Hoivakoteja dementikolle

Lassi

Onko jotain listaa tms. yksityisistä hoivakodeista jotka sijaitsevat eteläisessä Suomessa ja erikoistuneet juuri dementiapotilaiden hoitoon. Eroja varmaan on joten kokemuksia, suosituksia, varoituksia jne. - kiitos!

5

1358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hasbeen

      Täällä on ollut monta postausta, jossa on kerrottu hyvistä hoitopaikoista. Koskaan ei ole kerrottu, mitä ja missä ne ovat.

      Suomalaiseen perusluonteeseen kuuluu valittaminen. Huonoista ei niin kovasti tarvitsisi varoitella, tulee muuten seuraamuksia, mutta hyvistä kokemuksista voisi mielellään kertoa.

    • ole sieltäpäin

      mutta Opri ja Oleksi Espoossa, Villa Lyhde...
      Tutustumassa olen käynyt ja omistajien hyvillä luennoillakin ollut.

      • vanhus itsekin

        Miettikää kaksi kertaa, viettekö yksityiseen. Mitä sitten kun mani loppuu? Pellolle sanon.


      • hiekkaalasissa
        vanhus itsekin kirjoitti:

        Miettikää kaksi kertaa, viettekö yksityiseen. Mitä sitten kun mani loppuu? Pellolle sanon.

        Eräs kultainen hoitokoti, jossa todella vanhuksia arvostetaan ei löydy kylläkään etelä-suomesta, vaan täältä pohjois-savosta. Olin siellä harjoittelujaksollani (opiskelen sosionomiksi, suuntautumisenani vanhukset).

        Huolenpito ja kunnioitus on siellä todella korostettua. Oli tehty selväksi, että siellä kaikki ovat samanarvoisia keskenään. Jokaisen arvot ja lähtökohdat otettiin huomioon, jokaista hoidettiin lämmöllä, vaikka vaikeitakin aikoja oli. Ei ole mitään työntekijöiden kahvihuoneita, jotka ikään kuin erottavat hoitajat hoidettavista ja kasvattavat sitä ns. kuilua heidän välillään. Ehei. Siellä hoitajat ovat kuin hoidettavien kotona ja yhtälaisella arvostuksella siellä myös siis toimittiin.

        Tämä hoitokoti (yksityinen muuten) on todellinen aarre, jonne minäkin mielelläni menisin vanhuuden päiviäni viettämään, jos omassa kotonani en voisi niitä viettää. Siellä on pääasiassa dementiapotilaita, mutta myös muutenkin liikuntarajoitteisia vanhuksia. Laajennuksensakin tämä pieni paikka sai tämän vuoden alussa. Ennen siellä oli kahdeksan paikkaa, nyt lienee toiset kahdeksan lisää.


    • saa kaikkialta

      Ota yhteyttä alueesi terveysasemaan josta sinulle kerrotaan mistä voit hakea omaisellesi pitkäaikaishoitopaikkaa muistamattomille tarkoitetuista hoiva ja hoito palveluista. Minulla on kokemusta helander kodista, pakilan vanhainkodista, suursuonsairaalasta että kustaankartanosta ja voin sanoa, että niissä kaikkissa hoito on huippuluokkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe