tarvitsen alan lähi

hoitajan vastauksen...

no,suunnittelen uraa lh:na.onko se vaan sitä "paska" työtä, että vaihdetaan vaippoja ja pestään vanhuksia ja syötetään?sitäkö tekee perushoitaja?? entäs jos töissä teholla tai ensiavussa? mitä siellä saa tehdä?

13

2422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

      tai sitten kaltaiseksekin hyvin tyhmä yksilö, jolle ykkösprioriteetti olisi kasvaa aikuiseksi ja unohtaa noi poli-, INTUBAATIO- ja elvytysfantasiat. siten auttaisit itseäsi (ja mahdollisia potilasraukkojasi) parhaiten.

      p.s. mikä siinä muuten on, että se INTUBAATIO saa teidät sählät kastelemaan housunsa?

      • ulkopuolinen lukija

        Itsepähän fiksusti vastasit. Täällä on lupa kuule kysyä mitä tahansa asioita ja varmasti joku fiksu vastaa. Ole sinä hiljaa housujen kastelija!!!


      • Anonyymi

        Ei jumalalauta mikä kusihousu oot 😂😂😂😂


    • just sitä

      Vain perushoitoa. Monessa sairaalassa vaihdetaan lähihoitajat nykyään sairaanhoitajiin sitä mukaa ku ne jää eläkkeelle.

    • teholla

      Teholla ei ole lähihoitajia. Tiedoksi sullekin että teholla on myös perushoitoa paljon, koska potilaat ovat lähes aina tajuttomia. Ensiavussakin harvemmin törmää lähikseen ja jos niitä on niin tekevät "paskahommat" intuboinnit hoitaa muuten lääkäri.

      • Anonyymi

        Niin, tehollahan ei tehdä perushoitoa.Vittu mitä ääliöitä täällä kommentoimassa.Sairaanhoitajat vittuun täältä


    • dii-in

      ei tartte vaihella vaippoja eikä talutella kännisiä tai ........

    • S-hole...

      Että ihan "uraa" suunnitelet ja vielä lähihoitajana. Good for you. Jos nyt jo puistattaa ajatus vaippojen vaihdosta ja vanhusten pesusta, niin eipä oikeen hyvältä näytä. Tai voithan tosiaan hakeutua sinne päiväkotiin (uskoisin, että sielläkin pitää niitä vaippoja vaihdella ajoittain;) tai johonkin asiakaspalvelun tms. suuntautumisvaihtoehtoon. "Hohdokkailla" teho-osastoilla ei työskentele lähihoitajia, vaan pelkästään sairaanhoitajia ja kyllä sielläkin ihmisiä pitää pestä ja vaippoja vaihdella..ei siellä työvuoro ole "intubointeja-elvytyksiä tms. temppuja" 24h, vaan raskasta perushoitoa (isot haavanhoidot, asentohoidot, vatsantoimitukset, diureesin seuranta, rään imeminen intubaatio putkesta jne. jne), eli ei mikään sopiva paikka neiti hienohelmoille =)) Taidat olla melko nuori, kasva pari vuotta ja mieti alavaihtoehtoja uudemman kerran. Kyllä se siitä ;)

    • lähihoitaja/ensihoito

      Jos menet jollekin osastolle töihin niin siellä työ on vessaan taluttamista, asentohoitoa, vaipan vaihtoa jne, mutta niistä saa hyvää oppia, koska joudut vaikka olisit ensiavussa niin vaippoja vaihtamaan, kun niissäkin potilasaines usein iäkästä.
      Mutta jos ensihoitoon suuntaudut niin mahdollisuus on päästä ambulanssiin( ei vain kantoavuks niin kuin on mainittu) jossa saat kanyloida, intuboida jne, tosin joku intubointikaan ei tule kovinkaan usein. Voit mennä myös ensiapuun/päivystykseen, jossa vaihtelevasti saat kanyloida ja intuboinnin hoitaa lääkäri (jos mukava lääkäri, saattaa antaa sunkin harjoitella), teho-osastolle voit mennä lääkintävahtimestariks ja yks paikka on myös leikkausosasto. Meidän luokkalaisia työskentelee tällä hetkellä jokaisessa edellä mainitussa paikassa ja ollaan valmistuttu 2005.
      Vinkki: Ei se työ aina ole niin hohdokasta!=)

      • S-hole...

        Anteeksi nyt vaan, mutta mitä ihmettä lääkintävahtimestari tekee teho-osastolla? Ois vaan pirun pelottavaa herätä putki suussa sedatioista ilmoitukseen "Ei mitään hätää olette teho-osaltolla ja minä ole lähihoitaja sejase" =D ja heti kun silmä välttäisi ympärillä olisi iso joukko 16 vee purkkaa mässyttäviä lh-opiskelijoita työssäoppimisjakosollaan ja ne kaikki haluaisivat kanyloida, intuboida ja ehkäpä vaikka uittaa Swan Ganzin (jos vaikka joku kiva lääkäri antaisi ;)) Kukaan ei haluaisi pestä pyllyjä tai tehdä mitään "ällöö". Tärkeintähän hoitotyössä ehdottomasti on kaikkien jännien temppujen tekeminen!

        Sori vaan kyyninen asenteeni, mutta opiskeluaikoina työharjoitteluissa oli tapana, että sairaanhoitaja opiskelijat (viimeisissä) harjoitteluissaan ohjasivat lh-opiskelijoita ja mulle melko usein koitui kontolleen joku jumaluuskompleksista kärsivä lähihoitaja opiskelija (joka kiven kovaan väitti opiskelevansa ensihoitajaksai, eikä ensihoitoon suuntautuvaksi lähihoitajaksi =I ). Se oli oikeasti pelottavaa kuulla kommentteja tyyliin "En mä ketään pese. Kyllä mä tiedän miten ihminen pestään. Mä haluan tällä jaksolla vaan kanyloida." ja samalla mässytettiin hubba bubbaa. Whehee...


      • timpe
        S-hole... kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan, mutta mitä ihmettä lääkintävahtimestari tekee teho-osastolla? Ois vaan pirun pelottavaa herätä putki suussa sedatioista ilmoitukseen "Ei mitään hätää olette teho-osaltolla ja minä ole lähihoitaja sejase" =D ja heti kun silmä välttäisi ympärillä olisi iso joukko 16 vee purkkaa mässyttäviä lh-opiskelijoita työssäoppimisjakosollaan ja ne kaikki haluaisivat kanyloida, intuboida ja ehkäpä vaikka uittaa Swan Ganzin (jos vaikka joku kiva lääkäri antaisi ;)) Kukaan ei haluaisi pestä pyllyjä tai tehdä mitään "ällöö". Tärkeintähän hoitotyössä ehdottomasti on kaikkien jännien temppujen tekeminen!

        Sori vaan kyyninen asenteeni, mutta opiskeluaikoina työharjoitteluissa oli tapana, että sairaanhoitaja opiskelijat (viimeisissä) harjoitteluissaan ohjasivat lh-opiskelijoita ja mulle melko usein koitui kontolleen joku jumaluuskompleksista kärsivä lähihoitaja opiskelija (joka kiven kovaan väitti opiskelevansa ensihoitajaksai, eikä ensihoitoon suuntautuvaksi lähihoitajaksi =I ). Se oli oikeasti pelottavaa kuulla kommentteja tyyliin "En mä ketään pese. Kyllä mä tiedän miten ihminen pestään. Mä haluan tällä jaksolla vaan kanyloida." ja samalla mässytettiin hubba bubbaa. Whehee...

        jostain kumman syystä tuo alkoi naurattamaan =) työskentelen itse lähihoitajana ja olen useasti saanut korjata noita "olen ensihoitaja" lausahduksia juuri opiskelijoilta... ei se nyt kuitenkaan niin hohdokas ammattikunta ole, usein itseään täynnä olevia nuoria miehiä! vaikka toki arvokasta työtä tekevätkin..
        Ylipäätään hoitotyö on täynnä erinlaisia työnkuvia jotka linkittyvät jollakin lailla toisiinsa. lääkäri määrää, sairaanhoitaja toteuttaa, lähihoitaja huolehtii ja laitoshuoltaja putsaa pöydän.. ja kaikki tärkeitä potilaan hyvinvoinnin kannalta! toivottavasti ymmärrätte mitä yritän hakea =)


      • lähihoitaja/ensihoito
        S-hole... kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan, mutta mitä ihmettä lääkintävahtimestari tekee teho-osastolla? Ois vaan pirun pelottavaa herätä putki suussa sedatioista ilmoitukseen "Ei mitään hätää olette teho-osaltolla ja minä ole lähihoitaja sejase" =D ja heti kun silmä välttäisi ympärillä olisi iso joukko 16 vee purkkaa mässyttäviä lh-opiskelijoita työssäoppimisjakosollaan ja ne kaikki haluaisivat kanyloida, intuboida ja ehkäpä vaikka uittaa Swan Ganzin (jos vaikka joku kiva lääkäri antaisi ;)) Kukaan ei haluaisi pestä pyllyjä tai tehdä mitään "ällöö". Tärkeintähän hoitotyössä ehdottomasti on kaikkien jännien temppujen tekeminen!

        Sori vaan kyyninen asenteeni, mutta opiskeluaikoina työharjoitteluissa oli tapana, että sairaanhoitaja opiskelijat (viimeisissä) harjoitteluissaan ohjasivat lh-opiskelijoita ja mulle melko usein koitui kontolleen joku jumaluuskompleksista kärsivä lähihoitaja opiskelija (joka kiven kovaan väitti opiskelevansa ensihoitajaksai, eikä ensihoitoon suuntautuvaksi lähihoitajaksi =I ). Se oli oikeasti pelottavaa kuulla kommentteja tyyliin "En mä ketään pese. Kyllä mä tiedän miten ihminen pestään. Mä haluan tällä jaksolla vaan kanyloida." ja samalla mässytettiin hubba bubbaa. Whehee...

        Jos menet jollekin osastolle töihin niin siellä työ on vessaan taluttamista, asentohoitoa, vaipan vaihtoa jne, mutta niistä saa hyvää oppia, koska joudut vaikka olisit ensiavussa niin vaippoja vaihtamaan, kun niissäkin potilasaines usein iäkästä. Tuonhan jo edellä mainitsin...

        Tosin ymmärrän opiskelijoita, jotka haluavat kanyloida, intuboida jne, koska kentällä he sitä tulevat tekemään JA OPISKELIJOILLA ON OIKEUS TEHDÄ MITÄ HALUAVAT(koulussa opetetut jutut siis) JA NIIN PALJON KUIN HALUAVAT!!
        Ja itse mieluummin olen potilaana sillä lähihoitajalla kuka on saanut paljon harjoitusta kanyloinnista tai intuboinnista kuin sillä kuka sitä ei kertaakaan ole aiemmin tehnyt..valvotussa olosuhteessa saa harjoitella...itsekin mm lääkärin ohjaamana intubointia harjoitellut.

        Mietityttämään jäi asenteesi opiskelijoita kohtaan...älä ota heitä jos et heitä, uusia tiedonjanoisia kestä!
        Niin ja ennen kuin alat sanomaan ettei lähihoitaja voi työskennellä teholla, ota asiasta selvää!!! Lähihoitaja toimii lääkintävaksina teholla eli siis hoitelee koneet kuntoon (respiraattorit jne...koska sairaanhoitajathan eivät tunnetusti niitä osaa päälle laittaa tai onko se liian aliarvoista...tiedä häntä...), auttavat potilaiden perushoidossa ja varmaan riippuu m'paljon myös omasta aktiivisuudesta ja kurssien käymisestä jne mitä työnkuvasi sisältää. Itse en osaa kovinkaan tarkkaan kertoa koska kyseisessä paikassa en ole ollut edes harjoittelussa, mutta töitä saa sieltäkin suunnalta.

        Ja yleisesti lähihoitajista...itse ainakin saan lähes päivittäin positiivista palautetta potilailta koska mm. suomennan mitä lääkäri ja hoitaja ovat kierrolla potilaalle kertoneet...ei ne potilaat ymmärrä ammattikieltä...lähihoitajat on ihmisläheisempiä ja sairaanhoitajat toimivat usein kuin koneet. Liian suuria kuvitelmia heidänkin päässään! Lääkärit on kuitenkin heidänkin yläpuolellaan...=)


      • Anonyymi
        lähihoitaja/ensihoito kirjoitti:

        Jos menet jollekin osastolle töihin niin siellä työ on vessaan taluttamista, asentohoitoa, vaipan vaihtoa jne, mutta niistä saa hyvää oppia, koska joudut vaikka olisit ensiavussa niin vaippoja vaihtamaan, kun niissäkin potilasaines usein iäkästä. Tuonhan jo edellä mainitsin...

        Tosin ymmärrän opiskelijoita, jotka haluavat kanyloida, intuboida jne, koska kentällä he sitä tulevat tekemään JA OPISKELIJOILLA ON OIKEUS TEHDÄ MITÄ HALUAVAT(koulussa opetetut jutut siis) JA NIIN PALJON KUIN HALUAVAT!!
        Ja itse mieluummin olen potilaana sillä lähihoitajalla kuka on saanut paljon harjoitusta kanyloinnista tai intuboinnista kuin sillä kuka sitä ei kertaakaan ole aiemmin tehnyt..valvotussa olosuhteessa saa harjoitella...itsekin mm lääkärin ohjaamana intubointia harjoitellut.

        Mietityttämään jäi asenteesi opiskelijoita kohtaan...älä ota heitä jos et heitä, uusia tiedonjanoisia kestä!
        Niin ja ennen kuin alat sanomaan ettei lähihoitaja voi työskennellä teholla, ota asiasta selvää!!! Lähihoitaja toimii lääkintävaksina teholla eli siis hoitelee koneet kuntoon (respiraattorit jne...koska sairaanhoitajathan eivät tunnetusti niitä osaa päälle laittaa tai onko se liian aliarvoista...tiedä häntä...), auttavat potilaiden perushoidossa ja varmaan riippuu m'paljon myös omasta aktiivisuudesta ja kurssien käymisestä jne mitä työnkuvasi sisältää. Itse en osaa kovinkaan tarkkaan kertoa koska kyseisessä paikassa en ole ollut edes harjoittelussa, mutta töitä saa sieltäkin suunnalta.

        Ja yleisesti lähihoitajista...itse ainakin saan lähes päivittäin positiivista palautetta potilailta koska mm. suomennan mitä lääkäri ja hoitaja ovat kierrolla potilaalle kertoneet...ei ne potilaat ymmärrä ammattikieltä...lähihoitajat on ihmisläheisempiä ja sairaanhoitajat toimivat usein kuin koneet. Liian suuria kuvitelmia heidänkin päässään! Lääkärit on kuitenkin heidänkin yläpuolellaan...=)

        Sairaanhoitaja= toivoo salaa että olis lekuri


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      117
      1584
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1216
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1121
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      67
      1118
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      922
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe