Kannattaako

unohtaa

miehet ja ei enää edes rukoilla Jumalalta, jos jo on tosi paljon rukoillut! Jos alkaa rukouskin mennä liian vaativaksi? En ainakaan haluaisi kohdata miehiä, joitten kans menee poikki. Ei kiinnosta.

7

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut

Omat positiiviset ajatukset ja oma aktiivinen toiminta ovat tehokkaampia keinoja puolison löytämiseen kuin rukous.

• on Jumalanlapsi, niin nämä eivät sulje pois toisiaan...

• Emmalia.

niitä miehiä, sillä se oikea voi koska tahansa aivan yllättäin tupsahtaa eteesi, joten älä lannistu:)

Itsekkin ajattelin etten koskaa solmi avioliittoa ja löydä sitä oikeaa, pelko siitä että avioliitto ei onnistukkaan ja tulee tehtyä väärä valinta oli ehkä suurin syy. Koskaan ei tuntunut osuvan kohdalle sellaista joka olisi vallannut sydämeni täydellisesti ja aloin pelkäämään jopa itseäni, etten osaa oikeallatavalla rakastaa, elän jotenkin jatkuvassa pelossa.

Kunnes sitten eräänä päivänä nurkan takaa yllättäin tuli eteeni täysin tuntematon mies. Heti siinä kohdatessa mieleeni tuli käsittämätön tunne, ja kun kättelimme tunne vain vahvistui, siinä hän nyt oli joka oli minulle tarkoitettu ja se oikea.

Koitin sinnikkäästä torjua itsestäni sen ajatuksen ilman minkäänlaista tulosta, se tunne vain pysyi.

Sitten tutustuinkin tähän mieheen paremmin, ja rakkaus sisälläni oli olemassa salaisesti. Tämä mies kuitenkin teki selväksi ettei hän halua mitenkään sitoutua, ja hän etsikin sitä oikeaa, ja tiesin että hänen mielstään se en ollu minä, ystävinä juttelimme ja minua tietenkin sisäisesti kirpaisi kaikki mitä hän kertoi, koska hän ei varmaankaan tiennyt siitä tunteesta joka minulla oli, ei tiennyt siitä oikealla tavalla.

No minä jatkuvasti ruikoilin ja olin ihmeissäni, että se on väärin jos emme saa olla yhdessä, ja rukoiksissani pyysin Jumalalta, että hän avaa tämän miehenkin silmät ja antaa hänenkin sydämeen sen rakkauden jos hänet on minulle tarkoitettu, muuten vain koitan sitten unohtaa jos kyse ei olekkaan todellisesta rakkaudesta, vaan ihastumisesta.

Se rakkaudentunne vain sisällini kasvoi, ja aina jaksoin rukoilla. Miehiä oli tarjolla, mutta en uskaltanut ketään päästää lähelleni parempaa tutustumista varten koska tiesin, että sydämeni kuuluu toiselle, ja se olisi ollut silloin väärin kaikkia kohtaan, jos olisin alkanut esittämään "rakkautta", ja tiesin että menettäisin mahdollisuuteni häneen kokonaan jolle tunsin sydämeni kuuluvan, joten päätin odottaa sitä ratkaisua minkä Jumala tekee.

Sain tietysti krantun maineen näitten miesten taholta jolle ei mikään kelpaa, vaikka näiden miesten kanssa ihan hyviä ystäviä olimme.

Kunnes sitten n. 3 vuotta siitä kun sen miehen ensimmäisen kerran tapasin, niin Jumala näytti sen mikä oli Hänen todellinen tahtonsa. Rukoukseni oli kuultu, ja kaikki lähti menemään hyvin lukuisten kottelemusten jälkeen. Nyt olemme olleet avioliitossa jo useamman vuoden, ja suurempaa onnea ja rakautta jota elämässäni on en osaisi kohdalleni kuvitellakkaan. Olen jälkeenpäin mieheltäni kysynyt, että tietääkö hän milloin minä häneen rakastuin? Niin kyllä hän tiesi, vastasi että silloin kun ensimmäisen kerran kättelimme. Hän tiesi sen jostain syystä vaikkei rakkaus vielä silloin ollut hänelle itselleen selvinnyt.

En tiedä kauan olet rukoillut, mutta älä luovuta kaikki ei aina tapahdu siltä seisomalta, Jumala meitä valmistaa siihen hyvään mitä hän meille haluaa antaa, että osaisimme myös arvostaa sitä mitä meille annetaan.

• kertomuksestasi

Lohduttava kertomus.

Itse olen sitäkin tässä tuskaillut, että ei kai mitään uskallakkaan tehdä, jos se ei olekaan oikea. Itse tapasin tässä vuoden alkupuolella tyypin, johon sitten ihastuin... Mutta mä en uskalla kai hirveenä tätä yrittää. Kun jos ei olekaan sopiva jne.

• Emmalia.
        kertomuksestasi kirjoitti:

Lohduttava kertomus.

Itse olen sitäkin tässä tuskaillut, että ei kai mitään uskallakkaan tehdä, jos se ei olekaan oikea. Itse tapasin tässä vuoden alkupuolella tyypin, johon sitten ihastuin... Mutta mä en uskalla kai hirveenä tätä yrittää. Kun jos ei olekaan sopiva jne.

Uskaltanut mitään tehdä, odottelin vain että sellaisia juttuja järjestyy missä pääsemme tekemään parempaa tuttavuutta, ja kyllä niitä sitten järjestyikin.

Oli se kamalaa aikaa suoraan sanottuna. Jatkuvasti tunsi itsensä niin huonoksi, ei kelpaa sille miehelle ja minä en voi antaa hänelle sitä mitä hän etsii ja elämältään haluaa. Koitin vain unohtaa ja unohtaa, mutta kun se ei vain onnistunut niin helposti. Sitten oli pakko vain odottaa ja turvautua rukouksiin kun se oma tunne oli niin vahva.

Olen kyllä nyt tosi onnellinen että jaksoin odottaa ja tiedän että kelpaan sittenkin rakastamalleni miehelle ja hän minua rakastaa koko sydämestään, hän ei vain löytänyt sitä rakkautta sydämestään heti, siellä se kuitenkin piilossa oli kunnes esiin putkahti.

• kokemuksia..
        Emmalia. kirjoitti:

Uskaltanut mitään tehdä, odottelin vain että sellaisia juttuja järjestyy missä pääsemme tekemään parempaa tuttavuutta, ja kyllä niitä sitten järjestyikin.

Oli se kamalaa aikaa suoraan sanottuna. Jatkuvasti tunsi itsensä niin huonoksi, ei kelpaa sille miehelle ja minä en voi antaa hänelle sitä mitä hän etsii ja elämältään haluaa. Koitin vain unohtaa ja unohtaa, mutta kun se ei vain onnistunut niin helposti. Sitten oli pakko vain odottaa ja turvautua rukouksiin kun se oma tunne oli niin vahva.

Olen kyllä nyt tosi onnellinen että jaksoin odottaa ja tiedän että kelpaan sittenkin rakastamalleni miehelle ja hän minua rakastaa koko sydämestään, hän ei vain löytänyt sitä rakkautta sydämestään heti, siellä se kuitenkin piilossa oli kunnes esiin putkahti.

myös näistä miehistä, jotka tietää, että ne ei oo oikeita. Mutta hyvä kuulla, että on muitakin ja vaikka väittää moista, niin se ei ole välttämättä totuus. Jumala ainoastaan tietää totuuden.

• Emmalia.
        kokemuksia.. kirjoitti:

myös näistä miehistä, jotka tietää, että ne ei oo oikeita. Mutta hyvä kuulla, että on muitakin ja vaikka väittää moista, niin se ei ole välttämättä totuus. Jumala ainoastaan tietää totuuden.

Ihmisen omatahto voi olla täysin erilainen kuin se mikä on Jumalan Tahto. Ihminen jos on liikkeellä yksin ilman Jumalaa, niin hän saattaa etsiä aivan vääränlaista ihmistä kumppanikseen löytämättä koskaan sitä oikeaa.

Jos Jumala pääsee ihmisessä voitolle niin silloin myös Hänen tahtonsa toteutuu.

Minäkin yritin ihmisenä taistella sitä rakkudentunnetta vastaan, vakuutella itselleni ettei se voi olla mahdollista, ja yritin tehdä selväksi itselleni ettei siinä miehessä ole yhtään mitään mikä minua kiinnostaisi ei sitten pätkääkään. Mihinkään ulkonäkö juttuihinkaan en kerennyt silloin kiinnittämään huomiota kun se tunne silloin siinä yllätäen iski, se vain jostain tuli.

Sitten kun paremmin tutustuttiin ja en tietenkään siitä tunteesta ollut eroon päässyt vaikka kuinka olin yrittänyt, niin ei se kivalle tunnu jos tietää ettei se rakkaudenkohde välitä pätkän vertaa, kyllä siinä suru puseroon monesti tuli.

Ilmeisesti se rakkaus oli Jumalan Tahto koska en siitä mitenkään eroon päässyt vaikka kuinka yritin. Sitten oli vain jatkossakin luotettava siihen, että Jumalan Tahto kyllä toteutuu jos kaikki on Hänestä lähtöisin, ja pyytää sitä myös rukouksissa että Hän järjestää asiat niin kuin parhaaksi katsoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2385
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1622
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      67
      1316
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      214
      1216
    5. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1146
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      106
      1066
    7. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      980
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      928
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      923
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      913
    Aihe