HEi!
Onko kokemuksia pölyallergiasta? Millaisia
oireita?
Minulla on iltaisin kutinaa sängyssä ollessa,
hiukan helpotti kun tehostin pölypunkkien
torjuntaa. Lisäksi on yskää ja pientä kuumetta
jatkuvasti. Ärsyttääkö pöly ja punkit teitä
muita näin kovasti?
Pölyallergikkoja?
6
8159
Vastaukset
- anya
Meidän pojalla todettiin lapsena pölypunkkiallergia. Oireina oli jatkuva nuha, silmien punoitus, turvotus ja kutina, aika usein myös päänsärkyä. Yskää ei ollut eikä kuumetta. Alkuun siivosin usein ja tein pölysaneerauksen, mutta pikkuhiljaa laiskistuin ja jätin puunaamisen vähemmälle. Poika sai kai hyvät siedätyshoidot lattialla vilistävistä villakoirista, sillä ympärivuotista lääkitystä hän ei ole tarvinnut enää vuosiin. Hän on nyt 18-vuotias, ja keväisin alkaa lääkitys siitepölykauden alkaessa, mutta pölypunkit eivät käytännössä vaivaa enää ollenkaan.
- liisi
Mulla taas näin vanhemmiten (49) pölyallergia on vain pahentunut. Siivoamisesta ei oikein tahdo enää tulla mitään, kun seuraavat päivät olen niin tukossa.
Samankaltaisia muitakin oireita pölyallergiassa (testattu joskus 15 vuotta sitten) kuin edellisellä.
Mutta niinhän sanotaan, että jos lapsena on allergioita, niistä herkemmin (ainakin osasta) paranee iän myötä, kun taas vanhempana todetut allergiat vain pahenevat. - Kirjokala
Ei ole tutkittu, mutta minulla taitaa olla pölyallergia. Kuumina kesäöinä tai muutoinkin voi ihan keskellä yötä tulla kamala aivastuskohtaus, nenä vuotaa, kurkku kutisee ja silmät vuotavat myös. Nenä on aivan tukossa eikä henkikään aina kulje ihan kunnolla. Yleensä se on ollut koti, jossa aivastuttaa, mutta nykyään minua saattaa aivastuttaa ihan missä tahansa. Ulkonan kävellessäni, uimassa, ihan missä vaan. Olen varmasti herkistynyt vielä enemmän pölylle. Kuitenkaan eläinten pöly ei aivastuta.
- kokeilla
ns. punkkityynyä ja peitettä, joita saa ostaa allergia- ja astmaliitosta..luulen näin. Itselläni on sellainen punkkeja "hylkivä" tyyny.
Mulla oireilu tuli silmien kutinana ja vuotamisena.. Kirkasta valuvaa nuhaa. Pahinta on joskus aamulla herätessä kitakielekkeen turvotus (se roikkuva pallo), joka on hyvin ärsyttävää..- liisi
Yritin sähköpostilla kysellä sieltä allergia- ja astmaliitosta siitä punkkityynystä, mutta eipä ole kuulunut vastausta !!?
- Saana69
liisi kirjoitti:
Yritin sähköpostilla kysellä sieltä allergia- ja astmaliitosta siitä punkkityynystä, mutta eipä ole kuulunut vastausta !!?
liikkeissä, ihan kun menet vaan vuodevaatteita myyviin liikkeisiin ja kysyt punkkeja hylkiviä tuotteita, niin kyllä löytyy!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792