calibra 4x4 turbo

dc

nyt kun autovero laski niin kiinnostaisi tuoda saksasta turbo calibra, mutta vähän arveluttaa...miten nuo kestää(lähinnä voimansiirto arveluttaa) muistaakseni tehot menee n60%/30% eteen/taakse:minkälainen on ajaa(paras suhde kai olisi 50/50???) minkälainen on ruostumaan? missä hinnoissa pyörii suomessa? ja tietenkin: NOINhinta veroineen/kuluineen suomeen tuotuna(niin tietää että kannattaako alkaa tosissaan järjestelemään hakua/tuontia)

13

1530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O:PL B..

      että milloin noita Calibroita alettiin tehdä Suomessa ja mistä moisen auton tunnistaa, jotta osaan ostaa kotimaisen? Entä onko (esim. ruosteensuojauksen) laadussa havaittu mitään eroa Suomi vs. toinen maa jossa Calibraa on tehty (Saksa?).

      • Tp

        muistelen että niitä olisi suomessa alettu tehdä ihan siitä -90-91 alkaen, mutta kaikki nelivetoiset (2.0 16v ja turbomalli) olisi kyllä saksalaisia. V6:sesta en tiedä. Auton tyyppikilvestähän tuo valmistuspaikka selviää, merkitty kirjaimilla, en nyt heti muista ulkoa.
        Korjatkoon joku jos olen väärässä...
        Ainiin, ja joku on kyllä sanonut että suomalaisissa olisi parempi ruostesuojaus, tiedä sitten!
        ja lisätietoa löytyy myös www.opelclubfinland.net


      • jeppe
        Tp kirjoitti:

        muistelen että niitä olisi suomessa alettu tehdä ihan siitä -90-91 alkaen, mutta kaikki nelivetoiset (2.0 16v ja turbomalli) olisi kyllä saksalaisia. V6:sesta en tiedä. Auton tyyppikilvestähän tuo valmistuspaikka selviää, merkitty kirjaimilla, en nyt heti muista ulkoa.
        Korjatkoon joku jos olen väärässä...
        Ainiin, ja joku on kyllä sanonut että suomalaisissa olisi parempi ruostesuojaus, tiedä sitten!
        ja lisätietoa löytyy myös www.opelclubfinland.net

        Äiteeni on ollut kasaamassa noita nelivetoja Ugissa eli on niitä Suomessa tehty.


    • automaattilaatikolla!

      kelpais mullekin varsinkin

      • ei kannata

        Oma turbo calibrani laukesi tien varteen viimevuonna, maksoin siitä kivat 17 000 €joten meni sinne kankkulan kaivoon, vakuutus ei korvannut paskaakaan. Tpe-r ajoi sen 230 km/h itse jäin hieman jälkeen ja kun 210 läheni niin...ajoin saman tien ojaan---hyvä etten törmännyt tiekylttiin.

        Joten itse en todellakaan osta enää yhtään calibraa, sati sitten opelia. Tai no...ÄLKÄÄ OSTAKO TURBO CALIBRAA SE LAUKEAAA HETI KOVEMMASSA KIIHDYTYKSESSÄ. Mielummin ostan type-r:n jota ei ole edes ahdettu ja kulkee kovempaa ja omaa saman verran hevosmoimia..tai sitten tyydyn kadettiini...elikkä type-r on seurava hankinta, pifän opel kadetin kauppakassinani.


      • dc
        ei kannata kirjoitti:

        Oma turbo calibrani laukesi tien varteen viimevuonna, maksoin siitä kivat 17 000 €joten meni sinne kankkulan kaivoon, vakuutus ei korvannut paskaakaan. Tpe-r ajoi sen 230 km/h itse jäin hieman jälkeen ja kun 210 läheni niin...ajoin saman tien ojaan---hyvä etten törmännyt tiekylttiin.

        Joten itse en todellakaan osta enää yhtään calibraa, sati sitten opelia. Tai no...ÄLKÄÄ OSTAKO TURBO CALIBRAA SE LAUKEAAA HETI KOVEMMASSA KIIHDYTYKSESSÄ. Mielummin ostan type-r:n jota ei ole edes ahdettu ja kulkee kovempaa ja omaa saman verran hevosmoimia..tai sitten tyydyn kadettiini...elikkä type-r on seurava hankinta, pifän opel kadetin kauppakassinani.

        mielestäni vähän hankala verrata keskenään calibraa ja (civic?)type-r:ää. Ovat vähän eri hintaluokassa ja eri ikäisiä.


      • tp
        dc kirjoitti:

        mielestäni vähän hankala verrata keskenään calibraa ja (civic?)type-r:ää. Ovat vähän eri hintaluokassa ja eri ikäisiä.

        ja lisäksi verrata nyt nelivetoa ja etuvetoa, eihän tuolla civic kivireellä pääse talvella mihkään, kumpikohan kiihtyy paremmin, veikkaanpa että civikillä saa katella calibran takavaloja oli sitten talvi tai kesä. kumpaankos saa lisätehoja helpommin? kummassa onkaan vääntävämpi kone??? calibra on jo kaukana kun type-ärrä vielä sutii...


      • ei kannata
        tp kirjoitti:

        ja lisäksi verrata nyt nelivetoa ja etuvetoa, eihän tuolla civic kivireellä pääse talvella mihkään, kumpikohan kiihtyy paremmin, veikkaanpa että civikillä saa katella calibran takavaloja oli sitten talvi tai kesä. kumpaankos saa lisätehoja helpommin? kummassa onkaan vääntävämpi kone??? calibra on jo kaukana kun type-ärrä vielä sutii...

        Puhun nyt omista kokemuksista. No, ei ehkä type-r sovi samaan kastiin hintaluokassa. Parempi vertauskuva on siis pikemminkin Calibra ja samanikäinen Prelude. ESIM, Prelude Type-r (2,0i) 220 hp ja Calibra "turbo" 210 hp (2,0i). Molemmat ovat olleet uutena saman hintaisia...

        Ja Prelude kiihtyi 100 0,4 s hitaammin, mutta suoranopeus on sitten jo ihan eri asia kuin claibrassa. Ja tehot Calibrassa on selvästi heikommat kuin v-tec koneen omaavalla Preludella.

        No opel ja Prelude sama ikä ja sama hinta...aika tasavertaisia, paitsi, että Preludessa on kunnon kierroksia ja vääntöä (toisaalta niin on kaikissa hondissa...). Silti ei Calibra huono ole, omani vain laukesi pahemman kerran. Sain myytä kyllä auton - jossa oli tosin pieni remppa jälkikäteen.


      • ei kannata
        ei kannata kirjoitti:

        Puhun nyt omista kokemuksista. No, ei ehkä type-r sovi samaan kastiin hintaluokassa. Parempi vertauskuva on siis pikemminkin Calibra ja samanikäinen Prelude. ESIM, Prelude Type-r (2,0i) 220 hp ja Calibra "turbo" 210 hp (2,0i). Molemmat ovat olleet uutena saman hintaisia...

        Ja Prelude kiihtyi 100 0,4 s hitaammin, mutta suoranopeus on sitten jo ihan eri asia kuin claibrassa. Ja tehot Calibrassa on selvästi heikommat kuin v-tec koneen omaavalla Preludella.

        No opel ja Prelude sama ikä ja sama hinta...aika tasavertaisia, paitsi, että Preludessa on kunnon kierroksia ja vääntöä (toisaalta niin on kaikissa hondissa...). Silti ei Calibra huono ole, omani vain laukesi pahemman kerran. Sain myytä kyllä auton - jossa oli tosin pieni remppa jälkikäteen.

        sehän löytyy siis molemmista opel calibrasta ja siitä preludestakin...joten siinä on tasavertainen vertailusuhde...itse olen ollut helsinki lahti suoralla tutkan kanssa, joten tiedän mistä puhun.


      • Haha
        ei kannata kirjoitti:

        sehän löytyy siis molemmista opel calibrasta ja siitä preludestakin...joten siinä on tasavertainen vertailusuhde...itse olen ollut helsinki lahti suoralla tutkan kanssa, joten tiedän mistä puhun.

        Vitun hondan mainostaja! Vaikka en omista/ole omistanut/tule koskaan omistamaan kumpaakaan merkkiä niin kyllä se saksalainen aina JAPSIPASKAT voittaa! Nyt en puhu pelkästään tehosta tai nopeudesta vaan hinta-kestävyys-varaosat (saanti&hinta) ja kaikki muu yhdessä!

        Usko nyt poika jo se, että ei se teho ja nopeus ole tärkeintä.


      • opel is the best!
        ei kannata kirjoitti:

        Oma turbo calibrani laukesi tien varteen viimevuonna, maksoin siitä kivat 17 000 €joten meni sinne kankkulan kaivoon, vakuutus ei korvannut paskaakaan. Tpe-r ajoi sen 230 km/h itse jäin hieman jälkeen ja kun 210 läheni niin...ajoin saman tien ojaan---hyvä etten törmännyt tiekylttiin.

        Joten itse en todellakaan osta enää yhtään calibraa, sati sitten opelia. Tai no...ÄLKÄÄ OSTAKO TURBO CALIBRAA SE LAUKEAAA HETI KOVEMMASSA KIIHDYTYKSESSÄ. Mielummin ostan type-r:n jota ei ole edes ahdettu ja kulkee kovempaa ja omaa saman verran hevosmoimia..tai sitten tyydyn kadettiini...elikkä type-r on seurava hankinta, pifän opel kadetin kauppakassinani.

        Sillä on päässä vikaa joka Hondalla ajaa!!! Että osta vaan semmonen honda jota saa korjata koko ajan. Siinä sitä rahaa vasta meneekin. Type-R huippu nopeus on vaan 140 kilsaa tunnissa. Että älä poika puhu paskaa! Opel on paras!!


      • Raato
        opel is the best! kirjoitti:

        Sillä on päässä vikaa joka Hondalla ajaa!!! Että osta vaan semmonen honda jota saa korjata koko ajan. Siinä sitä rahaa vasta meneekin. Type-R huippu nopeus on vaan 140 kilsaa tunnissa. Että älä poika puhu paskaa! Opel on paras!!

        Nyt puhutaan AUOTOISTA ei ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖppeleistäääääääääääääääääääääääääää

        Ne on paskoja romuja


    • J

      Hinta saksassa vanhimmilla malleilla 92- alkaen n. 3000-5000e. Suomessa >15000e joten tuonti kannattaa varsinkin mitä enemmän varusteita autossa löytyy, koska varustetaso ei vaikuta verotukseen vain hankintahintaan, ( hintaerot sivistysmaissa pienempiä karvalakki ja varustellumpien mallien välillä ). Hinta suomeen tullattuna n. 10000-12000e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      149
      6419
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2292
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2089
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1313
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      74
      1232
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1067
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      835
    Aihe