galant 2.0 gli 90 kansiremontti

janoinen

Tarvitaanko kansiremonttiin mitään erikoistyökaluja esim. onko kannen pulteissa torx vai kuusiokolo kannat?

Onko noissa galantin kansissa yleensä ollut halkeamia ja missä ne ovat oleet tai miten pahoja vääntymiä?

Kannattaako ruiskua yms ruiskun härpäkkeita ruveta purkamaan vai kannattaako ne nostaa kannen mukana pois?

Löytyskö jostain netistä jonkun näköset ajoitusmerkkien kohdat yms vai pitääkö mennä kirjastoon kirjaa lainaamaan? :)

3

2314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentaja...

      Torxilla on pultit. Tarviit momentti avaimen, sekä tietoos pulttien kiristysjärjestyksen.

      Missä vaan kannessa voi olla halkeamia tai vääntymiä, riippuu miten on säretty ylipäätään.

      Imusarja kannattaa nostaa kannen mukana pois.

      Et tarvii ajotusmerkkejä. Nokkapyörä kannattaa irrottaa ja sitoa esim rautalangalla hihnaan kiinni ja sitten sitoa nokkapyörä esim konepeltiin kiinni niin että ei pääse jakopäänhihna alapäästään löystymään,

      Kirjaa tarviit kyllä noihin momentteihin ja kiristysjärjestykseen. Järjestys on varmasti sama kun esim lancerissa, mutta momentit voi olla eri. Se kun kiristetään ensin kaikki tietyssä järjestyksessä tiettyyn momenttiin, ja taas aloitetaan eka pultista kiristämään tiukempaan momenttiin samassa järjestyksessä, kunnes kansi on lopullisessa tiukkuudessaan.

      • Galant 2.0 GLSi

        Eipä ole kannenpultit torxeja vaan tavallisia 6-kolopultteja, kooltaan 10mm

        Ja älä misään nimessä lähde tekemään mitään rautalanka -virityksiä siihen jakohihnaan, ei se iso vaiva ole avata jakopää ja löysätä kiristintä että saat hihnan pois nokka-akselilta. Ehkä jollain kaverilla joka on irrottanut kannen gallusta tyyliin 10 kertaa aikaisemminkin tuo menetelmä voi toimia, mutta "ensikertalaiselle" en tuollaisia vipu/viritys -neuvoja jakelisi. Liian moni asia voi mennä pieleen kun menee siitä mistä aita on matalin. Esim. jos hihna pääsee vahingossa löystymään niin öljypumpusta on ajoitusmerkit pielessä melko varmasti, kone alkaa täristämään ja joudut joka tapauksessa avaamaan jakopään.

        Samalla voi vähän laskeskella että jos jakohihnan ja tasapainoakselin hihnan vaihtoon on matkaa esim. 10tkm niin vaihda hihnat samalla, ei tartte sentakia purkaa jakopäätä hetken päästä.


      • ekakertalainen
        Galant 2.0 GLSi kirjoitti:

        Eipä ole kannenpultit torxeja vaan tavallisia 6-kolopultteja, kooltaan 10mm

        Ja älä misään nimessä lähde tekemään mitään rautalanka -virityksiä siihen jakohihnaan, ei se iso vaiva ole avata jakopää ja löysätä kiristintä että saat hihnan pois nokka-akselilta. Ehkä jollain kaverilla joka on irrottanut kannen gallusta tyyliin 10 kertaa aikaisemminkin tuo menetelmä voi toimia, mutta "ensikertalaiselle" en tuollaisia vipu/viritys -neuvoja jakelisi. Liian moni asia voi mennä pieleen kun menee siitä mistä aita on matalin. Esim. jos hihna pääsee vahingossa löystymään niin öljypumpusta on ajoitusmerkit pielessä melko varmasti, kone alkaa täristämään ja joudut joka tapauksessa avaamaan jakopään.

        Samalla voi vähän laskeskella että jos jakohihnan ja tasapainoakselin hihnan vaihtoon on matkaa esim. 10tkm niin vaihda hihnat samalla, ei tartte sentakia purkaa jakopäätä hetken päästä.

        pitäis saaha tietää mitsubishi galant 2.0 vm91 kanne,kampiakselin ja kiertokankien kiristys momentit


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe