Ennen muinoin oli paljon erilaisia kuunnelmia radiossa, joilla sai työpäivän kulumaan rattoisasti. Nykyään niitä ei tule juuri mistään.
Joka kanavalla soitetaan vain musaa (samat biisit uudestaan ja uudestaan) ja välillä joku väsynyt juontaja sönkkää jotain itsestäänselvyyksiä väliin.
Paras kanava koskaan taisi olla radio mafia, josta tuli kuunnelmia ja lisäksi mielenkiintoisia ohjelmia, joihin ihmiset soittivat ja asioista todella puhuttiin tuntitolkulla, ilman että yli puolet ohjelmasta oli musiikkia. Nykyään jos moisia ohjelmia tuleekin, niin kaikki kommentit pitää antaa mahdollisimman lyhyesti, sellaista syvällistä keskustelua ei enää sallita kun ei muka aika riitä.
Kannattaisi näistä asioista päättävienkin ajatella, että moni kuuntelee radiota juuri töissä, kun ei siinä työnteon lomassa voi telkkariakaan tuijottaa. Ja kyllä siinä on aikaa kuunnella, jos vain teillä olisi aikaa tehdä kunnolla kuunneltavaa.
Tämän hetken trendi on selvästi etsiä mahdollisimman eläväisiä ja hauskoja juontajia, mutta eivät ne loppujen lopuksi jaksa kiinnostaa niin paljon kuin itse ohjelmien sisältö.
Samahan se on telkkarissakin, olkoonkin hyvä näyttelijä tai ohjelman juontaja, ei se yksin pelasta katsojansa päivää.
Kaihoten muistelen aikoja jolloin radiosta tuli niin paljon hyviä ohjelmia, että nauhoittelinkin niitä kasetille, enääpä ei tarvitse kasetteja ostella, no säästyypä rahat mutta työpäivät on tylsiä.
Kuuntelen muuten töissä edelleenkin joskus kasetilta niitä ikivanhoja nauhoituksiani.
Kuunnelmia?
5
684
Vastaukset
- oli.
joo'o allekirjoitan.
kansakunnan kahvitunti tais olla parhaimpia Mafian hyvään aikaan n. 10 vuotta sitten. - veep
Kyllä täytettä riittää, mutta sisällöt on toinen asia. Itse satuin kuulemaan joku aika sitten radiosta (kylläkin yöhön piilotetun) jutun, joka vaikutti pulssiini. Se oli kuin kuunnelma, mutta jotenkin erilainen ja perustui käsittääkseni tositapahtumiin, liittyi mm. Dostojevskin Idioottiin. Mutta nuo jutut täytyy vain jotenkin löytää jos ja kun niitä sattuu olemaan.
veep - kuunnelmat on jees
Kuunnelmia tulee maanantai-iltaisin klo 19. Lauantaisin iltapäivällä tulee Knallia ja sateenvarjoa. Kanava on Yle 1. Kyllä siellä väliin joitain ihan hyviä on. Samoin Radio Ateljeet pe-iltaisin klo 23 on usein tosi hyviä, mutta kellonaika nyt tietysti vähän mättää. Pe-iltaisin on usein muutakin tekemistä.. Alivaltiosihteerikin tulee, Radio Suomesta ja Yle Qlta muistaakseni.
- Kratti
Sunnuntaisi tule Radio1:ssä kuunnelma klo 15:00. Radioateljee tulee myös sunnuntaisin uusintana klo 13:00. Ja tietysti lastenklassikko lauantaisin lastentunnin alussa aamulla kymmenen jälkeen.
- Anonyymi
Keskiviikon jännityskuunnelmia jäin kaipaamaan. Kuka muistaa Paul Templet, Vahtoset, Coxit jne. Entäs Musta kukkula, eipä taida löytyä enää ylen arkistoistakaan, eikä taida olla kotiäänityksiäkään enää jäljellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669