Chevrolet Chevy Van 6,5 td starcraft sl

Onkos..

Kokemuksia otsikon mukaisesta autosta eli tarkoitus vaihtaa paska Vito-mersu pois ja nyt ei tee mieli saada samanlaista vikapesää tilalle..
Jostain luin et olis noissa vikoja paljon, lieneekö totta?

6

4306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vani99

no joo. Joitakin herkkyyksiä on, mutta en tiedä onko enempää kuin missään muussakaan nykypäivän autossa. Itellä on nyt 190 000 ajettu eikä ole tarvinut tehdä kuin pumpun elektroniikan siirron pois koneen kyljestä ja yksi käynnistyksenesto boxi, jonka itse rikoin apuvirralla.

Moni on hukannut rahansa kun on vienyt jonkin pikkuvian takia Metro-Autoon joka tekee aina täyspumppuremontin. Joillekin jopa 50 000 km välein. Ammattitaito on monella puuttellista ja toiset tekee puolestaan businesta auton omistajan tietämättömyydellä.

Pumppu vaurioituu, jos ei vaihda 100 euron polttoaineen siirtopumppua, joka jäähdyttää sitä. Kun sen vaihtaa 80 000 km välein, niin ei pitäisi olla ongelmia. Ainakaan minulla ei vielä ole ollut muuta. Käytän diiselin seassa myös lorauksen synteesttistä 2T öljyä voitelun vuoksi.

Olen yrittänyt kanssa kokeilla pepan alle Vitoa, Vivaroa, Transitia mutta riittää kun istuu 5 min sisällä. Sit tekee mieli takas taas chevyn pukille..

en vaihtais muuhun. Automattikin on kestänyt hyvin kun vaihtaa öljyt säännöllisesti. Sentään vedän sillä 2000 kg matkailuvaunua. 550 Nm vääntökin on poikaa siinä hommassa..

• luotettavampi

Toki pikkuvikoja löytyy, mutta jos osaat itse tehdä edes jotakin vanin kanssa se ainakin onnistuu helpommin. Perusrakenne vankka ja konstailematon. Huoltoväli aika lyhyt mutta perushuolto yksinkertainen. Kun huoltaa ja korjaa ajallaan niin pelittää hienosti. Tilojen puolesta tosi tilava. Kulutus ja parkkeeraaminen lieviä miinuksia jos vertaa Vitoon.

• Alkuperäinen kysyjä

Kiitos asiallisista vastauksista ja lisääkin saa tietysti tulla..
        En itse korjaile, koska olen avuton naisihminen ;)
        Tosin mies löytyy korjaustaitoisena.
        Se on varmaan niin, että kun kerran hurahtaa jenkkeihin, niin tavikset ei kelpaa sen jälkeen.
        Syököön mitä syö, mutta tilaa arvostan tällä hetkellä!

• joo

joo emännällä on ollu pari vuotta kauppakassina -00 mallin vani. eikä antais enää pois. plussaa on hyvät tilat, takapenkilläkin voi olla jalat suorana, on ilmastoiti, webasto, cruise, ym hössötykset.
      syöttö pumppu meni 150 000 km takuuseen, huoltoväli ny on hiukka lyhyt, mutta ei niitä kilsojakaan taida tulla ku 20 000 km / v
      miinuksena on just toi kulutus ja kankeus, ei kannata kyllä etuperin ajaa mihinkään sittarin ruutuun ja tankkiakaan ei kannata päästää tyhjäks, ei taida olla automaatti -ilmausta ja ku sahatakaan ei saa ku oliko se 40 s kerralla

ja akunkengät ku on ihme sivumallit ja toinen akku on kyllä tosi jännässä paikassa auton alla.

kuorma-auto kortinha se tarvii toisin ku toi vitu ja jos jotai sillä vetelee nii taas tarvii lisää aakkosia korttiin.

(on se viton jälkeen kyllä aika helmi ajaa varsinki 108 jälkeen ;)

• Jonsered

niin ei se kyllä sitten mikään jenkkien tekele ole,autoista jos puhutaan niin usa:ssa ei valmisteta olenkaan autoja (tiedoksi).

• mitä ei muista löydy

On nimittäin kyyti kohdallaan sekä mukavuus. Ei putoo paikat hampaista nypylöissäkkään. Meno äänetöntä ja tasaista diisel kyytiä. En vaihtais muuhun minäkään -99 vaniani.

kulutus on tietty suurehko, mutta ei mikään mahdoton ottaen huomioon auton koon ja painon. Vastaa noin 10 litran bensankulutusta per 100/km. isompi tila-auto hörppii jo sen helpostikin.

ilmaus on muuten sähköinen. Pitää vain ottaa akusta piuhalla virtaa siirtopumpulle. Ohjekirjassa on neuvottu kuinka ilmaus tehdään sähköisesti ilman starttia.

akun kengät voi muuten vaihtaa adapterilla normaali mallisiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe