. Liikunta ja kuntoilu kun kuuluu ihan jokaiselle!


      • Fitness
        Sisupussi kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kyselen, että ärsyttääkö sinua vain niiden isokokoisten isokokoisuus vai se, että he ovat aloittelijoita? Kai siellä hoikkiakin aloittelijoita käy. Eikö heidän räpiköintinsä sitten ärsytä niin paljoa kuin isokokoisten?

        Aloittelija kuin aloittelija, kukaan ei ole seppä syntyessään kuntosalillakaan! Antaa toisen rohkeasti mennä kokeilemaan, jos kerran haluaa!

        Harmittaa, että kuntosalit ovat "merkittyä reviiriä" fitness-ihmisille, vaikka sinne pitäisi oikeasti päästä (ilman kenenkään mulkoiluja) meistä jokaisen: ison, pienen, nuoren, vanhan, kokeneen ja kokemattoman. Liikunta ja kuntoilu kun kuuluu ihan jokaiselle!

        Hoikkia aloittelijoita eivät ärsytä yhtä paljon kuin lihavia koska hoikat ovat salissa kasvattamassa lihaksia toisin kuin lihavia jotka ovat siellä pelkästään laihduttamassa. Kuten jo ennenkin totesin niin tuskin kuntoilusali on oikea paikka käydä laihduttamassa. JOS salissa on vähän ihmisiä niin silloin en voisi vähemmän välittää siitä kuka siellä käy, mutta jos on ruuhka niin harmittaa kun joutuu odottamaan pääsevänsä johonkin koneeseen koska joku laihduttaja on päättänyt tulla kuntoilusaliin. Yleensä vielä kuin näitä näkee pari kolme kertaa ja sitten ne jo luovuttavat. :(


      • yksi läski
        Fitness kirjoitti:

        Hoikkia aloittelijoita eivät ärsytä yhtä paljon kuin lihavia koska hoikat ovat salissa kasvattamassa lihaksia toisin kuin lihavia jotka ovat siellä pelkästään laihduttamassa. Kuten jo ennenkin totesin niin tuskin kuntoilusali on oikea paikka käydä laihduttamassa. JOS salissa on vähän ihmisiä niin silloin en voisi vähemmän välittää siitä kuka siellä käy, mutta jos on ruuhka niin harmittaa kun joutuu odottamaan pääsevänsä johonkin koneeseen koska joku laihduttaja on päättänyt tulla kuntoilusaliin. Yleensä vielä kuin näitä näkee pari kolme kertaa ja sitten ne jo luovuttavat. :(

        Ja lihava ei sitten halua lihaksia? Miten laihduttaminen ja lihaksien hankkiminen pois-sulkee toisensa?

        Enpä taida aloittaa ikinä kuntosali harjoittelua, jos vastaanotto on tuollainen. . .


      • 175cm/61kg

        Jopas sulla on omahyväinen asenne! Ettäs kehtaat! Minua ei oo ikinä kuntosalilla lihavat häirinneet. Hyvähän se vaan on, että ovat ottaneet itseään niskasta kiinni ja ruvenneet tekemään jotain! Joskus sinäkin, Fitness, olet ollut ekaa kertaa salilla ja tietämätön! Lihavat ovat maksavia asiakkaita, ihan siinä missä sinäkin, joten heillä on täysi oikeus käyttää maksamiaan palveluita, ilman että joku sinunlaisesi idiootti on heti mulkoilemassa tai aukomassa päätään!
        Eniten minua salilla ärsyttää Fitnessin asenteella varustetut pullistelijat, jotka kuvittelevat omistavansa koko Euroopan ja näin ollen heillähän on oikeus tehdä mitä vaan.

        Kaikki Suomen ylipainoiset, älkää ottako tämän fasistin puheita tosissanne! Tulkaa ja kansoittakaa kaikki kuntosalit! Teillä on maksavina asiakkaina täysi oikeus olla kuntosalilla treenamassa, ihan mihin kellonaikaan tahansa! Tervetuloa!


      • Iso Paino

        Salille vaan, mutta opastuksen kautta kuten kaikki muutkin aloittelijat painosta riippumatta. Opastuksella oppii käyttämään laitteita, katsotaan painovastuksia ja rakennetaan muutenkin mielekäs reeni. Ei paljon päätä pakota, jos menee salille ilman suunnitelmaa.


      • Fitness
        175cm/61kg kirjoitti:

        Jopas sulla on omahyväinen asenne! Ettäs kehtaat! Minua ei oo ikinä kuntosalilla lihavat häirinneet. Hyvähän se vaan on, että ovat ottaneet itseään niskasta kiinni ja ruvenneet tekemään jotain! Joskus sinäkin, Fitness, olet ollut ekaa kertaa salilla ja tietämätön! Lihavat ovat maksavia asiakkaita, ihan siinä missä sinäkin, joten heillä on täysi oikeus käyttää maksamiaan palveluita, ilman että joku sinunlaisesi idiootti on heti mulkoilemassa tai aukomassa päätään!
        Eniten minua salilla ärsyttää Fitnessin asenteella varustetut pullistelijat, jotka kuvittelevat omistavansa koko Euroopan ja näin ollen heillähän on oikeus tehdä mitä vaan.

        Kaikki Suomen ylipainoiset, älkää ottako tämän fasistin puheita tosissanne! Tulkaa ja kansoittakaa kaikki kuntosalit! Teillä on maksavina asiakkaina täysi oikeus olla kuntosalilla treenamassa, ihan mihin kellonaikaan tahansa! Tervetuloa!

        Hyvin varustetussa kuntoilusalissa on kymmeniä eri laitteita eri lihasryhmiä varten ja lihavalla vastaaloittelijalla on ihan turha käydä läpi kaikki nämä laitteet koska alussa pärjää hyvin pienilläkin painoilla. Kotonakin saa tehtyä ne tärkeimmät liikkeet, joten välttämättä salille ei tarvitse ollenkaan mennä. Ajattelin myös sillen että on turha maksaa viisi euroa jostain mitä yhtä hyvin pystyy tekemään kotonakin. No, onhan se välillä huvittava katsoa kuin nämä vastaaloittelijat yrittävät tehdä jotain ennennäkemättömiä liikkeitä jossain laitteissa, monet hyvät naurut ollaan kavereiden kanssa saatu, heh. :)


      • Sisupussi
        Fitness kirjoitti:

        Hoikkia aloittelijoita eivät ärsytä yhtä paljon kuin lihavia koska hoikat ovat salissa kasvattamassa lihaksia toisin kuin lihavia jotka ovat siellä pelkästään laihduttamassa. Kuten jo ennenkin totesin niin tuskin kuntoilusali on oikea paikka käydä laihduttamassa. JOS salissa on vähän ihmisiä niin silloin en voisi vähemmän välittää siitä kuka siellä käy, mutta jos on ruuhka niin harmittaa kun joutuu odottamaan pääsevänsä johonkin koneeseen koska joku laihduttaja on päättänyt tulla kuntoilusaliin. Yleensä vielä kuin näitä näkee pari kolme kertaa ja sitten ne jo luovuttavat. :(

        Hmph. Olen koko ajan luullut, että lihaksia nimenomaan pitää jumpata, koska ne auttavat energianpoltossa ja samalla lihaskunto ja olo kohenevat muutenkin. Jotenkin on ristiriitaista tuo tieto...

        Ja kun sanoit, että pitäisi ensin aloittaa kotona. Kaikki eivät edes tiedä tarpeeksi punttitreenistä: hyvä ryhti, toistot, oikeat liikkeradat jne. Ei se ainakaan hyväksi ole, jos huitoo omin päin miten sattuu. Kuntosalin laitteilla saa sentään jotain aavistusta siitä mitä pitää tehdä ja hyvässä lykyssä joku on neuvomassa.

        Jokseenkin omahyväinen asenne tuntuu olevan valloillaan. Pitäisikö lihaville sitten järjestää kuntosalivuoro aamuyölle, jotta kaikki fitness-tyypit saavat hikoilla keskenään? Ehkä lihavat eivät luovuttaisi sitten niin helposti, kun saisivat tehdä juttunsa rauhassa ilman hikipinkojen päällepuskemista.


      • vipsu
        Fitness kirjoitti:

        Hyvin varustetussa kuntoilusalissa on kymmeniä eri laitteita eri lihasryhmiä varten ja lihavalla vastaaloittelijalla on ihan turha käydä läpi kaikki nämä laitteet koska alussa pärjää hyvin pienilläkin painoilla. Kotonakin saa tehtyä ne tärkeimmät liikkeet, joten välttämättä salille ei tarvitse ollenkaan mennä. Ajattelin myös sillen että on turha maksaa viisi euroa jostain mitä yhtä hyvin pystyy tekemään kotonakin. No, onhan se välillä huvittava katsoa kuin nämä vastaaloittelijat yrittävät tehdä jotain ennennäkemättömiä liikkeitä jossain laitteissa, monet hyvät naurut ollaan kavereiden kanssa saatu, heh. :)

        Minä olen hoikka salia harrastava nainen, enkä ymmärrä miksi kaikkien salilla pitäisi näyttää samanlaisilta. Itse väitän, että salilla on paljon helpompi harrastaa kuin kotona varsinkin aloittelijana. Olen monta kertaa päättänyt kotona tehdä säännöllisesti jotakin ja aina se loppuu. On paljon parempi mennä salille ja sitouttaa itsensä harrastamiseen maksamalla siitä esim. jäsen-/kuukausimaksua, jolloin harrastusta ei tulekaan noin vain lopetettua. Mainitsit myös ruuhka-ajoista, jolloin ei ainakaan lihavien tulisi tulla salille. No sinähän voit muuttaa omaa aikatauluasi, jos muut häiritsevät sinua. Oletko tullut ajatelleeksi, etteivät ne lihavatkaan valitse sitä aikaa ihan kiusallaan, vaan se vain sattuu sopimaan heille parhaiten. Lisäksi kerroit naureskelleesi lihavien vääriä tapoja käyttää laitteita. No, ei se ole lihavuudesta kiinni. Minä olen nähnyt monen laihan vuodesta toiseen turhaan käyvän salilla ja tekevän esim. hauiskääntöä isoilla painoilla koko kroppa heiluen. Käsittääkseni sekin kuuluisi tehdä ihan niillä hauislihaksilla. Eli ei se kiloista riipu.

        Aloittelijoille sanoisin, että kannattaa aloittaa. Tuollaiset "Fitnessit" kannattaa jättää omaan arvoonsa ja tuskin sellaisia paljon saleilla käykään.


      • Tervetuloa!
        Komea Mies kirjoitti:

        Pelkällä saliharjoittelulla on vaikea pudottaa painoa, mutta se tukee erinomaisesti aerobista liikuntaa. Vahvemmilla lihaksilla jaksaa kävellä, uida tai pyöräillä paremmin. Lisäksi saliharjoittelu on motivoivaa, koska tuloksia on helppo mitata.

        Jokainen on ensimmäistä kertaa urheilulajia aloittaessaan aloittelija täysin painosta riippumatta ja koheltaa yhtälailla. Niin teit sinä ja niin tein minä ensimmäisellä salikäynnillä. Tekisit viisaimmin, jos ystävällisesti kertoisit, miten aloittelijan on viisainta käyttäytyä salilla. Ei hän sitä itsestään tiedä.

        Juuri ne lihavat sitä liikuntaa eniten tarvitsevat, joten heitä pitäisi kannustaa ja tukea treenaamaan. Kokenut kuntoilija voi sitäpaitsi välillä improvisoida jonkun korvaavan harjoitteen, mikäli kone sattuu olemaan varattuna, mutta aloittelija ei voi.

        Salilla voi huom! harjoittaa myös aerobista liikuntaa, on juoksumatot(joilla voi myös kävellä), kuntopyörät, stepperit ym. Itse ainakin suhtaudun myönteisesti kaikkiin kanssatreenaajiin, paitsi sellaisiin kuin edellä kirjoitellut provoilija, jotka käyttäytyvät omistajan elkein salilla, koska pyörivät siellä joka päivä ja ainoa asia joka päässä liikkuu on oma ja muiden ulkonäkö. Ja näitä spedejä, jotka vertaavat itseään muihin tai arvioivat jotenkin, on häviävän pieni osa salilla kävijöistä. Kovasti ylipainoisille naisille on varmaan usein mukavampi aloittaa vain naisille tarkoitetulla salilla, mutta sehän riippuu tietysti ihan ihmisestä, miten kaino on treenaamaan vastakkaista sukupuolta olevienkin joukossa. Salilla nähdään :)!


      • HAH HAA
        vipsu kirjoitti:

        Minä olen hoikka salia harrastava nainen, enkä ymmärrä miksi kaikkien salilla pitäisi näyttää samanlaisilta. Itse väitän, että salilla on paljon helpompi harrastaa kuin kotona varsinkin aloittelijana. Olen monta kertaa päättänyt kotona tehdä säännöllisesti jotakin ja aina se loppuu. On paljon parempi mennä salille ja sitouttaa itsensä harrastamiseen maksamalla siitä esim. jäsen-/kuukausimaksua, jolloin harrastusta ei tulekaan noin vain lopetettua. Mainitsit myös ruuhka-ajoista, jolloin ei ainakaan lihavien tulisi tulla salille. No sinähän voit muuttaa omaa aikatauluasi, jos muut häiritsevät sinua. Oletko tullut ajatelleeksi, etteivät ne lihavatkaan valitse sitä aikaa ihan kiusallaan, vaan se vain sattuu sopimaan heille parhaiten. Lisäksi kerroit naureskelleesi lihavien vääriä tapoja käyttää laitteita. No, ei se ole lihavuudesta kiinni. Minä olen nähnyt monen laihan vuodesta toiseen turhaan käyvän salilla ja tekevän esim. hauiskääntöä isoilla painoilla koko kroppa heiluen. Käsittääkseni sekin kuuluisi tehdä ihan niillä hauislihaksilla. Eli ei se kiloista riipu.

        Aloittelijoille sanoisin, että kannattaa aloittaa. Tuollaiset "Fitnessit" kannattaa jättää omaan arvoonsa ja tuskin sellaisia paljon saleilla käykään.

        Muistetaanpa nyt, että ollaan lihavuus-palstalla ja nimim. Fitness on pesunkestävä provo, joko oikeasti on katkera lihava, joka ei ikinä pääsisi/uskaltaisi salille asti ja on katkera muille ylipainoisille, jotka ovat aktiivisempia ja hoitavat kuntoaan. Kaikki lihavat tervetuloa salille!


      • Fitness
        HAH HAA kirjoitti:

        Muistetaanpa nyt, että ollaan lihavuus-palstalla ja nimim. Fitness on pesunkestävä provo, joko oikeasti on katkera lihava, joka ei ikinä pääsisi/uskaltaisi salille asti ja on katkera muille ylipainoisille, jotka ovat aktiivisempia ja hoitavat kuntoaan. Kaikki lihavat tervetuloa salille!

        Jeps, ollaan lihavuus-palstalla ja mielenkiintoni heräsi kuin näin alkuperäinen otsikko, siksi ajattelinkin kommentoida asian minun näkökulmastani. Kai me hoikatkin (185/78) saadaan olla tällä palstalla vai onko se ainoastaan lihaville tarkoitettu?

        Yritän nyt sitten neuvoa alkuperäinen kirjoittaja. Eli jos uskot että paras tapa laihduttaa on käydä maksullisessa kuntosalissa niin tervetuloa vaan, mukaan mahdut. Käy ensin kirjaston kautta lainaamassa kirjoja saliharjoittelusta ja lue ne läpikohtaisesti. Kannattaisi myös harkita osallistua aloittelijakurssilla missä saisit henkilökohtainen avustusta ja jonkinlainen kuntoiluohjelma laadittua sinulle. Käy alussa vaikkapa kaksi kertaa viikossa salissa ja yritä kerran viikossa tehdä kotona omia ohjelmia, esimerkiksi vatsalihaksia pystyy hyvin tekemään telkkarin edessä joten siinä sitten yhdistetään huvi ja hyöty. :)

        Yllättävän kovin minua kohti on "hyökätty" vain siksi koska olen ilmaissut mielipiteeni. On se varmasti muidenkin mielestä mukavampi käydä salissa jos heti pääsee haluamansa laitteeseen. Salilla käyminen on minulle yksi tapa unohtaa kaikki muut päivittäisit murheeni ja keskittyä vain ja ainoastaan minun omaan suoritukseni. Arvatkaa sitten vitutt***o kun tulen salille ja huomaan että siinä on vastaaloittelijoita jotka ovat opettamassa miten laitteet toimivat, ja oma ohjelmani menee pieleen vain sen takia. Siksi suhtaudunkin epäilevästi laihduttajiin jotka tulevat salille koska muut keinot ovat jo kokeiltu ja nyt sitten yritetään laihduttaa käymällä salissa, ja muutaman kerran jälkeen sitten jo lopetetaan...


      • vipsu
        Fitness kirjoitti:

        Jeps, ollaan lihavuus-palstalla ja mielenkiintoni heräsi kuin näin alkuperäinen otsikko, siksi ajattelinkin kommentoida asian minun näkökulmastani. Kai me hoikatkin (185/78) saadaan olla tällä palstalla vai onko se ainoastaan lihaville tarkoitettu?

        Yritän nyt sitten neuvoa alkuperäinen kirjoittaja. Eli jos uskot että paras tapa laihduttaa on käydä maksullisessa kuntosalissa niin tervetuloa vaan, mukaan mahdut. Käy ensin kirjaston kautta lainaamassa kirjoja saliharjoittelusta ja lue ne läpikohtaisesti. Kannattaisi myös harkita osallistua aloittelijakurssilla missä saisit henkilökohtainen avustusta ja jonkinlainen kuntoiluohjelma laadittua sinulle. Käy alussa vaikkapa kaksi kertaa viikossa salissa ja yritä kerran viikossa tehdä kotona omia ohjelmia, esimerkiksi vatsalihaksia pystyy hyvin tekemään telkkarin edessä joten siinä sitten yhdistetään huvi ja hyöty. :)

        Yllättävän kovin minua kohti on "hyökätty" vain siksi koska olen ilmaissut mielipiteeni. On se varmasti muidenkin mielestä mukavampi käydä salissa jos heti pääsee haluamansa laitteeseen. Salilla käyminen on minulle yksi tapa unohtaa kaikki muut päivittäisit murheeni ja keskittyä vain ja ainoastaan minun omaan suoritukseni. Arvatkaa sitten vitutt***o kun tulen salille ja huomaan että siinä on vastaaloittelijoita jotka ovat opettamassa miten laitteet toimivat, ja oma ohjelmani menee pieleen vain sen takia. Siksi suhtaudunkin epäilevästi laihduttajiin jotka tulevat salille koska muut keinot ovat jo kokeiltu ja nyt sitten yritetään laihduttaa käymällä salissa, ja muutaman kerran jälkeen sitten jo lopetetaan...

        Ei saliharjoittelu mitään avaruustiedettä ole. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi erikseen mitään kirjoja lukea saliharjoittelusta? Kyllä niitä oppii käyttämään joko itsekseen, tai ohjaajan avulla. Kaikilla kunnon saleilla kai sentään on mahdollisuus ottaa ohjausta niin halutessaan. Totta on, että välillä ärsyttää, jos ei pääse haluamaansa laitteeseen heti, mutta se on ihan sama kuka sitä laitetta silloin käyttää. Jos siinä on aloittelija, niin kai voit neuvoa ja hän selviää laitteesta nopeammin. Ihmettelen vain sitä, että kirjoitit lihavista ilkeästi, kun lihava sana ei ole synonyymi vasta-alkajalle.


      • menee...
        vipsu kirjoitti:

        Ei saliharjoittelu mitään avaruustiedettä ole. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi erikseen mitään kirjoja lukea saliharjoittelusta? Kyllä niitä oppii käyttämään joko itsekseen, tai ohjaajan avulla. Kaikilla kunnon saleilla kai sentään on mahdollisuus ottaa ohjausta niin halutessaan. Totta on, että välillä ärsyttää, jos ei pääse haluamaansa laitteeseen heti, mutta se on ihan sama kuka sitä laitetta silloin käyttää. Jos siinä on aloittelija, niin kai voit neuvoa ja hän selviää laitteesta nopeammin. Ihmettelen vain sitä, että kirjoitit lihavista ilkeästi, kun lihava sana ei ole synonyymi vasta-alkajalle.

        Niin no, jos on tarpeeksi itsekäs (kuten ilmeisesti nämä monet fitnesstyypit ovat), niin minäminä-asenteella mennään sitten vaikka kuntosalille! Helppoa laittaa oma kärttyisyys laihduttajien, lihavien ja vasta-alkajien piikkiin. Ongelma on kyllä useimmiten omassa päävärkissä, mutta sitä ei haluta myöntää.

        Voihan sitä vaihtaa kuntosalia tai etsiä uuden harrastuksen, jos ei siedä muita ihmisiä. Jos ei halua vaihtaa harrastusta, niin sitten on parempi purra hammasta ja opetella sietämään!


      • ...
        vipsu kirjoitti:

        Ei saliharjoittelu mitään avaruustiedettä ole. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi erikseen mitään kirjoja lukea saliharjoittelusta? Kyllä niitä oppii käyttämään joko itsekseen, tai ohjaajan avulla. Kaikilla kunnon saleilla kai sentään on mahdollisuus ottaa ohjausta niin halutessaan. Totta on, että välillä ärsyttää, jos ei pääse haluamaansa laitteeseen heti, mutta se on ihan sama kuka sitä laitetta silloin käyttää. Jos siinä on aloittelija, niin kai voit neuvoa ja hän selviää laitteesta nopeammin. Ihmettelen vain sitä, että kirjoitit lihavista ilkeästi, kun lihava sana ei ole synonyymi vasta-alkajalle.

        Lihava tai ei, niin ehdottomasti ALOITTELIJA menee nyt vaan kuitenkin kiltisti opastukseen jo ihan itsensäkin takia. Pääsee heti reenaamaan kunnolla ja järkevästi, kun on valmis ohjelma ja toiseksi loukkaantumisriski pienenee kun ohjaaja näyttää miten niitä laitteita käytetään ja katsoo yhdessä uuden harrastajan kanssa painovastukset. Vain TYHMÄ menee salille ilman opastusta. Koulutuksen saanut ohjaaja osaa neuvoa aloittelijaa ja tehdä tälle tämän tarpeisiin soveltuvan liikuntaohjelman. Personal Trainer on suositeltava, jos lähtee nollasta liikkeelle. Ellei siihen ole varaa, niin kuntosaliohjaajalta voi pyytää ilmaiseksi / halvalla ohjelman ja kysyä vinkkejä myös aerobiseen harjoitteluun. Kuntosaliohjaajat ovat salilla töissä ja siellä asiakkaita varten. Aloittelija tarvitsee luonnollisesti enemmän ohjausta kuin ikänsä salilla käynyt eikä siinä todellakaan ole mitään pahaa. Kaikki salillakävijät ovat joskus olleet aloittelijoita, jopa ne ohjaajat.

        Tsemppiä vaan, sali on hieno harrastus. Mutta siinä missä samba aloitetaan alkeiskurssilta, myös kuntosali kannattaa aloittaa opastuksesta että oppii tekemään liikkeet kunnolla hyvän ohjelman kanssa. Jonkin aikaa harrastettuaan voi sitten alkaa soveltamaan ja tehdä ohjelmansa itse.


      • Fitness
        vipsu kirjoitti:

        Ei saliharjoittelu mitään avaruustiedettä ole. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi erikseen mitään kirjoja lukea saliharjoittelusta? Kyllä niitä oppii käyttämään joko itsekseen, tai ohjaajan avulla. Kaikilla kunnon saleilla kai sentään on mahdollisuus ottaa ohjausta niin halutessaan. Totta on, että välillä ärsyttää, jos ei pääse haluamaansa laitteeseen heti, mutta se on ihan sama kuka sitä laitetta silloin käyttää. Jos siinä on aloittelija, niin kai voit neuvoa ja hän selviää laitteesta nopeammin. Ihmettelen vain sitä, että kirjoitit lihavista ilkeästi, kun lihava sana ei ole synonyymi vasta-alkajalle.

        Kai se nyt on sanomattakin selvä että lihavat ovat monen kuntoharrastelijan vastakohta, esimerkkiä siitä miten EI tulisi elää elämänsä. Se sotii niin paljon elämänfilosofiani vastaan se että jotkut päästävät oman kehonsa rupsahtamaan, siksi ehkä olenkin vähän kovempi lihavia kohtaan. Tarkoitukseni ei ole pahoittaa kenenkään mieltä vaan antaa vähän potkua nille jotka sitä eniten kaipavat.

        Usein saa myös lihavista sellaisen kuvan että ne aina vaan yrittävät löytää helpoin/nopein tie ulos kaikesta, joten siksi epäilenkin ettei tämän jutun alkuperäinen kirjoittaja oli vakavissaan kuin hän kirjoitti tänne näin. Saliharjoittelu on vakavissaan otettava kuntoilumuoto ja se vaatii kova itsekuria, ominaisuus joka valitettavasti puuttuu useimmilta lihavilta.

        Mens sana in corpore sano - kuvaa hyvin elämänfilosofiani.


      • nujerra heikommat?
        Fitness kirjoitti:

        Kai se nyt on sanomattakin selvä että lihavat ovat monen kuntoharrastelijan vastakohta, esimerkkiä siitä miten EI tulisi elää elämänsä. Se sotii niin paljon elämänfilosofiani vastaan se että jotkut päästävät oman kehonsa rupsahtamaan, siksi ehkä olenkin vähän kovempi lihavia kohtaan. Tarkoitukseni ei ole pahoittaa kenenkään mieltä vaan antaa vähän potkua nille jotka sitä eniten kaipavat.

        Usein saa myös lihavista sellaisen kuvan että ne aina vaan yrittävät löytää helpoin/nopein tie ulos kaikesta, joten siksi epäilenkin ettei tämän jutun alkuperäinen kirjoittaja oli vakavissaan kuin hän kirjoitti tänne näin. Saliharjoittelu on vakavissaan otettava kuntoilumuoto ja se vaatii kova itsekuria, ominaisuus joka valitettavasti puuttuu useimmilta lihavilta.

        Mens sana in corpore sano - kuvaa hyvin elämänfilosofiani.

        Tiesitkös, että ihmisellä saattaa olla useista syistä ylipainoa? Itse lihoin kilpirauhasen vajaatoiminnan myötä ja moni nainen kerää itseensä ylimääräistä raskausaikana sekä useat lääkekuurit saattavat turvottaa.

        Mistä tiedät, että kaikki salilla treenaavat lihavat ihmiset ovat juuri niitä, jotka "ovat antaneet itsensä rupsahtaa"? Vai menetkö jokaiselta erikseen kysymään miten kukin on lihonut? Oma elämänfilosofiasi voi olla kuinka hieno vaan, mutta älä ihmeessä luule tietäväsi kaikkea muiden asioista, pidä siis filosofiasi vain itselläsi.

        Toki on niitäkin, jotka mässäilevät ja sen takia lihovat, sitä ei voi kukaan kiistää. Mutta miksi ihmeessä heitä kohtaan pitäisi olla kovempi, jos he kerran salilla tai muualla yrittävät korjata elämäntapojaan??


      • kun edes puhut tollasta

        Kyllä sä taidat olla joku sairas ihminen!

        vai että ärsyttää lihavat ihmiset salilla kun ne jotain yrittää siellä..voi jumalauta mikä ääliö sä olet!
        sulla ei ole mitään kunnioitusta ihmisiä kohtaan!
        Mikäs kuningas sä sit kuvittelet olevas!!!
        jokaisella on tasan tarkkaan sama oikeus käydä missä haluaa olipa sitten lihava tai laiha!!
        Jos joku ajattelee jotenkin muuten, niin se on sairas!
        Minä olen hyvä kuntoinen fysioterapeutti, ja käyn myös lihavien ihmisten kanssa salilla opettamassa erilaisia liikkeitä jotka vahvistavat eri lihaksia, JOTTA läski muuttuisi lihakseksi, lihaskunto vahvistuisi ja liikkuminen onnistuisi paremmin.
        Et taida ymmärtää että siinäkin laihtuu kun lähtee salille liikkumaan!
        en todellakaan ymmärrä sinun asennettasi!


      • provo!!!!!

        .. .


      • Tia**
        Fitness kirjoitti:

        Jeps, ollaan lihavuus-palstalla ja mielenkiintoni heräsi kuin näin alkuperäinen otsikko, siksi ajattelinkin kommentoida asian minun näkökulmastani. Kai me hoikatkin (185/78) saadaan olla tällä palstalla vai onko se ainoastaan lihaville tarkoitettu?

        Yritän nyt sitten neuvoa alkuperäinen kirjoittaja. Eli jos uskot että paras tapa laihduttaa on käydä maksullisessa kuntosalissa niin tervetuloa vaan, mukaan mahdut. Käy ensin kirjaston kautta lainaamassa kirjoja saliharjoittelusta ja lue ne läpikohtaisesti. Kannattaisi myös harkita osallistua aloittelijakurssilla missä saisit henkilökohtainen avustusta ja jonkinlainen kuntoiluohjelma laadittua sinulle. Käy alussa vaikkapa kaksi kertaa viikossa salissa ja yritä kerran viikossa tehdä kotona omia ohjelmia, esimerkiksi vatsalihaksia pystyy hyvin tekemään telkkarin edessä joten siinä sitten yhdistetään huvi ja hyöty. :)

        Yllättävän kovin minua kohti on "hyökätty" vain siksi koska olen ilmaissut mielipiteeni. On se varmasti muidenkin mielestä mukavampi käydä salissa jos heti pääsee haluamansa laitteeseen. Salilla käyminen on minulle yksi tapa unohtaa kaikki muut päivittäisit murheeni ja keskittyä vain ja ainoastaan minun omaan suoritukseni. Arvatkaa sitten vitutt***o kun tulen salille ja huomaan että siinä on vastaaloittelijoita jotka ovat opettamassa miten laitteet toimivat, ja oma ohjelmani menee pieleen vain sen takia. Siksi suhtaudunkin epäilevästi laihduttajiin jotka tulevat salille koska muut keinot ovat jo kokeiltu ja nyt sitten yritetään laihduttaa käymällä salissa, ja muutaman kerran jälkeen sitten jo lopetetaan...

        Olet kai sinäkin ollut joskus ns.aloittelija siellä salilla jonne nyt armollisesti toivotat tervetulleeksi myös ylipainoiset,jos eivät ole sinun tielläsi ja sotke sinun "ohjelmaasi" voi helvata. Olen myös kuntosalilla käyvä N 167/60 enkä katso silti olevani henkilö,joka voi "antaa neuvoja"tai jopa "luvan"tulla salille. Koita vähän relata äläkä leiki olevasi salin omistaja.


      • Make#

        "osaavat käyttäytyä"...?????? no sä et AINAKAAN osaa käyttäytyä edes tällaisella palstalla!!
        "yrittävät jotain"...????? sä varmaan synnyit siellä iiihanalla salilla ?? palaa maan pinnalle. ;-)


      • klaara
        Fitness kirjoitti:

        Kai se nyt on sanomattakin selvä että lihavat ovat monen kuntoharrastelijan vastakohta, esimerkkiä siitä miten EI tulisi elää elämänsä. Se sotii niin paljon elämänfilosofiani vastaan se että jotkut päästävät oman kehonsa rupsahtamaan, siksi ehkä olenkin vähän kovempi lihavia kohtaan. Tarkoitukseni ei ole pahoittaa kenenkään mieltä vaan antaa vähän potkua nille jotka sitä eniten kaipavat.

        Usein saa myös lihavista sellaisen kuvan että ne aina vaan yrittävät löytää helpoin/nopein tie ulos kaikesta, joten siksi epäilenkin ettei tämän jutun alkuperäinen kirjoittaja oli vakavissaan kuin hän kirjoitti tänne näin. Saliharjoittelu on vakavissaan otettava kuntoilumuoto ja se vaatii kova itsekuria, ominaisuus joka valitettavasti puuttuu useimmilta lihavilta.

        Mens sana in corpore sano - kuvaa hyvin elämänfilosofiani.

        Olen aloittanut siellä salilla käynnin ja suosittelen tästä lähtien kaikille ylipainoisille. Minulla on ohjaaja siellä. Ilman häntä olisin ollut pulassa.

        Mutta kun en tajua miksi ihmiset yhdistävät lihavan ja kuntosalin aina siihen laihtumiseen. Minä en mene sinne laihtuakseni (jos ja kun niin tapahtuu niin hyvä on!) vaan niska- ja selkä- sekä ryhtiongelman takia. Nämä vaivat eivät ole lihavuuden aikaansaamia vaan idiopaattisia.

        Toiseksi, en käytä yleistä kuntosalia ja maksa viittä euroa per kerta.

        Kolmanneksi, kuntosalia harrastan ihan oman tahdosta. Hyvin olen pärjännyt ja kroppa taipuu mahtaviin suorituksiin. Aina ja aina vaan paremmin. Painokin on tippunut.

        Neljänneksi kiitos sinulle kannustuksesta, potkit minua perseelle ihan mielettömästi. Tein tänään loistosuorituksen, kun mietin kommenttejasi. Ei enempää ärräpäitä voimailun yhteydessä voi saada aikaan. Kyllä adrenaliini tehos.

        Ja tiesitkö mitä? Minua ei paskankaan vertaa kiinnosta mitä sinä ajattelet. Jos ihminen on vastuuntuntoinen ja omaa edes vähän hyviä käytöstapoja niin kuntosalilla pärjää.


      • mm.
        Fitness kirjoitti:

        Hoikkia aloittelijoita eivät ärsytä yhtä paljon kuin lihavia koska hoikat ovat salissa kasvattamassa lihaksia toisin kuin lihavia jotka ovat siellä pelkästään laihduttamassa. Kuten jo ennenkin totesin niin tuskin kuntoilusali on oikea paikka käydä laihduttamassa. JOS salissa on vähän ihmisiä niin silloin en voisi vähemmän välittää siitä kuka siellä käy, mutta jos on ruuhka niin harmittaa kun joutuu odottamaan pääsevänsä johonkin koneeseen koska joku laihduttaja on päättänyt tulla kuntoilusaliin. Yleensä vielä kuin näitä näkee pari kolme kertaa ja sitten ne jo luovuttavat. :(

        Lihavt piiloon vaan kun ei satu sopimaan sinun maailman katsomukseen vai? Tuollaisia ulko muoto rasisteja sopii tusina yhteen IHMISEEN. Ps. salilla löytyy myös kanssa sisaria jotka osaavat ja haluavat kannustaa laihduttajaa eteen päin yhdessä.


      • mm.
        Fitness kirjoitti:

        Jeps, ollaan lihavuus-palstalla ja mielenkiintoni heräsi kuin näin alkuperäinen otsikko, siksi ajattelinkin kommentoida asian minun näkökulmastani. Kai me hoikatkin (185/78) saadaan olla tällä palstalla vai onko se ainoastaan lihaville tarkoitettu?

        Yritän nyt sitten neuvoa alkuperäinen kirjoittaja. Eli jos uskot että paras tapa laihduttaa on käydä maksullisessa kuntosalissa niin tervetuloa vaan, mukaan mahdut. Käy ensin kirjaston kautta lainaamassa kirjoja saliharjoittelusta ja lue ne läpikohtaisesti. Kannattaisi myös harkita osallistua aloittelijakurssilla missä saisit henkilökohtainen avustusta ja jonkinlainen kuntoiluohjelma laadittua sinulle. Käy alussa vaikkapa kaksi kertaa viikossa salissa ja yritä kerran viikossa tehdä kotona omia ohjelmia, esimerkiksi vatsalihaksia pystyy hyvin tekemään telkkarin edessä joten siinä sitten yhdistetään huvi ja hyöty. :)

        Yllättävän kovin minua kohti on "hyökätty" vain siksi koska olen ilmaissut mielipiteeni. On se varmasti muidenkin mielestä mukavampi käydä salissa jos heti pääsee haluamansa laitteeseen. Salilla käyminen on minulle yksi tapa unohtaa kaikki muut päivittäisit murheeni ja keskittyä vain ja ainoastaan minun omaan suoritukseni. Arvatkaa sitten vitutt***o kun tulen salille ja huomaan että siinä on vastaaloittelijoita jotka ovat opettamassa miten laitteet toimivat, ja oma ohjelmani menee pieleen vain sen takia. Siksi suhtaudunkin epäilevästi laihduttajiin jotka tulevat salille koska muut keinot ovat jo kokeiltu ja nyt sitten yritetään laihduttaa käymällä salissa, ja muutaman kerran jälkeen sitten jo lopetetaan...

        Fitness ajatteles mitä kirjoitat, tyylisi on erittäin syrjivä ja loukkaava. Mikäli alottelijat ja varsinkin lihavat haittaa sinun kunto ohjelmaa niin voistko ehkä kenties harkita salin vuokraamista ihan itsellesi kokonaan tai sit rakentaa sellanen kotiisi tai matkustaa sellaiseen paikkaan ettei kukaan tule häiritsemään sinua sinne ja leikkiä rodun jalostusta omassa täydellisessä seurassa.


      • mm.
        Fitness kirjoitti:

        Kai se nyt on sanomattakin selvä että lihavat ovat monen kuntoharrastelijan vastakohta, esimerkkiä siitä miten EI tulisi elää elämänsä. Se sotii niin paljon elämänfilosofiani vastaan se että jotkut päästävät oman kehonsa rupsahtamaan, siksi ehkä olenkin vähän kovempi lihavia kohtaan. Tarkoitukseni ei ole pahoittaa kenenkään mieltä vaan antaa vähän potkua nille jotka sitä eniten kaipavat.

        Usein saa myös lihavista sellaisen kuvan että ne aina vaan yrittävät löytää helpoin/nopein tie ulos kaikesta, joten siksi epäilenkin ettei tämän jutun alkuperäinen kirjoittaja oli vakavissaan kuin hän kirjoitti tänne näin. Saliharjoittelu on vakavissaan otettava kuntoilumuoto ja se vaatii kova itsekuria, ominaisuus joka valitettavasti puuttuu useimmilta lihavilta.

        Mens sana in corpore sano - kuvaa hyvin elämänfilosofiani.

        Elämän filosofia?? Syrjintä,ylimielisyys ja itsekeskeisyys.Mieti kirjotuksias ja miksiköhän itse kuria ei riitä ehkä tuollaiset ihmiset lyö "lihavat" maan rakoon asenteella.


      • pera

        Noh salillahan on soutulaitteet, pyörät, juoksumatot yms, jolla se laihdutus onnistunee parhaiten. Suosittelisin aluksi noiden käyttöä pääsääntöisesti ja siinä sivussa voisi herätellä myös lihaksia. Itseäni ei kiinnosta salilla miten pitää käyttäytyä...toki pitää olla herrasmies. Jos en osaa käyttää laitetta niin katselen miten muut sen tekevät ja jos sekään ei auta niin jossain saleilla on sitten ohjaajat. Ehkä kannattaa siis aloittaa sellaiselta salilta, jossa itse kuntosalin puolesta tehdään treeniohjelma ja laitteisiin perehdytys.


      • Fitness,
        Fitness kirjoitti:

        Hyvin varustetussa kuntoilusalissa on kymmeniä eri laitteita eri lihasryhmiä varten ja lihavalla vastaaloittelijalla on ihan turha käydä läpi kaikki nämä laitteet koska alussa pärjää hyvin pienilläkin painoilla. Kotonakin saa tehtyä ne tärkeimmät liikkeet, joten välttämättä salille ei tarvitse ollenkaan mennä. Ajattelin myös sillen että on turha maksaa viisi euroa jostain mitä yhtä hyvin pystyy tekemään kotonakin. No, onhan se välillä huvittava katsoa kuin nämä vastaaloittelijat yrittävät tehdä jotain ennennäkemättömiä liikkeitä jossain laitteissa, monet hyvät naurut ollaan kavereiden kanssa saatu, heh. :)

        olet idiootti.


      • Fiksu ja komea mies
        Komea Mies kirjoitti:

        Pelkällä saliharjoittelulla on vaikea pudottaa painoa, mutta se tukee erinomaisesti aerobista liikuntaa. Vahvemmilla lihaksilla jaksaa kävellä, uida tai pyöräillä paremmin. Lisäksi saliharjoittelu on motivoivaa, koska tuloksia on helppo mitata.

        Jokainen on ensimmäistä kertaa urheilulajia aloittaessaan aloittelija täysin painosta riippumatta ja koheltaa yhtälailla. Niin teit sinä ja niin tein minä ensimmäisellä salikäynnillä. Tekisit viisaimmin, jos ystävällisesti kertoisit, miten aloittelijan on viisainta käyttäytyä salilla. Ei hän sitä itsestään tiedä.

        Juuri ne lihavat sitä liikuntaa eniten tarvitsevat, joten heitä pitäisi kannustaa ja tukea treenaamaan. Kokenut kuntoilija voi sitäpaitsi välillä improvisoida jonkun korvaavan harjoitteen, mikäli kone sattuu olemaan varattuna, mutta aloittelija ei voi.

        Pässi. Salitreenillä saavutettu suurempi lihasmassa auttaa rasvanpoltossa siitä syystä, että: mitä enemmän lihasta, sitä suurempi kulutus. Auttaapa se myös vähentämään jo olemassa oleman lihaksen hävikkiä, kun kiristellään kovilla miinuskaloreilla.


      • Bmi30jaikä40

        Juuri tämän takia en käy enää saleilla. Siellä kiilataan, katsellaan ihmettelevästi. Sitten kun näkevät, että läskillä on taljassa isot painot, tajuavat, että olen ollut salilla ennen lihomistakin. Mutta kyllä se on niin inhottava kokemus, että en suosittele. Joku kuntosalin omistajahan sanoi, ettei halua salille kovin heikkokuntoisia ja hitaita tai lihavia, koska he ruuhkauttavat laitteet ja karkottavat todelliset asiakkaat pois. Ja antavat kuvan, että kuntoilu ei kannatakaan.


    • tyttö87

      Käyn eräällä melko suositulla naisten salilla, ja ainakin siellä käy porukkaa laidasta laitaan, niin ikää kuin kokoakin ajatellen. Vaikka itseltä ei löydy ylipainoa, ei todellakaan haittaa/huvita/ärsytä isommat treenailijat.
      Täytyy myöntää, että jos näen huomattavasti ylipainoisen esim. grillikioskin jonossa, saatan katsoa hieman säälivästi, mutta mikäli on saanut itsensä liikkeellä, niin ainoa mahdollinen reaktio on peukun nostaminen pystyyn :)
      Eli mukaan vaan!

      (Ilmeisesti kyllä kyselit lähinnä, että miten laitteiden ym. käyttö onnistuu, siihen en osaa vastata, mutta annoinpa vähän toisenlaista näkökulmaa :))

    • tyttö87

      Käyn eräällä melko suositulla naisten salilla, ja ainakin siellä käy porukkaa laidasta laitaan, niin ikää kuin kokoakin ajatellen. Vaikka itseltä ei löydy ylipainoa, ei todellakaan haittaa/huvita/ärsytä isommat treenailijat.
      Täytyy myöntää, että jos näen huomattavasti ylipainoisen esim. grillikioskin jonossa, saatan katsoa hieman säälivästi, mutta mikäli on saanut itsensä liikkeellä, niin ainoa mahdollinen reaktio on peukun nostaminen pystyyn :)
      Eli mukaan vaan!

      (Ilmeisesti kyllä kyselit lähinnä, että miten laitteiden ym. käyttö onnistuu, siihen en osaa vastata, mutta annoinpa vähän toisenlaista näkökulmaa :))

      • tyttö87

        sori, vähän sekoilen... huomasin ton virheen tossa otsikossa ja sitten yritin pysäyttää lähettämisen, mutta se olikin jo mennyt ja nyt se tuli tuplana, mutta mitäs pienistä :D


      • Fatness
        tyttö87 kirjoitti:

        sori, vähän sekoilen... huomasin ton virheen tossa otsikossa ja sitten yritin pysäyttää lähettämisen, mutta se olikin jo mennyt ja nyt se tuli tuplana, mutta mitäs pienistä :D

        Nimimerkki Fitnessiltä on sekä mielipiteistään että suomen kielen osaamisestaan päätellen tainnut jäädä pää punttien väliin muutaman kerran. Kertovat, että kovat tärskyt ovat vahingollisia, jos niitä paljon tulee. Näyttää tulleen.


      • Mrs.Hicks
        Fatness kirjoitti:

        Nimimerkki Fitnessiltä on sekä mielipiteistään että suomen kielen osaamisestaan päätellen tainnut jäädä pää punttien väliin muutaman kerran. Kertovat, että kovat tärskyt ovat vahingollisia, jos niitä paljon tulee. Näyttää tulleen.

        Tismalleen samaa ajattelin!

        Lisäksi tuli mieleeni, että pitäisiköhän tälle palstalle pääsemiseksi järjestää jonkinmoinen kielikoe, vähän samaan tapaan kuin "Fitnessin" mainitsema green card golfkentillä?

        Vaikka toisaalta, kyllähän suomen kielen taitoja voi harjoitella kotonakin.
        Suositeltavaa olisi hankkia edes alkeelliset oikeinkirjoitustaidot ja ymmärrys lauseenvastikkeista, ennekuin tulee tälle palstalle pätemään.


    • läski kuntoilija

      Kuntosali on lihavalle naiselle pelottava paikka. Ensiksi joutuu menemään huonommissa vaatteissa, kuin muut koska urheiluliikkeistä ei löydy riittävän isoja vaatteita, eli miesten t-paita ja gollegehousut ovat ainoa vaihtoehto, siinä sitten koetetaan salaa hiipiä jonkin laitteen luokse ja tehdä huomaamatta kaikki liikkeet mitä listasta löytyy, jotta pääsisi nopeasti pois. (saliohjelman teetän aina, koska paperilla oleva lista antaa tavallaan "oikeutuksen" olla salilla ja käyttää laitteita ja suojaa viisaampien treenaus neuvoilta. )Lisänöyryytyksenä useilla saleilla on vielä peilit joista voi itseään katsella kun punaisena, hikeä tippuen koettaa liikuttaa niitä läskejään siellä hoikkien tai ainakin treenattujen joukossa.
      Pukuhuoneet ovat asia erikseen, itse en enää uskalla käydä suihkussa kuntosalilla, vaan laitan takin hikisten vaatteiden päälle ja menen kotiin suihkuun. Liian monta nöyryyttävää kokemusta siitä, kuinka hoikat nuoret tytöt ovat jääneet kesken suihkunsa suu auki tuijottamaan sitä miten joku voi olla noin lihava ja kuitenkin liikkua muiden joukossa.
      Kaikesta tästä huolimatta minä käyn kuntosalilla, tosin siinä vaiheessa kun negatiiviset kokemukset kanssa kuntoilijoista pahoittavat mieleni liiaksi vaihdan salia. Uudessa paikassa on taas uudet ihmiset ja ainakaan ihan heti he eivät kehtaa minua päin naamaa loukata. Sitäkin tapahtuu, ihan vain auttamisen nimissä. Täytyyhän lihavalle kertoa, että hän on lihava ja laihtuisi jos söisi vähemmän ja liikkuisi enemmän, kun ei se raukka sitä muuten itse hoksaa.
      Useita kymmeniä kiloja olen jo laihduttanut ja enemmän on vielä edessä. Salilla käyn sinnikkäästi vaikka se onkin kamalaa, eikä vähiten kanssaihmisten vuoksi. Haaveilen päivästä jolloin voin kävellä urheiluliikkeeseen ja ostaa oikeat salivaatteet, jos sitten pääsisin eroon edes osasta häpeästä.

      • Painokas6

        Minun saliurani alkoi site että katselin salin ikkunan takaa pimeällä josko sopisin laitteisiin, sen jälkeen kirjoitin salin omistajalle sähköpostiviestin ja kerroin sairaalloisesta ylipainostani ja mahdollisuuksistani sopia laitteisiin. Salin omistaja toivotti minut lämpimästi tervetulleeksi ja keskusteli kanssani rauhallisesti ja opasti kaikki laitteet ja laati minulle ohjelman. Siitä kaikesta on nyt 10 vuotta ja käyn edelleen kuntosalilla 3 kertaa viikossa koska viihdyn siellä eikä minulle ole koskaa naurettu siellä vaan pikemminkin olen saanut ilolla auttaa esim. vanhoja ihmisiä laitteiden käytössä. Rakastan kuntosalimiljöötä ja minulla on edelleen huonoin virttynein t-paita sekä tavan sortsit päälläni. Olen saanut liikunnan iloa elämääni sillä kuntosalin lisäksi harrastan myös monipuolista aerobista liikuntaa. Syön terveellisesti ja monipuolisesti ja herkkupäiviäkin pidän. Painoni on tippunut 50 kg.
        Olen kiitollinen kaikille minua tukeneille ohmisille.


    • Pelleille kyytiä

      Hienoa, nimimerkki Painokas6!

      Eiköhän ton "Fittnessin" kannattaisi mennä ravaamaan juoksumatolle siksi aikaa, että fatnessin edustajat saavat rimpuiltua ohjelmansa loppuun. Sen jälkeen "Fittansille" jäisi koko areena itsensä esittelyyn.

    • Jostainhan se on aloitettava ja kyllä sinne kuntosalille mahtuu kaikki, ikään ja kokoon katsomatta. Nimenomaan kuntosali harjoittelu on laihdutuksessa tärkeää, ei sitä aerobistakaan liikuntaa jaksa jos ei pahemmin lihaksia ole. Kuntosalilla on myös aerobiseen liikuntaan soveltuvia laitteita :) On kuntopyörää,juoksumattoa, steppereitä ja sitten meitä ystävällisiä ihmisiä joita saa nykäistä hihasta ja pyytää apua jos ei jotain laitetta osaa käyttää :)

      Itsekin olin ylipainoinen kun aloitin kuntosalin, nyt olen sporttinen ja iloinen. Kuntosalilla nähdään :)

    • Minäkin salille

      fitnes miksi tukit sinne salille lihavien joukkoon, kun kotona voit harjoitella, vai menetkö näytille?

    • Anonyymi

      Rohkeasti salille vaan! Ei tarvitse miettiä itseä eri näkökulmasta vaikka olisikin muita lihavampi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      245
      2654
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1583
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1579
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1452
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1325
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1170
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      933
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      898
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      888
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      855
    Aihe