Arava ja hiustenlähtö

epätoivoineN 3-kymppinen

Osaiskohan joku antaa vinkkiä, auttaako Aravan aiheuttamaan hiustenlähtöön mikään muu kuin lääkkeen vaihto? Olen käyttänyt kyseistä lääkettä nyt n 3 vuotta ja välillä tulee kausia jolloin hiuksia lähtee todella paljon. Niitten pienien taukojen aikana, kun hiustenlähtö palaa normaaliksi, ne eivät kuitenkaan ehdi kasvaa ja nyt jäljellä on enää noin kolmasosa entisestä ja nyt vasta alkoi taas uusi "hiustenlähtökausi"..
Lääkäri ei halua vaihtaa lääkettä, koska melkein kaikki mahdollinen on kokeiltu ja vasta Arava on osoittautunut muuten sopivaksi. Hiustenlähtö siis hänen mielestään pieni ongelma...
Auttakaa!!!

14

7254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      lääkäri ei päätä vain sinä itse! jos se on on sinusta suuri ongelma, ja tekee ressiä lisää, niin sekään ei ole hyvä. toisille tietyt ongelmat ovat suurempia kuin toisille!!!

      • epätoivoineN 3-kymppinen

        minunkin mielestäni, mutta lääkevaihtoehdot kokeiltu aikalailla läpi ja jäljellä enää Reumacon, eikä haluaisi sitä lähteä kokeilemaan, kun Arava muuten toimii. Totesi vain, että peruukit on keksitty...


    • Just

      Ei aravarahoitteista kämppää kannata hankkia. Kovalla rahalla vaan kämppä alle. Hiuksista viis!

      • kylläpä naurattaa

        mene muualle heittelemään idioottimaisuuksia. Lääke tosiaan on sen niminen, ja sivuvaikutukset ikäviä, jos niitä tulee.


      • Pauliina
        kylläpä naurattaa kirjoitti:

        mene muualle heittelemään idioottimaisuuksia. Lääke tosiaan on sen niminen, ja sivuvaikutukset ikäviä, jos niitä tulee.

        ei löytynyt aravasta muuta kuin juuri noita arava-asunto juttuja joista tuo eräs vinoili.


    • kysymys,

      onko terveys tärkeämpää vai ulkonäkö? Tunnen naisia, joilla hiukset (ja muut karvat: kulmakarvat, ripset jne.) ovat lähteneet, eivätkä kasva takaisin mitenkään. Tällä taudilla on nimikin: alopecia universaliksesta. On olemassa lievempiä versioita, jossa lähtevät ainoastaan hiukset. Lievin versio taitaa olla pälvikaljuus.

      Alopecia universalisia sairastavat joutuvat koko elämänsä käyttämään peruukkia, ehkä piirtämään kulmakarvansa, käyttämään tekoripsiä. Silti he voivat elää täysipainoista ja hyvää elämää. He ovat erittäin itsevarmoja ihmisiä.

      Voimia sinulle ja lannista reumasi =)

      • Kerroit, että...

        ...kaikkia muita lääkkeitä on kokeiltu, paitsi Reumaconia. Miksi et halua kokeilla ko. lääkketta?! Itse olen käyttänyt Reumaconia joulusta saakka todennut erittäin hyväksi! Eikä ole hiustenlähtöä esiintynyt tai muitakaan sivuoireita...


      • Tuulikki
        Kerroit, että... kirjoitti:

        ...kaikkia muita lääkkeitä on kokeiltu, paitsi Reumaconia. Miksi et halua kokeilla ko. lääkketta?! Itse olen käyttänyt Reumaconia joulusta saakka todennut erittäin hyväksi! Eikä ole hiustenlähtöä esiintynyt tai muitakaan sivuoireita...

        Olen aloittamassa Aravan käyttöä. Sivuvaikutukset jännittää. Alkoholi ei ole minulle tärkeä juttu sinänsä, mutta joskus tekee mieli hyvän ruuan kanssa juoda lasi tai kaksi viiniä. Onko tietoa miten se sopii ko. lääkkeeseen?


      • Viaje
        Tuulikki kirjoitti:

        Olen aloittamassa Aravan käyttöä. Sivuvaikutukset jännittää. Alkoholi ei ole minulle tärkeä juttu sinänsä, mutta joskus tekee mieli hyvän ruuan kanssa juoda lasi tai kaksi viiniä. Onko tietoa miten se sopii ko. lääkkeeseen?

        Olen käyttänyt Aravaa nivelreumaani siitä saakka, kun saksalainen lääketehdas teki siitä tutkimusta (Heinolan Reumalla)ja olin siinä ryhmässä puolivuotta, siis muistaakseni jo 8 vuoden ajan. Ärhäkkä reumani on pysynyt kutakuinkin aisoissa, joskin tekonivel laitettiin lonkkaan jne. Alkoholin käyttöä ei suositella, koska on haitallista maksalle. Olen ottanut silloin tällöin pari lasillista, joskin hyvin harvakseltaan. Hiuksia lähtee ajoittain ja suuhun tulee haavaumia. Mutta kaiken kaikkiaan Arava on sopinut tähän saakka hyvin, verraten aikaisempiin lääkkeisiin, joita ehdin kokeilla monia. Nyt on ilmennyt, että kolestroli arvoni ova lähes 8 ja epäillään, että Arava aiheuttaisi sen. Onko kukaan kuullut tästä asiasta??


    • Lähes hiukseton

      Kerkesin käyttää Aravaa noin runssan vuoden, tehokas lääke. Mutta hiukset lähti totaalisesti eli kaikki. Lopetin lääkkeen käytön ja nyt jonkunverran hiuksia kasvanut takaisin. Hiukset on tärkeä juttu, ainakin naisille.

      • Anonyymi

        Miten pian hiukset alkoi kasvaa takaisin ?
        Itselläni 6kk aravaa ja nyt lopetin. Hiusten lähtö aiheutti liian paljon syressiä. Nyt mietin koska hiukset alkaa kasvaa takaisin.


    • kokemusta on

      Olen syönyt Aravaa runsaat 4 vuotta.Hiukseni alkoivat uhkaavasti ohentua.Sitten päätin kokeilla Prioinia.Se tehosi.Syön sitä jatkuvasti 2 kaplesia päivittäin.Kampaajanikin on kertonut hiusteni kunnon kohentuneen.Kannattaa kokeilla, itse en olisi uskonut jos en olisi kokeillut.En usko mihinkään lisäravinteisiin ja luontaislääkkeisiin.Tästä kyllä oli apua.Toivottavasti sinullekin.

      • tietämättömyyteen

        Uskohan perustuu tietämättömyyteen, ja siihen, ettei viitsistä edes ottaa asioista selvää.


    • lkujgftft

      Ensimmäisenä tulee mieleen annoksen pienentäminen. Ehdota lääkärillesi sitä. Eritoten, jos syöt pelkkää Aravaa. Jos käytössäsi on yhdistelmälääkitys, kannattaisi miettiä kombinaatiota uusiksi.

      Hiustenlähtöön voisi ajatella hiusten tuuhennuskäsittelyä. Maksaa noin 450 - 500 euroa. Oppilastyönä irtoaa varmasti halvemmallakin tai jos tunnet jonkun tutun kampaajan. Oma hius kasvaa seassa ja tuuhennukset kestävät puoli vuotta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe