synnytys vaiheet

heinämamma =)

olisin sellasta kysellyt,että mikä synnytyksen vaiheista on se ikävin ja kivuliain. Sitä luulee kaikenlaista ja tietysti sitä jännittää,kun edessä on sellaista mitä ennen ei oo kokenut. No, heinäkuussa pitäisi tämäkin asia olla aika selvä,mitä se synnytys sittenon!

5

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äityli

      se mulle ainakin kivulian vaihe oli ne supistukset..Aluksi ne ei ollut mitään mutta sitten kun ne tiheni niin se oli aika tukalaa.Onneksi on kuitenkin helpotustakin kipuihin.Ite kävin kuumas suihdus, sitten otin alaselkään aqua-rakkulat ja lopuksi kohdunkaulan puudutuksen...se oli kyllä aivan ihana ja sain sen avulla kerättyä voimia ponnistusvaiheeseen. Minusta ponnistusvaihe oli kaiken ihanin kun sai tehdä jotain sen eteen että vauva syntyis. Eikä se mun mielestä ollut yhtään kivuliasta. Onnea vaan!Ei kannata jännittää. Ite en ainakaan saanut mitään kammoa synnytyksestä vaikka mulla menikin lapsivesi ensin ja sitten vasta sairaalassa alkas supistukset!!Ja jokaisellahan synnytys on omakohtainen kokemus, mutta aivan ihana sellainen!!

      • heinämamma =)

        Kiitos! Sitä on varmasti vaikea etukäteen tietää, mitä itse kokee hankalimmaksi vaiheeksi. No, ehkäpä synnytystäkin enemmän tässä jännittää sitä,että miten sen pienen käärön kanssa sitten osaa toimia ja onko vauva terve. Kaikki vauvat on mahasta pois tulleet,että eiköhän tää meidänkin tuu. Toivon tietysti,että jää asiasta suht positiivinen kuva ja voi aatella myöhemmin uudelleenkin menoa. =)


      • tyttö tuli
        heinämamma =) kirjoitti:

        Kiitos! Sitä on varmasti vaikea etukäteen tietää, mitä itse kokee hankalimmaksi vaiheeksi. No, ehkäpä synnytystäkin enemmän tässä jännittää sitä,että miten sen pienen käärön kanssa sitten osaa toimia ja onko vauva terve. Kaikki vauvat on mahasta pois tulleet,että eiköhän tää meidänkin tuu. Toivon tietysti,että jää asiasta suht positiivinen kuva ja voi aatella myöhemmin uudelleenkin menoa. =)

        avautumisvaihe on kivuliain,siis juuri ne supistukset.


    • äippä ja poika 6kk

      Moikka! Olin ensisynnyttäjä ja jännitin kans kamalasti koko synnytystä. Kaikista kivuliain vaihe oli supistukset, mutta nekin kesti kun tiesi mitä sieltä on tulossa. Epiduraalin jälkeen ei ollut enää kipuja ja ponnistus, joka kesti 23 min, oli nopeasti ohi. Eli tosiaan minulla oli helppo synnytys eikä jäänyt mitään traumoja siitä. Kyllä sinä kestät sen hienosti ja takaan, että kaikista paras hetki on, kun saat vauvan rinnallesi. Hyviä odotuksia sinulle!

    • lokakuu05 äiti

      joo,minulle se oli todella kivulias ja synnytys oli todella nopea.ei 2tuntia mennyt.supistukset olivat kauheita eikä epiduraali puudutus ehtinyt vaikuttaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe