Informaatioriippuvuus

Nätti termi

Herään kahdentoista jälkeen päivällä, aukaisen koneen, surffailen, laitan koneen kiinni ja menen nukkumaan, kello on 3 aamuyöllä.

En koe olevani nettiriippuvainen.

7

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      Pystytkö olemaan yhden päivän ilman?
      Siis ihan aikuisen oikeesti, pystytkö tekemään yhden päivän jotakin muuta niin, ettei surffailu ole koko ajan mielessä?
      (Vrt; alkoholistit: "Pystykö olemaan yhden päivän juomatta, ilman tuskaa siitä, että pakko olis saada edes pieni ryyppy?")

      • Edes Ulos

      • Itse sen huomaa viimeisenä
        Edes Ulos kirjoitti:

        Kukapa sitä pihalle kylmään menis, onhan http://maps.google.com/ keksitty ihan sitä varten.

        Ei alkoholistikaan koe olevansa riippuvainen alkoholista.
        (Kunhan vaan sitä on koko ajan saatavilla.)


      • Juupa.
        Itse sen huomaa viimeisenä kirjoitti:

        Ei alkoholistikaan koe olevansa riippuvainen alkoholista.
        (Kunhan vaan sitä on koko ajan saatavilla.)

        Anorektikkokaan ei huomaa olevansa sairas.

        Milloin muuten käyt koulussa/työssä? Siis jos sinulla sellaista on?


      • Nätti termi

        "Pystytkö olemaan yhden päivän ilman? "
        Ei tuota minulle vaikeuksia jos tekemistä riittää. Lomillakin telttailen monta viikkoa putkeen ja "no hätä".

        "pystytkö tekemään yhden päivän jotakin muuta niin, ettei surffailu ole koko ajan mielessä? "
        Ei surffailu pyöri mielessäni jos teen jotain muuta.

        "Milloin muuten käyt koulussa/työssä? Siis jos sinulla sellaista on?"
        Yliopistossa opiskelen. Luennoilla tulee harvemmin käytyä, koska ne eivät meillä ole pakollisia.
        4h viikossa tulee suunnilleen kampuksella vietettyä, ja tämäkin aika sijoittuu yleensä iltapäivälle.


      • aioe
        Nätti termi kirjoitti:

        "Pystytkö olemaan yhden päivän ilman? "
        Ei tuota minulle vaikeuksia jos tekemistä riittää. Lomillakin telttailen monta viikkoa putkeen ja "no hätä".

        "pystytkö tekemään yhden päivän jotakin muuta niin, ettei surffailu ole koko ajan mielessä? "
        Ei surffailu pyöri mielessäni jos teen jotain muuta.

        "Milloin muuten käyt koulussa/työssä? Siis jos sinulla sellaista on?"
        Yliopistossa opiskelen. Luennoilla tulee harvemmin käytyä, koska ne eivät meillä ole pakollisia.
        4h viikossa tulee suunnilleen kampuksella vietettyä, ja tämäkin aika sijoittuu yleensä iltapäivälle.

        tilanteeni on seuraava:

        (olen tyttö - tiedän että lukijaa ärsyttää jos ei tiedä kummasta sukupuolesta on kyse)

        olen ollut viimeiset neljä kuukautta toimettomana (ylioppilaskirjotusten jälkeen). joka päivä kun olen kotona, olen koneella vähintään 10 tuntia. yhdessä vaiheessa saattoi mennä viikko, kun joka päivä heräsin myöhään iltapäivällä ja olin koneella aamuviiteen asti.

        koko lukion ajan olin todella riippuvainen netistä, välillä saatoin aktiivisemmin nähdä kavereita mutta yleensä vaan roikuin koneella. loppuvaiheessa tämä alkoi vaikuttaa opiskeluuni, en koskaan tehnyt läksyjä tai lukenut kokeisiin. lukio venähti neljäksi vuodeksi, ja kuvittelin viimeistään lukulomaan mennessä hankkiutuvani eroon nettiriippuvuudesta. lopulta huomasin kirjoitusviikkoa edeltävänä iltana etten ole lukenut yhtään. kirjoitukset meni onneksi hyvin (3 ällää ja 3 eetä), mutta olen alkanut ajatella että huono menestys olisi ehkä viimeistään herättänyt minut tajuamaan tilanteeni.

        aloitan kuukauden päästä opiskelun, enkä todellakaan tiedä miten tulen pärjäämään. olen todella kunnianhimoinen, mutta käsittämättömän saamaton. minulla ei ole vieläkään töitä koska en ole Saanut Aikaiseksi lähettää työhakemuksia.

        koen olevani sosiaalinen ja aktiivinen ihminen, mutta pikkuhiljaa koneella oleminen on alkanut vaikuttaa persoonaani. monet ystävistäni ovat myös koneella koko ajan, joten motivaatio mennä ulos tapaamaan heitä kasvotusten vähenee.

        minusta tuntuu että suuri syy koneella roikkumiseen on suuri uteliaisuus. en pelaa mitään, vaan enemmänkin kuuntelen musaa, irkkaan, selaan eri saitteja ym.
        netistä löytää nopeasti tietoa mistä tahansa kiinnostavasta, kaikki tuntuu helpommalta kuin "todellisessa maailmassa".

        olen vasta viime aikoina alkanut ajatella että kärsin jonkinlaisesta ongelmasta. niin moni ympärilläni on samassa tilanteessa että en tajua sen olevan "epänormaalia". ymmärrän kuitenkin että aktiivisempi elämä on onnellisempaa, ja en tule selviämään opiskelustani jos en ala tehdä selkeitä elämäntapamuutoksia.

        huh, tulipa pitkä viesti o_O


      • aioe
        aioe kirjoitti:

        tilanteeni on seuraava:

        (olen tyttö - tiedän että lukijaa ärsyttää jos ei tiedä kummasta sukupuolesta on kyse)

        olen ollut viimeiset neljä kuukautta toimettomana (ylioppilaskirjotusten jälkeen). joka päivä kun olen kotona, olen koneella vähintään 10 tuntia. yhdessä vaiheessa saattoi mennä viikko, kun joka päivä heräsin myöhään iltapäivällä ja olin koneella aamuviiteen asti.

        koko lukion ajan olin todella riippuvainen netistä, välillä saatoin aktiivisemmin nähdä kavereita mutta yleensä vaan roikuin koneella. loppuvaiheessa tämä alkoi vaikuttaa opiskeluuni, en koskaan tehnyt läksyjä tai lukenut kokeisiin. lukio venähti neljäksi vuodeksi, ja kuvittelin viimeistään lukulomaan mennessä hankkiutuvani eroon nettiriippuvuudesta. lopulta huomasin kirjoitusviikkoa edeltävänä iltana etten ole lukenut yhtään. kirjoitukset meni onneksi hyvin (3 ällää ja 3 eetä), mutta olen alkanut ajatella että huono menestys olisi ehkä viimeistään herättänyt minut tajuamaan tilanteeni.

        aloitan kuukauden päästä opiskelun, enkä todellakaan tiedä miten tulen pärjäämään. olen todella kunnianhimoinen, mutta käsittämättömän saamaton. minulla ei ole vieläkään töitä koska en ole Saanut Aikaiseksi lähettää työhakemuksia.

        koen olevani sosiaalinen ja aktiivinen ihminen, mutta pikkuhiljaa koneella oleminen on alkanut vaikuttaa persoonaani. monet ystävistäni ovat myös koneella koko ajan, joten motivaatio mennä ulos tapaamaan heitä kasvotusten vähenee.

        minusta tuntuu että suuri syy koneella roikkumiseen on suuri uteliaisuus. en pelaa mitään, vaan enemmänkin kuuntelen musaa, irkkaan, selaan eri saitteja ym.
        netistä löytää nopeasti tietoa mistä tahansa kiinnostavasta, kaikki tuntuu helpommalta kuin "todellisessa maailmassa".

        olen vasta viime aikoina alkanut ajatella että kärsin jonkinlaisesta ongelmasta. niin moni ympärilläni on samassa tilanteessa että en tajua sen olevan "epänormaalia". ymmärrän kuitenkin että aktiivisempi elämä on onnellisempaa, ja en tule selviämään opiskelustani jos en ala tehdä selkeitä elämäntapamuutoksia.

        huh, tulipa pitkä viesti o_O

        en kärsi kuitenkaan mistään "vieroitusoireista":
        voin helposti olla vaikka viikon ilman konetta matkoilla yms, enkä juurikaan ajattele konetta jos olen ulkona. kuitenkin jos olen kotona ja joku muu on koneella, minua alkaa heti ärsyttää ja ahdistaa :P


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1223
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      869
    4. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      859
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      834
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. 3
      740
    Aihe