Virtuaalikennel?

Pläp-pläp

Virtuaalikennel? Haluaisin luoda sellaisen?
En vain tiedä asiasta hönkäsenpöläystä!!
Nauvokaa kiitos...

22

3769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...huh-huh
      • Pläp-pläp

        Kiitus kiitus, paljon apua! Mie tiedän jo enemmän...


      • Pläp-pläp
        Pläp-pläp kirjoitti:

        Kiitus kiitus, paljon apua! Mie tiedän jo enemmän...

        Niin ja sitten vielä, mistä saa kotisivutilaa? Oon täystolvana!


      • Anski^^
        Pläp-pläp kirjoitti:

        Niin ja sitten vielä, mistä saa kotisivutilaa? Oon täystolvana!

        osoitteesta:
        http://www.freewebs.com/
        Saa ilmaista kotisivu tilaa. Sivut voi tehdä easy builderilla tai HTML -kodilla.


      • Raksu & Rapatassut
        Pläp-pläp kirjoitti:

        Niin ja sitten vielä, mistä saa kotisivutilaa? Oon täystolvana!

        Mullakin on virtuaalikennel! On ollu jo kauan. Multa voi kysästä neuvoo jos haluu!
        Tuolla--> http://www.amelia.sutuubi.com
        Mielestäni suntuubille on helppo luoda kotisivuja. On selkeitä ohjeita yms. Olen jo kauan käyttänyt suntuubia. Ainoana haittapuolena mielestäni suntuubilla on mainokset. Niitä tosiaan on juu, mutta muuten suntuubi on oiva valinta.


    • mohikaano

      MIKÄ ON VIRTUAALIKENNEL?
      Virtuaalikennel, tuo nimitys, joka helposti sekoittuu oikeaan kenneliin, on hauska "harrastus", miksei toki hyödyllinen ja auttaa harrastajia tutustumaan rotuun, mikäli siihen ei muuten mahdollisuutta ole. Ainakin itse harrastan juuri siksi virtuaalikenneleitä, koska ne ovat hauskoja ja saan tutustua niin hienoihin rotuihin tätä kautta, joihin olen kiinnostunut, muttei minulla ole muuten siihen rotuun mahdollisuutta tutustua, monesta syystä. Virtuaalikennel yrittää matkia tavalla tai toisella oikeaa kenneliä, mutta moni asia on erinlaista. Ns. oikea kennel on sijoittunut johonkin päin maailmaa, kun taas virtuaalikennel on nettisivu, eli toisin sanoen aivan mielikuvituksellinen paikka; pääsy lippu tänne on oma mielikuvitus. Virtuaali, kuten ihan oikeissakin kenneleissä ON koiria, mutta koirat, jotka komeilevat hienojen titteleiden kera virtuaalikennelin sivulla, eivät liity millään tavalla sivuston ylläpitäjään, eikä ylläpitäjä ("kasvattaja") omista niitä oikeasti, vain virtuaalisesti. Eri asia on taas oikeassa maailmassa, kasvattaja omistaa itse koirat. Haen lähinnä sitä, että kaikki sivuston koirankuvat eivät liity mitenkään sivun väittämiin tietoihin, eikä sivuston ylläpitäjä oikeasti omista koiria. Asiasta laajemmin kerrotaan esimerkiksi wikipediassa.

      1. Päätät sen pirskatin nimen. Sellaisen, mikä EI ole kennelillä tai virtuaalikennelillä nimenä.
      2. Mihin koira rotuun olet kiinnostunut.
      3. Kun koira rotu on päätetty, lähdet hankkimaan joko kuvia tai piirrät itse. Kuvaat joko itse näyttelystä tai sitten pyydät kasvattajalta lupia. Muista tekijänoikeus ennen kaikkeaan: http://www.enma-daio.net/karaytys/
      4. Teet sivut nettiin.

      Hyödyllinen foorumi, joka auttaa sinua ( vaikka porukka onkin hieman sellaista jännää ) pääsemään eteenpäin on karvaturrit: http://www.karvaturrit.net

    • +helppiä+

      mä en oikein älyä miten se kennel tehdään.....v-kennel siis. kun olen tehnyt sellaisen joskus mutta siinä ei ollut valikossa sitä "koirat" taikka miten sen voi lisätä sinne? en älyy....ja onko sen lisääminen ilmaista? oon tosi pöljä kun en älyy....pliis auta mua?!

      • tsorkkestsor

        teet siis aiva normaalin tavallisen kotisivun johon laita sit valikon eli tekstit esim: etusivu ♥ koirat ♥ hoitajat ♥ takasivu
        eli tulis niiku 4 sivua sit :)


    • BlackDog1

      Esim. freewebsissä ja suntuubilla voi tehdä todella helposti oman nettisivun, sillä ainakin freewebsissä saa halutessaan opastuksen. Mullakin on virtuaalikennu: http://kennelpaivanpaiste.webs.com

    • Jentuli
      • somehwo

        Kun keksii virtuaalikennelille nimeä, on se oltava oma keksimä. Aivan. Mutta jos nyt mietitään, että Suomessa on jotain viisi miljoona ihmistä, ja maailmassa VIELÄ enemmän, niin on mahdotonta keksiä nimi joka ei olisi kellään muulla. Ja onko sillä loppupeleissä mitään väliä onko nimi sama kuin toisella? Sehän on virtuaalitouhua eikä kanna oikeaan maailmaan asti. Nimihän voisi olla vaikka sama kuin oikealla kennelillä ja joku voisi kopioida oikean kennelin koirien kuvia ja väittää että on kysynyt luvan ja saanut sen.
        Ei oikeiden kenneleiden omistajia kiinnosta, niillä on paljon parempaa tekemistä kuin kyylätä onko jokin virtuaalikennel ottanut kuvat käyttöön. Ja koska tää pysyy netissä, ei sillä oo väliä, kun ei niillä tehdä mitään muuta kuin näytetään koiran ULKONÄKÖÄ.

        Niin. Miettikääs sitä. Onko loppupeleissä tekijänoikeuksilla mitään valtaa? Voiko tasan tarkkaan, sataprosenttisestia sanoa ettei yksikään virtuaalikenneleitä harrastava riko tekijänoikeuslakia? Empä usko.


      • tyhmäolet
        somehwo kirjoitti:

        Kun keksii virtuaalikennelille nimeä, on se oltava oma keksimä. Aivan. Mutta jos nyt mietitään, että Suomessa on jotain viisi miljoona ihmistä, ja maailmassa VIELÄ enemmän, niin on mahdotonta keksiä nimi joka ei olisi kellään muulla. Ja onko sillä loppupeleissä mitään väliä onko nimi sama kuin toisella? Sehän on virtuaalitouhua eikä kanna oikeaan maailmaan asti. Nimihän voisi olla vaikka sama kuin oikealla kennelillä ja joku voisi kopioida oikean kennelin koirien kuvia ja väittää että on kysynyt luvan ja saanut sen.
        Ei oikeiden kenneleiden omistajia kiinnosta, niillä on paljon parempaa tekemistä kuin kyylätä onko jokin virtuaalikennel ottanut kuvat käyttöön. Ja koska tää pysyy netissä, ei sillä oo väliä, kun ei niillä tehdä mitään muuta kuin näytetään koiran ULKONÄKÖÄ.

        Niin. Miettikääs sitä. Onko loppupeleissä tekijänoikeuksilla mitään valtaa? Voiko tasan tarkkaan, sataprosenttisestia sanoa ettei yksikään virtuaalikenneleitä harrastava riko tekijänoikeuslakia? Empä usko.

        NIITÄ KIINNOSTAA!

        Sinulla ei taida olla virtuaalikenneliä, kun et asiasta tiedä tuon taivaallista. Oikea kasvattaja on MAKSANUT Kennelnimestään, sinulla ei ole oikeutta ottaa hänen maksamaansa kennelnimeä kopioituna käyttöön. Ei sinustakaan olisi varmaan hauskaa jos maksaisin 150e nimestä Aivan ja joku tekisi virtuaalikennelin nimeltä Aivan. Suurinosa virtuaalijutuista tulisi sulle ja toiselle tulisi oikeat pentukyselyt. Pidetään oikeat kennelit erossa eri nimillä.

        Sitäpaitsi, tiesitkö että kopiointi on laitonta muualla kuin niihin sallituilla sivuilla? On kyllä totta, että useimmat eivät anna kuvia ja sitten niiä kopioidaan väkisin, mutta pian raastupa odottaa, sillä siitä voi saada jopa sakot! Itse ainakin käräytän joka ikisen kakaran joka uskaltaa minun kotisivuiltani kuviani kopioida.


      • jösses sentää
        somehwo kirjoitti:

        Kun keksii virtuaalikennelille nimeä, on se oltava oma keksimä. Aivan. Mutta jos nyt mietitään, että Suomessa on jotain viisi miljoona ihmistä, ja maailmassa VIELÄ enemmän, niin on mahdotonta keksiä nimi joka ei olisi kellään muulla. Ja onko sillä loppupeleissä mitään väliä onko nimi sama kuin toisella? Sehän on virtuaalitouhua eikä kanna oikeaan maailmaan asti. Nimihän voisi olla vaikka sama kuin oikealla kennelillä ja joku voisi kopioida oikean kennelin koirien kuvia ja väittää että on kysynyt luvan ja saanut sen.
        Ei oikeiden kenneleiden omistajia kiinnosta, niillä on paljon parempaa tekemistä kuin kyylätä onko jokin virtuaalikennel ottanut kuvat käyttöön. Ja koska tää pysyy netissä, ei sillä oo väliä, kun ei niillä tehdä mitään muuta kuin näytetään koiran ULKONÄKÖÄ.

        Niin. Miettikääs sitä. Onko loppupeleissä tekijänoikeuksilla mitään valtaa? Voiko tasan tarkkaan, sataprosenttisestia sanoa ettei yksikään virtuaalikenneleitä harrastava riko tekijänoikeuslakia? Empä usko.

        Itse en ole virtuaalikenneleitä koskaan rakennellut, mutta kuvailen paljon, teen nettisivuja yms. joten olen erittäin tietoinen kuvieni käytöstä ja niiden väärinkäytöstä. Mikäli sattuisin löytämään ottamani kuvan virtuaalikennelin sivuilta, en epäilisi ottaa napakasti yhteyttä. Tuskin välittömästi olisin rikosilmoitusta tekemässä, mutta noilla tuhannen euron kuvausvehkeilläni haluan todellakin kredittiä ottamistani kuvista.
        Tiedän tapauksen, jossa on lupaa kysymättä käytetty tuttava-kasvattajani kuvaa virtuaalikennelin sivuilla. Niin vain se sieltä kaivettiin pois.
        Ja kuvat eivät tosiaan ole ainoa asia. Haloota on syntynyt esimerkiksi koiralle tehdystä muistotekstistä.

        Olkaa näiden kanssa tarkkoja!


    • Iines ja märkäkuonot
    • voipullapää

      Voisko joku kertoa iha alusta alkaen miten virtuaalikennel tehdään?????!!!!!!!!!!!

      • Easyllämennöö

        Aivan, aivan... Eli eka teet sivun johonki. Jos haluat helpon ja suomenkielisen, tee sivut nettisivu.org:iin tai suntuubi.com:iin. Jos taas enkunkielinen käy, webs.com tai weebly.com. Itellä sivut om websissä.
        Sitten keksit sille nimen. Käy kattoo kennelliiton sivuilta onko se nimi oikealla kennelillä. Tarkista myös netistä, ettei nimeä ole muulla Virtuaalikennelill.
        Sitten luo sinne sivuja. Etari, koirat, esittely ja muuta. Kirjoitat niihin tekstit mitä haluut. Sitten etsit koirille kuvat. Ei googlesta! Paperiliitin.hau.arkku.net istä saa hyviä kuvia, taas jos osaat merkitä copyt tarkasti ja lisenssin, suosittelen foteria joka etsii flicristä kuvia joita saa ottaa. Nimittäin kaikkia flikcrin kuvia ei saa käyttää!
        Sitte mainstat sitä sivuu kaikille ja hanki hoitajia. It's easy.


      • dorkalle ohjeita...
        Easyllämennöö kirjoitti:

        Aivan, aivan... Eli eka teet sivun johonki. Jos haluat helpon ja suomenkielisen, tee sivut nettisivu.org:iin tai suntuubi.com:iin. Jos taas enkunkielinen käy, webs.com tai weebly.com. Itellä sivut om websissä.
        Sitten keksit sille nimen. Käy kattoo kennelliiton sivuilta onko se nimi oikealla kennelillä. Tarkista myös netistä, ettei nimeä ole muulla Virtuaalikennelill.
        Sitten luo sinne sivuja. Etari, koirat, esittely ja muuta. Kirjoitat niihin tekstit mitä haluut. Sitten etsit koirille kuvat. Ei googlesta! Paperiliitin.hau.arkku.net istä saa hyviä kuvia, taas jos osaat merkitä copyt tarkasti ja lisenssin, suosittelen foteria joka etsii flicristä kuvia joita saa ottaa. Nimittäin kaikkia flikcrin kuvia ei saa käyttää!
        Sitte mainstat sitä sivuu kaikille ja hanki hoitajia. It's easy.

        hei dorka!

        Huomasitko, että aloitus on tehty JO KAHDEKSAN VUOTTA SITTEN!?


    • Koirafanittaja vaan

      elikkäs mulla on kolme virtuaalikennelii mustasukka, lovedog ja sunnysky. Lovedog oli eka en tajunnut mistään mitään. löysin kuitenkin paikan johon sen tein ja lisäilin koirat. Ensimmäiseksi kannattaa mmiettiä kasvatusrodut jos sellaiset tahtoo ja nimi. Tarkkista ettei nimi ole varattu! Sitten etsi paikka johon sen teet. Suntuubi ( www.suntuubi.com ) ja nettisivu.org ( www.nettisivu.org) ovat hyviä paikkoja ja yksinkertaisia. Itse kannatan suntuubia ensimmäiseksi paikaksi sillä siihen on helppo tehdä sivut,vieraskirja sun muut ovat valmiina. jos kuitenkin tekee nettisivu.orgiin kannattaa käyttää esim. freebokin viekkua. Koirat kannattaa lisätä yksi kerrallaan, siis nehän ovat aivan kuvitteelisia, tehdä yhdelle rauhassa tiedot ja miettiä kuvitteeliset nimet. Esim. lovedog's Litle Angel. Kuvina voi käyttää paperiliittimestä,freefotosta tai muulta kopiointi sivulta otettuja kuvia, GOOGLEN KUVIA EI SAA KÄYTTÄÄ!! Myös vaikka oman koiran kuva käy tai kenen tahansa IRL koiran kuva kunhan saat luvan. kenenkään toisen kennusta ei saa kopioida ilman lupaa. Kenneliin voi tehdä hoitotoimintaa eli koirat voivat saada hoitajat. hoitajat kirjoittavat tarinoita mitä ovat leikisti tehneet hoito koiransa kanssa. Kennelissä kannattaa pitää jotkin avajais kisat esim. mätsärit. Näin kennelisim saa kävijöitä myös mainostaa täytyy jos haluaa yhtäkään kävijää :D

    • haluaannnn

      maksaako virtuaalikennel? jos oiken olen ymmärtänyt niin onko se vain sellainen paikka ihan kuin oikeakin kennel, niin siellä kerrotaan omista koirista, pennuista ja muusta elämästä? ja ne näyttelyt? maksaako mikää kertokaa pliis

      • fantasya.suntuubicom

        Virtuaalikenneli ei maksa mitään, paitsi jos käyttää jotain maksullista webbisivu tilaa. Suntuubiin (suntuubi.com) tai Websiin (webs.com) saa ilmaisen sivutilan, tosin websiin saa vain tietyn määrän sivutilaa, eli jos menee yli 10(?) sivun kerralla täytyy ostaa parempi versio.
        Jos on aloitteleva virtuaalikennelin tekijä suosittelen suntuubin käyttöä, siellä on helppo tehdä ulkoasut yms.
        Itselläni on monia suntuubi sivuja ja ulkoasuja voi myös kopioida sinne :) Suosittelen siis suntuubin käyttöä.


    • Sudoku22222
      • AoDPB9I4

        Hienoa että kysyjä sai kymmenen vuoden odottelun jälkeen vastauksen pulmaansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe