Voisiko joku kertoa mitä eroa näillä on
kun siis käytettyjen markkinoita olen katsonut.
Ja toisaalta jos joku tietää kertoa millä tasolla
uusien samaroiden laatu on tällä hetkellä niin
kiitoksella otan tietoa vastaan. On käynyt mielessä että ostaisin uuden samaran jos ne
vielä kasataan ja tehdään kunnolla (viimeistely, maalaus, ruostesuojaus ym.)
samara vs. "euro-samara"
31
8778
Vastaukset
- earthling
Osat valmistettu Venäjällä, koottu Suomessa. Kojelauta suomalainen. Varustelussa parempaa tasoa; penkinhiostimet, turvatyyny ja paikat kaiuttimille etuovissa. Suomalaiset istuimet oletettavasti. Korinväriset puskurit, ja käsittääkseni myös metalliväri kaikissa.
Mitä uusiin venäläisiin Samaroihin tulee, niin niissä on varustelu noussut hieman (mm. moottoreissa hoitaa ruiskutuksen GM:n tekniikka). Laatu tuskin on kärsinyt ajan kuluessa, kun vioista saadaan eliminoitua useimmat lapsukset 18 vuoden aikana. Kuluvat osat tosin hajoavat yhtä nopeasti kuin ennenkin.- Saabisti
Ei niitä romuja enää koota Uudessakaupungissa.
- säteileekö
Onko kukaan tullut ajatelleeksi että ladahan
voi vaikka säteillä radioaktiivista kun on
sieltä tsernobylin lähistöllä tehty.
Onko kaukaa haettu?- topi
Tuo on jo kaukaa haettu.
Ei Ladaa aivan Tshernobylin lähistöllä tehdä, etäisyyttä sinne on pitkälti toistatuhatta kilometriä. - Ydinvoimaloita
Helsinki melkein lähempänä Tsernobyliä kuin Togliatti. Muista ydinvoimaloista en tiedä.
- Arska
Tosiaankin kaukaa.
Niitten valmistuspaikka kun on aika kaukana.
Helsinki on lähempänä Tshernobyliä kuin Togliatti.
- Raavas mies
Vertaisin Samaraa takavuosien Uudessakaupungissa koottuihin Talboteihin. Alkuperäistä huolellisemmin koottu, mutta samoista paskoista osista yhtäkaikki.
No, ehkä hieman kärjistetysti sanottu...
Parempaa Euro-Samarassa venäläisiin verrattuna on maalipinnan taso, ruostesuojaus, sähköjärjestelmä (Bosch eikä venäläinen) sekä sisustus (penkit ja kojelauta). Ulkonäön erot ovat lähinnä makuasioita.
Sillä, missä ja miten huolellisesti auto on koottu, on toki merkitystä uudessa autossa ja sen 'laatuvaikutelmassa' (hassu sana tämän merkin kohdalla...=)), mutta mitä vanhemmaksi auto käy, sitä pienempi sen merkitys on. - Pauli
Ostin v:99 Rinta Joupin "loppuunmyynnistä"Eurosamaran ja sillä on nyt ajettu 75tkm.
Pienintäkään vikaa ei vielä ole ilmennyt,ja verrattuna perheen yli kolme kertaa kalliimpaan "länsi"autoon se on toiminut paremmin.Kalliimmassa autossa on jo ollut useita vikoja.
Meillä oli myös aiemmin käytettynä ostettu samara jolla ajoimme 150tkm. Koko aikana ei ollut muuta vikaa kuin alipainetehostimen vuoto ja takavalon toimintahäiriö.Alusta alkoi pahasti ruostua joka oli syy vaihtoon.(ruostesuojaamaton)
Uusi auto ruostesuojattiin heti uutena vaikka se ehkä olikin paremmin tehty kuin "itäsuomalainen." - Euro vs Togliatti
Ero näkyy suoraan käytetyn hinnassa. Tässä aiemmin mainittu mainittu kojelauta on vain päällysverhoilun osalta erilainen; mittaritaulussa ei eroja. Euro-Samarahan oli venäläisten yritys päästä Länsi-Euroopan markkinoille valmistuttamalla Samara Uudenkaupungin tehtaalla samalla tuotantolinjalla Porschen ja Saabien kanssa. Sitä ei ollut alunperin tarkoitus myydä Suomessa. Mutta markkinointi ei onnisunut tai "unohtui" kokonaan. Ja kauppa ei käynyt toivotulla tavalla.
Loput Suomen varastoon jääneet myytiin 1998 lokakuun jälkeen "käytettyinä" ympäri Suomen toreja. Muistaakseni tuosta päivämäärästä lähtien tuli ajonestolaite pakolliseksi uudessa autossa. Mutta nämä autothan oli rekisteröity jo ennen sitä.
Olen ajanut molemmilla. Yleisvaikutelmana Uudenkaupungin tuotteessa laadukkaampi sisustus --> helinöitä ja räminöitä vähemmän ajossa. Auto tuntui myös jäykemmältä kuin veljensä Siperiasta. Saattoi olla yksilöllinenkin ero. Moottori ja alusta suoraan alkuperäisestä mallista. Kori luultavasti paremmin hitsattu ja maalattu sekä ruostesuojattu kuin venäläisessä.
Muuten Samaroissa on moottorin käynnin ja toiminnan osalla näyttää olevan melkoisia eroja yksilöitten välillä johtuen kaiketi näistä "suuren maan" suurista toleransseista. Omistamassani venäläisessä yksilössä (-95, 90000 km) oli hiljaisempi ja siistimpi käyntiääni kuin Euro-Samarassa (-98, 30000 km), joka täristi enemmän käydessään. Venäläisen moottorissa tuntui olevan myös enemmän potkua. Asian totesivat myös monet muut Samarallani ajaneet.
Olisiko tuo pidempi ajettu kilometrimäärä vaikuttanut moottorin osien "hioutumiseen" toimimaan paremmin keskenään.- jukka
Joo, meillä on tällä hetkellä 2000-vuosimallin 3-ovinen Samara. se on se karvalakkimalli, siis ei euro-samara. Meidän yksilömme tuli perheeseen,kun meillä oli aiemmin v.89 samara, jonka isäni muuten osti 10000mk:lla ja sitten tuli niitä tarjouskirjeitä, että "hyvitämme 10000mk vanhasta". no, teimme kaupat ja saimme muuten vanhasta samarastamme saman verran mitä siitä maksettiinkin. mutta asiaan, meidän autossamme on ollut ainakin yksi vika, kytkinvaijerin päässä on koukku, joka toisinaan irtoaa moottorin päästä, jolloin kytkin painuu pohjaan. puhaltimen moottori on myös aika äänekäs verrattuna esim. toiseen autoomme, joka on Nissan Sunny 1,5 GL -85. myös ajonestolaite on hanurista, isäkään (62v) ei kuule sitä helvetillistä piipitystä. tulee nimittäin niin korkealta. sehän katkaisee bensapumpun syötön se ajonestolaite. ja jos ajaa esim. jotain pihatietä, tai muuten alhaisilla kierroksilla, ja löysää kaasun vaihde päällä, että moottori jarruttaa, bensapumppu katkaisee syötön aina, kun löysää kaasun. eli ajosta tulee nykivää. ja se vanha Nissankin on parempi ajettava, kuin tuo offroad-hirmu. jos ajaa esim. 100km/h mutkaan, ei jyrkkään, niin Samarassa istuessa paskoo housunsa, mutta Sunnyssä sitä tuskin huomaa. 5:s vaihde on aika tiheästi välitetty. Kyllä se on ihan kelpo peli. Ladan osto on lähes yhtä harkittu hankinta kuin Ferrarin osto. Silloin on valmis hyväksymään molempien autojen hyvät ja huonot puolet.
- earthling
jukka kirjoitti:
Joo, meillä on tällä hetkellä 2000-vuosimallin 3-ovinen Samara. se on se karvalakkimalli, siis ei euro-samara. Meidän yksilömme tuli perheeseen,kun meillä oli aiemmin v.89 samara, jonka isäni muuten osti 10000mk:lla ja sitten tuli niitä tarjouskirjeitä, että "hyvitämme 10000mk vanhasta". no, teimme kaupat ja saimme muuten vanhasta samarastamme saman verran mitä siitä maksettiinkin. mutta asiaan, meidän autossamme on ollut ainakin yksi vika, kytkinvaijerin päässä on koukku, joka toisinaan irtoaa moottorin päästä, jolloin kytkin painuu pohjaan. puhaltimen moottori on myös aika äänekäs verrattuna esim. toiseen autoomme, joka on Nissan Sunny 1,5 GL -85. myös ajonestolaite on hanurista, isäkään (62v) ei kuule sitä helvetillistä piipitystä. tulee nimittäin niin korkealta. sehän katkaisee bensapumpun syötön se ajonestolaite. ja jos ajaa esim. jotain pihatietä, tai muuten alhaisilla kierroksilla, ja löysää kaasun vaihde päällä, että moottori jarruttaa, bensapumppu katkaisee syötön aina, kun löysää kaasun. eli ajosta tulee nykivää. ja se vanha Nissankin on parempi ajettava, kuin tuo offroad-hirmu. jos ajaa esim. 100km/h mutkaan, ei jyrkkään, niin Samarassa istuessa paskoo housunsa, mutta Sunnyssä sitä tuskin huomaa. 5:s vaihde on aika tiheästi välitetty. Kyllä se on ihan kelpo peli. Ladan osto on lähes yhtä harkittu hankinta kuin Ferrarin osto. Silloin on valmis hyväksymään molempien autojen hyvät ja huonot puolet.
Siis ymmärsinkö oikein, että 5 vaihde olisi vuoden 2000 Samarassa kevyt/lyhyt vaihde? Itsellä 1995 Samarassa viitonen on todella pitkä. Ylivaihde, jolla pidetään polttoainetalous ja melu kurissa. Laskeskelin, että 6000 rpm viitosella olisi 230 km/h (:
Itse ratkaisin tuon nykäyksen siirryttäessä moottorijarrutukselle harjottelemalla kaasulta jalan poistamista hitaammin. Tämän voi ratkaista myös polttoainetaloudessa kärsien kiristämällä kaasuvaijeria siten, ettei syöttö katkea kokonaan. - ab
jukka kirjoitti:
Joo, meillä on tällä hetkellä 2000-vuosimallin 3-ovinen Samara. se on se karvalakkimalli, siis ei euro-samara. Meidän yksilömme tuli perheeseen,kun meillä oli aiemmin v.89 samara, jonka isäni muuten osti 10000mk:lla ja sitten tuli niitä tarjouskirjeitä, että "hyvitämme 10000mk vanhasta". no, teimme kaupat ja saimme muuten vanhasta samarastamme saman verran mitä siitä maksettiinkin. mutta asiaan, meidän autossamme on ollut ainakin yksi vika, kytkinvaijerin päässä on koukku, joka toisinaan irtoaa moottorin päästä, jolloin kytkin painuu pohjaan. puhaltimen moottori on myös aika äänekäs verrattuna esim. toiseen autoomme, joka on Nissan Sunny 1,5 GL -85. myös ajonestolaite on hanurista, isäkään (62v) ei kuule sitä helvetillistä piipitystä. tulee nimittäin niin korkealta. sehän katkaisee bensapumpun syötön se ajonestolaite. ja jos ajaa esim. jotain pihatietä, tai muuten alhaisilla kierroksilla, ja löysää kaasun vaihde päällä, että moottori jarruttaa, bensapumppu katkaisee syötön aina, kun löysää kaasun. eli ajosta tulee nykivää. ja se vanha Nissankin on parempi ajettava, kuin tuo offroad-hirmu. jos ajaa esim. 100km/h mutkaan, ei jyrkkään, niin Samarassa istuessa paskoo housunsa, mutta Sunnyssä sitä tuskin huomaa. 5:s vaihde on aika tiheästi välitetty. Kyllä se on ihan kelpo peli. Ladan osto on lähes yhtä harkittu hankinta kuin Ferrarin osto. Silloin on valmis hyväksymään molempien autojen hyvät ja huonot puolet.
ladal ei oo hyvii puolii se on paska
- d
earthling kirjoitti:
Siis ymmärsinkö oikein, että 5 vaihde olisi vuoden 2000 Samarassa kevyt/lyhyt vaihde? Itsellä 1995 Samarassa viitonen on todella pitkä. Ylivaihde, jolla pidetään polttoainetalous ja melu kurissa. Laskeskelin, että 6000 rpm viitosella olisi 230 km/h (:
Itse ratkaisin tuon nykäyksen siirryttäessä moottorijarrutukselle harjottelemalla kaasulta jalan poistamista hitaammin. Tämän voi ratkaista myös polttoainetaloudessa kärsien kiristämällä kaasuvaijeria siten, ettei syöttö katkea kokonaan.vitut mikää lada senverran ota kierroksii 230kmh?
mikä saatana sun matikkas oli se menee korkeintaa 110kmh siis ala mäkeen tai myötä tuuleen ja samara hyi vittu ruma sian persekkin on nätempi - earthling
d kirjoitti:
vitut mikää lada senverran ota kierroksii 230kmh?
mikä saatana sun matikkas oli se menee korkeintaa 110kmh siis ala mäkeen tai myötä tuuleen ja samara hyi vittu ruma sian persekkin on nätempiKyllä se on ihan riittävä, kiitos kysymästä. Oletko kateellinen, kun et itse omista moista?
- d
earthling kirjoitti:
Kyllä se on ihan riittävä, kiitos kysymästä. Oletko kateellinen, kun et itse omista moista?
kuules mul on kompresorilla aahdettu moottori mersussa eli en todellakaan oo kade
- Kimmo
d kirjoitti:
kuules mul on kompresorilla aahdettu moottori mersussa eli en todellakaan oo kade
Tuota nyt et varmaan enää usko itsekään. Henkilö, joka pystyy ostamaan kolmensadan tonnin auton, osaa varmasti myös kirjoittaa omaa äidinkieltään. :)
- earthling
d kirjoitti:
kuules mul on kompresorilla aahdettu moottori mersussa eli en todellakaan oo kade
Miten niin et ole kateellinen, kun eihän sinun Mersulla päästä tuota 230 km/h (;
Miksi MB:n muuten pitää kutsua turbojaan kopressoreiksi?
Pidetään kuitenkin mielessä, että se 230 km/h Samaralla oli teoreettinen nopeus tietyllä kierrosluvulla käyttäen pitkää viitosta. "Kompressorilla" sen kyllä saattaisi saavuttaakin. - saleen
d kirjoitti:
vitut mikää lada senverran ota kierroksii 230kmh?
mikä saatana sun matikkas oli se menee korkeintaa 110kmh siis ala mäkeen tai myötä tuuleen ja samara hyi vittu ruma sian persekkin on nätempi180onmenty poliisin tutkaan samaralla meinaan etäläpä puhu paskaa täällä:(
- Aapeli
Samarassa ja "Euro-Samarassa" on hinta ja laatu kohdallaan. Parempaa autoa saa kyllä hakea. Uudet Skodat myös harkinnan arvoisia, etenkin "sporttisempaa" hakevalle.
- perheauto
Joo, pyysin delta-autosta tarjousta
uudesta samarasta ja jos ehdot saadaan hiottua
kohdalleen niin mikäs siinä.
5-ov malli 9390 eur, mutta eivät ensi alkuun
kertoneet mitä siihen kuuluu mukaan (talvirenkaat, takuuajan huollot, ym.) joten
kattoo nyt pitääkö kaikki muu maksaa erikseen
vai saako niistä sovittua. - pt
perheauto kirjoitti:
Joo, pyysin delta-autosta tarjousta
uudesta samarasta ja jos ehdot saadaan hiottua
kohdalleen niin mikäs siinä.
5-ov malli 9390 eur, mutta eivät ensi alkuun
kertoneet mitä siihen kuuluu mukaan (talvirenkaat, takuuajan huollot, ym.) joten
kattoo nyt pitääkö kaikki muu maksaa erikseen
vai saako niistä sovittua.Kokemuksesta voin sanoa, että tuo on riistun mallin hinta, oikeastaan sellaisen, jota ei ole lainkaan myynnissä. Ts. hinta nousee, kun ryhdyt ostamaan.
Harkitsepa toisaalta vielä 110:n ostamista, vaikkapa 8-venttiilisen HB:n, joka on halvin. Tuleehan siinä noin 2000 euroa lisää hintaa, mutta on autokin jo toisennäköinen, eli se ei muistuta Ladaa. - goldfinger
pt kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että tuo on riistun mallin hinta, oikeastaan sellaisen, jota ei ole lainkaan myynnissä. Ts. hinta nousee, kun ryhdyt ostamaan.
Harkitsepa toisaalta vielä 110:n ostamista, vaikkapa 8-venttiilisen HB:n, joka on halvin. Tuleehan siinä noin 2000 euroa lisää hintaa, mutta on autokin jo toisennäköinen, eli se ei muistuta Ladaa.110-laatokka...
- sormesi
goldfinger kirjoitti:
110-laatokka...
perseesi, älä tule näille sivuille.
- goldfinger
sormesi kirjoitti:
perseesi, älä tule näille sivuille.
minä ajan vain mesellä, joten viekää ne kotteronne muualle saastuttamaan....
- Tenttu
goldfinger kirjoitti:
minä ajan vain mesellä, joten viekää ne kotteronne muualle saastuttamaan....
Onko toiveita että saat Mesen siirrettyä rahoitusyhtiön nimistä omiin nimiisi ennen vuotta 2020? Ja onnea kasvaneelle egolle.
- mb
pt kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että tuo on riistun mallin hinta, oikeastaan sellaisen, jota ei ole lainkaan myynnissä. Ts. hinta nousee, kun ryhdyt ostamaan.
Harkitsepa toisaalta vielä 110:n ostamista, vaikkapa 8-venttiilisen HB:n, joka on halvin. Tuleehan siinä noin 2000 euroa lisää hintaa, mutta on autokin jo toisennäköinen, eli se ei muistuta Ladaa.ladaa ku ajaa se on elämys jota ei todellakaa haluu enää kokea! lada rämisee kolisee kitisee haise se on ruma ei ole tehoja ladan teho 80=mersun 20hp moottori huippu nopeus 90 kmh (ala mäkeen ylä mäkeen vauhti hiipuu 30kmh lada on helvetin ruma mä säälin lada kuskei ittel on kopressori aahdetulla moottorilla oleva mersu
lada on sekasikiö ruma!!!!!!!!!!!!!!!!!paska!!!!!! - t.p.
mb kirjoitti:
ladaa ku ajaa se on elämys jota ei todellakaa haluu enää kokea! lada rämisee kolisee kitisee haise se on ruma ei ole tehoja ladan teho 80=mersun 20hp moottori huippu nopeus 90 kmh (ala mäkeen ylä mäkeen vauhti hiipuu 30kmh lada on helvetin ruma mä säälin lada kuskei ittel on kopressori aahdetulla moottorilla oleva mersu
lada on sekasikiö ruma!!!!!!!!!!!!!!!!!paska!!!!!!Voi tuotakin ressukkaa. Kirjoittelee eri nimimerkeillä.
Sillä on kyllä vaikeaa.
Voi kuitenkin tälle palstalle purkautua. Luottamustahan tuo on, uskoo löytävänsä sentään täältä ymmärtäviä ihmisiä. - Toivottavasti ei
mb kirjoitti:
ladaa ku ajaa se on elämys jota ei todellakaa haluu enää kokea! lada rämisee kolisee kitisee haise se on ruma ei ole tehoja ladan teho 80=mersun 20hp moottori huippu nopeus 90 kmh (ala mäkeen ylä mäkeen vauhti hiipuu 30kmh lada on helvetin ruma mä säälin lada kuskei ittel on kopressori aahdetulla moottorilla oleva mersu
lada on sekasikiö ruma!!!!!!!!!!!!!!!!!paska!!!!!!Ikävää kun joku haluaa käytöksellään pilata meidän Mersun omistajien maineen alatyylin kirjoituksillaan. Sääli vain jos hänestä välittyy kuva, jonka mukaan kaikki Mersulla ajavat ovat hänen kaltaisiaan.
Epäilen hänen kuitenkin olevan vain kyrpiintynyt Lada-kuski, joka esiintymällä Mersun omistajana haluaa herättää kaunaa. - jukka
pt kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että tuo on riistun mallin hinta, oikeastaan sellaisen, jota ei ole lainkaan myynnissä. Ts. hinta nousee, kun ryhdyt ostamaan.
Harkitsepa toisaalta vielä 110:n ostamista, vaikkapa 8-venttiilisen HB:n, joka on halvin. Tuleehan siinä noin 2000 euroa lisää hintaa, mutta on autokin jo toisennäköinen, eli se ei muistuta Ladaa.joo, laittakaa ennemmin se 16-tappinen 110. ja HatchBack korimallia. siinä 16-venttiilisessähän on 90hummaa. ja 0-100km/h tais mennä jotain 10 sekan tienoille..? aika hyvin samaralle.. tuosta 0-100 ajasta en ole 100% varma, tekniikan maailmassa oli siitä jotain juttua. mutta Lada on yksi niistä autoista, joissa on luovutushetkellä eniten vikoja. ja vähiten vikoja on Mersussa ja Mitsussa.
- jukka
goldfinger kirjoitti:
minä ajan vain mesellä, joten viekää ne kotteronne muualle saastuttamaan....
no jo sulla kerran on muka joku mese, niin mitä vittua täällä sitten pyörit??? mene vaan sinne mersu-osastolle puhumaan paskaa nahkapenkkien puhdistamisesta ja ahtimien toiminnasta. tämä palsta on tarkoitettu Lada-kuskeille, ei mersu-kuskeille!!
- Lata
goldfinger kirjoitti:
minä ajan vain mesellä, joten viekää ne kotteronne muualle saastuttamaan....
Kyllä nuorena poikana 80-luvulla oli hauska nöyryyttää diesel mesekuskeja oikein urakalla samaralla.Kyllä monet makoisat naurut nauttia niitten turvenuijien kustannuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753607
- 622694
- 812647
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582418Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1922363Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2622205- 451943
- 441769
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151501EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491418