Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

bichonin trimmaus?

maija

Hei,
olen harkinnut Bichon frisen hankkimista, mutta turkin työläys ja trimmaus mietityttää, vaikka muuten olenkin aivan ihastunut rotuun. Paljonko maksaa suurin piirtein Bichonin trimmaus ja kannaattaako teetättää ammattilaisella vai trimmata itse? En ole ajatellut koirasta näyttelykoiraa.

6

2810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiruus

      Bichon kannattaa karstata päivittäin. Aikaa siihen ei mene kuin muutama minuutti. Näin turkki pysyy takuttomana. Turkki myös pestään muutaman viikon, esim. 6vk välein.

      Trimmaus tehdään 2-3 kk välein ja kannattaa opetella itse. Turkin kasvu hoitaa alkuaikojen harjoitteluvirheet ;) Kannattaa myös ostaa heti kunnon trimmaussakset. Kotikoiran turkin voi pitää vähän lyhyempänä kuin näyttelykoiran, mutta ei kuitenkaan kynittynä. Trimmauksen hinnasta en osaa sanoa, mutta oletan että se on samaa luokkaa kuin hiusten leikkaus (mitä se sitten onkaan?).

      • Minäpä minä

        Hei....

        Koiruus sanoi että pitäisi harjata joka päivä mutta jos harjaat joka päivä koiran nahka kärsii ja voi aueta joten suosittellaan jokatoinen päivä harjausta..... Me olemme käyttääneet Bichoniamme kasvattajalla trimmauksessa ja on maksanut noin. 20euroo riippuu vähän kasvattajasta.... Jos itse haluat trimmata niin kannattaa mennä trimmauskurssille... Suosittelen itse olen käynyt se kestää vain päivän.. sinne kannattaa mennä vasta sitten kun on oma bichoni voi sinne kyllä mennä ilmankin omaa koiraa. =)


      • takkuturkki
        Minäpä minä kirjoitti:

        Hei....

        Koiruus sanoi että pitäisi harjata joka päivä mutta jos harjaat joka päivä koiran nahka kärsii ja voi aueta joten suosittellaan jokatoinen päivä harjausta..... Me olemme käyttääneet Bichoniamme kasvattajalla trimmauksessa ja on maksanut noin. 20euroo riippuu vähän kasvattajasta.... Jos itse haluat trimmata niin kannattaa mennä trimmauskurssille... Suosittelen itse olen käynyt se kestää vain päivän.. sinne kannattaa mennä vasta sitten kun on oma bichoni voi sinne kyllä mennä ilmankin omaa koiraa. =)

        olisin kiinnostunut trimmauskurssista, mutta missä niitä järjestetään ja mistä saisi tietoa (ja tietenkin mitä kurssi maksaa)


      • pestään

        Meidän koiralla ei ainakaan riitä pesu 6 viikon välein. Talvella on mennyt enimillään neljä viikkoa. Kesällä melkein kahden viikon välein tai useimminkin koska likaantuu enemmän.
        Ja nyt kun koira on vähän vajaa vuoden pitäisi pestä kahden viikon välein menee turkki muuten niin helposti takkuun kun on likainen.
        Meillä on niin ihana kasvattaja, että trimmaa koiran ilman ekan vuoden. Pian pitäisi ruveta sitä itse yrittämään. Tai sitten käytetää kasvattajalla senkin jälkeen maksusta.


      • a
        Minäpä minä kirjoitti:

        Hei....

        Koiruus sanoi että pitäisi harjata joka päivä mutta jos harjaat joka päivä koiran nahka kärsii ja voi aueta joten suosittellaan jokatoinen päivä harjausta..... Me olemme käyttääneet Bichoniamme kasvattajalla trimmauksessa ja on maksanut noin. 20euroo riippuu vähän kasvattajasta.... Jos itse haluat trimmata niin kannattaa mennä trimmauskurssille... Suosittelen itse olen käynyt se kestää vain päivän.. sinne kannattaa mennä vasta sitten kun on oma bichoni voi sinne kyllä mennä ilmankin omaa koiraa. =)

        Missä trimmauskursseja järjestetään? Tietääkö joku bichonien trimmauskursseja esim. Turun seudulla? Tuntuu olevan kiven alla..


    • laura.eveliina

      Oman Bichon Frisen pesen joka viikko ja trimmaan sitä hieman lopuksi jotta turkki pysyisi hyvässä kunnossa.Käytän koiraani noin 1-2kk välillä kuminkin ammattitaitoisella trimmaajalla.En minäkään karstaisi koiraani joka päivä,koska se ei todellakaan ole hyväksi iholle saati sitten noin pitkän pesu välin kannalta myös turkille.Jos hajrjaa likaista turkkia se takkuuntuu ja kuivuu helpommin kuin harjaamaton likainen turkki.Trimmaamisen kannattaa myös opetella itse,mutta parasta olisi aluksi käyttää sitä ammattitaitoisella trimmaajalla.Bichon Frisen yhdistyksen osoite on http://gamma.nic.fi/~bichon/ ja sieltä löytyy kasvattajia ja trimmaajia.Rotua en suosittele todellakaan niille ihmisille jotka eivät jaksa hoitaa koiransa turkki edes kolme kuukautta,koska jaksaisitko hoitaa turkkia seuraavat noin 12v?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe