Olemme mieheni kanssa kiinnostuneita eräästä 70-luvulla rakennetusta talosta,mutta nyk. omistaja (talon rakentaneet) sanoivat suoraan että taloon kannattaisi tehdä putkiremontti,sillä ne alkavat jo olla 30vuotta vanhat..
PALJONKO TÄLLÄINEN PUTKIREMONTTI NOIN SUURINPIIRTEIN TULEE MAKSAMAAN?
5000€? 10000€? 15000€? 20000€?
putkiremontin hinta?
10
12231
Vastaukset
- Vanhempi suunnittelija
Tuon ikäisiin tehdään sekä käyttövedet että viemäri. Kylppärit uusitaan aivan kokonaan ja muuallakin vesikalusteet. Käytännössä myös yhtiön saunatilat ja pesutupa. Joitakin sähköteknisiä juttuja on syytä tehdä ohessa 1000...2000 eurolla asuntoa kohti. Kun tehdään tasokkaasti kaikki nuo eli putketkin vanhoihin hormeihin, niin keskimäärin ollaan 20000 asuntoa kohti. Neliöt vaikuttavat, koska putkirempat ovat vastikeperusteisia.
- asdf
ei taida saada ketään taloyhtiötä maksamaan putkiremonttia???
- Vanhempi suunnittelija
asdf kirjoitti:
ei taida saada ketään taloyhtiötä maksamaan putkiremonttia???
Joku oli sitten hereillä. Mutta joka sana on totta, jos olisi ollut kysymys kerrostalosta.
- putkari2
mikä lämmitys talossa on?
Montako wc:tä/kylppäriä? - rempata
viemärit taitaa olla jo muovia kestävät 60 vuotta, ja jos kupariputkissa olut vuotoja niin ne kannattaa rempata, kustannus 5000 luokkaa hanoineen ja pyttyineen.
- arvio
Asun vastaavan kokoisessa ja ikäisessä talossa ja olen myös suunnitellut putkiremppaa. Vain käyttövesiputket (kupariputket valujen sisässä) olisi tarkoitus laittaa. Talossa on vesikiertoinen öljylämmitys ja ymmärrykseni mukaan nuo lämmitysputket kestävät vielä pitkään, joten niitä en aio nyt rempata. Ja mahdolliset vuodotkin antavat vihjeen itsestään, jos on tarve lisäillä vettä lämmityskiertoon.
Käyttövesiputket vedetään pinta-asennuksena, johon sopiva reititys on suht. helposti löydettävissä. En ole vielä kysynyt tarjouksia, mutta alle 5000€ tietääkseni lähtee hyvinkin.
Kysyin suullista arviota putkifirmasta jokunen vuosi sitten ja silloin arvio oli kolmen tonnin luokkaa. Nyt on jo hinnat nousseet vähän ja putki-firmoillakin tuntuu olevan töitä rutkasti...
Ai niin - hinta riippu paljon myös paikkakunnasta, itse asun Jyväskylässä. Etelä-Suomessa hinnat voinet kertoa jollain luvulla. - Dr. Doctor
jois myyjä sanoo "kannattaisi tehdä putki remontti" = vahinko on jo tapahtunut jossain ... selvitä
- putket
Eilen alkoi uusissa putkissa vesi kiertää. Talo rakennettu -67.pinta ala 120m2 Rempalle tuli hintaa 4800e johon kuului komposiitti putkien lisäksi 300l lämminvesivaraaja ja 50l painesäilijö.Putket laitettiin vielä muovikoteloihin katonrajaan jolloin
ne eivät näy. Loppujen lopuksi hintaa ei paljon tule
remontille kun muistaa kotitalous vähennyksen ja vakuutus yhtiöstä alennusta vakuutus maksuista meillä 12% kun laitettiin uudet vanhaan taloon. - köyhä remontoija
putket kirjoitti:
Eilen alkoi uusissa putkissa vesi kiertää. Talo rakennettu -67.pinta ala 120m2 Rempalle tuli hintaa 4800e johon kuului komposiitti putkien lisäksi 300l lämminvesivaraaja ja 50l painesäilijö.Putket laitettiin vielä muovikoteloihin katonrajaan jolloin
ne eivät näy. Loppujen lopuksi hintaa ei paljon tule
remontille kun muistaa kotitalous vähennyksen ja vakuutus yhtiöstä alennusta vakuutus maksuista meillä 12% kun laitettiin uudet vanhaan taloon.voiko "putket" paljastaa mitä firmaa käytti? Itsellä sama edessä, Keski-Uudellamaalla ollaan.
- 50 vuotiaaseen taloon
Vanhaan asuntoon tarvitse putkiremontteja tehdä ainakin 20v on vielä asumisaikaa enne suurempia putkiremppoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324451Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252345Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142337Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512108- 321667
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321451- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401084