Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kestävä auto

S40/00

Nyt kelattu 154 tkm, auto on vuosimallia 2000. Korjaukset viimeisen 60000km ja liki 3v aikana normaalien huoltojen "ylimääräsinä" töinä: jarrupalat taakse plus jarrunesteet, moniurahihnan vaihto. Kuis teidän nelikybäset kestäneet?Ehdottomasti kestävin auto mitä mulla on ollut.

19

4404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläkin

      jo prässätty.

      • 60 000 km

        - Öljynsuodattimen pitävyyden kanssa ongelmia
        - Oven tuulihaka vaihdettu: kuskin puoli 2 kertaa, apumiehen kerran
        - Katalysaattori vaihdettu (en muista mitä kaikkea tehtiin, ennen kuin vika paikallistettiin katalysaattoriin)
        - Ohjaustehostin "huohottaa" öljyt pitkin konehuonetta
        - Edestä sisälokari irtosi
        - Takaovissa pikkuikkunan kanssa samassa paketissa olevat tiivisteet päreinä


    • S40t4

      nyt 63tkm takana kolme lyhyen valon polttimoa mennyt,parkkivalo palanut kahdesti,nyt kovien pakkasten jälkeen huomasin että vänkärin puolen etuiskari oli päästänyt öljyt pihalle.. kaikkiaan autolla ajettu 161tkm. eli kaikkein vähävikaisin auto minun kohdalla.. jotenkin huvittaa kun täällä lukee noita vika listoja ei kyllä vakuuta minua.

      • jartsa

        S40 vm. 99. Ajettu 130 000 km, polttimoita on mennyt ja bensaa pitää välillä ostaa. Katsastusmies sanoi, että takajarrulevyt vois välillä vaihtaa. Hyvin pelittää !


      • Hämääviat

        Onhan noita kehujia!Autoilla ajettu alle ja hiemanpäälle 100000km enpä kehtaisi juurikaan kehua vähävikaisuudesta.Yleensä heidän autonsa vievät aina poikeuksetta 2.l polttoainetta kuin kaverinauto 100km.


      • kalenteriMikäSeOn

        Minä en kehtaisi kirjoittaa tuollaista oksennusta kymmenen vuotta vanhaan ketjuun.


    • S40/00
      • selitys

        lähde TUV, eli saksan paikallinen katsastus...


    • ajettu 120 tkm

      Olen itse ajanut 50 tkm, kaksi määräaikaishuoltoa takana, kaksi polttimoa, viime huollossa sanoi että etupalat eivät ehkä kestä seuraavaan, ostin ne hyllyyn ja vaihdan itse jossain vaiheessa...

      Helvetin luotettava peli, ohjauksen tunnokkuus saisi olla parempi mutta kaikkea ei voi saada.

      • DalaiLama

        Mainitsit ohjauksen tunnottomuudesta... mielestäni juuri ohjaus on ihan huippujuttu tässä autossa. Se on kevyt pyöritellä ja kaikkea muuta kuin foordimaisen jähmeä ja kankea. Miksi autotoimittajat järjestäin kehuvat foordin ohjausta!?!?

        Vaikka ohjaus on todella kevyt, niin en kyllä liian tunnottomaksi sanoisi. Samat sanat jarruista. Alkutotuttelun jälkeen tuntuvat erittäin tunnokkailta.


    • kärry

      Itselläni saman ikäinen V40 ja kilometrejä on 140tkm. Mitään vikoja ei ole vielä ilmaantunut (kopkop) ja ihmettelen miksi jotkut pitävät pikku Volvoja heikkolaatuisina autoina??

      • .....

        joilla ei ole mitään tietoa auton tekniikasta voivat näin väittää. Kuitenkin kokemukset ja tilastot puhuvat näitä pellejä vastaan,joten ne mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.


    • siltä että

      olet aikaisemmin ajanut lähinnä vauxhall ja hillman -merkeillä, jos tuo on mielestäsi jokin saavutus

      oikean auton jarrut menee yli 200 t ennen remontteja ja mitä kaikkea jätit kertomatta siitä alkutaipaleesta ?

      • jarrupalat

        Tulevat muuten samoilta alihankkijoilta.

        Eiköhän sovita, että jarrujen huolto (käytännössä etujarrupalojen vaihto) tulee eteen kuljettajasta, ajotyylistä ja siitä onko kyseessä matka- vai kaupunkiajo 30-200 tuhannen kilometrin välillä riippumatta automerkistä.


    • S40 -98

      170 tkm ruudussa ja määräaikaishuoltojen lisäksi tietysti jarrupaloja ja laikat vaihdettu normaalisti sekä toinen takatukivarsi. Seuraavat satatuhatta menee heittämällä. Loistopeli ainakin omasta mielestäni.

    • volvoilija

      S40 2.0 -97 137tkm
      Remontit jotka olen joutunut tekee
      -katalysaattorin vaihto(kuulemme ajettu kiinni johonkin osat sisältä irti)
      -etupään laikat ja palat takapää vain putsattiin
      -jarrunesteen vaihto (vettä)
      -jakopään hihnan vaihto (vuodet tuli täyteen)
      -huollot keskusautohalilla suodatin ei ole ikinä vuotanut?????????
      Edellinen omistaja vaihdattanut palat merkkihuollossa muuta en tiedä ite olen ajanut 40tkm.
      Eikös noi Volvon osat pitäis hyviä olla omas esim sähkö ja polttoainelaitteet Boschin ajovat Hella.
      Vanhatotuus on kaikki saa rikki!

      • volvoilija

        Ohjaus on ainakin minusta kevyt ja tunnokas, tuo on kanssa mukava ominaisuus kun ratissa ei ole paljon kierroksia äärilaidasta toiseen.
        Fordin ohjaus on hyvä jos ajaa maantiellä suoraan ja kovaa,muuten seon ihan hirvee kaupunki ajos ja pikkuteillä.
        On joskus ollut muutama hassu tilanne kun on lähtenyt vanhempien Fortsonilla kaupunkiin eikä muista et kuinka hidas se ohjaus on.


      • on ollut
        volvoilija kirjoitti:

        Ohjaus on ainakin minusta kevyt ja tunnokas, tuo on kanssa mukava ominaisuus kun ratissa ei ole paljon kierroksia äärilaidasta toiseen.
        Fordin ohjaus on hyvä jos ajaa maantiellä suoraan ja kovaa,muuten seon ihan hirvee kaupunki ajos ja pikkuteillä.
        On joskus ollut muutama hassu tilanne kun on lähtenyt vanhempien Fortsonilla kaupunkiin eikä muista et kuinka hidas se ohjaus on.

        Volvo s40,-98,1.6, ajettu runsaat 152tkm,ollut mulla maaliskuun lopusta lähtien..Katalysaattori kerran vaihdettu ja edestä pitäs toiselta puolelta vaihtaa iskari..Mitään muuta ei oo ollu..Hyvin kulkee enkä kadu ostosta päivääkään:D Ei kuluta paljoa joka myös on plussaa..Aikaisemman omistajan aikana ei myöskään ole mitään ihmeitä tehty..Perushuollot vaan..


    • 199707

      RENAULT MOTTORI OLI PAREEMPI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe