huostaanottoon

kaikki sinne

lapseni on huostaanotettuna muka laaja-alaisen kehiutyshäiriön takia intensiivihoidossa. Hän on viisivuotias ja osaa puhua ja liikkua täydellisesti, osaa jonkin verran lukea tuntee kirjaimet ja numerot.Piirtää vähän epätarkasti(ehkä likinäköinen kuken itsekin olen?) ... mistä on kyse tällaisessa "häiriössä"? tietääkö joku sanoa, haluaisin lapsen jo kotiin , on vuoden ollut huostaanotettuma muka jälkeenjääneisyyden takia.

24

4405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko tehty jo kuntoutus suunnitelma. Jos ei, niin tee valitus. Se on lakisääteinen ja viimeistään jos teet valituksen lääniin, niin lapsi palautetaan. Piirtäminen lapsille joilla on hahmottamisongelmia ei ainakaan luonnistu. Vaikka liikkuu ja puhuu täydellisesti sinun mielestäsi. niin silti voi olla motoristisia ongelmia ja konsonantit vai mitä ne oli voi puuttua. Lapsi oppii puhumaan, niin ettei sanoja joissa niitä on tarvitse käyttää.

      • ***

        miten puhut ilman konsonantteja?!

        aa, ii, uu!


      • päin
        *** kirjoitti:

        miten puhut ilman konsonantteja?!

        aa, ii, uu!

        aaeeiiuuooääyyöö


    • äiti

      Ei kai nyt huostaan oteta pelkän puheen kehityksen takia. Taitaa olla perheessä paljon muutakin vikaa. Katso peiliin!

      • äippä

        ajattelin minäkin. Itsellänikin on kaksi lasta joiden kanssa on ollut ongelmia puheen kehityksessä sekä toisella lapsella myös keskittymisvaikeuksia ym. mutta ei meille ole koskaan sanottu, että lapset huostaanotetaan!!Enkä ole tälläisestä koskaan aiemmin kuullut,vaikkakin tiedä monia(kymmeniä)perheitä joissa lapsen/lasten puheen kehityksessä on ongelmia.


      • iskä
        äippä kirjoitti:

        ajattelin minäkin. Itsellänikin on kaksi lasta joiden kanssa on ollut ongelmia puheen kehityksessä sekä toisella lapsella myös keskittymisvaikeuksia ym. mutta ei meille ole koskaan sanottu, että lapset huostaanotetaan!!Enkä ole tälläisestä koskaan aiemmin kuullut,vaikkakin tiedä monia(kymmeniä)perheitä joissa lapsen/lasten puheen kehityksessä on ongelmia.

        Kyllä niitä on aiheettomiakin huostaanottoja. Ne liittyy joillakin paikkakunnilla sosiaalitoimen tulosvastuun täyttämiseen. Se on vaan niin monimutkainen juttu selitettäväksi, etten sitä viitsi selittää. Kuitenkin on olemassa kolme lakia joista kahdella voi ajaa yli sen oikean lain. Näiden kahden lain tarkoitus on suojella virkamiehiä saamasta rangaistusta virheistä mitä tekevät. Ylimalkaisesti selitettynä näin, mutta sivukaupalla tulisi tekstiä jos sen selittäisi niin että sen kaikki ymmärtäisivät.


      • äiti
        iskä kirjoitti:

        Kyllä niitä on aiheettomiakin huostaanottoja. Ne liittyy joillakin paikkakunnilla sosiaalitoimen tulosvastuun täyttämiseen. Se on vaan niin monimutkainen juttu selitettäväksi, etten sitä viitsi selittää. Kuitenkin on olemassa kolme lakia joista kahdella voi ajaa yli sen oikean lain. Näiden kahden lain tarkoitus on suojella virkamiehiä saamasta rangaistusta virheistä mitä tekevät. Ylimalkaisesti selitettynä näin, mutta sivukaupalla tulisi tekstiä jos sen selittäisi niin että sen kaikki ymmärtäisivät.

        Ei voi olla totta että joku ajattelee noin. Aina on vikaa jos tarvii sossumammojen apua kasvatuksessa. En voi kuvitella, että normaalissa perheessä tarvitsee sossua ollenkaan. AINA on vanhemmissa vika jos viranomaisten pitää puuttua perheasioihin. Saisivat ottaa huostaan useimmin lapsia. Kyllä monet vanhemmat eivät ole lastensa arvoisia ja kohtelevat niitä huonosti. Se nyt on tietysti tätä päivää että halutaan aina että joku auttaa, kun ei itse viitsi tehdä mitään.


      • monen lapsen isä
        äiti kirjoitti:

        Ei voi olla totta että joku ajattelee noin. Aina on vikaa jos tarvii sossumammojen apua kasvatuksessa. En voi kuvitella, että normaalissa perheessä tarvitsee sossua ollenkaan. AINA on vanhemmissa vika jos viranomaisten pitää puuttua perheasioihin. Saisivat ottaa huostaan useimmin lapsia. Kyllä monet vanhemmat eivät ole lastensa arvoisia ja kohtelevat niitä huonosti. Se nyt on tietysti tätä päivää että halutaan aina että joku auttaa, kun ei itse viitsi tehdä mitään.

        Huostaanottojen perusteiden ei tarvitse olla edes tosiasioita. Voit itse tarkistaa asian, niin riittää vaikka että rikoksesta tuomittu huumeiudenkäyttäjäsosiaalityönytekijä uskoo humalaisen kertomaan. Sosiaalityöntekijä ei joudu vastuuseen virheellisestä toiminnasta. Voisi poliisikin ytutkia yhtä tehokkaasti, niin sinä saisit elinkautisen. Olisiko se oikein?


      • äiti
        monen lapsen isä kirjoitti:

        Huostaanottojen perusteiden ei tarvitse olla edes tosiasioita. Voit itse tarkistaa asian, niin riittää vaikka että rikoksesta tuomittu huumeiudenkäyttäjäsosiaalityönytekijä uskoo humalaisen kertomaan. Sosiaalityöntekijä ei joudu vastuuseen virheellisestä toiminnasta. Voisi poliisikin ytutkia yhtä tehokkaasti, niin sinä saisit elinkautisen. Olisiko se oikein?

        Niin mutta kun "normaali" ihminen EI joudu mihinkään sossumammojen juttusille eikä poliisinkaan. Miten aina ne jotka ovat tekemisissä kyseisten viranomaisten kanssa niin vaahtoavat omaa hyvyyttään. Siis sanon vielä sinulle että ymmrrät asian. NORMAALIN IHMISEN LASTA EI OTETA POIS! Kukaan ei tule meille ja sano että nyt lapsi lähtee jos en itse ole jotenkin epäsosiaalinen ja huono vanhempi. ASIA ON NÄIN!


      • ..............
        äiti kirjoitti:

        Niin mutta kun "normaali" ihminen EI joudu mihinkään sossumammojen juttusille eikä poliisinkaan. Miten aina ne jotka ovat tekemisissä kyseisten viranomaisten kanssa niin vaahtoavat omaa hyvyyttään. Siis sanon vielä sinulle että ymmrrät asian. NORMAALIN IHMISEN LASTA EI OTETA POIS! Kukaan ei tule meille ja sano että nyt lapsi lähtee jos en itse ole jotenkin epäsosiaalinen ja huono vanhempi. ASIA ON NÄIN!

        Ei se tee ihmisestä epänormaalia, jos tarvitsee sosiaalityöntekijän palveluita. Sinun ei tarvitse kun joutua kolariin, niin sitä kautta asioita järjestellään. Toivottavasti itse ymmärrät hakea apua, jos sitä joskus tarvitset. Voipi olla nimittäin kova kynnys noilla asenteilla. Ja se tilanne voi todellakin joskus eteesi tulla. On myös joitakin juttuja, jotka täällä menee aina sosiaalityöntekijän kautta, mm lasten kuntoutuksen järjestämiseen osallistuu yhdessä muiden asiantuntijoiden kanssa. Kieltäisitkö siinä tilanteessa lapsen kuntoutuksesta, vai heittäytyisitkö "epänormaaliksi"? Nämä ovat nimittäin asioita, joita voi vastaan tulla, etkä niitä voisi estää. Tarvitaan vain ehkä yksi pieni virhearvio vaikkapa kätilöltä, niin lapsesi voi vammautua. Siinä vain yksi esimerkki.


      • .............. kirjoitti:

        Ei se tee ihmisestä epänormaalia, jos tarvitsee sosiaalityöntekijän palveluita. Sinun ei tarvitse kun joutua kolariin, niin sitä kautta asioita järjestellään. Toivottavasti itse ymmärrät hakea apua, jos sitä joskus tarvitset. Voipi olla nimittäin kova kynnys noilla asenteilla. Ja se tilanne voi todellakin joskus eteesi tulla. On myös joitakin juttuja, jotka täällä menee aina sosiaalityöntekijän kautta, mm lasten kuntoutuksen järjestämiseen osallistuu yhdessä muiden asiantuntijoiden kanssa. Kieltäisitkö siinä tilanteessa lapsen kuntoutuksesta, vai heittäytyisitkö "epänormaaliksi"? Nämä ovat nimittäin asioita, joita voi vastaan tulla, etkä niitä voisi estää. Tarvitaan vain ehkä yksi pieni virhearvio vaikkapa kätilöltä, niin lapsesi voi vammautua. Siinä vain yksi esimerkki.

        Kyllä vikaa on molemmissa osapuolissa. Mutta minua ihmetyttää aina vanhempien vastahankanen suhtautuminen lastensuojeluun. Jos tarjotaan ilmaista palvelua, niin huudetaan, että sali raikaa. En minä tarvii teitä. Yleensäkkin haistatellaan virkailijoille ja sitten ihmetellään, miksi minua seurataan. Käyttäytyminen pitää olla kunnossa ensimmäisenä, niin ei tarvii asijoida näiden tahojen kanssa. Tulevaisuudessa asiat ratkaisee siviilioikeus. Parempi niin.


      • Fine
        äiti kirjoitti:

        Niin mutta kun "normaali" ihminen EI joudu mihinkään sossumammojen juttusille eikä poliisinkaan. Miten aina ne jotka ovat tekemisissä kyseisten viranomaisten kanssa niin vaahtoavat omaa hyvyyttään. Siis sanon vielä sinulle että ymmrrät asian. NORMAALIN IHMISEN LASTA EI OTETA POIS! Kukaan ei tule meille ja sano että nyt lapsi lähtee jos en itse ole jotenkin epäsosiaalinen ja huono vanhempi. ASIA ON NÄIN!

        Jonain päivänä opit jotain todellisesta maailmasta. Siellä ei ole mikään musta-valkoista. Olen tuntenut yksinhuoltajan, jonka lapsi huostaanotettiin lapsen isän (alkoholisti) täysin perättömien, valheellisten väittämien takia. Kyseinen äiti oli aivan poissa tolaltaan ja taisteli kaikin laillisin keinoin jumalatonta pykäläviidakkoa ja katkeroituneen alkoholistin puolelleen puhumia sosiaalitanttoja vastaan, kunnes oikeus totesi lähes neljän vuoden piinan jälkeen, että mies oli todellakin keksinyt tarinat päästään ja lapsi kuului äitinsä luo. Liki neljä vuotta helvettiä ja mistä syystä? Oliko nainen mielestäsi syyllinen tapahtumaan vain, koska ennen niin hyvä mies oli kahdeksan avioliittovuoden jälkeen joutunut sairaseläkkeelle, alkoholisoitunut ja muuttunut väkivaltaiseksi paskanpuhujaksi, joka teki kaikkensa satuttaakseen lopulta eron ottanutta ex -vaimoaan? Ja tämä nainen on todellakin "normaali" ihminen, ei millään tavalla kohtaloaan ansainnut, niin kuin ei syytön lapsiparkakaan.


      • äiti
        Fine kirjoitti:

        Jonain päivänä opit jotain todellisesta maailmasta. Siellä ei ole mikään musta-valkoista. Olen tuntenut yksinhuoltajan, jonka lapsi huostaanotettiin lapsen isän (alkoholisti) täysin perättömien, valheellisten väittämien takia. Kyseinen äiti oli aivan poissa tolaltaan ja taisteli kaikin laillisin keinoin jumalatonta pykäläviidakkoa ja katkeroituneen alkoholistin puolelleen puhumia sosiaalitanttoja vastaan, kunnes oikeus totesi lähes neljän vuoden piinan jälkeen, että mies oli todellakin keksinyt tarinat päästään ja lapsi kuului äitinsä luo. Liki neljä vuotta helvettiä ja mistä syystä? Oliko nainen mielestäsi syyllinen tapahtumaan vain, koska ennen niin hyvä mies oli kahdeksan avioliittovuoden jälkeen joutunut sairaseläkkeelle, alkoholisoitunut ja muuttunut väkivaltaiseksi paskanpuhujaksi, joka teki kaikkensa satuttaakseen lopulta eron ottanutta ex -vaimoaan? Ja tämä nainen on todellakin "normaali" ihminen, ei millään tavalla kohtaloaan ansainnut, niin kuin ei syytön lapsiparkakaan.

        No eikö tällä "kunnon" naisella ollut ketään puolestapuhujaa joka olisi kertonut tälle tuhmalle sossu mammalle että on hyvä äiti. En usko pätkääkään että alkoholisti isä olisi saanut sossun puolelleen ja näin tyttö otettiin pois. Tunnen tosi paljon näitä ns. huonompi osaisia vanhempia ja jokainen heistä on aina olevinaan oikeassa vaikka mitä tekisivät lapselleen. Ja missähän tämä lapsiparka asui nämä neljä vuotta? Toistan vielä että NORMAALILTA vanhemmalta ei tule kukaan ottamaan lasta pois noin vain.


      • Monta on kulkijaa
        äiti kirjoitti:

        No eikö tällä "kunnon" naisella ollut ketään puolestapuhujaa joka olisi kertonut tälle tuhmalle sossu mammalle että on hyvä äiti. En usko pätkääkään että alkoholisti isä olisi saanut sossun puolelleen ja näin tyttö otettiin pois. Tunnen tosi paljon näitä ns. huonompi osaisia vanhempia ja jokainen heistä on aina olevinaan oikeassa vaikka mitä tekisivät lapselleen. Ja missähän tämä lapsiparka asui nämä neljä vuotta? Toistan vielä että NORMAALILTA vanhemmalta ei tule kukaan ottamaan lasta pois noin vain.

        Ei siitä puolestapuhumisesta ole mitään hyötyä. Nyt olen yli nelikymppinen mies, mutta olen huomannut nuorempana, kuinka sosiaalitoimen työntekijöitä pystyi ohjailemaan omien vanhempien kimppuun valeilla vaikka vanhemmat olivatkin sellaisessa asemassa ettei poliisiviranomaisetkaan ihan pienin eväin olisi lähteneet kiusaamaan. Minä jos olisin pitänyt vaan pääni niin olisin saanut kostettua vanhemmille kun en perjantaisin päässyt ryyppäämään kuten kaverinia vaan minut haettiin aina kotiin. Puolestapuhujia vanhempamme olisivat saaneet kaupungin johtajaa myöten, mutta sosiaalitoimi olisi valehtelevan nuoren puolella.


      • Fine
        äiti kirjoitti:

        No eikö tällä "kunnon" naisella ollut ketään puolestapuhujaa joka olisi kertonut tälle tuhmalle sossu mammalle että on hyvä äiti. En usko pätkääkään että alkoholisti isä olisi saanut sossun puolelleen ja näin tyttö otettiin pois. Tunnen tosi paljon näitä ns. huonompi osaisia vanhempia ja jokainen heistä on aina olevinaan oikeassa vaikka mitä tekisivät lapselleen. Ja missähän tämä lapsiparka asui nämä neljä vuotta? Toistan vielä että NORMAALILTA vanhemmalta ei tule kukaan ottamaan lasta pois noin vain.

        Olet niin naiivi, että sinut on varmaan kasvatettu jollain autiolla saarella ilman mitään yhteyttä muihin ihmisiin. Tai sitten ensimmäisestä viestistäsi alkaen kaikki kirjoittamasi on silkkaa provoa. Hyvää sellaista. Ei yksikään aikuinen ihminen voi olla noin sinisilmäinen. Jonkinlainen kontakti ihmisten pimeään puoleen on täytynyt syntyä jossain vaiheessa elämää.


      • haa!

        Tämä on mennyt tässä nyt sossuväittelyksi mutta tuosta alkuperäisestä tulee mieleen että laaja-alaista kehitysviivästymää aiheuttaa mm. fetaalialkoholisyndrooma eli FAS, jolla on ihan tietyt diagnostiset piirteet, ei joka kehitysvaikeutta todellakaan voida FAS:ksi luokitella. Mutta se on sellainenvamma, jonka äiti aiheuttaa lapselleen raskauden aikana juomalla ja joka varmaan leimaa helposti äidin alkoholistiksi ja jota äidin on lähes mahdoton myöntää, niin syyllisyyttä herättävä asia se on - että juo lapsensa aivot pilalle.
        SIIS en väitä alkuperäistä oikopäätä alkoholistiksi. Mutta sellainenkin vaihtoehto tulee mieleen.


      • "normaali" äiti
        äiti kirjoitti:

        Ei voi olla totta että joku ajattelee noin. Aina on vikaa jos tarvii sossumammojen apua kasvatuksessa. En voi kuvitella, että normaalissa perheessä tarvitsee sossua ollenkaan. AINA on vanhemmissa vika jos viranomaisten pitää puuttua perheasioihin. Saisivat ottaa huostaan useimmin lapsia. Kyllä monet vanhemmat eivät ole lastensa arvoisia ja kohtelevat niitä huonosti. Se nyt on tietysti tätä päivää että halutaan aina että joku auttaa, kun ei itse viitsi tehdä mitään.

        Olen mielestäni aivan tavallinen kahden lapsen äiti ja meillä on sosiaalihuollon kanssa palavereita sillon tällön ihan omasta syystä tosin. Nuoremmalla pojallani on kielenkehityksen viivästymä ja minä hain tällä perusteella perheellemme tukiperheen, että itsellekkin jäisi joskus aikaa levähtää jatkuvalta komentelulta. Tarkoitin vain, että ei aina tarvitse olla itsessä vikaa, jos on sosiaalihuollon kanssa tekemisissä. Mutta omaa ja lapsen etua kannattaa vaalia mahdollisimman paljon ja meillä on lapsen edun mukaista päästä sosiaalisimpiin piireihin kuin aina olla kotona.


      • "normaali" äiti
        haa! kirjoitti:

        Tämä on mennyt tässä nyt sossuväittelyksi mutta tuosta alkuperäisestä tulee mieleen että laaja-alaista kehitysviivästymää aiheuttaa mm. fetaalialkoholisyndrooma eli FAS, jolla on ihan tietyt diagnostiset piirteet, ei joka kehitysvaikeutta todellakaan voida FAS:ksi luokitella. Mutta se on sellainenvamma, jonka äiti aiheuttaa lapselleen raskauden aikana juomalla ja joka varmaan leimaa helposti äidin alkoholistiksi ja jota äidin on lähes mahdoton myöntää, niin syyllisyyttä herättävä asia se on - että juo lapsensa aivot pilalle.
        SIIS en väitä alkuperäistä oikopäätä alkoholistiksi. Mutta sellainenkin vaihtoehto tulee mieleen.

        ...tietysti siinä tapauksessa on myös huostaanotto mahdollista, jos äiti/vanhemmat ovat kieltäytyneet lapsen edun mukaisesta hoidosta ja kuntoutuksesta. Ei siis välttämättä tarvitse olla mitään ihmeellistä perheessä, muuta kuin että on katsottu vanhempien olleen masentuneita tai väsähtäneitä ja näin käy helposti jos kieltäytyy tarjotuista eduista. Tällöin syynä voi olla esim. lapsen sairaus adoptiopäätöksessä.


      • ilmiantaja
        "normaali" äiti kirjoitti:

        ...tietysti siinä tapauksessa on myös huostaanotto mahdollista, jos äiti/vanhemmat ovat kieltäytyneet lapsen edun mukaisesta hoidosta ja kuntoutuksesta. Ei siis välttämättä tarvitse olla mitään ihmeellistä perheessä, muuta kuin että on katsottu vanhempien olleen masentuneita tai väsähtäneitä ja näin käy helposti jos kieltäytyy tarjotuista eduista. Tällöin syynä voi olla esim. lapsen sairaus adoptiopäätöksessä.

        kerropa nimesi ja osoitteesi että pääsen tekemään susta nimettömän lastensuojeluilmoituksen...saatpa nähdä että todella nopeasti olet sossun kanta-asiakas ja lapsesi taatustilähtee!


      • kaikki sinne
        haa! kirjoitti:

        Tämä on mennyt tässä nyt sossuväittelyksi mutta tuosta alkuperäisestä tulee mieleen että laaja-alaista kehitysviivästymää aiheuttaa mm. fetaalialkoholisyndrooma eli FAS, jolla on ihan tietyt diagnostiset piirteet, ei joka kehitysvaikeutta todellakaan voida FAS:ksi luokitella. Mutta se on sellainenvamma, jonka äiti aiheuttaa lapselleen raskauden aikana juomalla ja joka varmaan leimaa helposti äidin alkoholistiksi ja jota äidin on lähes mahdoton myöntää, niin syyllisyyttä herättävä asia se on - että juo lapsensa aivot pilalle.
        SIIS en väitä alkuperäistä oikopäätä alkoholistiksi. Mutta sellainenkin vaihtoehto tulee mieleen.

        epäislet että käytän alkoholia? en käytä edes kerran vuodessa lasillista, vaan harvemmin ja puoli lasia korkeintaan. En absolutisti muttei Luojan kiitos kiinnosta dokaaminen, en käytä huumeita, pyrin olemaan rehellinen ja aito... mitä kysyitkään? Siis omasta mielestäni lapseni on normaali mutta lastenkodilta väitetään muuta...kieltämättä siellä taantuu kuka tahansa, itsekin kuulema aina kakruna äidistä erossa ollessa (leirillä tms)taannuin voimakkaasti, ehkäpä tässä selitys "kehityshäiriöönkin, lapsi kun ei mennyt lastenkotiin luotani vaan isukkinsa luota...


      • tutulta
        Fine kirjoitti:

        Jonain päivänä opit jotain todellisesta maailmasta. Siellä ei ole mikään musta-valkoista. Olen tuntenut yksinhuoltajan, jonka lapsi huostaanotettiin lapsen isän (alkoholisti) täysin perättömien, valheellisten väittämien takia. Kyseinen äiti oli aivan poissa tolaltaan ja taisteli kaikin laillisin keinoin jumalatonta pykäläviidakkoa ja katkeroituneen alkoholistin puolelleen puhumia sosiaalitanttoja vastaan, kunnes oikeus totesi lähes neljän vuoden piinan jälkeen, että mies oli todellakin keksinyt tarinat päästään ja lapsi kuului äitinsä luo. Liki neljä vuotta helvettiä ja mistä syystä? Oliko nainen mielestäsi syyllinen tapahtumaan vain, koska ennen niin hyvä mies oli kahdeksan avioliittovuoden jälkeen joutunut sairaseläkkeelle, alkoholisoitunut ja muuttunut väkivaltaiseksi paskanpuhujaksi, joka teki kaikkensa satuttaakseen lopulta eron ottanutta ex -vaimoaan? Ja tämä nainen on todellakin "normaali" ihminen, ei millään tavalla kohtaloaan ansainnut, niin kuin ei syytön lapsiparkakaan.

        Minulla on just sama tilanne nyt!Ukko otti yhteyttä soskuihin erouhan alla.Teki vielä ite pieniä tuhotöitä kotona ja väitti mun tehneen ne.Minun reaktio sossuväen yms.elämään sekautuminen myös meinas tehä hulluks.Se tulee ku salama kirkkaalta taivaalta toivottavasti ei kukaan joudu tähän sairaaseen rumpaan.


      • äitit
        äiti kirjoitti:

        No eikö tällä "kunnon" naisella ollut ketään puolestapuhujaa joka olisi kertonut tälle tuhmalle sossu mammalle että on hyvä äiti. En usko pätkääkään että alkoholisti isä olisi saanut sossun puolelleen ja näin tyttö otettiin pois. Tunnen tosi paljon näitä ns. huonompi osaisia vanhempia ja jokainen heistä on aina olevinaan oikeassa vaikka mitä tekisivät lapselleen. Ja missähän tämä lapsiparka asui nämä neljä vuotta? Toistan vielä että NORMAALILTA vanhemmalta ei tule kukaan ottamaan lasta pois noin vain.

        yleensä on eristettyjä miehensä toimesta yhteiskunnasta.Kunnon äidit tekee kotona kaiken ja jatkuva uhkailu kaikin keinoin estää äitiä tekemästä mitään.Nämä miehet on taitavia psykopaatteja manipuloimaan ja saa jopa kaiken paljastuttua näyttämään äidin tältä alistajalta.Koska yleensä kun asia paljastuu äiti on kuin häkkieläin vapauduttuaan.Sinkoilee henkisesti sinne sun tänne ja käyttäytyminen puhuukin miehen puolesta!Joten jos tällaista sattuu sinulle, pidä maltti ,vaikka kuinka olisit kaikesta huolissaan!


      • huostaanotosta
        äippä kirjoitti:

        ajattelin minäkin. Itsellänikin on kaksi lasta joiden kanssa on ollut ongelmia puheen kehityksessä sekä toisella lapsella myös keskittymisvaikeuksia ym. mutta ei meille ole koskaan sanottu, että lapset huostaanotetaan!!Enkä ole tälläisestä koskaan aiemmin kuullut,vaikkakin tiedä monia(kymmeniä)perheitä joissa lapsen/lasten puheen kehityksessä on ongelmia.

        tiedoksi sinulle että on hoitolaitoksia jotka vaativat pakkohuostaanoton että yleensä suostuvat ottamaan lapsen hoidettavakseen, tällöin kirjoitetaan kaksivuotinen määräaikainen pakkohuostaanotto ja tapaamiset lapsen ja vanhempien välillä kahdesti kuusssa. Tällainen on diakonissalaitoksen intensiivihoito psykiatrisista oireista kärsiville lapsille. jos haluat sieltä hoitopaikan lapsellesi hän menee automaattisesti myös huostaanotettavaksi sinua vastaan oikeusjuttu hallinto-oikeuteeen. mieti ennenkuin pyydät sieltä hoitoa!


    • tapausta tuntematta

      vaikea sanoa tapausta tuntematta, onko huostaanoton peruste riittävä. Oletko ymmärtänyt sen oikein vai onko taustalla muutakin? Oletko kieltäytynyt tutkimuksista ja hoidoista?
      Näen nyt suuren ristiriidan. Sinun käsityksesi lapsesta on ihan eri, kuin huostaanoton tapahtuma kertoo. En oikein jaksa uskoa, että Suomen viranomaiset ihan huvikseen ryhtyisi tällaisiin toimiin. Niille on perusteet, ehkä ei sinulle vielä ymmärrettävissä olevia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe