särkylääke

huolettaa....

Moikkelis.Raskausviikkoja 32 ja olen pohjekipuun ottanut panadolia.Viime yönä unitokkurassa otin vahingossa buranan ja en tiedä oliko se 600 vai 400mg,koska molempia on kaapissa.Täytyy varmaankin mainita ä-polilla keskiviikkona,kun diabeteksen takia siellä useasti käyn.

7

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjekipu?

Suonenvetoon tai lihaskramppeihin voi olla avuksi Magnesium tabletit. Ei tarvitsisi särkylääkkeitä ollenkaan.

• birtas79

Ei yhdestä buranasta ole mitään haittaa, kunhan niitä ei säännöllisesti käytä, kysyin itse lääkäriltä kun olin syönyt buranaa ennenkuin tiesin olevani raskaana.

• voit syödä

Buranaa 34 raskausviikkoon saakka, sen jälkeen ei enää saa ottaa. Itselleni lääkäri määrännyt 3x600mg Buranaa päänsärkyyn päivittäin tai tarvittaessa. Samoin Panacod ja Panadol turvallisia lääkkeitä. Mutta ei suositella alkuraskauden aikana vasta kun viikkoja on yli 12 turvallista syödä.

• yks burana

vauvaa tapa..tai tee sille mitää vahinkoo.mut miten niin buranaa sais ottaa 34 rv:hen asti.siinähän nimenomaan lukee ettei sais käyttää raskausaikana..
        mut tietysti jos lääkäri määrää ni asia on aivan toinen..

• huolettaa...

Magnesiumia olen myös käyttänyt ja tuntuu ettei mistään ole mitään apua ja varmaankin tämä diabetes vielä edesauttaa pohjekipuja/levottomia jalkoja.No eipä tässä montaa viikkoa enää ole jos pienokaisen syntymän jälkeen helpottaa.Tämä
      alkoikin vasta n. 25rv,joten luotan siihen että loppuu.Kurjaa vaan kun nukkuminen on mitä on öisin ja päivisin taas tuntuu että jalat on ihan ok.Mahdollisimman vähän olen yrittänyt panadolia käyttää ja eihän siitä mitään apua juuri ole,muttta kylmägeeli auttaa myöskin ja sen avulla olo helpottuu öisin.

• tämä...

Se pohjekipu voi olla myös suonikohju ja siihen paras "lääke" on pitää jalkoja koholla ja käyttää tukisukkia.
        Itselläni todettiin rv.26/30 suonikohju vas. nivusessa ja sinne ei pysty tukisukkaa laittamaan eli särkyä löytyy heti jos istuu tai seisoo liian kauan paikoillaan.

• kemisti

hei,

Raskausaikana ainoa "virallisesti" turvallinen vaikuttava lääkeaine on parasetamoli. Esim para-tabs 500 mg on hyvä pillerivaihtoehto kipuihin. Lääkärin määräyksellä uskallat ottaa ibu- ja ketoprofeiinia ehkäpä muitakin, mutten ottaisi neuvottelematta. Parempi ottaa varman päälle, jos kerran on olemassa turvallisiakin vaihtoehtoja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe