Hoivakoteja dementikolle

Lassi

Onko jotain listaa tms. yksityisistä hoivakodeista jotka sijaitsevat eteläisessä Suomessa ja erikoistuneet juuri dementiapotilaiden hoitoon. Eroja varmaan on joten kokemuksia, suosituksia, varoituksia jne. - kiitos!

5

1549

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hasbeen

Täällä on ollut monta postausta, jossa on kerrottu hyvistä hoitopaikoista. Koskaan ei ole kerrottu, mitä ja missä ne ovat.

Suomalaiseen perusluonteeseen kuuluu valittaminen. Huonoista ei niin kovasti tarvitsisi varoitella, tulee muuten seuraamuksia, mutta hyvistä kokemuksista voisi mielellään kertoa.

• ole sieltäpäin

mutta Opri ja Oleksi Espoossa, Villa Lyhde...
      Tutustumassa olen käynyt ja omistajien hyvillä luennoillakin ollut.

• vanhus itsekin

Miettikää kaksi kertaa, viettekö yksityiseen. Mitä sitten kun mani loppuu? Pellolle sanon.

• hiekkaalasissa
        vanhus itsekin kirjoitti:

Miettikää kaksi kertaa, viettekö yksityiseen. Mitä sitten kun mani loppuu? Pellolle sanon.

Eräs kultainen hoitokoti, jossa todella vanhuksia arvostetaan ei löydy kylläkään etelä-suomesta, vaan täältä pohjois-savosta. Olin siellä harjoittelujaksollani (opiskelen sosionomiksi, suuntautumisenani vanhukset).

Huolenpito ja kunnioitus on siellä todella korostettua. Oli tehty selväksi, että siellä kaikki ovat samanarvoisia keskenään. Jokaisen arvot ja lähtökohdat otettiin huomioon, jokaista hoidettiin lämmöllä, vaikka vaikeitakin aikoja oli. Ei ole mitään työntekijöiden kahvihuoneita, jotka ikään kuin erottavat hoitajat hoidettavista ja kasvattavat sitä ns. kuilua heidän välillään. Ehei. Siellä hoitajat ovat kuin hoidettavien kotona ja yhtälaisella arvostuksella siellä myös siis toimittiin.

Tämä hoitokoti (yksityinen muuten) on todellinen aarre, jonne minäkin mielelläni menisin vanhuuden päiviäni viettämään, jos omassa kotonani en voisi niitä viettää. Siellä on pääasiassa dementiapotilaita, mutta myös muutenkin liikuntarajoitteisia vanhuksia. Laajennuksensakin tämä pieni paikka sai tämän vuoden alussa. Ennen siellä oli kahdeksan paikkaa, nyt lienee toiset kahdeksan lisää.

• saa kaikkialta

Ota yhteyttä alueesi terveysasemaan josta sinulle kerrotaan mistä voit hakea omaisellesi pitkäaikaishoitopaikkaa muistamattomille tarkoitetuista hoiva ja hoito palveluista. Minulla on kokemusta helander kodista, pakilan vanhainkodista, suursuonsairaalasta että kustaankartanosta ja voin sanoa, että niissä kaikkissa hoito on huippuluokkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      103
      1279
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      89
      769
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      681
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      118
      541
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      182
      498
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      487
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      473
    Aihe