Tarvitaanko kansiremonttiin mitään erikoistyökaluja esim. onko kannen pulteissa torx vai kuusiokolo kannat?
Onko noissa galantin kansissa yleensä ollut halkeamia ja missä ne ovat oleet tai miten pahoja vääntymiä?
Kannattaako ruiskua yms ruiskun härpäkkeita ruveta purkamaan vai kannattaako ne nostaa kannen mukana pois?
Löytyskö jostain netistä jonkun näköset ajoitusmerkkien kohdat yms vai pitääkö mennä kirjastoon kirjaa lainaamaan? :)
galant 2.0 gli 90 kansiremontti
3
2324
Vastaukset
- asentaja...
Torxilla on pultit. Tarviit momentti avaimen, sekä tietoos pulttien kiristysjärjestyksen.
Missä vaan kannessa voi olla halkeamia tai vääntymiä, riippuu miten on säretty ylipäätään.
Imusarja kannattaa nostaa kannen mukana pois.
Et tarvii ajotusmerkkejä. Nokkapyörä kannattaa irrottaa ja sitoa esim rautalangalla hihnaan kiinni ja sitten sitoa nokkapyörä esim konepeltiin kiinni niin että ei pääse jakopäänhihna alapäästään löystymään,
Kirjaa tarviit kyllä noihin momentteihin ja kiristysjärjestykseen. Järjestys on varmasti sama kun esim lancerissa, mutta momentit voi olla eri. Se kun kiristetään ensin kaikki tietyssä järjestyksessä tiettyyn momenttiin, ja taas aloitetaan eka pultista kiristämään tiukempaan momenttiin samassa järjestyksessä, kunnes kansi on lopullisessa tiukkuudessaan.- Galant 2.0 GLSi
Eipä ole kannenpultit torxeja vaan tavallisia 6-kolopultteja, kooltaan 10mm
Ja älä misään nimessä lähde tekemään mitään rautalanka -virityksiä siihen jakohihnaan, ei se iso vaiva ole avata jakopää ja löysätä kiristintä että saat hihnan pois nokka-akselilta. Ehkä jollain kaverilla joka on irrottanut kannen gallusta tyyliin 10 kertaa aikaisemminkin tuo menetelmä voi toimia, mutta "ensikertalaiselle" en tuollaisia vipu/viritys -neuvoja jakelisi. Liian moni asia voi mennä pieleen kun menee siitä mistä aita on matalin. Esim. jos hihna pääsee vahingossa löystymään niin öljypumpusta on ajoitusmerkit pielessä melko varmasti, kone alkaa täristämään ja joudut joka tapauksessa avaamaan jakopään.
Samalla voi vähän laskeskella että jos jakohihnan ja tasapainoakselin hihnan vaihtoon on matkaa esim. 10tkm niin vaihda hihnat samalla, ei tartte sentakia purkaa jakopäätä hetken päästä. - ekakertalainen
Galant 2.0 GLSi kirjoitti:
Eipä ole kannenpultit torxeja vaan tavallisia 6-kolopultteja, kooltaan 10mm
Ja älä misään nimessä lähde tekemään mitään rautalanka -virityksiä siihen jakohihnaan, ei se iso vaiva ole avata jakopää ja löysätä kiristintä että saat hihnan pois nokka-akselilta. Ehkä jollain kaverilla joka on irrottanut kannen gallusta tyyliin 10 kertaa aikaisemminkin tuo menetelmä voi toimia, mutta "ensikertalaiselle" en tuollaisia vipu/viritys -neuvoja jakelisi. Liian moni asia voi mennä pieleen kun menee siitä mistä aita on matalin. Esim. jos hihna pääsee vahingossa löystymään niin öljypumpusta on ajoitusmerkit pielessä melko varmasti, kone alkaa täristämään ja joudut joka tapauksessa avaamaan jakopään.
Samalla voi vähän laskeskella että jos jakohihnan ja tasapainoakselin hihnan vaihtoon on matkaa esim. 10tkm niin vaihda hihnat samalla, ei tartte sentakia purkaa jakopäätä hetken päästä.pitäis saaha tietää mitsubishi galant 2.0 vm91 kanne,kampiakselin ja kiertokankien kiristys momentit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892