Kissanpennun ruokinta

mirella06

Olen vasta saanut ihanan kissanpennun. Itselläni ei aikaisemmin ole ollut kissaa ja mietinkin sen ruokkimista. Olen ostanut penturuokaa sille, mutta haluaisin vaihtelua sille myös. Mitä kaikkea voi antaa 12 viikkoiselle? Mitä raakana, mikä pitää keittää? Jotain hyviä kokemuksia teille jostain tietystä merkistä?

7

3148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janhenia

      Voit antaa jauhelihaa, possun/kanan suikaleita, -kuutioita, -kyljyksiä (tietenkin pieniksi paloiksi pilkottuna). Kuten myös sydäntä, maksaa (, mutta vain pieni määrä kerran viikossa, oliskohan sellanen ruokalusikallinen sopiva...) Lihan seurana olisi hyvö antaa myös jotain hylatuotetta, esim. maitoa, viiliä tai raejuustoa.
      Kananmunaa keitettynä kokonaisena, raakana vain keltuainen. Kalaa (raakana tai kypsänä) pieni määrä viikossa, järvikalat kypsennettynä.

      Raksuna minä syötin/syötän Acanan kitteniä. Kaupan märkäruuista Whiskassia, Latzia ja pirkka vuokia.

      Tässä nyt ainakin jotain.

      • mirella06

        Kiitos ohjeista. :) Hyvin alkuun noilla pääsee.. :)


      • Paulak
        mirella06 kirjoitti:

        Kiitos ohjeista. :) Hyvin alkuun noilla pääsee.. :)

        kissanpentu raksuja syötetään? Onko se 12kk? Ostin juuri acana kitteniä 5kk pennulle.


      • Sae
        Paulak kirjoitti:

        kissanpentu raksuja syötetään? Onko se 12kk? Ostin juuri acana kitteniä 5kk pennulle.

        voi syöttää siihen asti, kun kissa alkaa pyöristyä sillä. Penturaksut sisältävät paljon energiaa, joten jos kissa on herkkä lihomaan, ruoka kannattaa vaihtaa jo vähän aiemmin. Tavallisesti adult-ruokiin siirrytään n. 7kk-12kk iässä.


      • marica

        Kertokaa tyhmälle, että annetaanko lihaa yleensä pennulle raakana? Kun mausteita ja semmosia ei tietty saa antaa..
        Voit antaa jauhelihaa, possun/kanan suikaleita, -kuutioita, -kyljyksiä (tietenkin pieniksi paloiksi pilkottuna). --> suoraan paketista-tyyliin?

        Olen todella iloinen pelastamastani pennusta, se on todella rakas jo nyt minulle. Hieman mietityttää, että toivottavasti osaan hoitaa ruokaa ajatellen sitä oikein ja muutenkin!

        Onnea myös mirellalle uuden söpöyden saamisesta. :)


      • Janhenia
        marica kirjoitti:

        Kertokaa tyhmälle, että annetaanko lihaa yleensä pennulle raakana? Kun mausteita ja semmosia ei tietty saa antaa..
        Voit antaa jauhelihaa, possun/kanan suikaleita, -kuutioita, -kyljyksiä (tietenkin pieniksi paloiksi pilkottuna). --> suoraan paketista-tyyliin?

        Olen todella iloinen pelastamastani pennusta, se on todella rakas jo nyt minulle. Hieman mietityttää, että toivottavasti osaan hoitaa ruokaa ajatellen sitä oikein ja muutenkin!

        Onnea myös mirellalle uuden söpöyden saamisesta. :)

        joo, ihan raakana vaan.


    • kissafriikki

      Olen kanssa ostanut kissallemme pennun sapuskoita. Kissamme on n.10vk. Pennun rehuista se ei tunnu välittävän, mutta isojen kissojen rehut kiinnostaisivat enemmän, mutta kun ei oikein hammas pysty. Olen sekoittanut kuivaruokaa ja tölkkiruokaa keskenään(näin rehut vähän pehmenevät.) Jauhelihaa olen antanut raakana. kissa kanssattaa opettaa myös ihan tavalliseen kotiruokaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe