Poistun tältä palstalta

Olen käynyt palstalla varmaan reilut 2v, jolloin olen parannuksen armon saanut. Väitteet ovat yhä samoja, eikä ne ole miksikään muuttuneet. Omasta mielestäni VL-uskossa on Raamatulla perusteltu kaikki ja keskeisissä kysymyksissä aivan oikein.
Haluan vain jättää sen yhden Raamatun kohdan tähän, jonka olen täällä oppinutkin:

17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.

Toki aina voi vikoilla ja kaikkia voi järjen päätelmin arvostella.´

Suviseuroissa nähdään, jos Jumala suo...

50

10059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ''''''''''''''''

      Weha!Hyvä päätös.Ei täällä tosiaankaan ole tarpeellista kenenkään uskovaisen olla.Mitä täällä kannattaa olla haukuttavana? Joskus tulee rakentavia keskusteluja, ikävä kyllä hyvin harvoin.Itse vierailen tällä palstalla melko harvoin, koska tämä ei ole hyväksi uskonelämälleni.

    • Emmalia.

      Sillä taisit olla yksi rehellisimmistä kirjoittelijoista joka sanoo asiat rehelliseti siten miten ajattelee.

      Siitä vaan miinuksia kun monesti laitoit vastauksiisi pelkkiä Raamatun kohtia, kertomatta kuitenkaan omaa käsitystäsi asiasta, jätit sen oman ajatuksesi kertomatta.

      Vain sillä omalla kannanotolla voidaan saada aikaan keskustelua, ei pelkillä Raamatun kohdilla, niistä on jokaisen tarkoitus kertoa se oma näkemys.

      Hyvää jatkoa, jä älä ota henkilökohtaisesti niitä mielipitteitten vaihtoja vl-opista, mutta älä kaikkea uhohdakkaan, ainakaan kokonaan:)

      • viimmeinen kommenttini tälle palstalle ja poistan tämän linkin koneeltani. Tämä on päätös, jonka miehen tulee pitää, jos on sen luvannut. (saattaa pian profoilut alaa kyllä)

        Kaikki varmaan tietää vanhat "juopot", että heidän juttunsa alkaa olla suppeita, eli he "jauhavat kakkua". Niin on ollut tämänkin palstan anti enimmäkseen sitä, että voidaan kysyä, mitä tämä antaa, tai mitä tämä hyödyttää?

        Lähden siitä, että kun Jumala avaa, niin silloin saa siihen myös ymmärrystä. Periaate on, että luetaan Raamattua siten miten on kirjoitettu. Ilmestyskirjaa eli "ilmestyksiä", luetaan muun Raamatun selkeiden paikkojen kanssa: Näin on opetettu.

        Alustuksessa ottamani kohta Raamatusta, on mielestäni pelkistettynä se opetus, mitä tälläkin palstalla ovat monet uskovaiset opettaneet. Mielestäni sekin luetaan niinkuin on kirjoitettu:

        17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.

        Eli, se vanhurskaus, joka on kelpaa Jumalalle, ilmoitetaan uskovaiselta ja otetaan uskossa vastaan.

        Tästä minäkin olen saanut osaltani kertoa ja lupaan yhä kertoa. Tämä on kaikki Jumalan työtä. Omaa ansiota, tämä usko ei voi ottaa.


      • Myös puolestani
        weha kirjoitti:

        viimmeinen kommenttini tälle palstalle ja poistan tämän linkin koneeltani. Tämä on päätös, jonka miehen tulee pitää, jos on sen luvannut. (saattaa pian profoilut alaa kyllä)

        Kaikki varmaan tietää vanhat "juopot", että heidän juttunsa alkaa olla suppeita, eli he "jauhavat kakkua". Niin on ollut tämänkin palstan anti enimmäkseen sitä, että voidaan kysyä, mitä tämä antaa, tai mitä tämä hyödyttää?

        Lähden siitä, että kun Jumala avaa, niin silloin saa siihen myös ymmärrystä. Periaate on, että luetaan Raamattua siten miten on kirjoitettu. Ilmestyskirjaa eli "ilmestyksiä", luetaan muun Raamatun selkeiden paikkojen kanssa: Näin on opetettu.

        Alustuksessa ottamani kohta Raamatusta, on mielestäni pelkistettynä se opetus, mitä tälläkin palstalla ovat monet uskovaiset opettaneet. Mielestäni sekin luetaan niinkuin on kirjoitettu:

        17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.

        Eli, se vanhurskaus, joka on kelpaa Jumalalle, ilmoitetaan uskovaiselta ja otetaan uskossa vastaan.

        Tästä minäkin olen saanut osaltani kertoa ja lupaan yhä kertoa. Tämä on kaikki Jumalan työtä. Omaa ansiota, tämä usko ei voi ottaa.

        olet tuonut hengen miekan monesti avukseni. Jumalan siunausta ja rauhaa rakas veli!


      • weha kirjoitti:

        viimmeinen kommenttini tälle palstalle ja poistan tämän linkin koneeltani. Tämä on päätös, jonka miehen tulee pitää, jos on sen luvannut. (saattaa pian profoilut alaa kyllä)

        Kaikki varmaan tietää vanhat "juopot", että heidän juttunsa alkaa olla suppeita, eli he "jauhavat kakkua". Niin on ollut tämänkin palstan anti enimmäkseen sitä, että voidaan kysyä, mitä tämä antaa, tai mitä tämä hyödyttää?

        Lähden siitä, että kun Jumala avaa, niin silloin saa siihen myös ymmärrystä. Periaate on, että luetaan Raamattua siten miten on kirjoitettu. Ilmestyskirjaa eli "ilmestyksiä", luetaan muun Raamatun selkeiden paikkojen kanssa: Näin on opetettu.

        Alustuksessa ottamani kohta Raamatusta, on mielestäni pelkistettynä se opetus, mitä tälläkin palstalla ovat monet uskovaiset opettaneet. Mielestäni sekin luetaan niinkuin on kirjoitettu:

        17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.

        Eli, se vanhurskaus, joka on kelpaa Jumalalle, ilmoitetaan uskovaiselta ja otetaan uskossa vastaan.

        Tästä minäkin olen saanut osaltani kertoa ja lupaan yhä kertoa. Tämä on kaikki Jumalan työtä. Omaa ansiota, tämä usko ei voi ottaa.

        Täällähän on vapaaehtoista olla ja kirjoitella jos siltä tuntuu. Välillä on hyvä pitää taukoa täältäkin ja tännehän voi aina palata, kuten olet tehnyt aiemminkin. Muistelen että Larssina kirjoitellessasi lähdit täältä myös ja avasit oman palstankin. Jokin tänne kuitenkin takaisin veti. Ehkäpä se on sisäänrakennettu totuudenkaipuu ja syvällä sisimmässäsi tiedät ettei sitä vl-liikkeestä löydy.

        Olet useaan otteeseen toistanut tällä palstalla Roomalaiskirjeen 1:17 kohtaa lukuisia kertoja. Monesti olen sinulle myös selittänyt ettei siitä Raamatunvastaiselle vl-opille tukea löydy. Tulee mieleen vanha suomalainen sananlasku ettei mitään toisteta niinkuin sitä mistä ollaan epävarmoja. Sitä vannotaan missä on heikko kohta.

        Kyseinen roomalaiskirjeen kohta kertoi evankeliumista, jossa on Jumalan voima. Kukaan ei kiellä tai vähättele evankeliumin tiedotusta suullisesti joko kahdenkesken tai saarnoina. Raamattu ei kuitenkaan missään kohden määrittele että vain tietty evankeliumin välitystapa olisi ainoa oikea eikä muut olisi päteviä. Se, millä tavalla Jumala kirkastaa pelastavan uskon, on merkityksetöntä siihen nähden että se pelastava usko saavutetaan. Siksi Raamatussa ei ole mitään muita pelastuksen ehtoja kuin yksin usko Jeesukseen, joka ilmoitetaan ainoaksi välimieheksi ihmisen ja Jumalan välillä:)

        Roomalaiskirje 1:
        16 Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille.
        17 Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää."

        Darby Bible ilmoittaa asian näin:

        16 For I am not ashamed of the glad tidings; for it is God's power to salvation, to every one that believes, both to Jew first and to Greek:
        17 for righteousness of God is revealed therein, on the principle of faith, to faith: according as it is written, But the just shall live by faith.

        Huomaa että evankeliumin tilalla käytetään sanaa "iloista uutista" ja "uskosta uskoon" on kerrottu muodossa "uskon periaatteista uskoon". Eli evankeliumeissa on kerrottu niin uskon periaatteet kuin itse uskokin. Sitähän kohdassa ei nimenomaan kerrota että usko siirtyisi uskovalta uskosta osattomalle ja moinen tulkinta vaatii todellakin mielikuvituksellista tulkintaa...

        Huomaa Raamatun sanat Jumalan todistuksesta:
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä (1. Joh. 5)

        Kehoittaisinkin sinua lukemaan Raamattua kokonaisuutena avoimella mielellä ilman ennakkoasenteita ja sillä rukouksella että Jumala kirkastaisi sinulle sieltä tahtonsa. Jos niin toimit, niin vl-opista joudut luopumaan, mutta saat tilalle jotain paljon parempaa:)


      • kerro
        admata kirjoitti:

        Täällähän on vapaaehtoista olla ja kirjoitella jos siltä tuntuu. Välillä on hyvä pitää taukoa täältäkin ja tännehän voi aina palata, kuten olet tehnyt aiemminkin. Muistelen että Larssina kirjoitellessasi lähdit täältä myös ja avasit oman palstankin. Jokin tänne kuitenkin takaisin veti. Ehkäpä se on sisäänrakennettu totuudenkaipuu ja syvällä sisimmässäsi tiedät ettei sitä vl-liikkeestä löydy.

        Olet useaan otteeseen toistanut tällä palstalla Roomalaiskirjeen 1:17 kohtaa lukuisia kertoja. Monesti olen sinulle myös selittänyt ettei siitä Raamatunvastaiselle vl-opille tukea löydy. Tulee mieleen vanha suomalainen sananlasku ettei mitään toisteta niinkuin sitä mistä ollaan epävarmoja. Sitä vannotaan missä on heikko kohta.

        Kyseinen roomalaiskirjeen kohta kertoi evankeliumista, jossa on Jumalan voima. Kukaan ei kiellä tai vähättele evankeliumin tiedotusta suullisesti joko kahdenkesken tai saarnoina. Raamattu ei kuitenkaan missään kohden määrittele että vain tietty evankeliumin välitystapa olisi ainoa oikea eikä muut olisi päteviä. Se, millä tavalla Jumala kirkastaa pelastavan uskon, on merkityksetöntä siihen nähden että se pelastava usko saavutetaan. Siksi Raamatussa ei ole mitään muita pelastuksen ehtoja kuin yksin usko Jeesukseen, joka ilmoitetaan ainoaksi välimieheksi ihmisen ja Jumalan välillä:)

        Roomalaiskirje 1:
        16 Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille.
        17 Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää."

        Darby Bible ilmoittaa asian näin:

        16 For I am not ashamed of the glad tidings; for it is God's power to salvation, to every one that believes, both to Jew first and to Greek:
        17 for righteousness of God is revealed therein, on the principle of faith, to faith: according as it is written, But the just shall live by faith.

        Huomaa että evankeliumin tilalla käytetään sanaa "iloista uutista" ja "uskosta uskoon" on kerrottu muodossa "uskon periaatteista uskoon". Eli evankeliumeissa on kerrottu niin uskon periaatteet kuin itse uskokin. Sitähän kohdassa ei nimenomaan kerrota että usko siirtyisi uskovalta uskosta osattomalle ja moinen tulkinta vaatii todellakin mielikuvituksellista tulkintaa...

        Huomaa Raamatun sanat Jumalan todistuksesta:
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä (1. Joh. 5)

        Kehoittaisinkin sinua lukemaan Raamattua kokonaisuutena avoimella mielellä ilman ennakkoasenteita ja sillä rukouksella että Jumala kirkastaisi sinulle sieltä tahtonsa. Jos niin toimit, niin vl-opista joudut luopumaan, mutta saat tilalle jotain paljon parempaa:)

        Mitä ja mikä on se parempaa mitä lupaat , kun vl uskosta luopumme


    • Kyselijä

      Miten se vanhurskaus on voitu ilmoittaa uskosta uskoon, jos veeällät ovat tulleet jumalattomiksi harhaoppien takia?

    • neuvoni on

      että jos poistut, että sinäkin pyytäsit ensin anteeksi, jos olet loukannut täällä jotkin.

      Me joskus myös itse saatamme huomaamattakin antaa aihetta ihmisten sanomisiin. Ja voimme joutua tieämättämme niin sanoissa kun teoissakin vikaan ja virheeseen.
      Sen vuoksi olis hyvä opetella myöskin se anteeksipyytäminen ja että uskoo ne asia anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

      Ja olisko niin, että joskus ainakin olis hyvä huomata, että ehkä ne omat mielipiteet ei aina niin oikeita ole. Ja että saattaa se toisen ihmisen mielipidekin olla oikea. Tosin suurta viallisuutta tuntien näitä rivejä kirjoittelen.
      Ja samalla kirjoitan tätä itselle.

      • ...annatteko anteeksi, olen varmasti taitamattomasti kitjoitellut ja ihan liian ylhäältäpäin lähestynyt?


      • Kicki 112
        weha kirjoitti:

        ...annatteko anteeksi, olen varmasti taitamattomasti kitjoitellut ja ihan liian ylhäältäpäin lähestynyt?

        Saat kaikki anteeksi Jeesuksen nimessä ja verssä.


    • uutinen!

      Voi että, paksu omavanhurskauden verho väistyy palstan yltä. Onko tämä oikeasti totta? Ettet vain palaa vähän ajan päästä?

      • noista pilkkakirjoituksita

        Toisesta koravsta sisään ja toisesta ulos samantien tuollaset puheet.

        Olet minun uskonveli ja sellasena haluan muistaa sinua.
        Toivottavasti jaksat palata takasin kun ensin lepäät kunnolla.

        Olen itsekin tuntenut monesti väsymystä ollesani näillä palstoilla. Ja joskus olen oikein päättänyt mielessäni ja olen sen täällä sanonutkin, että en palaa enää. Mutta nyt sitä on taas täällä. En teidä kuinka kauan.

        Olen muuten nähnyt senkin, että sitä kun aikansa on täällä sitä henksiesti voi kypsyäkin. Ja voi tulla vahvemmaksi. Ja ne sanomiset ei satu sen jälkeen enää niin, kun tietää mistä se johtuu.

        Ja sitä oppii olemaan hiljaa ja suu kiinni, tarpeen vaatiesssa.


      • nousee
        noista pilkkakirjoituksita kirjoitti:

        Toisesta koravsta sisään ja toisesta ulos samantien tuollaset puheet.

        Olet minun uskonveli ja sellasena haluan muistaa sinua.
        Toivottavasti jaksat palata takasin kun ensin lepäät kunnolla.

        Olen itsekin tuntenut monesti väsymystä ollesani näillä palstoilla. Ja joskus olen oikein päättänyt mielessäni ja olen sen täällä sanonutkin, että en palaa enää. Mutta nyt sitä on taas täällä. En teidä kuinka kauan.

        Olen muuten nähnyt senkin, että sitä kun aikansa on täällä sitä henksiesti voi kypsyäkin. Ja voi tulla vahvemmaksi. Ja ne sanomiset ei satu sen jälkeen enää niin, kun tietää mistä se johtuu.

        Ja sitä oppii olemaan hiljaa ja suu kiinni, tarpeen vaatiesssa.

        Palstan taso nousee ....


      • Leena Huovinen
        nousee kirjoitti:

        Palstan taso nousee ....

        että ketään kohdellaan näin. Mitä pahaa Weha meille kenellekään on henkilökohtaisesti tehnyt? Hän vain uskoo vilpittömästi sen mitä hänelle on opetettu. Arvostan hänen rehellisyyttään.


      • Rebekka
        Leena Huovinen kirjoitti:

        että ketään kohdellaan näin. Mitä pahaa Weha meille kenellekään on henkilökohtaisesti tehnyt? Hän vain uskoo vilpittömästi sen mitä hänelle on opetettu. Arvostan hänen rehellisyyttään.

        Jotenkin tuntuu että edelläolevien kommenttien kirjoittajat tuskin ovat omilla viesteilläänkään olleet sen kummemmin palstan tasoa nostamassa, mikäli noista viesteistä voi jotain päätellä.


      • jos toinen tekee väärin
        Rebekka kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu että edelläolevien kommenttien kirjoittajat tuskin ovat omilla viesteilläänkään olleet sen kummemmin palstan tasoa nostamassa, mikäli noista viesteistä voi jotain päätellä.

        Olen samaa mieltä


    • saarnasta :

      anteeksipyytämisestä, omin sanoin.

      Se on oikein, että pyydämme myös tämän uskon ulkopuolisilta anteeksi jos teemme väärin. Mutta sen jälkeen se on tarpeellista, että sen asian myös Pyhän Hengen omistava krisitty saarnaa Jeesuksen nimessä ja veressä anteeksi. Silloin se on taivaassakin anteeksi annettu.

      • Korjaaja.

        "Se on oikein, että pyydämme myös tämän uskon ulkopuolisilta anteeksi jos teemme väärin."

        Eikös se mennyt seuraavasti:

        Se on oikein, että pyydämme myös tämän o m a v a n h u r s k a a n uskon ulkopuolisilta anteeksi jos teemme väärin.


      • näkynyt......missän
        Korjaaja. kirjoitti:

        "Se on oikein, että pyydämme myös tämän uskon ulkopuolisilta anteeksi jos teemme väärin."

        Eikös se mennyt seuraavasti:

        Se on oikein, että pyydämme myös tämän o m a v a n h u r s k a a n uskon ulkopuolisilta anteeksi jos teemme väärin.

        täällä


      • vanha palstalainen
        näkynyt......missän kirjoitti:

        täällä

        Isoäitiä oli ollut tervehtimässä eikä näin ollen nettiyhteyden päässä.

        Hyvässä voinnissa oli isoäiti ollut, tai muutakaan ei M. sanonut. Melperi huikkasi aurinkoisen tervehdyksensä tänään tuolla kirpaisu-ketjussa.


      • Totuuden ystävä
        vanha palstalainen kirjoitti:

        Isoäitiä oli ollut tervehtimässä eikä näin ollen nettiyhteyden päässä.

        Hyvässä voinnissa oli isoäiti ollut, tai muutakaan ei M. sanonut. Melperi huikkasi aurinkoisen tervehdyksensä tänään tuolla kirpaisu-ketjussa.

        Onko sinut opetettu siihen tupakansavuissa lapsuudenkodissasi?


      • vanha palstalainen
        Totuuden ystävä kirjoitti:

        Onko sinut opetettu siihen tupakansavuissa lapsuudenkodissasi?

        Kyllä minä uskon, että olet totuuden ystävä, ainakin oman totuutesi! Niin kuin me kaikki.

        Mutta älähän nyt noin heti ryhdy niskojasi nakkelemaan, minähän vaan sinulle tuttavallisesti tässä juttelen, niin kuin itsekin sanot tekeväsi NIMITELLESSÄSI meitä muita palstalaisia.

        Tumppaa siis sätkäsi ja rentoudu!


    • on uhonnut

      poistuvansa palstalta, mutta eipä mene kauaa, kun taas sama nimimerkki ilmestyy palstalle.

      Joku tänne vl:iä vetää, mutta mikä se on?

    • Kicki 112

      aina oikein puhua enkä toimia. Annatko sinäkin minulle anteeksi? Ja aukasetko sinä nyt sen palstan minulle? :)

      • ''''''''''''

        Saat uskoa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä.Ikinä et ole loukannut minua millään tavalla.Olet minulle rakas. Älä välitä noista pilkkaajista.Itse olen laitimmainen.


      • niinpän niin

        Tämä usko toimii niin, että jos joku aiheuttaa pahennnusta. Tai ei osaa toimia oikein, toiset neuvovat häntä.
        Ja kyllä se usko hänen, tämän vastapuolen sydämmessä opettaa, jos häntä neuvotaan oikein. Ja ainkain toiset uskonveljet ja sisaret huomaa , jos joku menettelee väärin.
        Täälläkin on sen verran VL:iä, että varmaan joku tulis väliin jos joku toinen väärin toimis toista usknoveljeä tai sisarta kohtaan

        Tähän uskoon kuuluu neuovn, opetuksen ja nuhteen sanat. Ja nöyryys, joka tarkottaa sitä, että haluaa korjata asiansa, jos joku uskonveli tai sisar neuvoo. Tai aiheuttaa pahennusta joko tämän uskon sisä-tai ulkopuolella.

        Ei nämä ole tunneasioita, eikä tunteita saa sekottaa tällasiin asioihin. Ainoa mikä on tärkein ja pääasia, että asiat tomii, niin kuin Raamattu opettaa.

        "Neuvokaa toinen toistanne sitä enemmin mitä enemmin näette sen päivän lähestyvän." Nämä on Raamatun sanoja.

        Ja se on tärkeää, että jaksamme nöyrtyä ja korjata asioitamme, silloin kun siihen on tarvetta. Muuten emme pääse perille.

        Ei tällasia asioita ihmisjärki ymmärrä, se on sokea. Nämä on uskon asioita.


    • a.j.e.

      Oliko päätös poistua, yksin sinun päätös?
      Vaikutettiinko siihen muualta?

      • Eipä täällä ole näkynyt

        Siihen päätköksen tekoon, että muualta olis vaikutettu.

        Täällä vaan on niin raskas henki. Että monikin on sen vuoksi jättämässä palstan.


      • Kickiä kohtaan

        että ihan ihmetyttää. Ja vaikka asioita on korjattu ja anteeksi pyydetty ja annettu. Oliskohan täällä joku toinen onnistunut paremmin niissä tehtävissä?

        On sekin näkynyt, että virheitä on tehty siellä vaikka Kickiä ei ole siellä ollutkaan.


      • kirjoittajat
        Eipä täällä ole näkynyt kirjoitti:

        Siihen päätköksen tekoon, että muualta olis vaikutettu.

        Täällä vaan on niin raskas henki. Että monikin on sen vuoksi jättämässä palstan.

        tekevät sen hengen raskaaksi,olivat sitten missä palstalla tahansa,kun "sillä tuulella sattuvat olemaan"??????Raskasta on ollut milloin siellä ja täällä!


      • a.je.
        Eipä täällä ole näkynyt kirjoitti:

        Siihen päätköksen tekoon, että muualta olis vaikutettu.

        Täällä vaan on niin raskas henki. Että monikin on sen vuoksi jättämässä palstan.

        Se on ikävää, mutta miksi minä en koe tätä raskaana?, vaikka minulla on vankka vl tausta.
        Toisaalta, onhan täällä rankkaa kritiikkiä.

        Mutta miksi kritiikki sattuu?

        Voin vastata: se on yleensä hyvin Raamatulla perusteltua,JÄRKEEN käypää, epäjohdonmukaisuudet ja ristiriitaisuudet paljastavaa, voisin sanoa suoremminkin.

        Se tekee turvattoman olon kun kaiken perusta rapautuu,tiedän omasta kokemuksesta.

        Kritiikkiä kritiikistä:
        Meidän totuuden torvien, jotka olemme ottaneet
        opettajan roolin, tulee muistaa seuraava Raamatun kohta:
        Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki USKO, niin että voisin siirtää VUORIA.
        Mutta minulta puuttuisi RAKKAUS..............
        En olisi mitään.1.kor.13:2

        99% teistä on huikeasti parempia, kuin liikkeen maine.

        Joten: Älkää poistuko "rakkaat viholliset"


    • h.v.

      Matkaevääksi ja mietittäväsi sinulle Luuk.10:25-28

      25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?" [10:25-28: Matt. 22:34-40; Mark. 12:28-34 : Matt. 22:35 | Matt. 19:16]
      26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
      27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [5. Moos. 6:5 | 3. Moos. 19:18]
      28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]

      Rakkauden kaksoiskäsky: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

      • oli tarkoitettu


      • h.v.
        oli tarkoitettu kirjoitti:

        Viestini oli tarkoitettu nimim. wehalle. Huomaat kyllä, jos katselet tarkasti viivoja.

        Laista:
        "Kristillisessä kielessä laki tarkoittaa Jumalan tahtoa suhteessa ihmiseen. Jumalan laki eli rakkaudenvaatimus on ilmaistuna tiiviisti kymmenessä käskyssä ja kultaisessa säännössä sekä rakkauden kaksoiskäskyssä."


    • weha pyysi jo anteeksi

      Eikö sinulla ole ollenkaan anteeksi antavaa mieltä? Mehän kaikki teemme virheitä.

      Kyllä weha on halunut auttaa vaan ihmistä tuntemaan oikeaa Jumalaa. Sehän on näiden teologiaa lukeneiden imisen työnäkin.

      • varmaan lukenut

        Teologiaa yhtä paljon kuin rippikoululaiset.
        Ei se vielä ole Teologian lukemista,jos Raamattua lukee ja vl-ien julkaisuja.
        Varmaan tässä on palstalla yhtä paljon "teologeja" kirjoittelemassa :)


      • vaihda vaan nikkiä

        ...


      • nikinvaihto
        vaihda vaan nikkiä kirjoitti:

        ...

        Tiedätkö mitä.Meillä jokaisella on om tyyli, jolla kirjoitetaan ja se näkyy läpi.Ei siis auta nikinvaihto,koska Wehakin niin paljon on kirjoittanut tänne että kaikki tunnistaa hänen kirjoitukset vaikka nikki olisimikä tahansa.Parempi on kirjoittaa omalla nikillä tai sitten kun vaihtaa niin sanoo että olen vaihtanut toisen. Vastahan weha vaihtoikin nikkinsä. Saahan sitä olla toki vaikka millä nikillä vaikka vaihtas joka päivä vaan aina siitä näkee kuka paljon kirjoittanut se on.


      • nickkien vaihto
        vaihda vaan nikkiä kirjoitti:

        ...

        auttaa kun henkilöt ovat tuttuja tyylistään!


    • ihan ohi

      avauksen. Ja kirjoiteltu ihan muuta. Sellaistakin mikä näykkii toista ihmistä, mikä ei aina ole niin tarpeellista ja rakentavaa. Jospa yritettäis päästa näin huonoista tavoista.

      • kirjoittaminen

        kielletty muilta, kuin sinun "säännöilläsi" ja yleensähän nämä keskustelut rönsyilevät ihan luonnostaan. Yritätkö sinä moppailla täällä?

        Kaikenlainen keskustelu on sääntöjen puitteissa sallittu, eli tässä ei ole rikottu Eniron säädöksiä vastaan.


      • keskustelua,
        kirjoittaminen kirjoitti:

        kielletty muilta, kuin sinun "säännöilläsi" ja yleensähän nämä keskustelut rönsyilevät ihan luonnostaan. Yritätkö sinä moppailla täällä?

        Kaikenlainen keskustelu on sääntöjen puitteissa sallittu, eli tässä ei ole rikottu Eniron säädöksiä vastaan.


      • vissiin keskustelua vai mit...
        keskustelua, kirjoitti:

           

        Ei uskovaisen sydän jos on oikealla paikalla toimi näin,että kun puhuu totuuden sanoja ei näkis että toinen on vain väärässä vaan tuntee että itse on suurin syntinen ja arka puhmaan toisten vioista ja virhestä ja yleesäkin puhumaa pahaa toisista ihmisistä.

        No ei vanhaa, ei ainakaan aina enää kannata opettaa..

        Onhan niitä teräviäkin vanhoja mutta ei kaikki..

        Mitlan toinen puoli täytyy kanssa nähdä..

        Toisen ylpeydstä; Eipä viestistäni tule myöskään oikea nöyryys esille. Kaikki ei ole ylpeyttä jos jotain sanoo. Mutta jos asioita ei ymmärrä itse niin sellaiset ne kaikista eniten pitää ääntä toisista.

        käsi sydämmelle

        Ja kaikenlainen iihmisen kunnoitus olis hyvä muistaa, joka ei viestitäni tule ilmi. Oliskohan minulla aihetta tarkistaa kantaa? Täytyy mennä miettimään.
           


      • sanois
        kirjoittaminen kirjoitti:

        kielletty muilta, kuin sinun "säännöilläsi" ja yleensähän nämä keskustelut rönsyilevät ihan luonnostaan. Yritätkö sinä moppailla täällä?

        Kaikenlainen keskustelu on sääntöjen puitteissa sallittu, eli tässä ei ole rikottu Eniron säädöksiä vastaan.


      • vastaavaa hyötyä
        sanois kirjoitti:

        ****Joskus hoidetaan minua joskus sinua, joskus muita. Ja sehän on hyvä asia, jos silloin uskovaiselta löytyy nöyryyttä. Ei sitä omasta voimasta, eikä järjestä jaksa niitä asioita korjata ja hoitaa. Vaan se on Jumala joka antaa silläkin hetkellä oikeat sanat suuhun ja oikeaa mieltä.****

        ....kun ei kuitenkaan ole näkyvillä sitä että "hoitamisista" näkyisi mitään hedelmää.

        Kerta toisensa jälkeen on tilanne riistäytynyt käsistä, ja siinä on sanan säilää heilutettu oikein olan takaa.

        Mutta se on kyllä tullut selvästi esille,että kun vain myötäilee ja välillä vähän kehaisee, niin sitten on kaikki hyvin? Mutta jos ei yhdykkään tietyn kirjoittajan mielipiteisiin, niin sen saa tuntea nahoissaan kauan ja karvaasti. nimimerkki: Kokemusta on


    • nimmari -

      Hänkin lähti suurella äänellä ja mahtaillen. Oli myös ylpeyden turvottama. Kirjoittelee luultavasti uudella nimimerkillä täällä tänä päivänä.

      "Hyttysen te siivilöitte, mutta kamelin päästätte sisään".

      sellaisia me ihmiset olemme.

      • taistelua,

        terveisiä myös tippasilmälle!
        nimmari - 20.2.2006 klo 14.19

        Hänkin lähti suurella äänellä ja mahtaillen.


      • vastaa oikea henki
        taistelua, kirjoitti:

        terveisiä myös tippasilmälle!
        nimmari - 20.2.2006 klo 14.19

        Hänkin lähti suurella äänellä ja mahtaillen.

        Todella kuvottavaa tämä hurskastelu kyseisen kirjoittajan viesteistä!

        Siinä jos missä on "väärää henkeä" oikein roppakaupalla, ja sitä ei saa edes hoitamalla pois!

        Voi tuota sokeutta.
        Miten sinä tulet yleensä livenä ihmisten kanssa toimeen, kun täällä netissä riitelet jatkuvasti?


    • Ja mikä on Huutoniemi

      Miksi siellä pitäis tavata?

      • pelkkää ivailua

        Jos täällä on joku nuori Ruotsista, eikö häntä tulis ihmisenä kunnioittaa. Myöskin se jos tulisikin vähän kyyneleitä.
        Eikö se ole sen merkki, että on vielä terveitä tunteita. Koska tämä palsta on epäinhimmillinen paikka nuorille.


    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4414
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2385
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      183
      1139
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1076
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe