hei!
Joulukuun alussa tunsin etovaa oloa aamuisin ja röyhtäsytti, sen jälkeen olo meni vain pahemmaksi, etenkin aamuisin oksetti ja aina ruoan jälkeen paha olo. Aikaisemmin olen huomannut kahvin tulevan ylös (harvoin juon) ja joskus rööki alkaa oksettaa (harvoin myös poltan). Tammikuussa menin lääkäriin kun en päässyt enää sängystä ylös, hän epäili ruokatorven tulehdusta ja määräsi Nexium 40mg kerran päivässä.
Olen syönyt sitä kohta 5 viikkoa ja eläänyt terveellisesti (aamuisin puuroa ja päivällä kuitupitosta kevyttä ruokaa, noin kaksi viikkoa. en ole juonut alkoholia enkä kahvia teetä). Vieläkin mulla on ällöttävä olo kurkussa ja heti jos syön jotain rasvasta, tulee tosi paha olo.
Haluisinkin tiedustella kauan teillä on kestänyt että oireet lähtee vai joudunko elää "darrassa" loppu elämän?Toivon että vastaisitte niin vähän saisin jotain suuntaa elämälle.
ruokatorven tulehduksen parantuminen
14
11154
Vastaukset
- Masaman76
Itse olen syönyt jo 11vk nexiumia ja rintaa polttaa -ja sattuu jatkuvasti!
- tehokas lääke
me lääkäriin pyydä kirjottaan SOMAC lääkettä,auttaa. mua sattu pelkkä veden juominen sama kun oisin niellyt nyrkin kokosia kiviä,mut ei enää kun somac on käytössä.
- jenni 24v
mul oli aikasemmin somacia, mutta totesin nexiumin paremmaksi :(
täytyy vielä se sanoa että mulla ei "korvenna" rintalastassa. on vaan paha olo ja röyhtäsyttää. Etenkin sen ruoan jälkeen mutta myös kesto oksu olo.
- on paljon
ei kannata vielä turhaan ottaa ressiä ,vaan kannattaa käydä vatsan tähystyksessä jossa varmistuu onko siellä tulehdus vai jokin muu syy,yleensä tulehdus paranee kolmessa kuukaudessa kun minulla meni taas puolivuotta koska minulla on refluksitauti niin se uusii helposti ja paranee hitaammin .olisin pääsyt leikkaukseen mut sekään ei anna 100 prosenttista varmuutta joten joudun elämään närästyksen kanssa loppu elämän väliin on parempii päivii ja välil huonompii .esim minun siskolla on ollut samanlaisia oireita kuin sinulla ja häneltä ei löydetty mitään syytä mut voi nykyään paremmin ,stressi on yks tekijä ja kiireet
ja säännöllinen syönti on tärkeää,jos käyttää maitoa kannattaa kokeilla olla jonkun aikaa ilman- jenni 24v
sinä "juu paljon", söikö siskosi jotain lääkettä? Kiitos vinkeistä, vaikka lisää kaivataankin, oon kyllä kaikkeni tehny, en syö valkoisia jauhoja enkä sokeria enkä maitoa juuri ja käytän maitohappobakteereja jne... mutta vinkkejä vielä kaivataan etenkin tosta taudin kestosta, sais vähän valoa elämään:)
- käytti zantakkia
jenni 24v kirjoitti:
sinä "juu paljon", söikö siskosi jotain lääkettä? Kiitos vinkeistä, vaikka lisää kaivataankin, oon kyllä kaikkeni tehny, en syö valkoisia jauhoja enkä sokeria enkä maitoa juuri ja käytän maitohappobakteereja jne... mutta vinkkejä vielä kaivataan etenkin tosta taudin kestosta, sais vähän valoa elämään:)
happojen vähentämiseen,syytä ei koskaan löydetty yöt se valitti ja itki kävi lääkärit useampaan kertaan läpi mut mitään ei löytyny ,hampaitten paikatki se vaihdatti elohopeasta muovi-paikkoihin kyllä siinä rahaa paloi en muista kauanko siinä meni ennen kuin rauhottui ainkin vuosi,leivätki se vaihtoi gluteenittomiin mut ei sekään auttanu ja keliakiaa ei lääkärit löytäneet ,niin ja serkkutytöllä kans oli vähää samaa vaivaa ei siltäkään mitään löydetty,no kahvia eivät pysty vieläkään kumpikaan juomaan .ihme tauteja .kokeileppas puolukkaa ainakin mulla autaa kun otan syönnin yhteydessä sitä ruoka sulaa paremmin jos auttaa niin on halpa lääke,tai hunajaa teen sekaan,minulla ainakin silloin kun oli ruokatorvi pahimmillaan niin kamomillatee ja sekaan hunajaa auttoi
ymmärrän hyvin minkalaista on löytää oikea ruokavalio ja eikä se halpaakaan ole ,toivon kuitenkin pikaista paranemista
- refluksi
Mulla kesti myös oireet useamman kuukauden. nexium on minullekin parempi lääke kuin somac. vihdoin pääsin tähystykseen, ja todettiin reflux. nyt oireet pysyneet kurissa estolääkityksellä. alku oli todella hankalaa, en pystynyt syömään paljon mitään. maitotuotteet jätin myös aluksi pois ja se helpotti oloa jonkin verran. mutta taistelua se on joka päivä..
- katsika
Mulla auttoi happamiin röyhtäilyihin valkoisen sokerin jättäminen pois ruokavaliosta.
- poika17v
Hei, kävin fundoplikaatiossa eli refluksileikkauksessa 6 viikkoa sitten. Leikkaus meni hyvin. Ruokatorveni oli silloin tulehtunut.
Leikkaus tehtiin refluksin aiheuttaman pahentuneen astman takia. Refluxlääkkeet eivät auttaneet.
Minulla ei ole vielä astmaoireet helpottanut ja
näin ollen minulla taitaa olla edelleen torvi tulehtunut. Onko tämä mahdollista, vaikka leikkauksesta on 6 viikkoa. Voiko r.torven parantuminen kestää jopa useamman kuukauden??- poika17v
Osaisiko joku vastata?! Kiitän.
- voi kestää
kestää useamman kuukauden riippuu tulehduksen vaikeus asteesta minulla kesti kolme kuukautta
- poika17v
voi kestää kirjoitti:
kestää useamman kuukauden riippuu tulehduksen vaikeus asteesta minulla kesti kolme kuukautta
pitää sitten odotella josko se paranis siitä..
Nyt on menny se 1.5 kk..
- Reffex
www.refluksi.fi on hyvä paikka, jos tarvitsee tietoa refluksista tai kokemuksia muilta refluksikoilta.
- hevat
Täällä vanhempi ihminen,minä en saanut välillä vettäkään alas,jotei monet kerrat olin sairaalassa tiputuksessa,Elämä aina jatkui lääkäri saoi ruokailusta sevverran kevyttä rukaa ja pienin annoksin 3t välein välillä paljon vettä juoda ei happammia
eikä käristettyä. Appesiinia ei ollenkaan Somaks pilleri 2päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058