Olen yrittänyt nettisivuilta löytää moista tuotetta vuosimalliin 1984 (otettu käyttöön 1983). Toistaiseksi olen löytänyt vain tällaisen tuotteen:
Ohjausboksi sytytys.
Alan termit ovat minulle sen verran vieraat, etten tiedä, mikä starttimoottorin virallinen nimi on.
Ongelma on, ettei lemmikkini käynnisty edelleenkään talvikylmällä. Aiemmin vaati -10 ennen kuin tyssäsi, nyt jää muutaman tunnin seisokin jälkeen aloilleen jo -3 asteessa. Akku on tarkistettu (mitattu ja sähkökaapelit juuri vaihdettu-ei auttanut). Muutaman kerran hieman lupaa, mutta mykistyy sitten kokonaan ja vaatii kaapeleilla starttauksen käytännössä joka kerta, kun moottori ehtii tarpeeksi jäähtyä.
Vien kyllä kiltisti korjaamoon, mutta haluaisin hankkia käytetyn varaosan etukäteen.
Starttimoottori purkuosana Volvo 240:een
23
2220
Vastaukset
- okoooooooo
katso www.varaosahaku.fi
- minerva.nounou
Siellä varaosahaussa minä kävin, mutta nimellä starttimoottori ei yhtään osaa löytynyt. Olisiko autoni liian vanha.
- minerva.nounou
minerva.nounou kirjoitti:
Siellä varaosahaussa minä kävin, mutta nimellä starttimoottori ei yhtään osaa löytynyt. Olisiko autoni liian vanha.
Piti vielä kiittämäni ystävällisistä vastauksista. Se varaosahaku on minulla suosikeissa.
- oooooooooooooookoooooooooooooo
sittenkin vaihtaa akku?
- minerva.nounou
Tiistaina oltiin korjaamossa ja siellä sanottiin, että akku on kunnossa. Tämä kylmäkäynnistys on mättänyt koko ajan, heti edellisen akun vaihdon jälkeenkin. Akku on nyt 3-4 vuotias.
- sssssssssssssssssssssssssss...
minerva.nounou kirjoitti:
Tiistaina oltiin korjaamossa ja siellä sanottiin, että akku on kunnossa. Tämä kylmäkäynnistys on mättänyt koko ajan, heti edellisen akun vaihdon jälkeenkin. Akku on nyt 3-4 vuotias.
sieltä moottori ja mootorinosat sitten löytyy käynnistimoottori on monta sivua.
- minerva.nounou
sssssssssssssssssssssssssss... kirjoitti:
sieltä moottori ja mootorinosat sitten löytyy käynnistimoottori on monta sivua.
Ei oikein raksuttanut, kun en keksinyt että starttimoottori on suomeksi käynnistinmoottori.
Suurkiitos sssssssssssssssssss! - minerva.nounou
sssssssssssssssssssssssssss... kirjoitti:
sieltä moottori ja mootorinosat sitten löytyy käynnistimoottori on monta sivua.
Kun ei tekniikka ole vahvimpia puoliani, pyytäisin vielä lisäneuvoa haun toteuttamiseksi.
Kun etsin varosaa bensiinikäyttöiseen vuosimallia 1984 olevaan Volvo 240 farmariin, onko olennaista, että varaosa on irrotettu saman vuosimallisesta ja bens.käyttöisestä autosta (ei siis Diesel). Sillä nähdäkseni ei ole merkitystä onko auto Sedan vai Farmari. - nasentaja
minerva.nounou kirjoitti:
Kun ei tekniikka ole vahvimpia puoliani, pyytäisin vielä lisäneuvoa haun toteuttamiseksi.
Kun etsin varosaa bensiinikäyttöiseen vuosimallia 1984 olevaan Volvo 240 farmariin, onko olennaista, että varaosa on irrotettu saman vuosimallisesta ja bens.käyttöisestä autosta (ei siis Diesel). Sillä nähdäkseni ei ole merkitystä onko auto Sedan vai Farmari.Jos tuollaista tekniikanosaa etsit esim.moottorin niin tärkeämpänä katsoisin että moottori on sama, mutta kyllä tuossakin vuosimalli voi merkata aika paljon ellei satu tietämään että jonkin muunkin vuosimallin osa kävisi. Tietysti jos auto on vaikka -84 ja samalla koneella niin sitten ei niinkään ole väliä onko sedan tai wagon, mutta tuossakin tapauksessa voi olla automaattivaihteisessa ja manuaalivaihteisessa erinlainen startti.
- minerva.nounou
nasentaja kirjoitti:
Jos tuollaista tekniikanosaa etsit esim.moottorin niin tärkeämpänä katsoisin että moottori on sama, mutta kyllä tuossakin vuosimalli voi merkata aika paljon ellei satu tietämään että jonkin muunkin vuosimallin osa kävisi. Tietysti jos auto on vaikka -84 ja samalla koneella niin sitten ei niinkään ole väliä onko sedan tai wagon, mutta tuossakin tapauksessa voi olla automaattivaihteisessa ja manuaalivaihteisessa erinlainen startti.
Sieltä se löytyi se etsimäni vastaus eli olin epävarma siitä, voisiko muun vuosimallin starttimoottori soveltua. Automaattivaihteisten autojen varaosat olin jo karsinut haussani.
Taustatietona näille tyhmille kysymyksille; olen yli 60 v. akkaihminen ja koulutus tuolla juridiikan puolella, joten auton tekninen puoli pelkästään terminologian osalta on minulle melkoista "hebreaa". Sitä en häpeä, etten tiedä näitä asioita. Aina voi yrittää ottaa selvää.
Auto on jo sen ikäinen, ettei viitsi siihen kaikkein kalleimpia varaosia ostaa. Kulkee kuitenkin hyvin, kun sen liikkeelle saa. - nasentaja
minerva.nounou kirjoitti:
Sieltä se löytyi se etsimäni vastaus eli olin epävarma siitä, voisiko muun vuosimallin starttimoottori soveltua. Automaattivaihteisten autojen varaosat olin jo karsinut haussani.
Taustatietona näille tyhmille kysymyksille; olen yli 60 v. akkaihminen ja koulutus tuolla juridiikan puolella, joten auton tekninen puoli pelkästään terminologian osalta on minulle melkoista "hebreaa". Sitä en häpeä, etten tiedä näitä asioita. Aina voi yrittää ottaa selvää.
Auto on jo sen ikäinen, ettei viitsi siihen kaikkein kalleimpia varaosia ostaa. Kulkee kuitenkin hyvin, kun sen liikkeelle saa.kelpasi vastaukseksi;) Olis noista pitempiäkin juttuja kirjotellut mutta laiskuus vei voiton!
- nasentaja
nasentaja kirjoitti:
kelpasi vastaukseksi;) Olis noista pitempiäkin juttuja kirjotellut mutta laiskuus vei voiton!
Niinhän se isäpappakin tapaa sanoa että "jos et tiedä, ota selvää ja/tai kysy!".
- minerva.nounou
Olin siis hakoteillä, kun siitä starttimoottorista läksin liikkeelle (sekin oli ulkopuolinen vinkki).
Viime yön lievän pakkasen jälkeen auto käynnistyi ongelmitta. Sitten vasta pystyn relaamaan, kun se tekee sen myös -10 asteessa.
- vvaihtoon
ensin. Taitaapi tulla ongelma sillä kuntoon..
Oletkos tarkastanut, että moottorin ja korin välinen kaapeli on kunnossa ja saa kunnon yhteyden?
Tuntuu nuo oireet niin ihmeellisiltä, että yksi vikamahdollisuus voisi olla tässäkin.
Pitäisi kyllä korjaamollakin selvitä kohtuukustannuksin, mutta kannattaa ainakin tämä katsoa ensin itse.
Kerro sitten aikanaan, mistä vika löytyi!- minerva.nounou
sitroen kirjoitti:
Oletkos tarkastanut, että moottorin ja korin välinen kaapeli on kunnossa ja saa kunnon yhteyden?
Tuntuu nuo oireet niin ihmeellisiltä, että yksi vikamahdollisuus voisi olla tässäkin.
Pitäisi kyllä korjaamollakin selvitä kohtuukustannuksin, mutta kannattaa ainakin tämä katsoa ensin itse.
Kerro sitten aikanaan, mistä vika löytyi!Käsittääkseni se toinen niistä viime tiistaina uusituista kaapeleista oli juuri tuo moottorin ja korin välinen kaapeli. Oli jonkin verran hapera se vanha. Koko tiistaipäivän ajelin ja vielä seuraavana aamuna käynnistyi ilman apua, mutta nyt se auto taas seistä jököttää kadun varressa. Jos on ulkona lämpöasteita, käynnistyy ilman lisäapua.
Lupaan ilmoittaa, jos saan lemmikkini "vetoon" eli siis toimimaan ilman kaapelikäynnistystä.
Vuosi sitten talvella ei edes käynnistyskaapelit auttaneet vaan täytyi pakkasilla hinaamalla saada käyntiin. Nyt käynnistyy lähes heti, kun saa virtaa toisesta autosta. - minerva.nounou
Luulen, että lähden toimimaan seuraavaksi sen akun vaihtamiseksi. Jos se ei auta, hankin sen starttimoottorin.
- Jamppa1
minerva.nounou kirjoitti:
Käsittääkseni se toinen niistä viime tiistaina uusituista kaapeleista oli juuri tuo moottorin ja korin välinen kaapeli. Oli jonkin verran hapera se vanha. Koko tiistaipäivän ajelin ja vielä seuraavana aamuna käynnistyi ilman apua, mutta nyt se auto taas seistä jököttää kadun varressa. Jos on ulkona lämpöasteita, käynnistyy ilman lisäapua.
Lupaan ilmoittaa, jos saan lemmikkini "vetoon" eli siis toimimaan ilman kaapelikäynnistystä.
Vuosi sitten talvella ei edes käynnistyskaapelit auttaneet vaan täytyi pakkasilla hinaamalla saada käyntiin. Nyt käynnistyy lähes heti, kun saa virtaa toisesta autosta.kyllä samoilla linjoilla sitroenin kanssa. Ei viittaa nuo oireet starttiin vaan akkuun ja kaapeleihin.
- minerva.nounou
Suurkiitos neuvoista. Palaan vielä asiaan, kun/jos saan lemmikki-autoni pelaamaan ongelmitta.
- minerva.nounou
Sään muututtua suojaiseksi päätin eilen illalla taas yrittää lähteä liikkeelle Volvollani ja eikös mitä - ei tarvittu kuin avaimen kääntö ja pari-kolme pumppausta kaasujalalla ja auto käynnistyi alta aikayksikön.
- miksmiks
minerva.nounou kirjoitti:
Sään muututtua suojaiseksi päätin eilen illalla taas yrittää lähteä liikkeelle Volvollani ja eikös mitä - ei tarvittu kuin avaimen kääntö ja pari-kolme pumppausta kaasujalalla ja auto käynnistyi alta aikayksikön.
Anteeksi, mutta miksi pitää pumpata kaasupolkimella tuon mallin volvoa käynnistettäessä?
Eikös siinä ole muuttuvakurkkuinen kaasari, jossa ei ole kiihdytyspumppua laisinkaan, johon tuo pumppaus voisi vaikuttaa?
En kylläkään lukenut koko ketjua läpi, joten en tarkkaan nyt käsitä, mikä Volvon käynnistyksessä niin vaivalloista on.
Yleensä lähtee ihan huolettomasti kolmenkympin pakkasesta.
Tuo kampe on juuri tunnettu käyntiin lähtemisestä vielä silloinkin, kun muut vehkeet on jäätyneet jo kymmenen astetta aiemmin. - minerva.nounou
miksmiks kirjoitti:
Anteeksi, mutta miksi pitää pumpata kaasupolkimella tuon mallin volvoa käynnistettäessä?
Eikös siinä ole muuttuvakurkkuinen kaasari, jossa ei ole kiihdytyspumppua laisinkaan, johon tuo pumppaus voisi vaikuttaa?
En kylläkään lukenut koko ketjua läpi, joten en tarkkaan nyt käsitä, mikä Volvon käynnistyksessä niin vaivalloista on.
Yleensä lähtee ihan huolettomasti kolmenkympin pakkasesta.
Tuo kampe on juuri tunnettu käyntiin lähtemisestä vielä silloinkin, kun muut vehkeet on jäätyneet jo kymmenen astetta aiemmin.Miksmiks! Runsas vuosi sitten taistelin tämän saman ongelman kanssa ja sain mm. tämän pumppausohjeen. Sitä on harjoitettu tämän yksilön kanssa paljonkin käynnistyksessä. Noissa aiemmissa viesteissä olen todennut, että tekniikasta minulla ei ole tietoja ja autoterminologia on aika vierasta. Kyseinen auto
(5D ST.Wagon GLT 245842/moottori 2.31 l/cm3 bens.)on ostettu perheemme käyttöön Ranskasta v. 1983 ja pakkaskäynnistysongelmia on ollut niin kauan kuin muistan. Silloin kun 20 v. vanha Peugeot'mme (nykyisin jo vainaa) käynnistyi kuin tyhjää vain, tämä Volvomme nikotteli ts. ei käynnistynyt kuin kaapeleilla tai hinaamalla. Nytkin on taas seissyt kadun varressa toista viikkoa, kun ei ole päästy uutta akkua hankkimaan. - minerva.nounou
minerva.nounou kirjoitti:
Sään muututtua suojaiseksi päätin eilen illalla taas yrittää lähteä liikkeelle Volvollani ja eikös mitä - ei tarvittu kuin avaimen kääntö ja pari-kolme pumppausta kaasujalalla ja auto käynnistyi alta aikayksikön.
Tänään 6.3. n. 2 viikon seisokin jälkeen vihdoin käynnistettiin auto taas kaapeleilla ja sitten ajo suoraan akkuliikkeeseen. Näillä asteilla saattaisi käynnistyä vanhallakin akulla, mutta ensimmäiset kunnon pakkaset osoittavat, oliko oikea toimenpide. Tarkistetiin se poistetun akun ikä, ja 4-vuotiashan se jo oli.
Palaan asiaan niiden pakkasten jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 232411
- 951536
- 1181274
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18969- 52862
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249861Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo19840MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840- 34795