couperosa

......

Hei te couperosa ihosta kärsivät,kertokaa miten tai millä konsteilla olette päässeet ongelmasta. Onko jokin voide joka on teillä auttanut ko ongelmaan(arbutin ei auta mulla) vai pitäisikö turvautua "laser" hoitoon?

36

73938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annukka

      Tämähän on todella yleinen vaiva monellekin suomalaiselle... käytin itse myös tätä kyseistä tuotetta mutta siitä ei ollut apua.. hinta/laatu suhde ei kohdallaan. Aika paljon voit itse vaikuttaa tähän iho-ongelmaasi esim. vähennä saunomista,paksu suojavoide ulkoillessa varsinkin kovilla pakkasilla ja tuulella, hyvä meikin puhdistus iholta, älä myöskään syö kovin maustettua ruokaa.. kaikilla näillä on vaikutusta ihoosi. Suosittelisin kyllä kosmetologilla käyntiä se maksaa mutta ihosi paranee kun käyt säännöllisesti ja muistat hyvät kotihoito-ohjeet. kokeile kotona ella bache:n cible R paikallis tuotetta punoitukseen... minulla auttoi..

      • annukalle

        mistä saa tätä tuotetta? minkähintainen ja kauan olet käyttänyt? Olen kärsinyt itse tästä samasta asiasta vuosia ja kokeillut monia eri tuotteita, ei vain ole apua löytynyt. Onko sulla punoitus kokonaan häivinnyt tällä ella bache:n tuotteella??


      • ex-couperosa
        annukalle kirjoitti:

        mistä saa tätä tuotetta? minkähintainen ja kauan olet käyttänyt? Olen kärsinyt itse tästä samasta asiasta vuosia ja kokeillut monia eri tuotteita, ei vain ole apua löytynyt. Onko sulla punoitus kokonaan häivinnyt tällä ella bache:n tuotteella??

        Sain pysyvän paranemisen couperosasta käymällä kolmen kerran sarjahoidon Royal Beauty Academyssä. Eka kerta oli pikkaisen kirpaiseva, koska tehtiin kerralla näkyviä tuloksia. Toiset kerrat oli hienosäätöä, mutta onnistuneita sellaisia.

        http://www.royalbeautyacademy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=57

        Tuossa linkki jos jotain kiinnostaa.


    • nainen ikää 37

      Eihän tuota couperosa-ihoa mikään parannu, mutta helpotusta siihen löytää vain kokeilemalla. Minullakaan ei Arbutin auttanut kyllä yhtään mitään, eräs couperosaihon Clarinsin hoitoöljy (kosmetologilta ostettu) vain teki naaman näppyläiseksi ja entistä kirjavammaksi.
      Itselleni sopivaksi olen havainnut Lumenen voiteen joka on couperoottiselle iholle. Saunaan suojaan nykyisin aina kasvot kylmään veteen kastetulla pyyhkeellä, pakkasella ulos mennessä kiedon huivin kasvoille, aurinkoa en nykyisin ota ollenkaan. Meikkiä käytän kyllä aina kasvojen värin tasoittamiseen, vaikka en muuten ehostaisi, niin värivoiteen laitan koska itseä ärsyttää se kasvojen punakirjavuus. Olen huomannut myös meikin suojaavan ja esim. tuulisella ja kylmällä ilmalla ei kasvot niin punoita muutenkaan meikin johdosta. (Ei edes tule sitä kuumottavaa tunnetta poskiin mikä ilman meikkiä tulisi.) Kasvoja hoidan muutenkin todella hellävaraisesti ja koska muutenkin iho on tolkuttoman kuiva, en pese kasvoja vedellä juuri koskaan. Puhdistusmaidon pyyhin kasvopaperilla ja sitten kasvoveteen kostutetulla pumpulilla lopuksi ja rasvaus sen jälkeen.

      • .....

        Kiitos vastauksistanne.Ilmeneekö couperosa teillä "vain" ihon punoituksena vai näkyykö teillä myös pieniä verisuonia mm. nenän vieressä ja poskilla?


      • nainen ikää 37
        ..... kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne.Ilmeneekö couperosa teillä "vain" ihon punoituksena vai näkyykö teillä myös pieniä verisuonia mm. nenän vieressä ja poskilla?

        Kyllä näkyy verisuonia poskipäissä. Tuntuu että ne on vain lisääntyneet iän myötä ja ohut iho entisestäänkin ohenee tässä vanhetessa... nyyh... punakkuus siis kyllä vaihtelee aika paljonkin. Pahimillaan se on aina talvisaikaan tuulisella ilmalla, sekä pakkasilla.


      • kaisu
        nainen ikää 37 kirjoitti:

        Kyllä näkyy verisuonia poskipäissä. Tuntuu että ne on vain lisääntyneet iän myötä ja ohut iho entisestäänkin ohenee tässä vanhetessa... nyyh... punakkuus siis kyllä vaihtelee aika paljonkin. Pahimillaan se on aina talvisaikaan tuulisella ilmalla, sekä pakkasilla.

        Mikä meikkivoide olisi hyvä, peittävä? Olen kyllä montakin kokeillut, mutta allergian takia eivät kaikki sovi, ja sitten kun sopii, niin ei tarpeeksi peitä. Kuiva iho täälläkin...
        (Vaihtaritkin alkavat hiipiä pikkuhiljaa, joten punakkuudessa löytyy)!


      • minä vain
        nainen ikää 37 kirjoitti:

        Kyllä näkyy verisuonia poskipäissä. Tuntuu että ne on vain lisääntyneet iän myötä ja ohut iho entisestäänkin ohenee tässä vanhetessa... nyyh... punakkuus siis kyllä vaihtelee aika paljonkin. Pahimillaan se on aina talvisaikaan tuulisella ilmalla, sekä pakkasilla.

        eikö kukaan couperoosasta kärsivä ole kokeillut photodermiä tai muuta vastaavaa? Kokemuksia jos olette! Ajattelin että olisiko siitä todella apua?!
        Pirteää syksyä kaikille!!


      • Edelleen etsivä
        minä vain kirjoitti:

        eikö kukaan couperoosasta kärsivä ole kokeillut photodermiä tai muuta vastaavaa? Kokemuksia jos olette! Ajattelin että olisiko siitä todella apua?!
        Pirteää syksyä kaikille!!

        Hei punanaamat!
        Olen käynyt kahdesti Photoderm-hoidossa Mehiläisessä. Sattui aivan saamaristi (aivan kuin olisi kuminauhalla räväytetty), mutta hoidetusta kohdasta punaisuus hävisi/väheni. Naama oli turvoksissa useamman päivän.
        Yli kaksi viikkoa sitten kävin Nlite-laserissa Vantaalla. Otin hellävaraisemman hoidon, joka ei sattunut kuten Photoderm eikä naama turvonnut niin paljon. Mutta ei kyllä punaisuuskaan hävinnyt ainakaan yhdellä kerralla. Seuraava aika laitettiin neljän viikon päähän, mutta vähän arveluttaa mennä turhan takia. Toisen posken nenän hoito maksoi 300 eur, enkä huomaa eroa. Poski on oikeastaan entistä kirjavampi. Onko kenelläkään kokemusta?
        Voimakkaampi hoito näytetyn kuvan mukaan tekee järkyttäviä mustelmia jopa kahdeksi viikoksi. En taida uskaltaa poistattaa pintaverisuonia tuolla tavoin. Onko kokemuksia?
        Kannattaisiko pintaverisuonia poltattaa? Tulee ilmeisesti rupia? Mitähän couperosa siitä tykkää?
        KERTOKAA KOKEMUKSISTANNE!


      • Edelleen etsivä
        kaisu kirjoitti:

        Mikä meikkivoide olisi hyvä, peittävä? Olen kyllä montakin kokeillut, mutta allergian takia eivät kaikki sovi, ja sitten kun sopii, niin ei tarpeeksi peitä. Kuiva iho täälläkin...
        (Vaihtaritkin alkavat hiipiä pikkuhiljaa, joten punakkuudessa löytyy)!

        Hei!
        Itse käytän Joe Blascon "Special Lite Olive 2" väriä, joka kyllä peittää ja pysyy. Se ei myöskään kuivata ja ilmeisesti sopii myös allergisille. Iho ei saa olla kuivan hilseilevä, sillä silloin Blasco näyttää pahalta. Muuten mielestäni ohuelti käytettynä melko luonnollisen näköinen. Ja ellei peitä, Blascolla myös punaisuuden peittäävää käytettäväksi meikkivoiteen alla. En ole kokeillut.
        Onko muilla parempia ehdotuksia??


      • punanaama
        Edelleen etsivä kirjoitti:

        Hei!
        Itse käytän Joe Blascon "Special Lite Olive 2" väriä, joka kyllä peittää ja pysyy. Se ei myöskään kuivata ja ilmeisesti sopii myös allergisille. Iho ei saa olla kuivan hilseilevä, sillä silloin Blasco näyttää pahalta. Muuten mielestäni ohuelti käytettynä melko luonnollisen näköinen. Ja ellei peitä, Blascolla myös punaisuuden peittäävää käytettäväksi meikkivoiteen alla. En ole kokeillut.
        Onko muilla parempia ehdotuksia??

        Käytin Blascon tuotetta monta vuotta. Herkistyin sille ja olen kuullut muillekin käyneen samoin. Olen käyttänyt myös Exuviance-tuotteita ja hoitoja puolentoista vuoden ajan. Iho parani muuten vähän mutta couperosalle ei tapahtunut mitään. Ihan ok tuotteet mutta tuskin hintansa väärttejä. Olen käyttänyt myös Arbutinia, verisuonet näkyvät vain entistä paremmin. Nyt olen siirtynyt apteekkituotteisiin. Odottelen tuloksia...


      • Riihimuori
        Edelleen etsivä kirjoitti:

        Hei punanaamat!
        Olen käynyt kahdesti Photoderm-hoidossa Mehiläisessä. Sattui aivan saamaristi (aivan kuin olisi kuminauhalla räväytetty), mutta hoidetusta kohdasta punaisuus hävisi/väheni. Naama oli turvoksissa useamman päivän.
        Yli kaksi viikkoa sitten kävin Nlite-laserissa Vantaalla. Otin hellävaraisemman hoidon, joka ei sattunut kuten Photoderm eikä naama turvonnut niin paljon. Mutta ei kyllä punaisuuskaan hävinnyt ainakaan yhdellä kerralla. Seuraava aika laitettiin neljän viikon päähän, mutta vähän arveluttaa mennä turhan takia. Toisen posken nenän hoito maksoi 300 eur, enkä huomaa eroa. Poski on oikeastaan entistä kirjavampi. Onko kenelläkään kokemusta?
        Voimakkaampi hoito näytetyn kuvan mukaan tekee järkyttäviä mustelmia jopa kahdeksi viikoksi. En taida uskaltaa poistattaa pintaverisuonia tuolla tavoin. Onko kokemuksia?
        Kannattaisiko pintaverisuonia poltattaa? Tulee ilmeisesti rupia? Mitähän couperosa siitä tykkää?
        KERTOKAA KOKEMUKSISTANNE!

        Olen 59 v.punatukkainen ja vaalea ihoinen ja pikkuhiljaa on alkanut verisuonet "näkyä" kasvoilla.Arbutin ei auttanut yhtäänVuosi sitten kävin kosmetologilla semmoisessa neulalla jotenkin "imettiin"niitä pintaverisuonipätkiä pois .Jokusen päivän olin kuin kukko olis nokkinut ,mutta sitten täytyy myöntää.se auttoi ainakin jonkin verran.Kuulin jostain kuumaneulahoidosta?Onko kokemuksia.Infrapunalla myös luvataan apua.Olis kiva kuulla. Nyt käytän rosa graf voidetta.Avene on myös o.k.sekä lumene,mutta ei ne punakkuuteen auta.


      • Ongelma~
        ..... kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne.Ilmeneekö couperosa teillä "vain" ihon punoituksena vai näkyykö teillä myös pieniä verisuonia mm. nenän vieressä ja poskilla?

        Minulla couperosa ilmenee vain punaisuutena ja kuivuutena. Jos on couperosa, eikö saa käydä enää saunassa enää koskaan kunnolla? Ja voiko mennä ihan rauhassa ottamaan aurinkoa pelkäämättä että se pahenee?


      • ex-couperosa

    • jaar

      olen alkanut käyttämään ROC:n tuotteita ovat hyviä ja sopivat myös hyvin couperosa iholle

    • bbb

      Olisiko jollain heittää linkkiä tai kuvaa siitä, millainen on couperosa -iho. Itselläni punottaa myös en sitten tiedä..

      • punanaama

        Heippa, onko kukaan käyttäny tuota Skin Doctors Capillary Clear -voidetta (se oli näköjään sokoksella tarjouksessa) ?


      • jone
        punanaama kirjoitti:

        Heippa, onko kukaan käyttäny tuota Skin Doctors Capillary Clear -voidetta (se oli näköjään sokoksella tarjouksessa) ?

        mitä sillä on väliä,punoitaako se naama vai ei,itse en ole siitä tehnyt koskaan minkään laista huomiota toisesta ihmisestä vaan siitä et minun oma naama kyllä punoittaa,varsinkin naisissa olen huomannut sen joilla on vähän punakuutta poskissa,ovat tosi kauniita kasvoiltaan,


    • sama vaiva
      • punajuuret

        Sain avenesta parin päivän käytön jälkeen hilseilevän, punottavan ja kuumottavan
        läiskityn näköisen nassun. Kaula kärsi myös, kutisi ja kihelmöi. Lopetin lääkärin kehotuksesta viikoksi. Uudelleen aloittaminen tuntui ensin sujuvan mutta taas tuli sama reaktio. Oireista ei nyt meinaa millään päästä eroon. En enää uskalla yrittää joten olisin tyytyväinen jos pääsisin lähtöpisteeseen takaisin. Terv puna.


      • nätti kun mikä
        punajuuret kirjoitti:

        Sain avenesta parin päivän käytön jälkeen hilseilevän, punottavan ja kuumottavan
        läiskityn näköisen nassun. Kaula kärsi myös, kutisi ja kihelmöi. Lopetin lääkärin kehotuksesta viikoksi. Uudelleen aloittaminen tuntui ensin sujuvan mutta taas tuli sama reaktio. Oireista ei nyt meinaa millään päästä eroon. En enää uskalla yrittää joten olisin tyytyväinen jos pääsisin lähtöpisteeseen takaisin. Terv puna.

        Kokeilin tuota marseillesaippuaa josta sain kiristävän ihon ja pukkasi näppylöitä, ei hyvä, arputinista ei apua, hurjan kallis, avenesta ei apua. Viime kesänä alkoi tulla punoituksen lisäksi maksaläiskiä ja menin apteekkiin jossa neuvottiin kokeilemaan kasvoille tarkoitettua aurinkosuoja voidetta, suojakerroin 50, maksaläiskät alkoi vaaleta ja hiphurraa, punoituskin rauhoittui. Nyt alan käyttää jo ajoissa kevätauringon paistaessa aurinkosuojavoidetta. Iho pysyy huomattavasti kauniimpana.


    • Punasteleva

      Olen karsinyt couperosasta jo useita vuosia ja huomannut etta se on vain pahentunut vuosien varrella. Todella piinaava vaiva, johon mitkaan hoitokeinot eivat tunnu auttavan. Olen miettinyt laser-hoitoa seka erikoisvoiteita, tosin niiden vaikuttavuuteen en ihan usko. Onko kenellakaan kokemusta voiteista yms. jotka mahdollisesti saattaisivat, ellei sitten kokonaan parantaa, niin ainakin estaa couperosan pahenemisen?

    • Ongelma~

      Minulla on couperosaa poskissa. Ja kosmetologi suositteli minulle Thalionin voidetta ja säännöllisesti käyntiä kosmetologilla. Itse en ainakaan vielä ole kuvitellut meneväni laseriin.

    • Luontaisasiantuntija

      Olen yli 20 v tutkinut ja kokeillut eri fytoterapeuttisia mahdollisuuksia eri vaivojen hoidossa ja couperosan kohdalla hyvät neuvoni ovat
      seuraavat: suojaa ihosi kylmältä,tuulelta ja liialta
      auringolta: kosteusvoiteella uv.10-30. Vältä alkoholia ja tupakointia.Kova saunominen ei ole hyväksi. Höyry ja infrapunasaunominen sopivat hyvin.
      Aroma eli eteeriset öljyt: ruusu ja kamomilla sekä
      kehäkukka laimennettuna esim. aprikoosikiviöljyyn tai viinirypälesiemenöljyyn ovat erinomaisia rauhottamaan punoittavaa ihoa, anna vaikuttaa
      10-15 min, pyyhi ylimääräinen öljy pois.
      Tuoreesta avokaadosta ihana mössö ravitsemaan
      ihoa ja kesäkurpitsat punoittaviin poskipäihin.
      Tässä muutama neuvo ja vitamiinikuuri: B-vit,A,E
      ja sinkki, ne vahvistavat ihosolukkoja ja verisuonia.Paljon vihanneksia; mm. porkkanoita ja
      elämä hymyilee taas vaille punaposkia.
      Terv; Maj oskal Nat. Med 0400 449816

    • ansQ:)

      laseria ei kannata käyttää. se on kivuliasta ja maksaa n. 250e. en ole itse kokeillut mutta olen kuullut. en suosittele. peittäminen on paras tapa.

      • katru_

        Auttaisikohan itseruskettavat ja päivettävät päivävoiteet? Meinaan,että punaisuushan tunnetusti korostuu,mitä vaaleampi iho on.Jos ihosta tulee ruskea ei punoituskaan näy samalla tavalla.Jos punoitus on lievää voi olla että ei enää edes huomaa ollenkaan.Rusketus purkista on vähän kuin maalia..Meikki. Jos lisäilee aina,niin ei tarvi välttämättä peittää päivisin muuten.Olen kokeilemassa nyt,minulla on lievä punoitus iholla aina.Eikä ainakaan tarvi mennä ottamaan aurinkoa,mist coperoosa ei tykkää.Mul itselläni on vaalea iho,joten tämä voi auttaa.Muita vinkkejä ei tule mieleen,coperoosa on aika pysyvä asia.Keskustelupalstoil on ollut jo kaikki oleellinen ravinnosta ym.Pitäis vaan hyväksyä itsensä.Tuskin kukaan valitsee tai arvostaa ihmistä sen mukaan,miten paljon naama punoittaa.


      • Etanan Ystävä
        katru_ kirjoitti:

        Auttaisikohan itseruskettavat ja päivettävät päivävoiteet? Meinaan,että punaisuushan tunnetusti korostuu,mitä vaaleampi iho on.Jos ihosta tulee ruskea ei punoituskaan näy samalla tavalla.Jos punoitus on lievää voi olla että ei enää edes huomaa ollenkaan.Rusketus purkista on vähän kuin maalia..Meikki. Jos lisäilee aina,niin ei tarvi välttämättä peittää päivisin muuten.Olen kokeilemassa nyt,minulla on lievä punoitus iholla aina.Eikä ainakaan tarvi mennä ottamaan aurinkoa,mist coperoosa ei tykkää.Mul itselläni on vaalea iho,joten tämä voi auttaa.Muita vinkkejä ei tule mieleen,coperoosa on aika pysyvä asia.Keskustelupalstoil on ollut jo kaikki oleellinen ravinnosta ym.Pitäis vaan hyväksyä itsensä.Tuskin kukaan valitsee tai arvostaa ihmistä sen mukaan,miten paljon naama punoittaa.

        Itsellä väheni ja haalistui kun käytin ACTIVE GEL etanageeliä.
        Minulla etana kuivatti, joten yövoiteena jotain muuta. Vaikka purkin kyljessä lukee: päivin/öin.
        Iho tasaantui ja väri parani, en olisi uskonut ennen, mutta uskoa vaan piti ja sittenhän peili kertoi että se auttoi.

        Minusta oli purkin hinta 58€, kohtuullinen, ensimmäisellä kerralla lykkäsin sitä siis öin ja päivin. Alkuun se oli paksua ja sitä meni aikapaljon, mutta notkistui loppua kohden.

        Nyt purkki loppuu ja kävin katsomassa uutta etanapurkkia, hinta pompsahtanut 63€. Tämä oli luontaistuotekauppa, edelliset apteekista.


    • maikki j

      Minun couperosaani helpottivat valtavasti Dermalogica-tuotteet. Googlaamalla löytyvät sen hoitoja antavat kosmetologit. Kun olet jonkun hoitolan asiakas, voit tilata tuotteita netistäkin (en tiedä voiko muutenkin). Netistä näet hinnat. Tuotteet ovat riittoisia.
      Olen käynyt laserissakin, eikä siitä ollut mitään apua, hyvä ettei päinvastoin!
      Nykyisin ajattelen, että olen aina ylihoitanut ihoani. Se ainakin pahentaa ellei peräti aiheuta (?) couperosaa. Mitä pienemmällä "hankauksella" suoritan pesut ja hoidot sitä paremmassa kunnossa iho on.
      Punoitus on näin poistunut muualta kuin nenänpielistä ja huokosetkin ovat supistuneet.
      Siis esim rasvaus: korkeintaan viisi hellää sipaisua paikkaansa!

    • njooovcx

      Minulla alkoi punoitus naamassani jo ala-asteella kuudennella luokalla olen vasta 15 eli n 2.5v punoituksesta olen kärsinyt.. Nyt kesällä olen todella kyllästynyt vain peittämään punoitusta meikillä mikä vie oma aikansa tietyistä syistä mutta kun ei vaan kehtaa mennä minnekkään tämän näköisenä kun kaikki ystävät ovat niin kauniita ja hyväihoisia.

      selailin nettiä ja totesin että minulla sitten kai on tämä couperosa koska suoniakin on ruvennut tulemaan esiin, nenän ja leuan alueella punoitusta.
      olen käynyt kosmetologilla kolme vai neljä kertaa ja niistä on apua ollut mutta nyt kun on rippileirit ja kaikki tulossa niin en enää halua käydä rasittamassa ihoa ettei ainakaan pahene enää.

      Kosmetologi on antanut kosteusvoidetta iholleni joka on ollut aijempia lumenen tuotteita parempaa todellakin ja olen saanut otsonivoidetta mikä on uutta ja todettu toimivaksi kaikenlaisiin ihonepäpuhtauksiin akneen sun muuhun ja sekin on työnsä tehnyt. joko en arvosta jo tapahtunutta muutosta parempaan päin tai sitten vaan haluan vielä punoitusta pois..kosmetologi sanoi että aurinkoa voi ottaa kunhan muistaa laittaa kosteusvoidetta vaan runsaasti. näin olen tehnyt koska ajattelin että tummemmalla iholla punoitus ei niin paljon näkyisi kun en ole yhtään aurinkoa saanut sen meikin takia..

      miten saisin nyt äkkiä ihoni paremmaksi (ei punoita oikeastaan paljoa enää mutta silmäänpistävästi silti..) ??!? n2vk rippileiriin aikaa ja siellä haluan olla kokoajan ihan oma itseni =/
      otanko vain aurinkoa nyt tiiviisti 2vk mutta kuitenkin varovasti etten vaan pala vai menenkö laserhoitoon samantien että iho ehtii rauhoittua rauhassa vai onko tähän oikeasti jotain voidetta mikä oikeasti oikeasti toimii ja mahdollisimman nopeasti : (

      t. itsekriittinen punanaama

    • isis unitone

      Olen käyttänyt apteekista saatavaa ISIS Unitone 4 sarjaa, voin kyllä suositella ja tavalliseen arbutiiniin verrattuna äärettömän tehokas ja edullinen.

    • birdy82
    • itselläni auttoi

      Itse pesen Marseille-saippualla meikit ja ihoni muutenkin. Siinä ei ole mitään keinotekoisia aineita, vain luonnollisia öljyjä ja kosteutan ihoani silloin tällöin kookosrasvalla. Ihoni ei tarvitse läheskään niin usein kosteutusta koska en pese kemikaaleilla. Meikit ajattelin vaihtaa hiljalleen kokonaisuudessaa mineraalimeikkeihin. Verisuonet, jotka joskus punoittivat pahastikin poskissa ja nenän pielissä ovat vaalentuneet huomattavast ja osa jopa hävinnyt kokonaan! Lisäksi ihohuokoseni ovat pienentyneet, josta olen tyytyväinen. Aikoinaan lääkäri myös diagnosoi minulla atooppisen ihon. Ei ole sitäkään enää kun en läträä kemikaalien kanssa. Iho tarvitsee kosteutusta vain harvoin. Minulla tämä auttoi. Suosittelen! :)

    • Herkkä sekaiho

      KOKEILKAA HOITO-OHJETTA: EI LIIKAA HIUSTENPESUJA EIKÄ KASVOJA PESTÄ LAINKAAN SAIPPUALLA. KASVOIHIN VESIPESUN JÄLKEEN LAITAT NORMAALISTI VAIN YÖKSI Ella Bache-Creme Index 2. Tulehtuneelle iholle ensin Dalasin-liuosta, lääkärin määräyksestä ja sen päälle vielä Ella Bache-Creme Index 2. TÄMÄN HOITO TEHOAA JO 2VRK KULUESSA, tulehdus häviää ja iho paranee.
      MINULLA TÄMÄ ON AUTTANUT JO 30 VUOTTA, MIELESTÄNI PARAS HOITO.
      Olen kärsinyt herkästä sekaihosta. Ihotautilääkärini sanoi, mitä enemmän peset hiuksia ja kasvoja, sitä enemmän ne rasvoittuvat. Eikä saa käyttää ollenkaan saipuaa. Talirauhaset kiihdyttävät rasvantuotantoa ja esim. ihon omat luonnolliset suojabakteerit vähenevät ja ulkopuoliset tulehdusta aiheuttavat alkavat jylläämään. Aloin n.25v. noudattaa ihotautilääkärini neuvoa ja aloin vähentää hiusten pesukertoja vain n.1-2 krt/viikko samoin enkä pessyt kasvojani liian usein, enkä lainkaan käyttänyt saippuaa. Hiusten ja päänahan pesukertojen normalisointiin meni useita vuosia, ennen kuin pääsin pesukierteestä (1krt/pvä) Ihon normalisointiin meni monia, monia vuosia aikaa, ennenkuin pääsin siitä pesukierteestä. Jos pesen saipualla kasvoni, alkaa ihoni kukkimaan kuin teinillä, vielä näin viisikymppisenä.

    • Mummeli punanaama

      Luin kaikki viestit ja lähes kaiken tiedon, mitä netistä löytyy couperosasta. Olen
      käyttänyt Arbutinia, se ei auttanut. En juurikaan enää sauno, koska se pahentaa
      tilannetta, vaikka olen peittänyt kasvoni couperosavoiteella samoin ulos mennessä
      pakkaseen tai viimaan. Olen kärsinyt "mummotaudista" 39 vuotiaasta asti ja käyttä-
      nyt hormonivalmisteita siis jo kohta 30 vuotta. Välillä olen pitänyt taukoja, mutta
      oireet tulevat niin pahoina, että jatkan mieluummin hoitoa. Hormonihoidosta huo-
      limatta olen kova hikoilemaan ja hikoillessa kaikki voiteet valuvat pois iholta. Ja
      siis punoitus pahenee. Vaiva on pahimmoillaan etelässä, jossa asumme puolet
      vuodesta. Vältän kuumia ruokia ja juomia, myös voimakkaita mausteita. Olisiko
      uusia vinkkejä luontaistuotepuolelta ja ehkä ruokavalioista? Olen myös monelle
      aineelle allerginen ja saan allergisia kohtauksia, joista en tiedä, mistä ne johtu-
      vat. (Epäilen lisäaineita ja yritän syödä mahdollisimman puhtaista aineista teh-
      tyjä ruokia. Viljelemme myös itse luomusti jonkin verran.) Ongelmaa siis riittää.
      Olen käynyt useammankin kerran lääkärissä ja allergiatestejä on tehty ja koe-
      paloja otettu ihottuma-alueilta. Tuloksia on vähän : kotipöly- ja siitepölyaller-
      giat, kumi- ja jodiallergia ja hieman kuulemma viittasi koepalan tulos viimeksi
      (viime kesänä) lääkeaineallergiaan, mutta ei tietoa mihin???
      Couperosasta en ole käynyt ihotautilääkärillä. Kannattaisikohan mennäkään?

    • Anonyymi

      No mä olin kans jo ihan menossa laserhoitoon (joka varmasti auttais kylläkin) mutta onneks en menny! Käytin Soil of Beautyn Botanical Barrier ihonhoitoöljyä ja se tepsi ainakin mulla! Ei ihan kaikki pahimmat verisuonet oo kadonnu, mut sellane yleisilme ja naaman punasuus hävis melkeen kokonaan! Muistaakseni näin vielä jostain heidän nettisivuilta että he käyttää 95% vaikuttavia aktiiviaineita eikä läträä noita tuotteita millään täyteaineilla niinkun yleensä kosmetiikassa tehdään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe