Tarvitaanko kansiremonttiin mitään erikoistyökaluja esim. onko kannen pulteissa torx vai kuusiokolo kannat?
Onko noissa galantin kansissa yleensä ollut halkeamia ja missä ne ovat oleet tai miten pahoja vääntymiä?
Kannattaako ruiskua yms ruiskun härpäkkeita ruveta purkamaan vai kannattaako ne nostaa kannen mukana pois?
Löytyskö jostain netistä jonkun näköset ajoitusmerkkien kohdat yms vai pitääkö mennä kirjastoon kirjaa lainaamaan? :)
galant 2.0 gli 90 kansiremontti
3
2356
Vastaukset
- asentaja...
Torxilla on pultit. Tarviit momentti avaimen, sekä tietoos pulttien kiristysjärjestyksen.
Missä vaan kannessa voi olla halkeamia tai vääntymiä, riippuu miten on säretty ylipäätään.
Imusarja kannattaa nostaa kannen mukana pois.
Et tarvii ajotusmerkkejä. Nokkapyörä kannattaa irrottaa ja sitoa esim rautalangalla hihnaan kiinni ja sitten sitoa nokkapyörä esim konepeltiin kiinni niin että ei pääse jakopäänhihna alapäästään löystymään,
Kirjaa tarviit kyllä noihin momentteihin ja kiristysjärjestykseen. Järjestys on varmasti sama kun esim lancerissa, mutta momentit voi olla eri. Se kun kiristetään ensin kaikki tietyssä järjestyksessä tiettyyn momenttiin, ja taas aloitetaan eka pultista kiristämään tiukempaan momenttiin samassa järjestyksessä, kunnes kansi on lopullisessa tiukkuudessaan.- Galant 2.0 GLSi
Eipä ole kannenpultit torxeja vaan tavallisia 6-kolopultteja, kooltaan 10mm
Ja älä misään nimessä lähde tekemään mitään rautalanka -virityksiä siihen jakohihnaan, ei se iso vaiva ole avata jakopää ja löysätä kiristintä että saat hihnan pois nokka-akselilta. Ehkä jollain kaverilla joka on irrottanut kannen gallusta tyyliin 10 kertaa aikaisemminkin tuo menetelmä voi toimia, mutta "ensikertalaiselle" en tuollaisia vipu/viritys -neuvoja jakelisi. Liian moni asia voi mennä pieleen kun menee siitä mistä aita on matalin. Esim. jos hihna pääsee vahingossa löystymään niin öljypumpusta on ajoitusmerkit pielessä melko varmasti, kone alkaa täristämään ja joudut joka tapauksessa avaamaan jakopään.
Samalla voi vähän laskeskella että jos jakohihnan ja tasapainoakselin hihnan vaihtoon on matkaa esim. 10tkm niin vaihda hihnat samalla, ei tartte sentakia purkaa jakopäätä hetken päästä. - ekakertalainen
Galant 2.0 GLSi kirjoitti:
Eipä ole kannenpultit torxeja vaan tavallisia 6-kolopultteja, kooltaan 10mm
Ja älä misään nimessä lähde tekemään mitään rautalanka -virityksiä siihen jakohihnaan, ei se iso vaiva ole avata jakopää ja löysätä kiristintä että saat hihnan pois nokka-akselilta. Ehkä jollain kaverilla joka on irrottanut kannen gallusta tyyliin 10 kertaa aikaisemminkin tuo menetelmä voi toimia, mutta "ensikertalaiselle" en tuollaisia vipu/viritys -neuvoja jakelisi. Liian moni asia voi mennä pieleen kun menee siitä mistä aita on matalin. Esim. jos hihna pääsee vahingossa löystymään niin öljypumpusta on ajoitusmerkit pielessä melko varmasti, kone alkaa täristämään ja joudut joka tapauksessa avaamaan jakopään.
Samalla voi vähän laskeskella että jos jakohihnan ja tasapainoakselin hihnan vaihtoon on matkaa esim. 10tkm niin vaihda hihnat samalla, ei tartte sentakia purkaa jakopäätä hetken päästä.pitäis saaha tietää mitsubishi galant 2.0 vm91 kanne,kampiakselin ja kiertokankien kiristys momentit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622967
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742209
- 962046
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361843- 121636
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301460