Paloittelu surma Oulussa vuosina 87-91

LadyBlue

Onko tietoa Oulussa välivainiolla sattuneesta
kaatopaikka surmasta vuosina noin.87-91??

22

4583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettajasi

      Paloittelu surma = Paloittelusurma
      kaatopaikka surma = kaatopaikkasurma

      • lady blue

        moi! yuosta paloittelu surmasta vielä 80 livun lopulla joka tapahtui ansatiellä jonka hänen miehensä tappoi ja sitten vei viereiseen roskalaatikkoon vaalean punaiseen päiväpietteeseen käärittynä ainakin puoleksi paloteltuna ja myöhemmin löydettiin pitkän etsinnän haravoinnin seurauksena oulun ruskon kaatopaikalta tunsin tämän perheen ja heidän kaikki edelyävät vaiheensakin ennen tätä ja miehen sekakäyttö ja ym.imppaaminen ja sitä edeltänyt raju väkivalta johtivat tietystikin valitettavasti näin synkkään ikävään tekoon olen jokin aika saanut koko jutun perinpohjin selvitettyä tiettyjen luotettavien lähteitteni kautta ja sain selville yhden tärkeimmän asioista että tämä tekijä viimein jo joitakin aikoja sitten myös tappoi itsensä ja onneksi on poissa minulle tämä on monestakin monelata kantilta helpotus huojentava tieto koska teko oli erittäin erittäin sopimaton ja kaukana oikeuden mukaisuudesta koska en koskaan ikinä hyväksy missään olosuhyeessa nimessä tällaisia tekoja ym. jolle ei ole mitään todellakaan perusteita ja täysin vastaan oikeustajuani toivon aina todellakin että tämäntyylisiä tai vastaavia asioita ei koskaan tulisi paljoa vastaan mutta vaikkei tällekään tarinalle tapahtumille enää mitään voi niin olen helpottunut kun vihdinkin vaikka vasta vuosien jälkeen sain onnekseni tietää koko totuuden oikeus aina voittakoon toivon näin todellakin tämä juttu on ainakin nyt rauennut ja lopulllisesti selvitetty ja sain tiedot mitä halusinkin levätköön heistä kumpikin nyt rauhassa.


      • siniseksivetää
        lady blue kirjoitti:

        moi! yuosta paloittelu surmasta vielä 80 livun lopulla joka tapahtui ansatiellä jonka hänen miehensä tappoi ja sitten vei viereiseen roskalaatikkoon vaalean punaiseen päiväpietteeseen käärittynä ainakin puoleksi paloteltuna ja myöhemmin löydettiin pitkän etsinnän haravoinnin seurauksena oulun ruskon kaatopaikalta tunsin tämän perheen ja heidän kaikki edelyävät vaiheensakin ennen tätä ja miehen sekakäyttö ja ym.imppaaminen ja sitä edeltänyt raju väkivalta johtivat tietystikin valitettavasti näin synkkään ikävään tekoon olen jokin aika saanut koko jutun perinpohjin selvitettyä tiettyjen luotettavien lähteitteni kautta ja sain selville yhden tärkeimmän asioista että tämä tekijä viimein jo joitakin aikoja sitten myös tappoi itsensä ja onneksi on poissa minulle tämä on monestakin monelata kantilta helpotus huojentava tieto koska teko oli erittäin erittäin sopimaton ja kaukana oikeuden mukaisuudesta koska en koskaan ikinä hyväksy missään olosuhyeessa nimessä tällaisia tekoja ym. jolle ei ole mitään todellakaan perusteita ja täysin vastaan oikeustajuani toivon aina todellakin että tämäntyylisiä tai vastaavia asioita ei koskaan tulisi paljoa vastaan mutta vaikkei tällekään tarinalle tapahtumille enää mitään voi niin olen helpottunut kun vihdinkin vaikka vasta vuosien jälkeen sain onnekseni tietää koko totuuden oikeus aina voittakoon toivon näin todellakin tämä juttu on ainakin nyt rauennut ja lopulllisesti selvitetty ja sain tiedot mitä halusinkin levätköön heistä kumpikin nyt rauhassa.

        Pystytkö tosiaan lukemaan tauotta koko rimpsun?


    • ihmettel3n

      On siinä ollu paloittelemista kun neljä vuotta mennyt tuohon hommaan...

    • harmittaakovasti

      Junnuvainaa oli miehen nimi ja vaimo oli Hilkka vainaa. Olivat perhetututtujamme. Junnu oli väkivaltainen ja hakkasi usein vaimonsa hiljan sairaalaan. Muistan hiljasta, että hän oli kaunis tumma hiuksinen hiljainen nainen. Junnulla oli aina ruutuhousut. Pariskunnan lapset joutuivat lastenkotiin ja paria vuotta myöhemmin junnu surmasi vaimonsa ansatiellä Oulussa. Oli potkinut ensin ja en tiedä kuoliko Hilkka potkuihin. Junnuhan oli vaimostaan sairaloisen mustasukkainen. En muista vuosilukua. Olin itse lapsi silloin. Hilkasta muistan, että hän opetti minulle iltarukouksen.

      • jokopäätit

        Oliko se vaimon nimi Hilja vai Hilkka?


      • Hilkka_oli_hänen_nimi

        Hän oli Hilkka, mutta puhelimella kirjoittaessa kirjaimet vääristyvät. Uhri oli Hilkka ja Hilkan mies oli Junnu, joka myös surmasi hänet. En tiedä oliko Junnu oikea nimi vai kutsumanimi. Surullinen tapaus kuitenkin.


      • Anonyymi

        Oliko Junnun ja Hilkan sukunimi tosiaan tuo Vainaa?


    • vaivaa_mieltä_vieläkin

      Perhe asui aikaisemmin oulussa puolivälinkankaalla menninkäisentiellä. Junnu vainaa oli sekakäyttäjä ja vaimollensa Hilkalle maistui ainakin myös alkoholi. Hilkka oli kaunis tummahiuksinen aika ujo tai aran oloinen nainen, joka istui usein puolivälinkankaalla pihalla katsomassa lastensa leikkimistä. Hän rakasti yli kaiken lapsiaan, mutta oli kovin pelon alla eikä uskaltanut jättää väkivaltaista miestään. Hilkka tiesi ja aavisti, että eräänä päivänä Junnu surmaa hänet. Hilkka opetti minulle iltarukouksen ja mieleeni on jäänyt hänen lempeytensä sekä herkkyytensä. Pariskunta menetti lapsensa lastenkotiin ja myöhemmin sijaisperheeseen, jolloin heidän päihteidein käyttönsä voimistui. Muuttivat välivainiolle oulun ansatielle, jossa Junnu oli potkinut Hilkalta pernan rikki. Hilkka oli anellut armoa ja lopulta kuoli pahoinpitelyyn, jonka jälkeen junnu paloitteli hänet ja käri peitteeseen ja kuljetti lasten rattailla ulos roskiksiin maitopurkkien sekaan. Hilkan surman hän oli mennyt tunnustamaan itse poliisille sanomalla, etsikää sieltä ruskon kaatopaikalta maitopurkkien seasta. Hilkkaa etsiittiin eikä löydetty, jonka vuoksi junnu vapautettiin, koska ilman ruumista ei voida todistaa, että rikos olisi tapahtunut. Junnu ehti sekilla ja juopotella jonkin aikaa, ennekuin tappoi lopulta myös itsensä ansatielle asuntoonsa. Junnun kuoleman jälkeen käynnistettiin uudet tutkimukset ruskon kaatopaikalle ja Hilkan palasia alkoi löytyä ja muistaakseni hampaista hänet voitiin tunnistaa Hilkaksi. Hilkan vuoksi on välillä tosi murheellinen mieli. Toivon ja rukoilen pariskunnan lapsille voimia, missä ikinä ovatkaan. Nythän ne lapset ovat jo aikuisia kuten minäkin. Olin itse silloin lapsi, kun tunsimme Junnun ja Hilkan.

      • aikakummallista

        Mies tekijänä eikä ole tuomittu vaikka tunnustanut, eiköhän sieltä asunnosta olisi verijälkiä löytynyt jos siellä paloitellut. Naisia ei useinkaan tuomita vaikka kuinka selvästi syyllinen ja ruumiskin vielä lämmin.


      • Tapaus_ikävä_kyllä_totta
        aikakummallista kirjoitti:

        Mies tekijänä eikä ole tuomittu vaikka tunnustanut, eiköhän sieltä asunnosta olisi verijälkiä löytynyt jos siellä paloitellut. Naisia ei useinkaan tuomita vaikka kuinka selvästi syyllinen ja ruumiskin vielä lämmin.

        En osaa sanoa sen aikaisesta murhatutkinnasta mikä meni vikaan, mutta henkirikos on sattunut josakin 80 luvun lopulla tai 90 luvun alussa ja itse olin tosiaankin lapsi silloin. Ikäväkseni muistan Junnun ja Hilkan myös juopotelleen vanhempieni kanssa usein ja siellä menneisyydessä tapahtui paljon asioita, joita en tahdo enkä kykene kaikkia edes muistamaan. Tuosta henkirikoksesta kuitenkin kirjoitti oulun kaleva niminen sanomalehtikin, joten heillä saattaisi löytyä tarkempaa tietoa arkistostaan. Myös Oulun välivainion ansatien jotkut asukkaat, jotka ovat jo silloin siellä asuneet, saattavat muistaa tapauksen......


      • selviäisivieläkin
        Tapaus_ikävä_kyllä_totta kirjoitti:

        En osaa sanoa sen aikaisesta murhatutkinnasta mikä meni vikaan, mutta henkirikos on sattunut josakin 80 luvun lopulla tai 90 luvun alussa ja itse olin tosiaankin lapsi silloin. Ikäväkseni muistan Junnun ja Hilkan myös juopotelleen vanhempieni kanssa usein ja siellä menneisyydessä tapahtui paljon asioita, joita en tahdo enkä kykene kaikkia edes muistamaan. Tuosta henkirikoksesta kuitenkin kirjoitti oulun kaleva niminen sanomalehtikin, joten heillä saattaisi löytyä tarkempaa tietoa arkistostaan. Myös Oulun välivainion ansatien jotkut asukkaat, jotka ovat jo silloin siellä asuneet, saattavat muistaa tapauksen......

        Luminolilla saa verijäljet vieläkin näkyviin jos talo olemassa, mutta jos mies oli surmannut niin eipä sillä paljon väliä. Lapsia voisi tietysti kiinnostaa, toivottavasti heillä menee paremmin.


      • en_muista_kaikkea

        En tiedä miten asiaa tutkittiin ja missä ja mitä lausuntoja mies alunperin poliisille antoi, mutta Hilkan surma selvisi vasta kun Junnu oli jo tappanut itsensä heidän yhteiseen asuntoonsa ansatielle oulun välivainiolle ja en muista sitä tarkkaa osoitetta muuta kuin sen, että ansatie se oli. Junnuhan oli siis alunperin mennyt itse tunnustamaan murhan, mutta oliko liene kuitenkin johtanut jotenkin poliiseja harhaan, että tutkittiin väärästä paikasta väärään aikaa ja sen muistan, että hän oli kyllä sanonut näin; että etsikää sieltä ruskon kaatopaikalta maitopurkkejen seasta. Kun Hilkan palasia ei löydetty niin Junnu päästettiin vapaaksi, jonka jälkeen junnu sekoili ja juopotteli jonkun aikaa ja tappoi itsensä, enkä kykene millään muistamaan kuinka kauan hän edes sekoili yksinään ennekuin surmasi itsensä enkä muista myöskään tarkkaa vuosilukua tapahtumalle. En myöskään tiedä kuinka paljon omassa lapsen mielessäni olen kuunnellut aikuisia, kun he ovat asiasta puhuneet ja mikä on ollut totta ja mikä liioiteltua, mutta sen tiedän, että Junnu tappoi ja paloitteli hilkan ja junnun surmasi myös itsensä. Niistähän luki kaleva lehdessäkin. Uskon että lehdellä on joku oma arkistonsa josta tieto löytyy tosin ilman nimejä.


      • kolmikerroksisia
        selviäisivieläkin kirjoitti:

        Luminolilla saa verijäljet vieläkin näkyviin jos talo olemassa, mutta jos mies oli surmannut niin eipä sillä paljon väliä. Lapsia voisi tietysti kiinnostaa, toivottavasti heillä menee paremmin.

        Kysymys oli oulun välivainiolla niistä ansatien kerrostaloista, jotka olivat ainakin silloin oulun kaupungin vuokra-asuntoja ja muistaakseni kolme kerroksisia, mutta siellä asui paljon alkoholisteja ainakin silloin.


      • jotainselviäisi
        kolmikerroksisia kirjoitti:

        Kysymys oli oulun välivainiolla niistä ansatien kerrostaloista, jotka olivat ainakin silloin oulun kaupungin vuokra-asuntoja ja muistaakseni kolme kerroksisia, mutta siellä asui paljon alkoholisteja ainakin silloin.

        Vaikka muvoimatot lattioilla lienee vaihdettu, seiniltä varmaan löytyisi verijälkiä luminolilla. Aika kammottavaa kun ajattelee seuraavia asukkaita. Ei silti tietäisi varmaksi kuka tappanut jos juoppoporukassa tapahtunut, mies luultavasti jos itse paloitellutkin.


      • Anonyymi

    • Junnu aloitti kumiliiman imppaamisen kouluaikanaan joskus 70-luvulla. Oli ihan pökerryksissä välitunnilla, eikä ymmärtänyt enää tunnille mennä, juoksi pitkin ojia ja hänet sitten saatettiin hoitoon.

      • Siis 70-luvun alussa.


    • Vällärin_kasvatti-81

      Itse asuin lapsena heidän yläkerrassa Ansatiellä siinä pisimmässä kolmikerroksisessa kerrotalossa. Muistan vaan kuinka tämä nainen kulki usein silmät mustana ja kalman haju portaikossa, kun mies oli tappanut itsensä ja ruumis oli kerennyt aikansa mädäntyä asunnossa.

      Muistaakseni alibi teki tästä myös jutun.

    • Yläkerran-naapuri

      Eipä tainnut olla paloittelusurma vaan potkimalla, hakkaamalla ja kuristamalla. Asuin ko pariskunnan asunnon yläpuolella silloisen kihlattuni kanssa. Usemman kerran tuli soiteltua heidän ovikelloa kun kuului huutoa, hakkaamista, miehen mölinää ja naisen valitusta. Ovea ei koskaan avattu. Soittoja poliisille sitten perään. Kääri tämän hentoisen naisen peittoon ja lastenrattailla jätelavalle. Tunnusti teon, polliisi ja varusmiehet etsivät 2 kuukattta yhtämenoon Ruskosta kunnes ruumis löytyi. Mies tappoi itsensä asuntoon ja kyllä...Haju rappukäytävässä oli aika ikävä. Tämä "herra" ruukasi vetää kaikkea mitä sai käsiinsä. Viinaa, lääkkeitä, liimaa ja liuottimia. Nainen katosi toukokuun lopulla 1990 ja löytyi pari kuukautta myöhemmin. Ansatie oli melkoisen "mielenkiintoinen" paikka asua silloin. Emme viihtyneet kuin pari vuotta siellä.

    • Anonyymi

      Uhriksi joutunut nainen katosi toukokuun lopulla 1990. Poliisit olivat etsineet ruumista tuloksetta Ruskon kaatopaikalta. Aviomies pääsi vapaalle odottamaan tutkimuksen jatkokäsittelyä. Mies ehti vapaalla surmata itsensä ja vaimon ruumis löytyi Ruskon kaatopaikalta pari kuukautta myöhemmin.

    • Anonyymi

      Ansatie ja Menninkäisentie oli molemmat aika villejä paikkoja, kuten myös Järvitie ja Maahisentie

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe