Järkyttää ihan hirveesti, huomenna mahalaukun tähystys! Miten pystyy olemaan mahdollisimman rentona kun jännää näin paljon? Tiedän ettei se satu mut pelkään nimenomaan sitä yökkäilyä, se on hirveäää!!!! Missävaiheessa ne voi antaa rauhottavaa kun se tehdään terveyskeksuksessa? Kerkeekö edes vaikuttamaan?
Gastroskopia
11
9883
Vastaukset
- takanapäin
Mä sain rauhoittavan juuri ennen toimenpidettä. Suuhusi pannaan sellanen holkki jotta et pysty puremaan hampaita yhteen. Itse ainakin yökkäilin, tosin riippuu ihan ihmisest. Mut mulle hoitsu sanoskin et se on normaalia ja sylkeä valuu, niin ei kantsi hävetä yhtään.Otas tähystys silt kannalt, et saat tietää vaivasi syyn. Tsemppiä
- kyllä sen kestää hyvin
mulle tehty ja todellakin ajattelin koko toimenpiteen ajan että ei kestä kauan ja tärkeintä kun tietää mistä vatsavaivat johtuu.Onneksi ei löytyny mitään vikaa!
- monesti koettu
Parhin neuvoni on, että pyytää hoitajaa pitämään kädestä tai olkapäästä kiinni ja rauhoittelemaan. Olen itse kokenut sen hyväksi toimenpiteen aikana. Jos letkua on hankala niellä, niin toisilla se onnistuu paremmin kylkiasennossa makuullaan ja yrittää rentoutua silloin kun letkua liikutellaan mahalaukussa. Onneksi se on yleensä vartissa ohi. Tsemppiä.
- minäpä minä!
monesti koettu kirjoitti:
Parhin neuvoni on, että pyytää hoitajaa pitämään kädestä tai olkapäästä kiinni ja rauhoittelemaan. Olen itse kokenut sen hyväksi toimenpiteen aikana. Jos letkua on hankala niellä, niin toisilla se onnistuu paremmin kylkiasennossa makuullaan ja yrittää rentoutua silloin kun letkua liikutellaan mahalaukussa. Onneksi se on yleensä vartissa ohi. Tsemppiä.
Voidaaks 11v nukuttaa tos toimenpitees?
- huhhhuh
No nyt se on sitten koettu. Sain esilääkitykseksi 10mg Diapamia, tosin teho ei tuntunut missään, jännitti ihan sikana. Puudutteesta tuli vaan ihan kauhea olo. Sitten se koko toimenpide oli ihan järkky. Koko 10-15 minuuttia oksensin limaa ja nyt on kurkku kipeä ja mahakin vähän. No, joillakin se on helpompaa ja hengissä ollaan edelleen, joten siitä ei ole kiinni etteikö sitä kestäisi. Mutta myötätuntoni annan kyökkijöille, se ei oo kivaa =)
- pettyny
mulla epäonnistui tänään mahalaukun tähystys. en vaan pystyny siihen ja aina meni kädet eteen kun yritettiin. sit se lääkäri oli tosi töykeä...jäi paha mieli =( no, ei se mitään. uusiks en kyl menis. uskon kyl ettei se oo kovin paha jos vaan uskaltas antaa sen laittaa sen tähystimen tonne suuhun, mutkun oon niin lääkärikammonen ja pelkään kaikkia tutkimuksia.
onko joku muu ollu epäonnistuneesti tähystyksessä?, siis niin ettei ois onnistunu?mitä sitten tehtiin? - tuota
tähystystä tehdä myös nukutuksessa nykyään jotkut lääkärikeskukset ainakin? Itse aion mennä nukutukseen mikäli minulle joudutaan joskus se tekemään!
- kmh78
tuota kirjoitti:
tähystystä tehdä myös nukutuksessa nykyään jotkut lääkärikeskukset ainakin? Itse aion mennä nukutukseen mikäli minulle joudutaan joskus se tekemään!
minulle tehty tähystys viikko sitten- eihän se mukavaa ollut ja yökin mutta sain tasattua hengityksen aina. hoitaja käski hengittämään syvään (huokailuja) jos tuntu et yökkimis refleksi jää päälle ja hengitys salpaantuu. keskityin hengitysrytmin kiinni saamiseen koko ajan..itse toimenpiteessä mulla ei mennyt kuin muutama minuutti... otti 4 koepalaa.. lääkäri ei paljoa ootellu... tuikkas putken suuhun ja napsi...hyvä niin, en ruvennut panikoimaan et 'nyt se laittaa sen putken suuhun'....
hoitaja sanoi että nykyään ei milellään anneta lääkettä koska se vaikeuttaa hengitystä entisestään. toimenpide ei satu- se on epämiellyttävä kyllä ja koepalan otot tuntuu lieviltä nipsaisuilta- itse tunsin 4:stä 1:n. jälkikäteen kurkku hieman arkana sen päivän sekä vatsa sekaisin. mutta se nyt ei menoa haitannut.
- GGG
Mullakin ois edessä tähystys, mutta en todellakaan halua mennä. Pelottaa hirveesti. Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin letkun työntäminen kurkkuun?
- viola
Olin eilen tähystyksessä ja jännitin melkoisesti etukäteen. Meni kuitenkin ihan hyvin. Olin etukäteen katsonut netistä miten homma menee, se auttoi asennoitumaan. Keskityin siihen letkun nielemiseen alussa, helposti meni. Hengittelin syvään rauhallisesti, keskityin ainoastaan hengittämiseen. En yökkäilyt lainkaan ja otin sen puudutussuihkun kurkkuun. Tsemppiä koitokseen, hyvin menee kun on mahdollisimman rela.
- -86
Olin tänään tähystyksessä. Jännitti hieman ja kun kuuli kaikkia juttuja että kuinka kamalaa se on. Lääkäri oli aika rento ja selitti miltä ruokatorvessa, mahalaukussa ja pohjukaissuolessa näyttää. Tosiaan se näyte palojen ottaminen ei sattunut, mutta sillon kun lääkäri sen sieltä tirppasi ni tuli hirvee oksennus kohtaus. Ja sitä limaa tuli ihan kiitettävästi. =) Silmät vuosi ja räkä juoksi nenästä. Ei kyllä mikään mukava juttu, mutta auttaa varmaan monia ihmisiä ja minua, mutta onneksi ei mitään näkynyt. Koepalojen tulokset selviää sitten myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743497Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1391911Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3011641- 881524
- 801499
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531186Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois721081Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity2881050- 631031