Hoivakoteja dementikolle

Lassi

Onko jotain listaa tms. yksityisistä hoivakodeista jotka sijaitsevat eteläisessä Suomessa ja erikoistuneet juuri dementiapotilaiden hoitoon. Eroja varmaan on joten kokemuksia, suosituksia, varoituksia jne. - kiitos!

5

1477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hasbeen

Täällä on ollut monta postausta, jossa on kerrottu hyvistä hoitopaikoista. Koskaan ei ole kerrottu, mitä ja missä ne ovat.

Suomalaiseen perusluonteeseen kuuluu valittaminen. Huonoista ei niin kovasti tarvitsisi varoitella, tulee muuten seuraamuksia, mutta hyvistä kokemuksista voisi mielellään kertoa.

• ole sieltäpäin

mutta Opri ja Oleksi Espoossa, Villa Lyhde...
      Tutustumassa olen käynyt ja omistajien hyvillä luennoillakin ollut.

• vanhus itsekin

Miettikää kaksi kertaa, viettekö yksityiseen. Mitä sitten kun mani loppuu? Pellolle sanon.

• hiekkaalasissa
        vanhus itsekin kirjoitti:

Miettikää kaksi kertaa, viettekö yksityiseen. Mitä sitten kun mani loppuu? Pellolle sanon.

Eräs kultainen hoitokoti, jossa todella vanhuksia arvostetaan ei löydy kylläkään etelä-suomesta, vaan täältä pohjois-savosta. Olin siellä harjoittelujaksollani (opiskelen sosionomiksi, suuntautumisenani vanhukset).

Huolenpito ja kunnioitus on siellä todella korostettua. Oli tehty selväksi, että siellä kaikki ovat samanarvoisia keskenään. Jokaisen arvot ja lähtökohdat otettiin huomioon, jokaista hoidettiin lämmöllä, vaikka vaikeitakin aikoja oli. Ei ole mitään työntekijöiden kahvihuoneita, jotka ikään kuin erottavat hoitajat hoidettavista ja kasvattavat sitä ns. kuilua heidän välillään. Ehei. Siellä hoitajat ovat kuin hoidettavien kotona ja yhtälaisella arvostuksella siellä myös siis toimittiin.

Tämä hoitokoti (yksityinen muuten) on todellinen aarre, jonne minäkin mielelläni menisin vanhuuden päiviäni viettämään, jos omassa kotonani en voisi niitä viettää. Siellä on pääasiassa dementiapotilaita, mutta myös muutenkin liikuntarajoitteisia vanhuksia. Laajennuksensakin tämä pieni paikka sai tämän vuoden alussa. Ennen siellä oli kahdeksan paikkaa, nyt lienee toiset kahdeksan lisää.

• saa kaikkialta

Ota yhteyttä alueesi terveysasemaan josta sinulle kerrotaan mistä voit hakea omaisellesi pitkäaikaishoitopaikkaa muistamattomille tarkoitetuista hoiva ja hoito palveluista. Minulla on kokemusta helander kodista, pakilan vanhainkodista, suursuonsairaalasta että kustaankartanosta ja voin sanoa, että niissä kaikkissa hoito on huippuluokkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7374
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4732
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4684
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3398
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1995
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      29
      1812
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1799
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1657
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      36
      1547
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1307
    Aihe