irtisanominen

APUWA

kaverini irtisanottiin epäasiallisin perustein. oikeat syyt olivat muut kuin mitä paperille oli laitettu. kaverilla on alkoholiongelma ja onko kuitenkin niin että ensin pitäisi ohjata hoitoon. oli ollut muutaman rokulipäivän jo kuukausia sitten.

42

3484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reijo

      Tuo riippuu kyllä siitä mikä oli irtisanomisperuste,ja oliko se laillinen.Jos irtisanominen on tapahtunut pitämättömillä perusteilla siitä voi vaatia korvausta.

    • luottamusmies

      Jos työntekijällä on päihdeongelma.(Töissä kännissä,) työnantaja on velvollinen ohjaamaan hänet hoitoon. Jos ei se auta, voidaan hänet irtisanoa, eli kännääminen jatkuu. Jos hän kieltäytyy hoidosta, on sekin irtisanomisperuste.
      Riippuu tietenkin siitäkin, mikä on asema henkilöllä organisaatiossa/ mitä on tullut törttöiltyä. Kaikkea ei tarvitse työnantajankaan hyväksyä. Eli ei tarvita edes kirjallista varoitusta kun voidaan irtisanoa kertalaakista. Yleensä irtisanotut juopot tuntevat itsensä kaltoinkohdelluksi. Ei kannnata työpaikkaa hommata, jos haluaa ryypätä. Työnantaja ei ole loppuun asti ymmärtäjä.

      • Maailman -Matti

        On helppo sanoa irti tuotannollisiin syihin vedoten.Jos ihmisellä on todella jotain ongelmia kannattaa selvittää ne ensin ja sitten aloittaa työura!


      • APUWA

        kaveri oli ollut poissa töistä krapulantakia noin 1/2 vuotta sitten. sai 8.8 varoituksen,perusteluina alkoholinvaikutuksenalaisena työpaikalla,ja työtehtävien laiminlyönti. oli sen jälkeen moitteetta töissä,kunnes joku työ"toweri" oli laverrellut että kaverini oli ollut humalassa töissä. pomo anto samatien loparit. kaverillani ei ollut mahdollisuutta tulla kuulluksi,eikä häntä neuvottu miten pitää menetellä jos pitää tätä asiaa vääränä ja miten asia riitautetaan. kaverini ei kuulu ammattiliittoon. itse vaadin tältä työnantajalta irtisanomisperusteet ja sielä oli yksilöity joitain poissaoloja jotka olivat kuitenkin kaikki ennen kuin tämä kirjallinen varoitus on annettu. itselläni on sellainen käsitys että tämä ei ole oikein mennyt.
        samalla kiitos kaikille vastanneille.


      • Ota kiireesti yhteyttä.
        APUWA kirjoitti:

        kaveri oli ollut poissa töistä krapulantakia noin 1/2 vuotta sitten. sai 8.8 varoituksen,perusteluina alkoholinvaikutuksenalaisena työpaikalla,ja työtehtävien laiminlyönti. oli sen jälkeen moitteetta töissä,kunnes joku työ"toweri" oli laverrellut että kaverini oli ollut humalassa töissä. pomo anto samatien loparit. kaverillani ei ollut mahdollisuutta tulla kuulluksi,eikä häntä neuvottu miten pitää menetellä jos pitää tätä asiaa vääränä ja miten asia riitautetaan. kaverini ei kuulu ammattiliittoon. itse vaadin tältä työnantajalta irtisanomisperusteet ja sielä oli yksilöity joitain poissaoloja jotka olivat kuitenkin kaikki ennen kuin tämä kirjallinen varoitus on annettu. itselläni on sellainen käsitys että tämä ei ole oikein mennyt.
        samalla kiitos kaikille vastanneille.

        Ota kiireesti yhteys asianajajaan.

        Neuvoisin jos olet pääkaupunkiseudulta, asianajotoimisto Matti Penttinen olisi paras mahdollinen ratkaisu.


      • APUWA
        Ota kiireesti yhteyttä. kirjoitti:

        Ota kiireesti yhteys asianajajaan.

        Neuvoisin jos olet pääkaupunkiseudulta, asianajotoimisto Matti Penttinen olisi paras mahdollinen ratkaisu.

        olen tässä kaverini puolesta asialla. hän on siksi paljon mieli maassa,että ei nyt pysty itse toimimaan,mutta aika parantaa haavat ja pyydän häntä riitauttamaan asian. ollaan seinäjoelta.


      • lm
        APUWA kirjoitti:

        kaveri oli ollut poissa töistä krapulantakia noin 1/2 vuotta sitten. sai 8.8 varoituksen,perusteluina alkoholinvaikutuksenalaisena työpaikalla,ja työtehtävien laiminlyönti. oli sen jälkeen moitteetta töissä,kunnes joku työ"toweri" oli laverrellut että kaverini oli ollut humalassa töissä. pomo anto samatien loparit. kaverillani ei ollut mahdollisuutta tulla kuulluksi,eikä häntä neuvottu miten pitää menetellä jos pitää tätä asiaa vääränä ja miten asia riitautetaan. kaverini ei kuulu ammattiliittoon. itse vaadin tältä työnantajalta irtisanomisperusteet ja sielä oli yksilöity joitain poissaoloja jotka olivat kuitenkin kaikki ennen kuin tämä kirjallinen varoitus on annettu. itselläni on sellainen käsitys että tämä ei ole oikein mennyt.
        samalla kiitos kaikille vastanneille.

        Jos työntekijä on humalassa työpaikalla niin työsuhde voidaan purkaa, mutta se humalatila täytyy työnantajan henkilökohtaisesti todeta, pelkkä työtoverin kertomus ei riitä.

        Jos työnantaja on esim. puhalluttanut kaverin ja todennut humalatilan, on työntekijä heikoilla.
        Työnantajan ei tarvitse vedota aikaisempiin rikkomuksiin koska tuo on pelkästään riittävä syy purkaa työsopimus.

        Työnantajan velvollisuus on kuitenkin kuulla työntekijää työsopimuksen päättämisperusteista. TSL 47b §

        Tietenkään en tiedä kaikkia yksityiskohtia mitkä saattaisi vaikuttaa lopputulokseen, mutta näillä tiedoilla työntekijä on heikoilla, valitettavasti.


      • Anonyymi
        Ota kiireesti yhteyttä. kirjoitti:

        Ota kiireesti yhteys asianajajaan.

        Neuvoisin jos olet pääkaupunkiseudulta, asianajotoimisto Matti Penttinen olisi paras mahdollinen ratkaisu.

        En suosittele. Missään nimessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele. Missään nimessä

        njet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        njet

        On se hyvä, että 17 vuotta tapahtuneen jälkeen joku ei missään nimessä suosittele mainittua asianajajaa, ja siitä vielä puoli vuotta myöhemmin joku komppaa.

        Olisiko niin, että tuossa 17 vuodessa olisi asia ratkaistu suuntaan tai toiseen? Ainakaan mitään perustetta enää ei asiasta ole oikeusjuttua tehdä. Kyllä ne saatavat on vanhentuneet.


    • Kolmas voitto tulee.

      Pyydä kaverisi kääntymään ehdottomasti asianajajan puoleen.Varmista ,että ko asianajaja on perillä työlainsäädännöstä.Kerro koko totuus ja vain totuus tapahtumista.Asiansa osaava juristi osaa sanoa kannattaako lähteä käräjille.Työttömänä kaverisi voi hakea maksuttoman oikeudenkäynnin.Kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata asiassa valehdella pätkääkään.Tällaiseen on minun entiset työnantajani sortuneet ja ovat maksaneet siitä kalliisti. Minkään liiton juristia en suosittele missään nimessä.Jos kaverisi on Helsingistä, niin siellä on Suomen paras asianajaja juuri työsuhderiitoihin.Jos kaverillasi ei ole viimeisen kahden viikon aikana ollut mitään ongelmia, niin silloin työnantajalla on ongelmia luvassa. Kiinnostavaa on myös tietää, onko annettu kirjallisia varoituksia. Kerro vähän lisää niin ehkä voin auttaa.

      Minulla se vasta vittumainen työnantaja oli.Kun hänellä ei ollut mitään pätevää syytä irtisanoa tai purkaa työsuhdetta, niin tämä hyväkäs keksi tehdä perättömän ilmiannon ´pahoinpitelystä. Hän väitti että olisin pahoinpidellyt hänet ja näinollen hänellä olisi oikeus purkaa työsuhteeni työsopimuslain 43 perusteella. Juttu meni perseelleen ja hän hävisi sen 110 - 0.Tämä ei riittänyt hän haki samaan aikaan lähestymiskieltoa ja siinä kävi samoin, hän hävisi sen 110-0.Nyt on vain julistusta vaille ,että hänet tuomitaan korvauksiin, jotka eivät ole aivan pikkusummia.Arvaappa mitä tämä kaikki on tullut maksamaan tälle persreijäälle. Kaksi muuta työnantajaa on käynyt saman koulun minun kanssani.Jos tuntuu, että kaverisi on irtisanottu kevei perustein, niin juttua ei kannata jättää siihen.

      • Ajattelija

        On tosi lapsellista lähteä riitelemään lopputilistä.Asia on yksinkertainen sinun palveluksiisi ei olla tyytyväisiä joten pihalle!
        Tuollainen väkisin työpaikan pitäminen tai korvauksien ruinaaminen ja vielä niillä leuhkiminenn on kommareitten touhua!


      • Kolmas voitto tulee.
        Ajattelija kirjoitti:

        On tosi lapsellista lähteä riitelemään lopputilistä.Asia on yksinkertainen sinun palveluksiisi ei olla tyytyväisiä joten pihalle!
        Tuollainen väkisin työpaikan pitäminen tai korvauksien ruinaaminen ja vielä niillä leuhkiminenn on kommareitten touhua!

        Ennenkuin otat kantaa tämän tyyppisiin keskusteluihin, niin kehotan lukemaan työehtosopimuksia. Ne muiden muassa velvoittaa myös työnantajaa.Sellaiset työnantajat, jotka eivät noudata lakia ja työehtosopimuksia on ehdottomasti laitettava kuriin. Tällaisia työnantajia on liian kanssa tässäkin maassa. On pöyristyttävä tapa purkaa työsopimus, tekemällä perätön ilmianto (pahoinpitelystä) vain sen takia, että työntekijä on ollut oikeassa siitä, miten palkka tulee maksaa työehtosopimusten mukaisesti.

        KÄSITÄTKÖ SINÄ TOLVANA, MITÄ TARKOITTAA PERÄTÖN ILMIANTO ? MIETI SITÄ VOSU.


      • jullikka

        toivottavasti olet katsonut peiliin, sillä jotakin mättää sussakin, jos olet kolmen työnantajan kanssa riidoissa ja oikeuteen heitä vetanyt. Toivottavasti sinunlaisesi ei koskaan koputtele sen työpaikan ovea, jossa minä olen....


      • jullikka
        Kolmas voitto tulee. kirjoitti:

        Ennenkuin otat kantaa tämän tyyppisiin keskusteluihin, niin kehotan lukemaan työehtosopimuksia. Ne muiden muassa velvoittaa myös työnantajaa.Sellaiset työnantajat, jotka eivät noudata lakia ja työehtosopimuksia on ehdottomasti laitettava kuriin. Tällaisia työnantajia on liian kanssa tässäkin maassa. On pöyristyttävä tapa purkaa työsopimus, tekemällä perätön ilmianto (pahoinpitelystä) vain sen takia, että työntekijä on ollut oikeassa siitä, miten palkka tulee maksaa työehtosopimusten mukaisesti.

        KÄSITÄTKÖ SINÄ TOLVANA, MITÄ TARKOITTAA PERÄTÖN ILMIANTO ? MIETI SITÄ VOSU.

        Minun mielestäni tässä oli kysymyksessä selkeästi alkoholiongelmaisen työntekijän irtisanominen.Siihenon työnanatajalla oikeus !
        KYSEESSÄ EI OLLUT TYÖEHTOSOPIMUKSEN RIKKOMINEN, JOTEN MIETI SINÄ SITÄ TOLVANA!


      • Kolmas voitto tulee.
        jullikka kirjoitti:

        toivottavasti olet katsonut peiliin, sillä jotakin mättää sussakin, jos olet kolmen työnantajan kanssa riidoissa ja oikeuteen heitä vetanyt. Toivottavasti sinunlaisesi ei koskaan koputtele sen työpaikan ovea, jossa minä olen....

        Vastaan sinulle 29.09.2002, joskus iltapäivällä. Nyt juuri en kerkiä.


      • Kolmas voitto tulee !
        jullikka kirjoitti:

        toivottavasti olet katsonut peiliin, sillä jotakin mättää sussakin, jos olet kolmen työnantajan kanssa riidoissa ja oikeuteen heitä vetanyt. Toivottavasti sinunlaisesi ei koskaan koputtele sen työpaikan ovea, jossa minä olen....

        Olen lukenut viestisi ja voin vain todeta, että sinulle on aivan turha selvittää näitä kysymyksiä, koska et näytä tietävän hölkäsen pölkästä työlainsäädännöstä ja työelämästä yleensäkään.


      • APUWA

        kyllä minusta tuntuu että jotain moitteen sijaa on saattanut olla,mutta että se lainvaatima erittäin painava syy! ei kuitenkaan täyty. kaverini on seinäjoenseudulla. nyt tulottomana saa tietenkin ilmaisen oikeusavun. olisiko niin että "tavalliset asianajajat" eivät ole riittävästi perillä työlainsäädöksistä? KYLLÄ TÄMÄ ASIA NYT LÄHDETÄÄN VIEMÄÄN ETEENPÄIN. kiitoksia kannustuksesta,ja palailen asiaan ja kerron miten se edistyy,kun saan enemmän tietoa.


      • APUWA
        jullikka kirjoitti:

        Minun mielestäni tässä oli kysymyksessä selkeästi alkoholiongelmaisen työntekijän irtisanominen.Siihenon työnanatajalla oikeus !
        KYSEESSÄ EI OLLUT TYÖEHTOSOPIMUKSEN RIKKOMINEN, JOTEN MIETI SINÄ SITÄ TOLVANA!

        mikä sitten on hoitoon-ohjaus? onko siihen ensin velvollisuutta?


      • jullikka
        APUWA kirjoitti:

        mikä sitten on hoitoon-ohjaus? onko siihen ensin velvollisuutta?

        Hoitoon-ohjaus on joskus 70 - luvulla kehitetty malli työpaikoille, kun työntekijöistä oli puute ja kipeästi tarvittiin kaikki työikäiset työtätekeviksi. Mallissa työnantaja ohjaa työntekijän esim. A-klinikalle ja sieltä osoitetaan katkaisuhoitopaikka. Työntekijälle tämä on myös vapaa-ehtoista. Työnantaja voi tälle ajalle antaa esim. palkatonta vapaata työstä.
        Velvollisuutta ei työnantajalla tähän ole !


      • jullikka
        APUWA kirjoitti:

        kyllä minusta tuntuu että jotain moitteen sijaa on saattanut olla,mutta että se lainvaatima erittäin painava syy! ei kuitenkaan täyty. kaverini on seinäjoenseudulla. nyt tulottomana saa tietenkin ilmaisen oikeusavun. olisiko niin että "tavalliset asianajajat" eivät ole riittävästi perillä työlainsäädöksistä? KYLLÄ TÄMÄ ASIA NYT LÄHDETÄÄN VIEMÄÄN ETEENPÄIN. kiitoksia kannustuksesta,ja palailen asiaan ja kerron miten se edistyy,kun saan enemmän tietoa.

        ja näin meillä Suomessa käytetään tavallisten veronmaksajien rahoja hyväksi!!! Kaiken maailman juopot lähtevät tappelemaan "oikeuksiaan" !! HUH,HUH. Jos on itse juomisen takia saanut lemput, niin sitten etsitään niitä "porsaanreikiä", joita voidaan käyttää entistä työnantajaa vastaan. Voi paska mitä porukkaa!!! OTTAA PÄÄHÄN, ETTÄ MINUNKIN VEROMARKKOJA MENEE TUOLLASEEN !! Ja tämä Suomenmaakin pyörii pk-yritysten voimin melko pitkälle. Kuka uskaltaa enää perustaa firmaa, kun työntekijät on tollasii ? Jos uskallat pistää juopon pihalle, olet kohta raastuvassa sen paukapään takia. Kyllä on korkeaa moraalia, kaikki irti mitä entisestä työnantajasta irti lähtee, kun uskalsi lemput antaa... EI VOI SANOA KU ETTÄ VOI PASKA MITÄ PORUKAA ! Näitä kirjoituksia en kyllä enää lue, ottaa niin päähän. moi.


      • Ajattelija
        Kolmas voitto tulee. kirjoitti:

        Ennenkuin otat kantaa tämän tyyppisiin keskusteluihin, niin kehotan lukemaan työehtosopimuksia. Ne muiden muassa velvoittaa myös työnantajaa.Sellaiset työnantajat, jotka eivät noudata lakia ja työehtosopimuksia on ehdottomasti laitettava kuriin. Tällaisia työnantajia on liian kanssa tässäkin maassa. On pöyristyttävä tapa purkaa työsopimus, tekemällä perätön ilmianto (pahoinpitelystä) vain sen takia, että työntekijä on ollut oikeassa siitä, miten palkka tulee maksaa työehtosopimusten mukaisesti.

        KÄSITÄTKÖ SINÄ TOLVANA, MITÄ TARKOITTAA PERÄTÖN ILMIANTO ? MIETI SITÄ VOSU.

        Ne sinun sopimukset on siltä ajalta kun kommarit vielä määräsi jotain.Elikkä sama palkka samasta työstä!Toinen teki päivässä esim. 20 yksikköä ja toinen 5 yksikköä!Sama palökka vai?Voi v....u.
        Meillä on pieni yritys työntekijöitä 20 emme peri liiton makssuja tilistä.Suomessa on paljon
        laiskoja työntekijöitä.Jos eivät tee töitä
        kunnolla niin lopputili vaan mitä semmosella tekee joka ei pysty tienaamaan omaa palkkaa?


      • oo
        jullikka kirjoitti:

        Hoitoon-ohjaus on joskus 70 - luvulla kehitetty malli työpaikoille, kun työntekijöistä oli puute ja kipeästi tarvittiin kaikki työikäiset työtätekeviksi. Mallissa työnantaja ohjaa työntekijän esim. A-klinikalle ja sieltä osoitetaan katkaisuhoitopaikka. Työntekijälle tämä on myös vapaa-ehtoista. Työnantaja voi tälle ajalle antaa esim. palkatonta vapaata työstä.
        Velvollisuutta ei työnantajalla tähän ole !

        Kyllä velvoittavia piirteitä on:

        Työterveyshuoltolaki 2001 eikä siis 70-lukua:

        työnantajan velvollisuuksia on mm:

        5) vajaakuntoisen työntekijän työssä selviytymisen seuranta ja edistäminen työntekijän terveydelliset edellytykset huomioon ottaen, kuntoutusta koskeva neuvonta ja hoitoon tai lääkinnälliseen tai ammatilliseen kuntoutukseen ohjaaminen.



        Monessa työpaikassa on työmarkkinajärjestöjen sopimuksen perusteeella sovittu hoitoonohjaamisesta molempia osapuolia velvoittaen.
        Periaate on: ensin ohjataan hoitoon ja ellei suostuta tai hoito toimi, aletaan irtisanomismenettely, esim monet kunnalliset työpaikat.


        Tuntuu siltä, että oletetaan työnantajan pyrkivän antamaan kenkää, jos työntekijä ryyppää.
        Näinhän ei suinkaan aina ole, kyseessä on usein osaava ammattihenkilö, jolla on jotain muitakin ongelmia.
        Edullisinta työnantajalle on saada ko osaaja työkuntoon, niin ei tarvitse kouluttaa uutta tilalle.


      • työnantajan vastaus

        Asiahan ei ole ihan näin. Paskanpuhuja M.... vain kertoo juttujaan.


      • M
        työnantajan vastaus kirjoitti:

        Asiahan ei ole ihan näin. Paskanpuhuja M.... vain kertoo juttujaan.

        teidän satujanne, olikos se 20.11.2002 klo 09.30. Luulen että teillä on vitsit melko vähissä. Minä en ole joutunut puhumaan paskaa, niinkuin te kaksi kumihousupelleä perkeleen partasuuta.


      • M
        työnantajan vastaus kirjoitti:

        Asiahan ei ole ihan näin. Paskanpuhuja M.... vain kertoo juttujaan.

        mistä näkyy mitä oikeus on päättänyt. Älä luule, että en osaa asioitani. Muistutanpa sinua nuorempi partasuu siitä mitä puhelimessa, 05.10.2000 kaiketi sanoin, " että kannattaa harkita mitä olette puuhaamassa, sillä vielä ei ole menetetty mitään". Mitä vastasit ? Nyt kaiketi huomaat, että olin oikessa ja rahaa on teiltä palanut jo aika kivasti ja lisää tulee palamaan. Kannattaa vieläkin harkita seuraavia siirtoja.


      • Ja paskat...
        M kirjoitti:

        mistä näkyy mitä oikeus on päättänyt. Älä luule, että en osaa asioitani. Muistutanpa sinua nuorempi partasuu siitä mitä puhelimessa, 05.10.2000 kaiketi sanoin, " että kannattaa harkita mitä olette puuhaamassa, sillä vielä ei ole menetetty mitään". Mitä vastasit ? Nyt kaiketi huomaat, että olin oikessa ja rahaa on teiltä palanut jo aika kivasti ja lisää tulee palamaan. Kannattaa vieläkin harkita seuraavia siirtoja.

        ... ei tartte kenenkään välittää yhtää mitään. Idiootti, mikä idiootti. Ja hävinnyt juttunsa ja häviää jatkossakin.


      • M
        Ja paskat... kirjoitti:

        ... ei tartte kenenkään välittää yhtää mitään. Idiootti, mikä idiootti. Ja hävinnyt juttunsa ja häviää jatkossakin.

        HELSINGIN KÄRÄJÄOIKEUS.
        OS. 4 / 7
        Päätös 15.03.2002 NO : 3243
        DNO: R 01/3535
        TUOMIOLAUSELMA
        HYLÄTYT SYYTTEET
        Pahoinpitelystä tai vammantuottamuksesta
        5.10.2000

        HELSINGIN KÄRÄJÄOIKEUS
        OS. 4 /8 TUOMIO 01/6213
        8.6.2001 R 01/4460

        TUOMIOLAUSELMA Lähestymiskieltohakemus hylätään
        Lainkohdat Laki lähestymiskiellosta 1 §, 2 §, 14 §

        NÄMÄ ASIAKIRJAT ON SAATAVILLA HELSINGIN KÄRÄJÄOIKEUDEN KANSLIASTA.


    • minä

      Ainakin rahoitusalalla voidaan työsuhde purkaa ensimmäisestä kerrasta ei tarvitse ohjata hoitoon

      • Työnantajien kurittaja.

        Työsuhteen purku ja irtisanominen on kaksi eri asiaa. En rupea erittelemään tässä, mutta katso työehtosopimuksista.


      • jullikka
        Työnantajien kurittaja. kirjoitti:

        Työsuhteen purku ja irtisanominen on kaksi eri asiaa. En rupea erittelemään tässä, mutta katso työehtosopimuksista.

        kyllä oot hankala mies. eikö sulla itelläsi mene perille se, että jos ihminen on humalassa työssään, hänen työsuhteensa voidaan purkaa saman tien. En tiedä vielä sellaista työnantajaa, joka hymyssä suin katselee työntekijänsä ryyppäämistä. Kyseinen esimerkki, josta tämä kirjoittelu on alkanut, on ehkä liian epämääräinen antamaan varmoja vastauksia MUTTA HUOM! työnantajan ei tarvitse mitään hoitoon ohjauksia käydä läpi, jos ei halua niin tehdä. Mikään kohta työehtosopimuksessa ei sitä pakota tekemään. Väärin perustein työstään ei ketään tietystikään voi pihalle potkasta, jopa minä sen tiedän. Ja minä olen sen verran joustava työntekijä, etten ole aina oikeassa - kuten eräät näyttävät olevan ja tietävän kaiken.... ;)


      • APUWA

        tämä kaverini on hitsaaja. yrityksen vanhin työntekijä. haiskahtaa vaan sille vaihdettiin nuorempaan ja halvempaan.


      • jullikka
        APUWA kirjoitti:

        tämä kaverini on hitsaaja. yrityksen vanhin työntekijä. haiskahtaa vaan sille vaihdettiin nuorempaan ja halvempaan.

        vaan se että alkoholin käyttö estää työntekemisen työnantajan edellyttämällä tavalla. Voi olla, että on ollut vaaraksi työpaikallaan krapulassa tai päihtymeenä....
        Iän takia lemput saanut voi kyllä hyvinkin nostaa jutun väärin perustein annetuista lempuista.


    • jullikka

      irtisanominen samantien. Hoitoonohjaus on suositus, ei mikään velvoite työnantajalle. Minusta kyseinen työnantaja on toiminut erittäin fiksusti, kun on kirjoittanut jonkin muun syyn kuin alkoholiongelman työntekijänsä irtisanomisperusteeksi. Jos siinä olisi esim. runsas alkoholinkäyttö ja siitä johtuva työtehon lasku irtisanomisen syynä, monikohan ottaisi kyseisen tyypin töihin jatkossa...?

      • APUWA

        tämä alkoholiongelma diagnosoidaan sairaudeksi. saako sairauden takia antaa loparit? käsitykseni mukaan tällä kaverillani on lääkärintodistus jossa on todettu pidempiaikainen alkoholiongelma.


      • jullikka
        APUWA kirjoitti:

        tämä alkoholiongelma diagnosoidaan sairaudeksi. saako sairauden takia antaa loparit? käsitykseni mukaan tällä kaverillani on lääkärintodistus jossa on todettu pidempiaikainen alkoholiongelma.

        On ihan sama, vaikka se sairaudeksi diagnosoidaankin, silti työnantaja voi potkaista pihalle henkilön, joka ei alkoholin käyttönsä takia ole kykenevä työtään hoitamaan työnantajan määrittelemällä tavalla !


    • lm

      Jos työntekijä on pitänyt rokulipäiviä ja saanut niistä varoituksia on se riittävä peruste irtisanomiselle. Mikäli työntekijä on ollut humalassa töissä voidaan silloin työsopimus purkaa välittömästi.

    • Juu-u

      Kaveri sanottiin kans irti väärin perustein. Sitten sai karenssin kun oli muka ite aiheuttanu sen. Kyl työnantajat on josku syvältä.........!
      Ensin hutkitaan ja sitten no jaa ei edes tutkita!
      RUSKEAN REIÄN RITARIYHDISTYS PERUSTEILLA! EN ITSE KYLLÄ AIO LIITTYÄ!

    • Ei juoppo

      Jos kaverisi on niin kova juoppo, että ei pysty itse hoitamaan näitä asioita, vaan sinä joudut hänen puolestaan selvittelemään, niin kehoittaisin vaihtamaan kaveria.
      Jokaisen pitää pystyä itse hoitamaan omat asiansa ja hankkimaan itse vaikkapa asianajaja itselleen. Ei "kavereiden" kuulu hoitaa muiden asioita. Sitten kun täsä tumpelo juoppo kaverisi selviää sen verran, että pystyy itse täällä kyselemään, niin se voi olla kehityksen alku.

      • Tuutii

        Kyllä on hyvä, että on kavereita, jotka jeesaa. Kukaan ei tule toimeen aivan omillaan, mietipä vain. Paitsi yksi taitaa tässä maailmassa tulla...

        Toisilla on kavereita, jotka eivät jätä oman onnensa nojaan kun huomaavat, että kaveri on avun tarpeessa. Eivät edes juoppoa. Toiset ajattelevat vain itseänsä ja neuvovat muitakin niin tekemään. Sådant är livet, hohhoijaa...


      • Selkäranka
        Tuutii kirjoitti:

        Kyllä on hyvä, että on kavereita, jotka jeesaa. Kukaan ei tule toimeen aivan omillaan, mietipä vain. Paitsi yksi taitaa tässä maailmassa tulla...

        Toisilla on kavereita, jotka eivät jätä oman onnensa nojaan kun huomaavat, että kaveri on avun tarpeessa. Eivät edes juoppoa. Toiset ajattelevat vain itseänsä ja neuvovat muitakin niin tekemään. Sådant är livet, hohhoijaa...

        Kyllä näitä juoppoja ja työnvieroksujia paapotaan tässä yhteiskunnassa ihan tarpeeksi. Me kaikki työssäkäyvät maksamme senkin ilon.
        Jos kaveri on niin onneton reppana, että ei itse pysty hoitamaan omia asioitaan, niin miten se voisi olla työhön kykenevä? Pitäisikö työnantajien maksaa palkkaa siitä, että joku vain juopottelee?


      • ..
        Tuutii kirjoitti:

        Kyllä on hyvä, että on kavereita, jotka jeesaa. Kukaan ei tule toimeen aivan omillaan, mietipä vain. Paitsi yksi taitaa tässä maailmassa tulla...

        Toisilla on kavereita, jotka eivät jätä oman onnensa nojaan kun huomaavat, että kaveri on avun tarpeessa. Eivät edes juoppoa. Toiset ajattelevat vain itseänsä ja neuvovat muitakin niin tekemään. Sådant är livet, hohhoijaa...

        ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe