Haluaisin näyttää kullallenikin vähän mualimmoo ku itse reissannut aina ja ukkoni ei ruotsia kauempana...
Haluaisin viedä hänet romanttiselle matkalle jonnekin lämpimään, suht kaukaiseen, ei ihmisten täyttämään kaupunkiin/kylään tms. jossa olisi kivoja pikku kahviloita jne. Emme halua rantalomakhoteisiin, mielellään ei lähellekään uimarantoja!! Emme ole myöskään kylpyläihmisiä.
Itse olen rakastunut kreikkaan, joten erityisesti sen ja kreikan saariston pienet kivat kylät yms. kiinnostavat mutta kaikki muutkin "huomioidaan"!
Nyt paljon ihania ehdotuksia!
KAUNEIN kaupunki?
10
2974
Vastaukset
- matkaan
näin aluksi, asuinpaikaksi Oia, rauhallista ja intiimiä. Kesällä kuumaa kuin h-tissä.
- simo
Menkää Roomaan vaikkakin siellä on ihmisiä.
- Omin Päin
Rauhallisia, idyllisiä ja todella rentouttavia romanttisia paikkoja on kaikkialla. Esim Viron Saarenmaa on edullinen ja upea paikka vaikka pyöräillä. Sinne ja sieltä pääsee nopeasti kotiin. Eikä tarvi lentää tuntikaupalla. Tosin ne kahvilat appelsiinipuun alla puuttuvat. On aika maaseutua.
Jos olisin teidän tilanteesta, niin ottaisin pelkät lennot johonkin maahan (espanja, italia, ranska, kaukomaat) ja siellä alkaisin kysellä sen maan kohteita. Tämä on ehdottomasti halvin ja mielenkiintoisin tapa matkailla. Tosin vaatii seikkailuhenkeä. - Ei kokemusta
Jospa unohtaisit kaiken matkakokemasi ja lähtisit ukkosi kanssa seikkailulle. Älä yritä olla asiantuntija, koska jokainen matka on uusi kokemus, jos sen haluaa niin kokea. Ulkoiset puitteet eivät takaa hyvää matkaa.
- marjatta
mielestäni venetsia on kaunein kaupunki.
se on satumaisen kaunis vanha kaupunki ja autoton.
marjatta - Koettu
Paikkahan riippuu tietty ajankohdasta. Ota suunnaksi Ticino (etelä-Sveitsi), siellä kohtaavat Italialainen ja keskieurooppalainen kulttuuri ja ihmiset. Kivoja kaupunkeja (Ascona, Locarno, Lugano), mukavia ihmisiä. Lähes välimeren tunnelma järvillä ja toiselle puolen Alpit.
Toinen hyvä paikka on Ranskan ja Sveitsin rajaseutu Genene-järven ympäristössä.
Ranskalaiset ja Sveitsiläiset pikkukaupungit sijaitsevat nauhana toistensa perässä järven pohjoispuolella. Siellä kenelläkään ei ole kiire mihinkän, aina on aikaa kahville. Esim. Divonne-les-Bains, pieni ranskalainen kaupunki 20 km Genevestä oli viime kesänä hieno paikka.
Ottakaa lennot johonkin ja maastoutukaa pikkukyliin. - tizy
Itse olin juuri kesällä Englannissa ja ihastuin oikopäätä.Aivan mahtava paikka!Esim.Eastbourne oli loistava ja kaunis.Aurinkoa piisasi(siis kesäkuukausina)ja palmuja kasvoi rantakadulla.Muutkin pienemmät englantilaiset kaupungit ovat aivan ihania.Hastings,Canterbury,tai Scotlanti!Mitkä maisemat!!
- myös matkustanut
Venetsia aivan paska koska liikaa ihmisiä. Rooma järjettömän kallis. Englantilaiset itsekeskeisiä vahakantaisia idiootteja. Kreikka ihan kiva myös esim knossokset jne. Portugalissa kivat mestat auringo paistaa mutta ei silti oo liian kuuma ku atlantti jäähdyttää ja hinnatkin vielä kohtuulisia . Sveitsi sairaan kallista ja ranskassa pärjää vain ranskalla. Kreikka tai portugali. Ehkä joku israelkin vois olla eksoottinen kokemus en kyllä itse ole käynyt ajattelin vaan että nyt siellä saa turistit erikois kohtelun kuulin vaan ja tarkoitan positiivisessa mielessä erikoiskohtelun.
- Tii
Minusta lähes kaikki Euroopan vanhat kaupungit on kauniita, Rooma etunenässä ja oma Helsinkimme.
Romanttiselle matkalle Rooma, Lissabon (omalaatuista rappiokauneutta, tosin aikaa käynnistä on jokunen vuosi), Barcelona. Keski-Euroopassa Bryssel ja sen läheiset kaupungit mm. Brygge ovat yllättäviä. Vanha Brygge olisi romanttisen yöpymisen paikka.
Sen sijaan Ateenassa on kaunista vain vanhassa kaupungissa ja Akropolilla, joten Kreikka ei kaupunkilomakohteena ole hyvä. Kesällä siellä on kuuma. Mutta muuten Kreikan saaret ovat suosikkejani.
Iso-Britannian vanhat kaupungit ovat myös mieleeni, Lontoo yksi suosikkini. Sieltä voi tehdä retkiä Cambridgeen, Oxfordiin jne. Myös Englannin vanhat rantakohteet ovat ihastuttavia, ehkäpä vaeltelu nummilla kiinnostaisi. - on upea
Salzburg on aivan upea paikka, Itävallan kauneimpia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049