Ministerittären HARHAUTUSPUHE

Avaruus--Apina

Aamu TV:tä katsellessa keksin sen!

Mistä lainsäädännön muuttamisen tai valvonnan kiristämisen vastarinta johtuu?

Lyhyehkön autoilu-uran omaava, (todennäköisesti jo ikänsäkin puolesta), ja siten”vakuuttava” liikenneministeritär todisteli taas jollekin haaveita kameravalvonnan, juopporajojen laskun ym. haihatusten turvallisuutta lisäävistä vaikutuksista, niin kuin parhaiten pystyi.
Ministerittären kärsivä, osaaottava ja äidillinen ilme korosti asian vakavuutta.
Ja paskat.

Kaikkein eniten kuitenkin otti raivoon ESITYSTAPA!

Ministeritär puhui ”viisaita” KAMERAN OHI kuin jollekin viralliselle osapuolelle, ikään kuin odottaen tämän tahon hyväksyvän kaiken ja toteavan, että näinhän asioiden kuuluu mennäkin.
Sensijaan katsojat eli autoilijat jätetään tällä ohikatsomisella kokonaan syrjään niinkuin asia ei heitä koskisi millään tavalla. Onpahan vain tälläinen päätös, joka tässä ilmoitetaan..

Kun näitä asioita esitetään ihmisille ja perustellaan näkyvässä mediassa, on oikea tapa puhua SUORAAN KOHTI KAMERAA, eli SILLE KATSOJALLE JOTA ASIA todella koskee, ja joka on näiden rajoitusten pääuhri. Tällöin ministerittären viesti olisi paljon henkilökohtaisempi kaikille suomalaisille jo pelkästään ”suoran” katsekontaktin vuoksi.
Ja siten vastaanottokin olisi mahdollisesti positiivisempi.

Tähän ei suomessa kellään poliitikolla ole pokkaa, ainoastaan presidentillä uutenavuotena.
Pälyily ja ohikatsominen ovat merkkejä jonkinasteisesta ylimielisyydestä tai epärehellisyydestä. No -kummastako tässä olisi kysymys?

Ministerittären HUONOSTA esitystavasta jäi minulle pelkästään sellainen kuva että ministeritär on tehnyt ”hyvän” esityksen, ja hallitus, tilastonikkarit ja toimittajat sen hyväksyvät, ja pistävät kansan asiat taas kerran järjestykseen kansalaisista paskaa välittämättä.
Keskusteluun olisi pitänyt saada edes yksi 3:a miljoonaa autoilevaa kansalaista edustava kärkäs liikenteen puolestapuhuja mukaan, ja saada näin oikea keskustelu aikaan.

Tällaista uutisointia katsellessa on yhtä voimaton olo kuin korkeasaaren paviaanilla sen seuratessa saaren pääjohtajan ja rahoittajien välistä keskustelua siitä että saako uuden kodin vai lopetuspiikin.

Ja vituttaa jo valmiiksi, oli aihe mikä tahansa.

26

1152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryhdikkäät

Poliitikolla on kyllä pokkaa silloin kun äänestäjiä kalastetaan.
      Sitten kun tehhään vaikeampia päätöksiä, tarvitaan polliisi telkkariin sanomaan että miksi näin pittää tehhä.
      Polliisi on kuitenkin se valtion kassara, johon kaikki luottaa.
      SE on kun meiän iskä, rehti ja vakaa!Tai muuton tulee remeliä.

• tossun alla

onkos toi ministeri sitten niinku joku äiskä? kun se käskee nii iskäkin juoksee?????
        hahhaa

• miihkali

Älä välitä. Kohta on tääläkin kymmenen pöljää hurraahuutoja huutamassa uudesta lainsäädännöstä. Tämmöstä lammaslaumaa ei löydy tasan varmasti mistään muualta. Sitä se huono itsetunto/holhous teettää, turmelee aivosolut...

• johonkin

huonoon itsetuntoon, holhouksen kaipuuseen,vasemmistolaisuuteen jne. jne....
        Mitä kotipsykologeja nää palstat on pullollaan?

• Vivela --ja voivoi
        johonkin kirjoitti:

huonoon itsetuntoon, holhouksen kaipuuseen,vasemmistolaisuuteen jne. jne....
        Mitä kotipsykologeja nää palstat on pullollaan?

Mehän ollaan suomessa vanhaa vanäjän ja ruotsin aluskasvillisuutta. Meillä on geeneissä tuo valtava alistumisen tarve.Jotkut purnarit ovat yrittäneet muuria murtaa, mutta jäävät vielä monen sukupolven ajaksi vähemmistöön.
        Suomen demokratiapuheet on tuulesta temmattua läpinää. Kaikki on niin valvottua ja säännösteltyä, että menkää vaikka ottamaan mallia Tanskasta tai Ranskasta.
        Siellä ei nöyristellä. Niillä onkin perinteenä VAPAUS ja VAPAA MAA ja vapaan maan VAPAAT KANSALAISET ovat tyytyväisiä kansalaisia.
        Psukologiasta en tiedä mitään eikä se kuulu tielakiin.

• Töks-Töks

Ikävätkin uutiset harmittaisi vähemmin, kun ne osattais esittää oikealla tavalla.
      Ja yhdessähän näitä pitäis puida, eikä odotella jotain pelastusta taivaasta.

• Auto--Antero

Että ministeritär tietää olevansa väärässä. Kusipäinen virkamiesjoukko on kaiken takana. Ministeritär on vain pakotettu esittelemään asia ikäänkuin omana ideanaan.

Kaikeken paskan takana piileskelee liikenneministeriön kateelliset viherkommari-virkamiehet.

Heidän mielestään kansaa tulee rankaista kovalla kädellä, vaikka mitään ei olisi tapahtuutkaan. Autothan ovat tunnetusti(heidän mielestään) yhteiskunnan syöpä. Näin he pääsevät näyttämään valtaansa, kun ei muuuten ole munaa mihinkään.
      VITUN NYSVÄPELLET!!!

• taitaa olla

auktoriteettiongelma (jokainen virkamiesten esitys ammutaan ala-arvoisesti alas, ihan vaan sen takia, koska se on virkamiesten esitys).
        "Kusipäinen virkamiesjoukko, VITUN NYSVÄPELLET" ym...ym... yhtä nerokasta.

• Minä täällä!
        taitaa olla kirjoitti:

auktoriteettiongelma (jokainen virkamiesten esitys ammutaan ala-arvoisesti alas, ihan vaan sen takia, koska se on virkamiesten esitys).

Onkos muiden kuin virkamiesten esityksiä edes otettu harkittavaksi?
        Jos niin milloin?
        Miten on meidän ehdotuksia harkittu?? Kerroppa se!
        Sitä ammutaan, joka ei tajua pysyä piilossa!
        Hyviä ei ammuta!

• Auto--Antero
        taitaa olla kirjoitti:

Jospa nämä samat virkamihet päättäisivät, että sinun tulee elää 2€/kk ulkona talvipakkasessa. Hurraisitko päättäjien järkeä ja viisautta?
        Minua ainakin vituttaa, kun jo ennestään tiukkoja rajoituksia kiristetään lisää, ilman mitään järkeä ja perusteita.
        HAISTELKAA VITTUA NYSVÄPELLET!!!!!
        Sinä tietenkin hyväksyt kaiken mutisematta. Taitaa LMn pellet olla esikuviasi?

• kirjoitus
        Minä täällä! kirjoitti:

Onkos muiden kuin virkamiesten esityksiä edes otettu harkittavaksi?
        Jos niin milloin?
        Miten on meidän ehdotuksia harkittu?? Kerroppa se!
        Sitä ammutaan, joka ei tajua pysyä piilossa!
        Hyviä ei ammuta!

ootko niitä "meidän" esityksiä käynyt asioista päättäville esittämässä (miten niihin on suhtauduttu?)?
        Vai onko ne "meidän" esitykset vain näillä palstoilla nähtävillä?

• esityksissä täytyy
        Auto--Antero kirjoitti:

Jospa nämä samat virkamihet päättäisivät, että sinun tulee elää 2€/kk ulkona talvipakkasessa. Hurraisitko päättäjien järkeä ja viisautta?
        Minua ainakin vituttaa, kun jo ennestään tiukkoja rajoituksia kiristetään lisää, ilman mitään järkeä ja perusteita.

olla,toki. En todellakaan hyväksy kaikkea mutisematta, mistä niin päättelet? Mun esikuvistakaan sulla ei oo mitään tietoa.
        Ettei vaan kalahtanut....

• kasva jo
        Auto--Antero kirjoitti:

aikuiseksi, äläkä uhoa niinkuin joku teini-ikäinen mulkero (vai sekö ootkin?). Tässäkin näytit hyökkäävän jonkun sun juttujas kommentoineen kimppuun kuin mikäkin "asiantuntija".

• Minä täällä!
        kirjoitus kirjoitti:

ootko niitä "meidän" esityksiä käynyt asioista päättäville esittämässä (miten niihin on suhtauduttu?)?
        Vai onko ne "meidän" esitykset vain näillä palstoilla nähtävillä?

Me olemme Valtio, me ihmiset. Ei hallitus tai eduskunta!
        Meitä ei kuunnella= Kansalaisia ei kuunnella, no ehkä joitakin valikoivasti.Suuren kansan ääni kuitenkin vaiennetaan, miljoonien ihmistan mielipiteet poljetaan suohon.
        Hallitus luulee jo olevansa koko valtio (vielä muutama vuosi sitten Lipponen luuli jopa ITSESTÄÄN SAMAA), vaikka meidän asioidemme hoitamiseksi edustajiemme postit siellä on jaettu!
        Sama minne kirjoittaa, kunhan kirjoittaa,
        Ministerin sähköpostissa viesti on ainakin hukassa.

• olemmehan edustajamme
        Minä täällä! kirjoitti:

Me olemme Valtio, me ihmiset. Ei hallitus tai eduskunta!
        Meitä ei kuunnella= Kansalaisia ei kuunnella, no ehkä joitakin valikoivasti.Suuren kansan ääni kuitenkin vaiennetaan, miljoonien ihmistan mielipiteet poljetaan suohon.
        Hallitus luulee jo olevansa koko valtio (vielä muutama vuosi sitten Lipponen luuli jopa ITSESTÄÄN SAMAA), vaikka meidän asioidemme hoitamiseksi edustajiemme postit siellä on jaettu!
        Sama minne kirjoittaa, kunhan kirjoittaa,
        Ministerin sähköpostissa viesti on ainakin hukassa.

itse valinneet, siis eduskunta on "me" pienoiskoossa (lainsäädäntötyön onnistumisestahan eivät koskaan kaikki voi olla samaa mieltä).

• Minä Täällä!
        olemmehan edustajamme kirjoitti:

itse valinneet, siis eduskunta on "me" pienoiskoossa (lainsäädäntötyön onnistumisestahan eivät koskaan kaikki voi olla samaa mieltä).

Niin valitettavasti minun ja muidenkin liikennepoliittisesti valveutuneiden kansalaistovereiden Liikennepoliittisesti Erittäin Viisas ja Ansioitunut KansanedustajaEhdokkaani ei sinne päässyt, ja niinpä nykyinen eduskunta toimii näissä asioissa tosiaankin kuin minun aivoni pienoiskoossa.

• paljonkohan niitä
        Minä Täällä! kirjoitti:

Niin valitettavasti minun ja muidenkin liikennepoliittisesti valveutuneiden kansalaistovereiden Liikennepoliittisesti Erittäin Viisas ja Ansioitunut KansanedustajaEhdokkaani ei sinne päässyt, ja niinpä nykyinen eduskunta toimii näissä asioissa tosiaankin kuin minun aivoni pienoiskoossa.

kandsanedustajia olisi, jos rajaa ei jonnekin vedettäisi (varmaan 1 - 2 miljoonaa).

• A--lamaiset
        kasva jo kirjoitti:

aikuiseksi, äläkä uhoa niinkuin joku teini-ikäinen mulkero (vai sekö ootkin?). Tässäkin näytit hyökkäävän jonkun sun juttujas kommentoineen kimppuun kuin mikäkin "asiantuntija".

Kyllä tuolla uhon takana on vinha asiapohja piilossa.
        Lukekaa rivien välit hieman tarkemmin ;-)

• Auto--Antero
        esityksissä täytyy kirjoitti:

olla,toki. En todellakaan hyväksy kaikkea mutisematta, mistä niin päättelet? Mun esikuvistakaan sulla ei oo mitään tietoa.
        Ettei vaan kalahtanut....

Mitä vittua? Kiittääkkö pitäisi kun LMn apinat ruuvaavat peukaloruuvia kireämmälle?
        Sinä valitat kun minä valitan. Luulisi silloin, että puolustat esikuviasi?

• DEMOKRAATTI_
        paljonkohan niitä kirjoitti:

kandsanedustajia olisi, jos rajaa ei jonnekin vedettäisi (varmaan 1 - 2 miljoonaa).

SE VASTA OLISI DEMOKRATIAA. MILJOONA KANSANEDUSTAJAA.

• luule tunnistavasi
        Auto--Antero kirjoitti:

Mitä vittua? Kiittääkkö pitäisi kun LMn apinat ruuvaavat peukaloruuvia kireämmälle?
        Sinä valitat kun minä valitan. Luulisi silloin, että puolustat esikuviasi?

esikuviani. Jos minä valitan, kun kun sun asenteella liikkuvien takia joudun siihen ruuvipenkkiin useammin.

• siitähän seuraa
        DEMOKRAATTI_ kirjoitti:

SE VASTA OLISI DEMOKRATIAA. MILJOONA KANSANEDUSTAJAA.

ANARKIA EIKÄ DEMOKRATIA!

• järki hoi
        taitaa olla kirjoitti:

Taitaa kansalaisvaatimusten paine olla jo ministeriössä sietämättömän kova.
        Jotain pitäisi tehdä, mutta keinoja ei ole, ja sorrutaan epätoivoisiin haittayrityksiin.
        Pannaan samalla kaikki liikenne kuuteenkymppiin ja maksetaan onnettomuuksien väheneminen kaikkien pusseista tasapuolisesti.Pitäisikö kysyä viisaasti kansalta mitä tehdään?

• kehiin

Kyllä tiedotushommiin pitäis i laittaa oikeita esiintyjiä, eikä mitään harrastelijoita. Asioille saatais parempi kiinnostavuus,kun olisi joku vaikka standupkoomikko esiintymässä. Menisi asiat oikein perille.poliitikkojen juttui ei kukaan kaua jaksaa kunnella,kun niillä ei oo oikeaa ulosantia,jorinaa vaan. eikä mitään osata sanoa suoraan.
      Niinkun amusenkin jutun kans oli niin ei kunnolla muuta nun arvailuja vaan.
      eniten kyrsii kun on aina samat päät jorisemassa sittaa.

• olla sellainen ihminen, joka EI OLE virkamiesten & kumpp. pyöriteltävänä. Erilaisia lakiehdotuksia kun on suunnittelemassa sankka joukko kirjoituspöytäajureita. Nämä laittavat mielestään helvetin hyvän, ja ennen kaikkea HEIDÄN mielestään oikean, ehdotuksen ministerille, ja kun tällä ei ole omaa (rautaista) kokemusta liikenteestä, niin tuloksena on sitten mitä on...

Surullista, mutta elämä on.

• Vantaan Vanha

Minusta nämä poliittiset ministerinpaikat pitäisi muutenkin korvata kyseisten alojen ammatti-ihmisillä kautta linjan. Hoitakoot poliitikot vaikka eduskunnan.
        Mielenkiintoinen tilanne on erityisesti liikenne-ja viestintäpuolella, jossa kaksi täysin erilaista alaa on ahdistettu yhden melkoisen noviisin nuorisopioneeripuoluepoliitikon vastuulle. Kyllähän vanhat eläkeikivirkamiehet ja konsultit vievät ministeriä kuin rakkikoiraa.
        Ministerin tehtäväksi jääkin vain sammutella tulipaloja ja kiillottaa esim. puolueen presidenttiehdokkaan kilpeä näkyvästi, ja pysyä ruodussa.
        Sensijaan oman virka-ammattialan puolella näyttöjä vielä kaivataan.
        Mitä yhteistä noin yleensä on tieliikenneasioilla ja viestintäasioilla?
        Muuta kuin autoradio?
        Olisikohan syytä tarkentaa rajoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9217
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      56
      4819
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4511
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      53
      2833
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1546
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1336
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    8. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1232
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      42
      1202
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      169
      1154
    Aihe