Sain kirjeen että minua odottaa haaste Helsingin käräjäoikeudessa. Soitin haastemiehelle ja kysyin että miten tehdään; hän kehoitti tulemaan hakemaan sen itse. Onko todella näin? Eikö haastemiehen toimenkuvaan kuulu toimittaa haasteet? Duunin takia en pääse tempoilemaan ympäri kaupunkia jonkun typerän pikkujutun takia, varsinkin kun olen asianomistaja enkä syytetty. Vaikka ei kai senkään pitäisi vaikuttaa?
haasteen toimittaminen
10
4448
Vastaukset
- jos et
mene hakemaan, niin ennenpitkää haastemies tulee kyllä ovellesi. Koeta ajatella toisin päin...arvaapa, kuinka monta asiakasta/haastetta haastemiehillä on per päivä (kaikki rikosasiat, isot riita-asiat, summaariset kanteet, osa hakemusasioista...), jos kaikille vie haasteen kotiin, ei kovin montaa ehdi päivässä hoitaa.
- .....
Jep, ei vaan ole aiempaa kokemusta kuin yksi kerta. Silloin mulle soitti haastemies että oletkos mestoilla. Ja toi suoraan kotiovelle.
- Beagle Boy
..... kirjoitti:
Jep, ei vaan ole aiempaa kokemusta kuin yksi kerta. Silloin mulle soitti haastemies että oletkos mestoilla. Ja toi suoraan kotiovelle.
Näinhän sitä normaali kansalainen menettelee. Rosvot ovat kyllä toista maata. Kun haastemies ei tavoita, niin poliisi etsintäkuuluttaa rosvon haastamista varten.
- Alpo Stasi
Beagle Boy kirjoitti:
Näinhän sitä normaali kansalainen menettelee. Rosvot ovat kyllä toista maata. Kun haastemies ei tavoita, niin poliisi etsintäkuuluttaa rosvon haastamista varten.
Haasteen perillesaattaminen ja haastaminen kuuluu haastemiehen toimeenkuvaan. Juoksuttavat kansalaisia aivan turhaa. Haastemiehet saavat palkkansa mm. siitä kun toimittavat haasteen "asiakaan" kotiin. Ei haastaminen ole mitään omatoimista itsepalvelua kansalaisille vaan perustuu lakiin. Eri asia on taas ne henkilöt, jotka yrittävät pakoilla haastemiestä ja haastetta. Virkamiehet ovat kansaa varten eikä kansalaiset virkamiehiä varten.
- etsintäkuuluta
Beagle Boy kirjoitti:
Haastemies voi käyttää myös sijaistiedoksianto. Jolloin haaste katsotaan toimitetuksi vaikka haastettua ei ole tavoitettukaan. Rikosasioissa sijaistiedoksiantoa ei voi käyttää,
- Ödeölk
Beagle Boy kirjoitti:
Haastettu voidaan haastaa myös kuuluttamalla virallisessa lehdessä, jos ei tiedetä, mistä hänet voi tavoittaa. Ei käy rikosasioissa, joissa oltava aina henkiklökohtainen haaste.
Kuuluttamisen maksaa hakija. - Työnkuvasta tietoinen
Alpo Stasi kirjoitti:
Haasteen perillesaattaminen ja haastaminen kuuluu haastemiehen toimeenkuvaan. Juoksuttavat kansalaisia aivan turhaa. Haastemiehet saavat palkkansa mm. siitä kun toimittavat haasteen "asiakaan" kotiin. Ei haastaminen ole mitään omatoimista itsepalvelua kansalaisille vaan perustuu lakiin. Eri asia on taas ne henkilöt, jotka yrittävät pakoilla haastemiestä ja haastetta. Virkamiehet ovat kansaa varten eikä kansalaiset virkamiehiä varten.
TOISAALTA...jos asiaa pohditaan niin eiköhän haastemiehenä jokainen toimisi työtään helpottaakseen samaan tapaan, eli sanoisi henkilöille haasteen olevan haettavissa paikanpäältä.
Jos nyt alkaa suoranaisesti sanomaan, että juu joudutte hakemaan sen täältä itse, niin silloinhan kyse tietenkin olisi työn vääränlaisesta hoitamisesta. Mutta jos nyt joviaalisti ilmoittaa ja sanoo: tuletteko hakemaan täältä? niin moni hakee ja homma helpottuu omaltaosalta paljon. Tosin tietty monesti voidaan vähän maininta naamioida niin, että olisi PAKKO hakea itse. Etenkin asianomistaja/satunnaisesti tekemisissä olevat eivät varmaankaan tiedä miten systeemi menee vaan olettavat automaattisesti, että itsehän se on noudettava. - ...
Ödeölk kirjoitti:
Haastettu voidaan haastaa myös kuuluttamalla virallisessa lehdessä, jos ei tiedetä, mistä hänet voi tavoittaa. Ei käy rikosasioissa, joissa oltava aina henkiklökohtainen haaste.
Kuuluttamisen maksaa hakija.Useimmat ihmiset eivät halua haastemiestä työpaikalleen eivätkä edes kotiovelleen. Mitä nyt naapurit/työtoverit ajettelevat...
- 1
Käräjäoikeutta voi pyytää toimittamaan haasteen vastaanottotodistusmenettelyllä postitse. Tällöin palautetaan allekirjoitettu todistus haasteen vastaanottamisesta postitse käräjäoikeuteen.
- juoskoon pellet
ÄLÄ vaan hae. Ilmoitat ajan ja paikan, mikä sinulle käy, niin huonopalkkaista paskaduunia tekevä haastemies pomppii sun pillin mukaan. Niin mä tein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752