kuinka pitkät laskettekusukset tarvitsen, kun olen n.155 cm pitkä?
kuinka pitkät sukset?
3
877
Vastaukset
- pituudesta siis
Niin, pituus menee sen mukaan miten lasket, oletko taitava vai aloittelija. Aloittelijalla on vähän lyhemmillä suksilla helpompi laskea kuin enemmän laskeneella. Pitemmät sukset ovat vaikeammat kääntää, mutta jos osaa kääntyä hyvin, niin niillä on helpompi laskea, koska ovat vakaammat ja pysyvät paremmin kentässä, auttaa tasapainoon jne. Kannattaa jutella suksikaupassa myyjän kanssa. Osaa neuvoa parhaiten. Itsellä on 170cm sukset ja itse olen 165 cm pitkä. Olen lasketellut kohta 20 vuotta. Lyhyet sukset tuntuisivat jotenkin oudoilta. Pitemmillä on vakaampi laskea.
- 21 v. laskenut
Itselläni on 160 cm kisasukset ja olen 172 pitkä. Jäykkyyttää saat valitsemalla vaativammat sukset. Lyhyemmillä suksilla saat aikaan jyrkempiä käännöksiä, pidemmillä loivempia.
- koko homma
Nyrkkisääntö uusissa carving mallisissa suksissa on:
Suurpuikkasukset = oma pituus tai 10 - 15 cm pidemmät.
Erikoispukkasukset = oma pituus tai 10 - 15 cm lyhyemmät.
Nyrkkisäännön lisäksi mukaan kuvioihin tulee sitten omat mieltymykset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840