Olisko kellään kokemuksia luonto- ja ympäristöalan perustutkinnosta. Haluaisin kuulla kokemuksia sillä alalla opiskelevilta. Itse meinaan hakea alalle. Tuntuu ihan omalta jutulta.
Aion hakea ehkä varsinaissuomen maaseutuoppilaitokseen ja olisi mahtavaa, jos täällä on joku joka tuntee paikan. Olisin kiitollinen kommenteista!
luonto- ja ympäristöala????
6
3563
Vastaukset
- vai että..
Varoituksen sana.
Mä oli porissa ympäristöhoitajaksi lukemassa. Aivan päin helvettiä kaikki. Siis opintomenestys oli erittäin hyvää, kaikesta tippui kiitettävää, mutta kun siellä oli niin suuri osa opettajista epäpäteviä taulapäitä, että pahaa teki.
(se siitä avautumisesta)
toinen juttu koko alalla on töiden saanti. Tutkinnon suorittanut ei osaa tehdä juurikaan mitään. siis mitään sellaista, jota ei jokainen talonmieskin tai kuka tahansa osaa, kunhan lukaisee jonkun opaskirjan. Ja opetetut taidot eivät mitenkään riitä vaativampiin hommiin.. Eli: kivaan työhön et pääse, koska et osaa ja vähempään työhön et pääse, koska kuka tahansa muukin osaa tehdä sivuhommina.
Mä kehotan harkitsemaan vakavasti.- kaduttaako!?
No joo... Ite hain hetken mielijohteesta ja jälkeenpäin mikä tahansa ala olisi ollu parempi! Opettajilla ei ole tietoa eikä taitoa koska "koulutus on vielä niin uusi, eikä opetussuunnitelma ole selkeytynyt", eli opiskelu pääosin lorvimista, ruohonleikkuuta tai kitkemistä! Koululla ei ole alan koneita, joten niitä ei pääse käytännössä kokeilemaan paitsi päältäpäin kurkistelemaan koneliikkeissä.
Opettajat kertovat suoraan, että työllisyysnäkymät ovat huonot ja pääosin kesätöitä puistohommissa tms. Talveksi pitäisi siis löytää muuta työtä...
- Anonyymi
Tulee todella myöhässä mun vastaus mutta jos joku näitä vielä katsoo. Itse opiskelen luonto ja ympäristöalan perustutkintoa eli ympäristönhoitajaksi alalla on todella paljon työ mahdollisuuksia esim pääsee jätekeskukselle, vesilaitoksiin sekä puisto työntekijäksi, kiinteistöalalle, romuttamoille, metsuriksi, kone firmoihin ja kaikkeen ulkotyöhön mitä löytyy. Koulutus oli niin uusi milloin nuo aikaisemmat vastaukset laitettiin että oli heikot työmahdollisuudet mutta tänä vuonna 2020 töitä kyllä riittää. Suosittelen alaa sellaiselle henkilölle joka on kiinnostunut ilmasto asioista, egolokisuudesta ja käytännön ulkotöistä. pitää opiskella sellainen ala mikä itseään kiinnostaa eikä katsoa millä alalla on eniten töitä tarjolla kun en minäkään itse tekisi alan töitä josta en pidä ja kouluttautuisi sellaiseen. Itse pidän ympäristö alasta jota haluan tehdä työkseni, eikun vaan luonto ja ympäristöalalle kouluttautumaan jos se on sinun intohimosi!!
- Anonyymi
Metsäalaa aikanaan opiskelin, metsänhoito ok ala jos omaa metsää.
- Anonyymi
(tiedä näkeekö kukaan mutta vastaa jos on kokemusta) Missäpäin tätä alaa opiskelit? Vähän epäilyttää hakeminen kun viimeksi ammattikoulussa ei oppinut oikein mitään, mutta tämä kiinnostaa.
- Anonyymi
Onko luonto-ohjaajat saaneet töitä? Eräoppaat taitavat olla nykyään etusijassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019