"mercury keppi"

holiday85

Olen monesti miettiny miksi freddie käytti niin sanottua keppiä melkein joka live keikalla tai videoissa? eli mikki ja siihen jatkettu standin puoli varsi. olen meinaat itse ikuisesti queen fani ja sain kavereilta aika nuorena tälläisen lahjaksi:)

6

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soul Brother

      Legenda kertoo, että Freddie hajotti vahingossa mikketelineen yrittäessään Roger Daltrey -tyylistä mikin heittelyä/pyörittelyä joskus alkuaikoina. Totta tai tarua, puolistandista on tullut Freddien tavaramerkki ja näyttäähän se aika coolilta (tosin joskus myös vain huvittavalta peniksen jatkeelta, mutta sitähän rock n' roll pohjimmiltaan on:).

      • holiday85

        nyt tuli sekin mysteeri ratkaistua.. olen meinaat aina miettiny asiaa.. ja se sopii sen tyyliin täydellisesti.. ja sitä ei varmaan saa edes ketään muu käyttää koska se olisi matkimista suoraan? vai??


      • juu
        holiday85 kirjoitti:

        nyt tuli sekin mysteeri ratkaistua.. olen meinaat aina miettiny asiaa.. ja se sopii sen tyyliin täydellisesti.. ja sitä ei varmaan saa edes ketään muu käyttää koska se olisi matkimista suoraan? vai??

        Mun kaveri näki ekan kerran pätkän queenin live-keikasta, nii hän kiinnitti huomiota ensimmäiseksi siihen "keppiin" ( hänkin nimitti sitä kepiksi )


      • eri asia kannattaako
        holiday85 kirjoitti:

        nyt tuli sekin mysteeri ratkaistua.. olen meinaat aina miettiny asiaa.. ja se sopii sen tyyliin täydellisesti.. ja sitä ei varmaan saa edes ketään muu käyttää koska se olisi matkimista suoraan? vai??

        käyttäähän saa ihan vapaasti, mutta ongelma vaan on että silloin ledistössä yms. varmaan syytettäisiin matkimisesta

        mm. Robbie Williams on käyttänyt keppiä silloin tällöin keikoillaan biisin parin ajan


      • Soul Brother
        eri asia kannattaako kirjoitti:

        käyttäähän saa ihan vapaasti, mutta ongelma vaan on että silloin ledistössä yms. varmaan syytettäisiin matkimisesta

        mm. Robbie Williams on käyttänyt keppiä silloin tällöin keikoillaan biisin parin ajan

        Joo, Robbie on kyllä pahimman luokan Freddie-imitaattori (ja tiedostaa sen kyllä itsekin). Live8:ssahan Robbie käytti just tuota Freddien lanseeraamaa "keppiä" vetäessään setissään mm. We Will Rock Youn. Onhan äijällä showmiehen elkeet, mutta kun kaikki maneerit on lainattu vanhoilta rock-kukoilta, niin ei se oikein vakuuta. Poppari on aina poppari.


    • Fairy King

      Se legendaarinen 'keppi' syntyi sillä tavalla että yhden lavaesiintymisen aikana mikrofonin standin varsi lähti vahingossa irti. Siitä Mercury sanoi että pitäähän kaikilla olla oma niksi/keksintö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe