Tarvitaanko kansiremonttiin mitään erikoistyökaluja esim. onko kannen pulteissa torx vai kuusiokolo kannat?
Onko noissa galantin kansissa yleensä ollut halkeamia ja missä ne ovat oleet tai miten pahoja vääntymiä?
Kannattaako ruiskua yms ruiskun härpäkkeita ruveta purkamaan vai kannattaako ne nostaa kannen mukana pois?
Löytyskö jostain netistä jonkun näköset ajoitusmerkkien kohdat yms vai pitääkö mennä kirjastoon kirjaa lainaamaan? :)
galant 2.0 gli 90 kansiremontti
3
2386
Vastaukset
- asentaja...
Torxilla on pultit. Tarviit momentti avaimen, sekä tietoos pulttien kiristysjärjestyksen.
Missä vaan kannessa voi olla halkeamia tai vääntymiä, riippuu miten on säretty ylipäätään.
Imusarja kannattaa nostaa kannen mukana pois.
Et tarvii ajotusmerkkejä. Nokkapyörä kannattaa irrottaa ja sitoa esim rautalangalla hihnaan kiinni ja sitten sitoa nokkapyörä esim konepeltiin kiinni niin että ei pääse jakopäänhihna alapäästään löystymään,
Kirjaa tarviit kyllä noihin momentteihin ja kiristysjärjestykseen. Järjestys on varmasti sama kun esim lancerissa, mutta momentit voi olla eri. Se kun kiristetään ensin kaikki tietyssä järjestyksessä tiettyyn momenttiin, ja taas aloitetaan eka pultista kiristämään tiukempaan momenttiin samassa järjestyksessä, kunnes kansi on lopullisessa tiukkuudessaan.- Galant 2.0 GLSi
Eipä ole kannenpultit torxeja vaan tavallisia 6-kolopultteja, kooltaan 10mm
Ja älä misään nimessä lähde tekemään mitään rautalanka -virityksiä siihen jakohihnaan, ei se iso vaiva ole avata jakopää ja löysätä kiristintä että saat hihnan pois nokka-akselilta. Ehkä jollain kaverilla joka on irrottanut kannen gallusta tyyliin 10 kertaa aikaisemminkin tuo menetelmä voi toimia, mutta "ensikertalaiselle" en tuollaisia vipu/viritys -neuvoja jakelisi. Liian moni asia voi mennä pieleen kun menee siitä mistä aita on matalin. Esim. jos hihna pääsee vahingossa löystymään niin öljypumpusta on ajoitusmerkit pielessä melko varmasti, kone alkaa täristämään ja joudut joka tapauksessa avaamaan jakopään.
Samalla voi vähän laskeskella että jos jakohihnan ja tasapainoakselin hihnan vaihtoon on matkaa esim. 10tkm niin vaihda hihnat samalla, ei tartte sentakia purkaa jakopäätä hetken päästä. - ekakertalainen
Galant 2.0 GLSi kirjoitti:
Eipä ole kannenpultit torxeja vaan tavallisia 6-kolopultteja, kooltaan 10mm
Ja älä misään nimessä lähde tekemään mitään rautalanka -virityksiä siihen jakohihnaan, ei se iso vaiva ole avata jakopää ja löysätä kiristintä että saat hihnan pois nokka-akselilta. Ehkä jollain kaverilla joka on irrottanut kannen gallusta tyyliin 10 kertaa aikaisemminkin tuo menetelmä voi toimia, mutta "ensikertalaiselle" en tuollaisia vipu/viritys -neuvoja jakelisi. Liian moni asia voi mennä pieleen kun menee siitä mistä aita on matalin. Esim. jos hihna pääsee vahingossa löystymään niin öljypumpusta on ajoitusmerkit pielessä melko varmasti, kone alkaa täristämään ja joudut joka tapauksessa avaamaan jakopään.
Samalla voi vähän laskeskella että jos jakohihnan ja tasapainoakselin hihnan vaihtoon on matkaa esim. 10tkm niin vaihda hihnat samalla, ei tartte sentakia purkaa jakopäätä hetken päästä.pitäis saaha tietää mitsubishi galant 2.0 vm91 kanne,kampiakselin ja kiertokankien kiristys momentit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512