kun kasvit kasvavat liian pitkiksi (minuntapauksessani vedensuosikit ja vesitähdikit), niin mitä niille pitää tehdä? Katkaista ja istuttaa latva uudelleen? Tuleeko kasviin enemmän haaroja jos sitä välilä katkaisee? Vahinjoittaako latvominen kasveja?
kasvien "latvominen", uudelleen istutus...
3
435
Vastaukset
- aqua2002
Ko. kasvit haarautuvat, eikä katkominen pitäisi vahingoittaa ko. kasveja. Molempia lisätään latvapistokkaista.
- Blind
Itselläni on kokemusta valtoimenaan kasvavasta intian vesitähdikistä, josta olen saanut akvaarioliikkeisiin toimitettaessa myös muutaman euron edestä tarvikkeita.
Kasvit olen pätkinyt, kun ovat kasvaneet puolimetrisiksi (kasvavat pintaa pitkin ja kasvattavat uusia haaroja ylöspäin).
Suurimmat olen surutta heittänyt menemään, ne kun kasvavat varmasti 10 cm viikossa jos riittääkään.
Eli kysymykseesi vastaus, kannattaa lisätä pistokkaista. Pohjaan vaan. - Anonyymi
Täällä hyvät ohjeet: https://www.suomela.fi/latvominen-kay-helposti-lopputuloksena-tuuheat-kasvit/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 574614
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1554224- 673862
- 1253820
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans473648Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793478- 983031
- 542885
- 252706
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p152420