Mistä saisin tietoa vanhoista Volvon koneista(B19-B23)? Haluaisin tietää mikä kone minulla on ja miten siihen saisi vähän lisää tehoa. Nyt 125hv mutta sais olla vähän enemmän.
B19-B23
10
2156
Vastaukset
- VetteMies
Koneen tyyppi pitäisi löytyä sentin korkuisilla kohokirjaimilla lohkon kyljestä.
riippuen nokka akselista, kaasuttimista, puristuksista ja kannen porttauksen asteesta tuollaisesta parilitraisesta saa ~100-200hp.
näppärimmin saat tehoja pelti sarjalla ja paremmalla putkistolla.
Seuraavaksi kannattaa laskea paljonko autossa on puristuksia ja laittaa ne nokka akseliin sopiviksi.
Sitten voit portata kansia ja teettää 3-kulma seetityöt ja venttiileihin 30 asteen leikkaukset taakse.
Sitten kannattaa uusia kaasuttimet nelikurkkuisiksi dellortoiksi.
Ja vaihtaa nokka akseli, riippuen siitä mikä kone sinulla on, jos on ruiskun nokka, se on 277 asteinen ja on HYVÄ.
Katuautoon ei kannata laittaa yli 290 asteista nokkaa.
Sitten voit hommata merimoottorin kampiakselin joka on pidempi iskuinen ja poraat lohkon suurimpaan ylikokoon (niitähän riittää..).
näin saat koneesta 2.5l ja tehotkin saat 200 maastoon, tosin silloin pitää olla jo ~290 asteinen nokka ja kierroksia 5000 rpm.
eiköhän tuossa jo ollut alkuun..- Urho
Joo-o. Ei taida vettemies olla perillä Volvon moottoreista... Heh.
- volvo
Urho kirjoitti:
Joo-o. Ei taida vettemies olla perillä Volvon moottoreista... Heh.
Olisiko sinulla jotain hyviä vinkkejä. Olin ajatellut laskea kantta n.1mm ja laittaa ohuen tiivisteen...tuoko lisää tehoa?
- Urho
volvo kirjoitti:
Olisiko sinulla jotain hyviä vinkkejä. Olin ajatellut laskea kantta n.1mm ja laittaa ohuen tiivisteen...tuoko lisää tehoa?
Mitkä puristussuhteet nykyisessä moottorissasi ovat? Ja mikä moottori on kyseessä?
Kannen lasku auttaa, mutta älä laske liikaa. Lisäksi nokka-akselin vaihto Volvon K- tai mielummin H-nokkaan. - volvo
Urho kirjoitti:
Mitkä puristussuhteet nykyisessä moottorissasi ovat? Ja mikä moottori on kyseessä?
Kannen lasku auttaa, mutta älä laske liikaa. Lisäksi nokka-akselin vaihto Volvon K- tai mielummin H-nokkaan.Puristuksista en tiedä. Kone on joko B19 tai B21. Kyse on ns. merimoottorista jossa on ilmeisesti erillainen nokka?? Nyt koneessa on 125hv tai 117hv(vakio).
- Urho
volvo kirjoitti:
Puristuksista en tiedä. Kone on joko B19 tai B21. Kyse on ns. merimoottorista jossa on ilmeisesti erillainen nokka?? Nyt koneessa on 125hv tai 117hv(vakio).
Olisiko kone virityksen jälkeen tulossa katukäyttöön vai veneeseen?
- volvo
Urho kirjoitti:
Olisiko kone virityksen jälkeen tulossa katukäyttöön vai veneeseen?
Veneessähän se...eli väntö olisi poikaa. Vene jossa kone on kiinni painaa lähes 1000kg joten mielestäni 125hv on hieman liian vähän. Tavoitteenani olisi n. 150hv. En haluaisi luotettavuuden kärsivän. Onko olemassa sellaista viritystä?
- volvo
Kiitoksia kovasti. Kone taitaa olla B21. On muuten jo merimoottori(ja veneessä kiinni). Tavoite ois noin 150hv. Siinä on kansiremontti edessä joten samalla kannattaisi tehdä mitä?...mahdollisimman halvalla.
- tbo
niin
- volvomies
volvolandia.com siellä on varmaan kaupan jotain turboja ja kohtuu hintaankin ei tarvii tehdä mitään muuta kuin kättä taskuun :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu705727Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti274767Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett182966- 1772377
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1712027- 172026
- 1011480
- 681184
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171156Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o771038