Ihailen Tampereella Koskipuistossa ja Ratinan suvannossa kesäisin tosi reheviä ja komeita kannoja. Kuka osaisi neuvoa mistä juurakoita voi ostaa ja neuvoa kasvatuksessa saa muutenkin koska olen keski-ikäinen mies! ;)
Kanna
4
651
Vastaukset
- elli
Heissan Karl, ainakin Puutarha-Matissa on ollut kannan juurakoita,kyseleppä sieltä. Muistelisin että myös Tampereen kaupunginpuutarhassa on jokin taimisto,josta voi keväsin ostaa taimia, siellä voisi olla näitä juurakoitakin. Ne ovat kyllä komeita Koskipuistossa,olen myös niitä ihaillut,mutta joskus ovat kokeneet ilkivaltaa ja kaikki on katkottu.
Keväällä kasvamaan hyvään multaan ja syksyllä kellariin, siinä sen hoito on.Välillä vettä ja lannoitetta ;-)
Syksyllä sen lehdet ja varsi saavat paleltua ja sen jälkeen annat niiden kuivua kunnolla ja katkaiset varret poikki.
Jos vaan saat ne kunnolla kuivattua, niin säilyvät omassa ruukussaankin. Toinen tapa on nostaa juurakko mullasta ja säilyttää hiekassa tai turpeessa, kuivana kuitenkin.
Kun ovat kasvaneet hyvin,keväällä niistä voi ottaa jakopaloja ja lisäillä.- Karl
Kiitos neuvoista. Tajusin itsekin jo päivällä poiketa kaupungin puutarhalla ja sieltähän ostin muutaman juurakon ja samantyyppisiä oli kasvatusneuvotkin. Ainoa ero, että kasvattavat kuulemma ensin pikkupurkissa, sitten isommassa ja viimein ulos maahan. Sanoivat vielä että viikon päästä laittavat omiaan ruukkuihin.
- canna
Mustallamerellä niitä olen ihaillut yli metrisinä tulipunakukkaisina "kaunokaisina".
Helsingissä oli viime kesänä Hakaniemessä "julkisissa" istutuksessa
vielä mielenkiintoisempia ja ehkä kauniimpia versioita, kelta-punakukkainen, hieman orkideaa muistuttava täplikäs väritys kukassa.
Onkohan niitä Suomesta saatavana ?
Etsivä löytää...mutta mistä Helsingin seudulta? - sallalainen
canna kirjoitti:
Mustallamerellä niitä olen ihaillut yli metrisinä tulipunakukkaisina "kaunokaisina".
Helsingissä oli viime kesänä Hakaniemessä "julkisissa" istutuksessa
vielä mielenkiintoisempia ja ehkä kauniimpia versioita, kelta-punakukkainen, hieman orkideaa muistuttava täplikäs väritys kukassa.
Onkohan niitä Suomesta saatavana ?
Etsivä löytää...mutta mistä Helsingin seudulta?Viime keväänä tuli viherpeukalosta just tuota pilkullista kannaa.Aivan upeita,sain ne vielä kukkimaankin vaikka tulivat aika myöhään keväällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150