parsakaalin kasvattaminen? Onko parsa ns. helppo vihannes vai vaatiiko se jotain erityistä? Olen kiinnostunut parsan kasvattamisesta ja kuulisin mielelläni kokemuksistanne.
Miten teillä
5
788
Vastaukset
- ?????
tarkoitatko parsakaalta vai parsaa?
- parsakaalia,
vaikka nyt satuinkin alkuperäisessä viestissä kirjoittamaan sekä parsakaalin että parsan.
- on4
helppo kasvi-parsakaali-ohjeiden mukaan, kylvö aikaisin talvella, tarvittaessa käytä harsoa aikaistamaan satoa.
Myös parsa menestyy meillä.- anna_
Olen ostanut kasvihuoneelta parsakaalin taimia keväällä, itsekasvatetuista tulee helposti liian hentoja, jos ei ole muuta kuin ikkunalautaa niille tarjota. Taimet eivät paljon maksa. Parsakaali tarvitsee suht voimakkaan maan/lannoituksen, mutta on muuten helppo kasvatettava. Minulla on ongelmana olleet pienet mustat koppakuoriaiset, jotka valtaavat nuput juuri silloin, kun ne olisivat syötäviä. Ärsyttävää! Luomupuutarhurina en ole keksinyt niille ehkäisyä. Myös kaaliperhosen toukat voivat alkukesästä olla vaivoiksi, niistä yleensä pääsee eroon keräämällä ne pois.
- Nimetön
anna_ kirjoitti:
Olen ostanut kasvihuoneelta parsakaalin taimia keväällä, itsekasvatetuista tulee helposti liian hentoja, jos ei ole muuta kuin ikkunalautaa niille tarjota. Taimet eivät paljon maksa. Parsakaali tarvitsee suht voimakkaan maan/lannoituksen, mutta on muuten helppo kasvatettava. Minulla on ongelmana olleet pienet mustat koppakuoriaiset, jotka valtaavat nuput juuri silloin, kun ne olisivat syötäviä. Ärsyttävää! Luomupuutarhurina en ole keksinyt niille ehkäisyä. Myös kaaliperhosen toukat voivat alkukesästä olla vaivoiksi, niistä yleensä pääsee eroon keräämällä ne pois.
Sekä kaalikärpäset että kaaliperhoset torjutaan istuttamalla kaalien joukkoon salviaa, minttuja ja kehäkukkaa. Näiden tuoksu ajaa tuholaiset pois kaalien kimpusta, ja sato on suurempi.
Jotkin ovat käyttäneet kukkakaalia tuholaisten houkuttimena parsakaalitiloilla, mutta etenkään kotipuutarhoissa se ei ole kannattavaa, sillä kukkakaalista ei jää mitään syötävää. Suosittelen siis yrttejä kaikille kaaleille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225564- 324900
- 292814
- 342374
- 372078
- 152028
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231512
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291489