Tietääkö kukaan, että jos isännöitsijä on jakanut talonmiesvuorot jokaisen asukkaan kesken mutta joku osakas ei tee lumitöitä omalla vuorollaan, niin mitä talonyhtiö voi tehdä siinä tapauksessa? Voiko osakkaan pakottaa tekemään lumityöt tai laskuttaa häntä ellei tee omalla vuorollaan? Eli onko tämä lumityöhulina vapaaehtoistyötä?
Lumityöt pakollisia?
28
6892
Vastaukset
- voivoi...
1. Ketään ei voi pakottaa lumitöihin. Esim itse en osallistuisi sairauden vuoksi.
2. Laskuttaa voi, jos asiasta on sovittu etukäteen.
3. Lumityöhulina on "turhaa". Pyytäkää huoltoyhtiölta tarjous lumitöistä talven aikana, vaikkette ko. yritystä muuten tarvitsisikaan.
4. Hankkikaa LUMILINKO (saa noin 1.500.- eurolla), niin hommat hoituu helpommin ja ei tarvitse hikoilla.
Taitaa olla rivari-yhtiö kyseessä. Nämä rivari-ihmiset ovat sitten outoa sakkia, jep, tehdään talkoilla niin säästetään...voihan vee....- Senni
Kyllä, rivari-yhtiö on kyseessä. Ja kyllä ovat outoa sakkia. Kun tekee lumityöt niin ellei lumikasat ole oikeassa kohdassa talon puuhatätien mielestä niin niitä siirrellään sitten jälkikäteen. Ja jos sattuu nukkumaan viikonloppuna yhdeksää pidempään niin tullaan huomauttamaan että lumityöt tulee tehdä aamulla. Aijaa. Missä niin sanotaan?
Olen kyllästynyt koko touhuun muutenkin että ajattelin siirtyä lanaamaan lunta tasan verran että itse pääsen ulos ovesta. Lanatkoot ite loput oikeisiin paikkoihin oikeaan aikaan. Haluan vain varmistaa etten joudu korvausvastuuseen. Olen asunut yhtiössä 4 vuotta eikä sinä aikana ole sovittu laskutuksesta eikä sitä lue yhtiöjärjestyksessä eikä talonyhtiössä ole järjestyssääntöjä joten kaiketi sellaista lumitöistä laskutusta joka minua koskisi ei nyt sitten ole voimassa? - äläkä_nirsoile
Senni kirjoitti:
Kyllä, rivari-yhtiö on kyseessä. Ja kyllä ovat outoa sakkia. Kun tekee lumityöt niin ellei lumikasat ole oikeassa kohdassa talon puuhatätien mielestä niin niitä siirrellään sitten jälkikäteen. Ja jos sattuu nukkumaan viikonloppuna yhdeksää pidempään niin tullaan huomauttamaan että lumityöt tulee tehdä aamulla. Aijaa. Missä niin sanotaan?
Olen kyllästynyt koko touhuun muutenkin että ajattelin siirtyä lanaamaan lunta tasan verran että itse pääsen ulos ovesta. Lanatkoot ite loput oikeisiin paikkoihin oikeaan aikaan. Haluan vain varmistaa etten joudu korvausvastuuseen. Olen asunut yhtiössä 4 vuotta eikä sinä aikana ole sovittu laskutuksesta eikä sitä lue yhtiöjärjestyksessä eikä talonyhtiössä ole järjestyssääntöjä joten kaiketi sellaista lumitöistä laskutusta joka minua koskisi ei nyt sitten ole voimassa?No koeta olla mukana jotenkin lumitöissä. Kyllä se asiaa auttaa. Ei meillä kukaan valita, jos aamulla ei lumitöitä ole tehty. Se tekee, joka ehtii. Mutta on yksi pässi on, joka ei tee mitään. Totta kai tätä vapaamatkustajaa ei kovin arvossa pidetä. Eli jos ei tee niin ei sitten pidä loukkaantua, jos pidetään luuserina ja laiskana.
Kustannuksista sen verran että vilkaisin ns. huoltoyhtiön hallussa olevan rivarin kustannuksia ja 25000 euroa meni huoltotöihin. Siis niihin mitä me teemme talkoilla, ruohonleikkuu ja lumenluonti. Ei tuo kerran kaksi talveen osuva vuoroviikko ole paha. - Senni
äläkä_nirsoile kirjoitti:
No koeta olla mukana jotenkin lumitöissä. Kyllä se asiaa auttaa. Ei meillä kukaan valita, jos aamulla ei lumitöitä ole tehty. Se tekee, joka ehtii. Mutta on yksi pässi on, joka ei tee mitään. Totta kai tätä vapaamatkustajaa ei kovin arvossa pidetä. Eli jos ei tee niin ei sitten pidä loukkaantua, jos pidetään luuserina ja laiskana.
Kustannuksista sen verran että vilkaisin ns. huoltoyhtiön hallussa olevan rivarin kustannuksia ja 25000 euroa meni huoltotöihin. Siis niihin mitä me teemme talkoilla, ruohonleikkuu ja lumenluonti. Ei tuo kerran kaksi talveen osuva vuoroviikko ole paha.Olen tehnyt tähän mennessä lumityöt niin hyvin kuin mahdollista. Ainoana erona etten ole arkipäivisin kotona kuten talonyhtiön eläkeläiset ja nukun viikonloppusin pidempään kuin muut. Enkä ole koskaan jättänyt lumikasoja kenenkään tielle, mutta ilmeisesti jollain on tarve päästä sanomaan viimeinen sana kaikessa, lumikasoja siirrellään jonkun mielestä sopivampiin paikkoihin. Olen katsonut tätä touhua nyt 4 vuotta ja rupee piisaamaan. Viimeksi tällä viikolla isännöitsijä huomautti minulle että minun pitäisi olla kotona puoli kuudelta koska työaikani on kuulemma 8 tuntia ja pääsen siis viideltä töistä ja sen jälkeen pitää olla talonyhtiön pihamaata lanaamassa. Mutta ellei minulla ole siihen velvollisuutta niin saavat lanata siellä ihan keskenänsä.
- luistaa
Hankkikaa MÖNKIJÄ, niin hommat hoituu helpommin ja ei tarvitse hikoilla, mutta tulee riita kuka saa tehdä lumityöt.
- nähty on..
No koeta olla mukana jotenkin lumitöissä. Kyllä se asiaa auttaa. Ei meillä kukaan valita, jos aamulla ei lumitöitä ole tehty. Se tekee, joka ehtii. Mutta on yksi pässi on, joka ei tee mitään. Totta kai tätä vapaamatkustajaa ei kovin arvossa pidetä. Eli jos ei tee niin ei sitten pidä loukkaantua, jos pidetään luuserina ja laiskana.
Kustannuksista sen verran että vilkaisin ns. huoltoyhtiön hallussa olevan rivarin kustannuksia ja 25000 euroa meni huoltotöihin. Siis niihin mitä me teemme talkoilla, ruohonleikkuu ja lumenluonti. Ei tuo kerran kaksi talveen osuva vuoroviikko ole paha.Huoltoyhtiön veloitus 59 asuntoa käsittävässä kerrostalossa on noin 11.000.- euroa, joten summasi on persiistä.
Lumenluonnin hintana voisi olla talvelta jotain 500.- ja 1.000.- euron väliltä. Ota puheeksi seuraavassa yhtiökokouksessa.
Isännöitsijänne (taitaa asua taloyhtiössänne) tuntuu olevan mulkk**. Hänellä EI ole mitään sanomista kotiintuloaikoihisi, ellei sitten ole isäsi? - tahvo
nähty on.. kirjoitti:
Huoltoyhtiön veloitus 59 asuntoa käsittävässä kerrostalossa on noin 11.000.- euroa, joten summasi on persiistä.
Lumenluonnin hintana voisi olla talvelta jotain 500.- ja 1.000.- euron väliltä. Ota puheeksi seuraavassa yhtiökokouksessa.
Isännöitsijänne (taitaa asua taloyhtiössänne) tuntuu olevan mulkk**. Hänellä EI ole mitään sanomista kotiintuloaikoihisi, ellei sitten ole isäsi?Haistakoon se isännöitsijän mulkk** pitkän veen!
Ei osakkailla ole pakkotöitä. Ainoa velvollisuus on maksaa yhtiövastike ajallaan!
Lumitöitä voi kuitenkin tehdä sen verran, että saa oman ulko-ovensa auki!
vanhempi isännöitsijä Taneli_o - aivan totta!
luistaa kirjoitti:
Hankkikaa MÖNKIJÄ, niin hommat hoituu helpommin ja ei tarvitse hikoilla, mutta tulee riita kuka saa tehdä lumityöt.
Meillä on yhdistyksen omistuksessa retkeilyalue, jossa kulkuteiden auraus tehdään önkijällä. ajovuoroista saa tapella, koska se on niin kivaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- eskoseni
nähty on.. kirjoitti:
Huoltoyhtiön veloitus 59 asuntoa käsittävässä kerrostalossa on noin 11.000.- euroa, joten summasi on persiistä.
Isännöitsijänne (taitaa asua taloyhtiössänne) tuntuu olevan mulkk**. Hänellä EI ole mitään sanomista kotiintuloaikoihisi, ellei sitten ole isäsi?25 tonnia oli rivarista (43asuntoa) ja siinä tulee myös enemmän ruohikon leikkuuta kuin kapisen asfalttipihan omaavassa yhtiössä. Summa on täysin oikea viime vuoden tuloslaskelmasta.
- kun.......
eskoseni kirjoitti:
25 tonnia oli rivarista (43asuntoa) ja siinä tulee myös enemmän ruohikon leikkuuta kuin kapisen asfalttipihan omaavassa yhtiössä. Summa on täysin oikea viime vuoden tuloslaskelmasta.
maksavat huoltoyhtiölla AIVAN LIIKAA. Ei taida kukaan asukkaista ymmärtää yhtään mitään elämisen kustannuksista. No, jos kaikki rikkaita, niin ryöstäköön huoltoyhtiö heidät!
- Vanhempi suunnittelija
Kustannuksista sen verran että vilkaisin ns. huoltoyhtiön hallussa olevan rivarin kustannuksia ja 25000 euroa meni huoltotöihin. Siis niihin mitä me teemme talkoilla, ruohonleikkuu ja lumenluonti. Ei tuo kerran kaksi talveen osuva vuoroviikko ole paha.Kummallinen summa vaikka olisi minkälainen talo kyseessä. Kerrostaloelämäni aikana 28 asunnon aivan tavallisessa taajamassa huoltoliike veloitti 900 mk (!) kuukaudessa ja siinä oli porrassiivouskin. Huoltoliike oli noita isohkoja.
- Vanhempi suunnittelija
Asuntoyhtiöissä kaikki talkoot ovat vapaaehtoisia. Jos minua ottaisi päähän jonkun yhtiön pakollinen talkoomeininki hommaisin itselle viimeisen päälle lumilingon. Ajelisin sillä ja muut saisivat kolata hiki hatussa. Ajelen nykyäänkin lingolla mutta isohkon omakotitalon pihaa. Lingon taluttaminen on hupia.
Yhtiöissä tehdään paljon turhaa työtä kun "säästetään". Kymmenien asuntojen kimpassa pitäisi osata tehdä oikeita hankintoja.- Ode
.. olemisesta minullakin on sen verran paljon kokemusta että kaikki myötätuntoni Sennille.
Isännöitsijällä ei ole mitään sanomista siihen mihin aikaan tulet kotiin, eikä sinu tarvitse kolata teelusikallistakaan lunta ellet halua.
Minäkin hankkisin sen lumilingon, jos asuisin mokomien idioottien kanssa. Enkä lainaisi kenellekään! Siinäpähän hikoilisivat kolien varressa! Tai vaijhoehtoisesti ilmoittaisin että tästä lähtien en kolaa yhtään lunta kun ei huvita, mieluummin istun sohvalla telkkarin ääressä ja syön persulalastuja. - Ode
Ode kirjoitti:
.. olemisesta minullakin on sen verran paljon kokemusta että kaikki myötätuntoni Sennille.
Isännöitsijällä ei ole mitään sanomista siihen mihin aikaan tulet kotiin, eikä sinu tarvitse kolata teelusikallistakaan lunta ellet halua.
Minäkin hankkisin sen lumilingon, jos asuisin mokomien idioottien kanssa. Enkä lainaisi kenellekään! Siinäpähän hikoilisivat kolien varressa! Tai vaijhoehtoisesti ilmoittaisin että tästä lähtien en kolaa yhtään lunta kun ei huvita, mieluummin istun sohvalla telkkarin ääressä ja syön persulalastuja.Siis perunalastuja. Persulalastuja ei taida olla olemassakaan. Ei ole löytynyt edes Lidlin hyllyiltä.
- Senni
Ode kirjoitti:
Siis perunalastuja. Persulalastuja ei taida olla olemassakaan. Ei ole löytynyt edes Lidlin hyllyiltä.
Lumilinko on varmasti hyvä idea. Mutta kun talonyhtiössä on viimeiset 4 kk riidelty lähes päivittäin alle 100 euron lamppukustannuksesta niin en näe mitään mahdollisuuksia sille että lumilingosta voitaisiin edes keskustella.
Minä olen valinnut nyt sohvan ja perunalastut, en hanki lumilinkoa. Tehkööt itse lumityönsä kun energiaa näyttää riittävän. Itse asiassa ihan tavallinen kolaaminenkin olisi mukavaa ellei tuntisi naapurien katseita selässään verhojen raosta. Eikä tietäisi että kun työt on tehty, aktiivit tulevat siirtämään lumikasoja. Pieni rivitalonyhtiömme on siinä kauan asuneiden muutaman henkilön valtakunta, minä olen siinä vain kutsumattomana vieraana.
Savustusta harrastetaan muutenkin. Minä olen paljon pois kotoa johtuen siitä etten ole eläkkeellä enkä pääse osalliseksi heidän "pihakokouksiinsa" jossa päätökset tehdään ja sen jälkeen toteutetaan. Vasta toteutuksen jälkeen asia otetaan käsittelyyn yhtiökokouksessa jonka päätös on tietysti jo etukäteen selvä koska enemmistö koostuu niistä 3 henkilöstä, jotka näitä pihakokouksia pitävät. Jos minä olen jostain asiasta eri mieltä, saan kuulla toteamuksen että "valitettavasti kaikkien toivomuksia ei voida talonyhtiössä lähteä toteuttamaan". Ei niin, käytännössä meillä toteutetaan yhden henkilön toivomuksia joita 2 muuta höppänää jostain syystä peesaavat. Niitähän on hyvä hioa siellä päivät pitkät kun on eläkkeellä. Ajattelinkin nyt että seuraavaksi kasaan koko pihan lumet isännöitsijän oven eteen ja jos (kun) valittaa niin vastaan että "valitettavasti kaikkien toivomuksia ei voida talonyhtiössä lähteä toteuttamaan". Piha on putsattu, yhdellä on asiat heikommin mutta enemmistö on tyytyväinen. Pahaksi onneksi tällä viikolla, kun on minun lumityövuoroni, ei ole satanut lunta!
Kosto on suloista.. - Ode
Senni kirjoitti:
Lumilinko on varmasti hyvä idea. Mutta kun talonyhtiössä on viimeiset 4 kk riidelty lähes päivittäin alle 100 euron lamppukustannuksesta niin en näe mitään mahdollisuuksia sille että lumilingosta voitaisiin edes keskustella.
Minä olen valinnut nyt sohvan ja perunalastut, en hanki lumilinkoa. Tehkööt itse lumityönsä kun energiaa näyttää riittävän. Itse asiassa ihan tavallinen kolaaminenkin olisi mukavaa ellei tuntisi naapurien katseita selässään verhojen raosta. Eikä tietäisi että kun työt on tehty, aktiivit tulevat siirtämään lumikasoja. Pieni rivitalonyhtiömme on siinä kauan asuneiden muutaman henkilön valtakunta, minä olen siinä vain kutsumattomana vieraana.
Savustusta harrastetaan muutenkin. Minä olen paljon pois kotoa johtuen siitä etten ole eläkkeellä enkä pääse osalliseksi heidän "pihakokouksiinsa" jossa päätökset tehdään ja sen jälkeen toteutetaan. Vasta toteutuksen jälkeen asia otetaan käsittelyyn yhtiökokouksessa jonka päätös on tietysti jo etukäteen selvä koska enemmistö koostuu niistä 3 henkilöstä, jotka näitä pihakokouksia pitävät. Jos minä olen jostain asiasta eri mieltä, saan kuulla toteamuksen että "valitettavasti kaikkien toivomuksia ei voida talonyhtiössä lähteä toteuttamaan". Ei niin, käytännössä meillä toteutetaan yhden henkilön toivomuksia joita 2 muuta höppänää jostain syystä peesaavat. Niitähän on hyvä hioa siellä päivät pitkät kun on eläkkeellä. Ajattelinkin nyt että seuraavaksi kasaan koko pihan lumet isännöitsijän oven eteen ja jos (kun) valittaa niin vastaan että "valitettavasti kaikkien toivomuksia ei voida talonyhtiössä lähteä toteuttamaan". Piha on putsattu, yhdellä on asiat heikommin mutta enemmistö on tyytyväinen. Pahaksi onneksi tällä viikolla, kun on minun lumityövuoroni, ei ole satanut lunta!
Kosto on suloista..Mitä jos kokeilisit hulluksi heittäytymistä? Hullut yleensä jätetään rauhaan. Niitä pelätään ja ollaan mielin kielin ettei suututeta.
Ala marmattaa siitä että sinun lumityöviikollasi ei ole huolehdittu tarpeellisesta lumentulosta ja olet syyttömästi joutunut luopumaan lumenkuonmnin tuottamasta suunnattomasta nautinnosta. Muut saavat kolata otsa hiessä ja pitää hauskaa olan takaa, sinun raukan piti koko viikko vain raaputtaa hekkaa haravalla, arvatkaas oliks kivaa hei...
Kysy onko vähäinen lumentulo sinun vuoroviikollasi taloyhtiön sinuun kohdistamaa tahallista kisuantekoa vai onko kyse tuottamuskellisesta vahingosta. Niin tai näin, vaadi korvausta menetetystä huvista.
Vaadi korvaukseksi uutta viikkoa joka merkitään valmiiksi kalenteriin, ja ilmoita että vaadit ko. viikolla kunnon lumet taivaalta, eikä sitten mitään höttöistä räntää joka sulaa saman tien pois vaan ihan kunnon kinoksia, koska haluat perkules vieköön HAASTETTA. Kerro että taloyhtiön on taattava sinulle riittävä lumentulo ko. viikolla.
Jos lunta ei taaskaan tule, nostat kahta suuremman metelin. Vaadi isännöitsijältä ylimääräistä hallituksen kokousta koolle pohtimaan keinoja joilla voidaan korvata sinulle aiheutettu haitta.
Jos tulee, kasaat sen isännöitsijän oven eteen ja selität että " kokeilin tässä uutta lumenkasauspaikka, kun ne entiset paikat ovat olleet aina muiden asukkaiden mielestä vääriä, ja eikös olekin nättiä ja valkoista, ihan ilmaiseksi saat, en peri tästä nietoskasasta maksuakaan kun olet aina ollut niin kiva kaveri.." - Senni
Ode kirjoitti:
Mitä jos kokeilisit hulluksi heittäytymistä? Hullut yleensä jätetään rauhaan. Niitä pelätään ja ollaan mielin kielin ettei suututeta.
Ala marmattaa siitä että sinun lumityöviikollasi ei ole huolehdittu tarpeellisesta lumentulosta ja olet syyttömästi joutunut luopumaan lumenkuonmnin tuottamasta suunnattomasta nautinnosta. Muut saavat kolata otsa hiessä ja pitää hauskaa olan takaa, sinun raukan piti koko viikko vain raaputtaa hekkaa haravalla, arvatkaas oliks kivaa hei...
Kysy onko vähäinen lumentulo sinun vuoroviikollasi taloyhtiön sinuun kohdistamaa tahallista kisuantekoa vai onko kyse tuottamuskellisesta vahingosta. Niin tai näin, vaadi korvausta menetetystä huvista.
Vaadi korvaukseksi uutta viikkoa joka merkitään valmiiksi kalenteriin, ja ilmoita että vaadit ko. viikolla kunnon lumet taivaalta, eikä sitten mitään höttöistä räntää joka sulaa saman tien pois vaan ihan kunnon kinoksia, koska haluat perkules vieköön HAASTETTA. Kerro että taloyhtiön on taattava sinulle riittävä lumentulo ko. viikolla.
Jos lunta ei taaskaan tule, nostat kahta suuremman metelin. Vaadi isännöitsijältä ylimääräistä hallituksen kokousta koolle pohtimaan keinoja joilla voidaan korvata sinulle aiheutettu haitta.
Jos tulee, kasaat sen isännöitsijän oven eteen ja selität että " kokeilin tässä uutta lumenkasauspaikka, kun ne entiset paikat ovat olleet aina muiden asukkaiden mielestä vääriä, ja eikös olekin nättiä ja valkoista, ihan ilmaiseksi saat, en peri tästä nietoskasasta maksuakaan kun olet aina ollut niin kiva kaveri.."Johonkin tuontyyppiseen toimintaan tässä pitää ilmeisesti ryhtyä, keinot alkaa olla vähissä. Tuleeko mieleen muita keinoja (mielellään laillisia tai jos laittomia, sellaisia ettei joudu kiinni..), joilla voisi kiusata naapureita?
- Ode
Senni kirjoitti:
Johonkin tuontyyppiseen toimintaan tässä pitää ilmeisesti ryhtyä, keinot alkaa olla vähissä. Tuleeko mieleen muita keinoja (mielellään laillisia tai jos laittomia, sellaisia ettei joudu kiinni..), joilla voisi kiusata naapureita?
Tässä täysin laillinen kiusaamisvinkki.
Aina kun se hankala naisnaapuri kulkee ikkunasi ohi, avaa ikkuna äänettömästi ja ala piipittää kuin pikkulintu. Pysy verhon takana ettei sinua nähdä. Kun hän pysähtyy ja kääntyy ympäri katsoakseen mistä ääni tuli, lopeta heti, ja aloita taas kun hän kääntyy selin.
Pidä huoli että aina kun tulette pihalla vastatusten ja olette kahden kesken, niin heti ohitettuasi ja erittäin sydämellisesti tervehdittyäsi alat piipittää. Seuraavalla viikolla muriset kuin karhu ja sitä seuraavalla sanot " ding-dong-ding-dong". Käytöksesi on naapurin mielestä raivostuttavaa, mutta hän ei mahda mitään. Koska jos hän alkaa kulkea ympäriinsä ja selittää naapureille että " se yksi Senni ( jonka muut kokevat ihan järkeväksi ihmiseksi ) aina minut nähdessääm piipittää ja murisee ja sanoo doing-doing, mitähän sille asialle pitää tehdä? ", niin eihän häntä kukaan usko. Tätä NAAPURIA - ei sinua - pidetään kaistapäänä. Kuvittelepa miten hitaasti ne katsovat ihmistä joka selittää että " ette usko miten häiritsee kun tuo nainen aina piipittää selkäni takana! ". Jos joku tulee kertomaan sinulle mitä tämä henkilö sinusta puhuu, olet tietenkin aivan hämmästynyt. Huokaile ymmärtäväisesti ja pyörittele päätäsi ja totea miten asia valitettavasti on niin ettei kaikkia tapauksia saada avohuollon keinoin hoidetuiksi ja miten ikävää on kun potilasturvaa on heikennetty eikä lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä kunnan puolesta makseta edes kaikkein vaikeimmille tapauksille. Ole silkkaa ymmärrystä ja suurta sydäntä. Minkäs sinä sille voit että naapuri kuulee ääniä...
Keino on ehdottomasti laillinen. Mikään laki ei kiellä piipittämästä ja haukkua murisemasta ja sanomasta ding-dong-ding-dong. - nähty ja koettu
Parempi keino on talkoisiin osallistumattoman liukastua taloyhtiön pihalla ja lähettää lasku taloyhtiölle. Siihen loppuu viimeisiltäkin asukkailta talkoohalut. Jatkossa voitte sitten maksella huoltoyhtiölle.
- Tosi hauskat
Ode kirjoitti:
Aina kun se hankala naisnaapuri kulkee ikkunasi ohi, avaa ikkuna äänettömästi ja ala piipittää kuin pikkulintu. Pysy verhon takana ettei sinua nähdä. Kun hän pysähtyy ja kääntyy ympäri katsoakseen mistä ääni tuli, lopeta heti, ja aloita taas kun hän kääntyy selin.
Pidä huoli että aina kun tulette pihalla vastatusten ja olette kahden kesken, niin heti ohitettuasi ja erittäin sydämellisesti tervehdittyäsi alat piipittää. Seuraavalla viikolla muriset kuin karhu ja sitä seuraavalla sanot " ding-dong-ding-dong". Käytöksesi on naapurin mielestä raivostuttavaa, mutta hän ei mahda mitään. Koska jos hän alkaa kulkea ympäriinsä ja selittää naapureille että " se yksi Senni ( jonka muut kokevat ihan järkeväksi ihmiseksi ) aina minut nähdessääm piipittää ja murisee ja sanoo doing-doing, mitähän sille asialle pitää tehdä? ", niin eihän häntä kukaan usko. Tätä NAAPURIA - ei sinua - pidetään kaistapäänä. Kuvittelepa miten hitaasti ne katsovat ihmistä joka selittää että " ette usko miten häiritsee kun tuo nainen aina piipittää selkäni takana! ". Jos joku tulee kertomaan sinulle mitä tämä henkilö sinusta puhuu, olet tietenkin aivan hämmästynyt. Huokaile ymmärtäväisesti ja pyörittele päätäsi ja totea miten asia valitettavasti on niin ettei kaikkia tapauksia saada avohuollon keinoin hoidetuiksi ja miten ikävää on kun potilasturvaa on heikennetty eikä lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä kunnan puolesta makseta edes kaikkein vaikeimmille tapauksille. Ole silkkaa ymmärrystä ja suurta sydäntä. Minkäs sinä sille voit että naapuri kuulee ääniä...
Keino on ehdottomasti laillinen. Mikään laki ei kiellä piipittämästä ja haukkua murisemasta ja sanomasta ding-dong-ding-dong.Sinua tarvittaisiin täällä! Ai että tuo tekisi hyvää meidän häirikkönaapurillemme!
Itse olen liian vanha ja totinen moiseen, mutta kyllä oli hauskaa lukea postiasi. - se_meni
nähty ja koettu kirjoitti:
Parempi keino on talkoisiin osallistumattoman liukastua taloyhtiön pihalla ja lähettää lasku taloyhtiölle. Siihen loppuu viimeisiltäkin asukkailta talkoohalut. Jatkossa voitte sitten maksella huoltoyhtiölle.
Tästähän oli ennakkotapaus ja koska liukastuja oli itse talkoovuorossa niin hänen olisi pitänyt tietää liukkaudesta, joten yhtiötä ei katsottu korvausvelvolliseksi vaan asukas.
- Senni
se_meni kirjoitti:
Tästähän oli ennakkotapaus ja koska liukastuja oli itse talkoovuorossa niin hänen olisi pitänyt tietää liukkaudesta, joten yhtiötä ei katsottu korvausvelvolliseksi vaan asukas.
Tuota tässä mietinkin että jos jätän lumityöt vuorollani tekemättä ja joku naapuri liukastuu niin joudunko siitä korvausvastuuseen?
- Senni
Ode kirjoitti:
Keino on ehdottomasti laillinen. Mikään laki ei kiellä piipittämästä ja haukkua murisemasta ja sanomasta ding-dong-ding-dong.Joo, tälle tasolle on tosiaan pakko mennä. Sopua on yritetty, heikoin tuloksin. Sopu on heidän mielestään sitä että teen sitä mitä he käskevät.
Harmi vaan että naapurini liikkuvat eri aikaan kuin minä ja siksi tuo on vähän hankala toteuttaa. Päivisin jolloin en ole kotona vaan töissä ja viikonloppuisin en herää kahdeksalta kuten he. Mutta kiitos hyvästä vinkistä, tämä oli silti toteuttamiskelpoisin. - Ode
Tosi hauskat kirjoitti:
Sinua tarvittaisiin täällä! Ai että tuo tekisi hyvää meidän häirikkönaapurillemme!
Itse olen liian vanha ja totinen moiseen, mutta kyllä oli hauskaa lukea postiasi.Jos kyllästyn nykyiseen työhöni, voisin perustaa piipitysfirman eli palvelun joka asiakkaan pyynnöstä järjestää laillista kiusaa hankalille ihmisille. Siis ehdottomasti lain puitteissa. Jonkinlainen kostonjärjestelypalvelu. Toiminta lähtisi sikäli eettiseltä pohjalta, että ottaisin asiakkaaksi vain ihmisiä joita kohtaan tuntisin aitoa myötättuntoa. Palvelu ei olisi psykopaattien, mielenvikaisten eikä luonnehäiriöisten käytettävissä. Sennin naapuria en huolisi asiakkaaksi vaikka se tarjoaisi mitä.
Voisin esim. ollessasi lomamatkalla muuttaa lomasi ajaksi asuntoosi, esiintyä sukulaistyttönä ja piipittää, ding-dongata ja möristä naapurisi järjiltään. Minkäs sinä sekopääsukulaistytölle mahdat. - Psykopaatti naapurissa
Ode kirjoitti:
Jos kyllästyn nykyiseen työhöni, voisin perustaa piipitysfirman eli palvelun joka asiakkaan pyynnöstä järjestää laillista kiusaa hankalille ihmisille. Siis ehdottomasti lain puitteissa. Jonkinlainen kostonjärjestelypalvelu. Toiminta lähtisi sikäli eettiseltä pohjalta, että ottaisin asiakkaaksi vain ihmisiä joita kohtaan tuntisin aitoa myötättuntoa. Palvelu ei olisi psykopaattien, mielenvikaisten eikä luonnehäiriöisten käytettävissä. Sennin naapuria en huolisi asiakkaaksi vaikka se tarjoaisi mitä.
Voisin esim. ollessasi lomamatkalla muuttaa lomasi ajaksi asuntoosi, esiintyä sukulaistyttönä ja piipittää, ding-dongata ja möristä naapurisi järjiltään. Minkäs sinä sekopääsukulaistytölle mahdat.Itse on oltava mökillä, jotta saa välillä elää normaalia elämää. Puolisen vuotta saat aikaa!
Tämä 'tapaus' on erittäin vaikea, toistaiseksi mikään ei ole tehonnut. Korkeasti koulutettu henkilö, mutta jossain viiraa pahemman kerran.
Voi kumpa olisikin olemassa häirikönhäätöpalvelu!
Poliisit ovat voimattomia. - Sorry kirjoitusvirhe
Psykopaatti naapurissa kirjoitti:
Itse on oltava mökillä, jotta saa välillä elää normaalia elämää. Puolisen vuotta saat aikaa!
Tämä 'tapaus' on erittäin vaikea, toistaiseksi mikään ei ole tehonnut. Korkeasti koulutettu henkilö, mutta jossain viiraa pahemman kerran.
Voi kumpa olisikin olemassa häirikönhäätöpalvelu!
Poliisit ovat voimattomia.Psykopaattihäirikön naapuri. Kyseessä muuten nainen, ei syntyperältään suomalainen.
- sompio
Senni kirjoitti:
Tuota tässä mietinkin että jos jätän lumityöt vuorollani tekemättä ja joku naapuri liukastuu niin joudunko siitä korvausvastuuseen?
Yhtiö joutuu, eli myös sinä osaltasi.
- Senni
sompio kirjoitti:
Yhtiö joutuu, eli myös sinä osaltasi.
Ok, hyvä niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670