Mistä kannattaa tilata multaa?

HHH

Mistä kannattaisi tilata multaa nurmikkoa varten. Mieluiten Espoosta tai lähistöltä.

38

53998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena

      Itse tilasin viime keväänä Helsingin Vedeltä Metsäpirtin multaa. Se on jätevedenpuhdistamon lietteestä kompostoimalla tehtyä multaa.
      Ei haise ja nurmikko kasvoi hyvin. Hinta oli mielestäni kilpailukykyinen.

      Katso lisätietoa:
      http://www.helsinginvesi.fi/default.asp?link=540.5

      Tämä ei ole Espoossa, mutta sieltä saa tilattua myös kuljetuksen, jos ei halua itse noutaa.

      • suunnitteluhortonomi

        Haisee tai voi olla haisematta, riippuu erästä. Sitä ei sitten missään nimessä saa laittaa syötäville kasveille kasvualustaksi. Nurmialueille kelpaa mainiosti.

        Käytä vain luotettavia, tuotetodistuksen antavia toimittajia, muuten saat mitä rikkaruohohöttöä tahansa.


      • misutarhuri

        Me olemme myös käyttäneet puhdistamon multaa. Turhia ennakkoluuloja löytyy paljon. Totuus on kuitenkin rikkaruohottomuus, edullinen hinta ja ravinteita löytyy. Ei tosin sovi syötäville kasveille.


      • viherpeukku
        misutarhuri kirjoitti:

        Me olemme myös käyttäneet puhdistamon multaa. Turhia ennakkoluuloja löytyy paljon. Totuus on kuitenkin rikkaruohottomuus, edullinen hinta ja ravinteita löytyy. Ei tosin sovi syötäville kasveille.

        Kyllähän tuosta metsäpirtistä nousee ainakin tomaatin taimet. Sillä on nimittäin niin kestävä siemen, että menee läpi ruuansulatuksen ja kompostoinnin ja vieläkin itää.

        Muuten se on kyllä ihan käypää tavaraa, eikä ihan niin höttöa kuin monet muut tunnetut toimittajat pk-seudulla. Hyvässä mullassa pitääkin olla paskaa seassa.


      • Heikki K
        suunnitteluhortonomi kirjoitti:

        Haisee tai voi olla haisematta, riippuu erästä. Sitä ei sitten missään nimessä saa laittaa syötäville kasveille kasvualustaksi. Nurmialueille kelpaa mainiosti.

        Käytä vain luotettavia, tuotetodistuksen antavia toimittajia, muuten saat mitä rikkaruohohöttöä tahansa.

        http://www.multaa.info
        Halvalla


      • vain parasta kasveil
        suunnitteluhortonomi kirjoitti:

        Haisee tai voi olla haisematta, riippuu erästä. Sitä ei sitten missään nimessä saa laittaa syötäville kasveille kasvualustaksi. Nurmialueille kelpaa mainiosti.

        Käytä vain luotettavia, tuotetodistuksen antavia toimittajia, muuten saat mitä rikkaruohohöttöä tahansa.

        Hortonomilla on hortoillut viimevuosikymmenet jossain pusikoissa, kun postailee aivan päätöntä potaskaa Metspirtin mullasta. Siinä ei ole, eikä tuoteselosteen mukaan voi ollakaan rikkaruohoja. Sitä voi myös käyttää syötävien kasvien kasvualustana siinä missä muidenkin multatoimittajien vastaavia tuotteita. Hortonomi loistaa nyt tietämättömyydellään kirkkaasti.


      • Anonyymi
        vain parasta kasveil kirjoitti:

        Hortonomilla on hortoillut viimevuosikymmenet jossain pusikoissa, kun postailee aivan päätöntä potaskaa Metspirtin mullasta. Siinä ei ole, eikä tuoteselosteen mukaan voi ollakaan rikkaruohoja. Sitä voi myös käyttää syötävien kasvien kasvualustana siinä missä muidenkin multatoimittajien vastaavia tuotteita. Hortonomi loistaa nyt tietämättömyydellään kirkkaasti.

        Pitäisin sitä kuitenkin hyötykasviviljelyssä riskinä, jota en itse ainakaan ota.


    • Saetkae

      Muistaakseni sieltäkin saa mullat tilattu. Hyvinkään tieluiska ja Kekkilä tietysti myös...

    • Viherrakentaja

      Olen urani puolesta ottanut multaa vastaan mistä milloinkin, mutta olen tullut siihen tulokseen että, kekkilän multa on paras. Se on lainnoitettu ja kalkittu. Ja siinä ei ole ylimääräisiä rikkisten juuria eikä mitään paakkuja, kuten monissa muissa mullissa on.

      http://kekkila.fi

      • ylipuutarhuri

        kttk:n todistu kun tilaat multaa niin tiedät silloin mitä saat. Esim jos rikkiä on liikaa niin ei nurmi kasva, esim lietteestä tehdyssä mulla hyvinkin korkeita rikkipitoisuuksia. Hyvä multa on aina sijoitus vaikka se joskus kalliiltakin tuntuu. mutta huomioi kuika kauan se maassa on niin ei silloin kallista ole.


      • Nurmikkoa perustanut
        ylipuutarhuri kirjoitti:

        kttk:n todistu kun tilaat multaa niin tiedät silloin mitä saat. Esim jos rikkiä on liikaa niin ei nurmi kasva, esim lietteestä tehdyssä mulla hyvinkin korkeita rikkipitoisuuksia. Hyvä multa on aina sijoitus vaikka se joskus kalliiltakin tuntuu. mutta huomioi kuika kauan se maassa on niin ei silloin kallista ole.

        Itse olen taasen enemmän, kuin tyytyväinen jätevesilietteestä tehtyyn multaan. Nurmikko siinä lähti kasvamaan todella hyvin, eikä vaadi ensimmäisinä vuosina edes lannoitusta. Viljavuustutkimukset ja muut tehty. Ja mikä tärkeintä, mullassa ei ollut juolan ja muiden vaikeiden rikkakasvien siemeniä. Oli todella positiivinen yllätys.
        Kannattaa kysellä naapureilta ja tutuilta, mistä ovat ostaneet multansa. Halvimmasta mullasta voi tulla todella kallista, jos kylvös menee uusiksi, kuten minulle kävi osalle pihasta. Ostin lastin halvinta multaa, joka oli niin täynnä rikkakasvin siementä, ettei nurmikko alkanut kasvaa lainkaan. Nyt joudun tilaamaan kunnon mullat ja kylvämään uusiksi koko alueen. Onneksi suuren osan pihasta raskin laittaa kunnon mullalla.


      • P S

        Olen ostanut multaa Karkkilasta ,ja hyvää on ollut ja kuljetukset ajallaan,hyvi sotkettua ja seulottua suomultaa ,ja saa myös kalkittuna ja lannoitettuna,ja hinta on kohdallaan.sieltä saa myös koneet tarpeiden mukaan.
        www.ruokamultaa.com


      • LAATU?
        Nurmikkoa perustanut kirjoitti:

        Itse olen taasen enemmän, kuin tyytyväinen jätevesilietteestä tehtyyn multaan. Nurmikko siinä lähti kasvamaan todella hyvin, eikä vaadi ensimmäisinä vuosina edes lannoitusta. Viljavuustutkimukset ja muut tehty. Ja mikä tärkeintä, mullassa ei ollut juolan ja muiden vaikeiden rikkakasvien siemeniä. Oli todella positiivinen yllätys.
        Kannattaa kysellä naapureilta ja tutuilta, mistä ovat ostaneet multansa. Halvimmasta mullasta voi tulla todella kallista, jos kylvös menee uusiksi, kuten minulle kävi osalle pihasta. Ostin lastin halvinta multaa, joka oli niin täynnä rikkakasvin siementä, ettei nurmikko alkanut kasvaa lainkaan. Nyt joudun tilaamaan kunnon mullat ja kylvämään uusiksi koko alueen. Onneksi suuren osan pihasta raskin laittaa kunnon mullalla.

        Heippati
        Paljonko on tullut maksamaan tuo "lietemulta" ilman kuljetusmaksua?
        e / m3 vai meneekö hinta kilojen mukaan?


      • mu.taa

        Minkä Kekkilä tuo sen tuuli vie !!!!!


    • Pettynyt

      Helsingin vedeltä ei kannata tilata multaa. Itse tilasin heiltä multaa nurmikkoa varten ja nyt piha rehottaa täynnä erilaisia rikkaruohoja.

      • se voi

        olla mahdollista?
        Mitäs kaikkea koiranputkea teidän nurmikko puskee?


    • Tarhurin alku

      Minä olen tilannut Kari Haastolta Vihdistä multaa ja se oli erinomaista. Ei rikkaruohon rikkaruohoa ja nurmikko kasvoi hyvin. Peruslannoitus tietysti piti tehdä, sillä se oli turvemultaa. Aikaisemmin tilasin peltomultaa joltain isolta firmalta ja siitä tuli elämäni kamalin savishow. Hiekkaa ja savea, tiiliskiviä sellaisesta tehdään.

    • Jepsushepsus

      Helsinginveden metsäpirtin multa joka soveltuu hyvin tarkoituksiisi...

      • hinta

        Mitä maksaa tilata tuolta helsingin vedeltä?


    • uudisraivaaja

      No osaisiko joku kertoa, mistä kannattaisi tilata hyvää multaa Mäntsälän seudulle?
      Multaa tarvitaan usempi kymmenen kuutiota, joten täytyy tilata kuorma-autolla ja pihalle tuotuna. Onko joku tilannut, hinta ym?

    • ¨^^^^^

      Mistä multaa pihan tekoon Tampereelta tai ympäristöstä?
      Ja mikä on hintataso?

      • Pukkakuska

        Onko jollain kokemuksia tästä maa-aines.comista, www.maa-aines.com ?


    • Ex-puutarhuri

      Ammattipuutarhurin suosin Metsäpirtin multaa, jota olen tilannut jopa varsinaisten toimitusrajojen ulkopuolellekin. Ja juuri sen hyvän laadun vuoksi. Rikkaruohotonta, tutkittua multaa. Kasvukunto pysyy vuosia eikä tarvitse lannoittaa moneen vuoteen. Lisäksi hinta erittäin kilpailukykyinen.

    • Mullat Murtoolta

      Meiltä lannoitettua,kalkittua,kompostoitua ja seulottua Luomumultaa.
      sekä Murtoon viimeistelykate. kaunis tummanpunainen koristekatehake= murkate (istutukset, pensaiden juuret...yms)

      hinnat 2011

      Luomumulta 15,99e/m3
      Murkate punainen 100e/m3
      Murkate puunvärinen 65e/m3 (1000L)

      Kuljetukset sovittaessa. hinnat sis alv.23

      T:mi Tapio Murtoo 050 3458918 38280 Sastamala

    • Piha-värkkääjä

      Tilasin multaa pihamaalle numerosta 0400 101100 ja multa tuli espoosta, tosi hyvää ja kaikki kasvoi ok, ei haissut, oli hevosen lantaa ym. Eli ainakin tulta sai hyvää, en muista nimeä mutta kait selviää kun soittaa.

    • ReidarP

      Mä tilasin mullat ja sepelit www.maa-aines.com

      Oli helppoo ja sain maksaa visalla. Tavara oli hyvää ja tuli sovittuna aikana. Suosittelen.

    • Harhautettu

      Tilasin Kekkilän Puutarhamulta Plussaa 15 tonnin kuorman. Nyt pihallani seisoo naurettava hiekkakuorma. Kekkilältä kerrottiin että mullan väri riippuu siitä minkä väristä hikkaa sillähetkellä käytetään. Käsittämätön juttu. Tämä tuote soveltuu hyvin nurmikon ilmaukseen. On tosi raskasta tavaraa, joten 15 tonnin kuorma ei ole iso kasa.

    • hiekkaa on kekkilä

      Itsekin sain Kekkilän "Puutarha Plussan" lähinnä hiekkana. Viime syksynä oli tummaa ja hyvää tavaraa sama multa. Tuon tänä keväänä hankkimani "mullan" rakenne on ihan hiekkaista, ratisee vaan kun lapioi. Väriltäänkin sopisi enemmän uimarannalle kuin kukkapenkkiin, ihan silmittömän huono laatu!

    • Ei ikinä enää

      Meillä Kekkilän laatumullassa oli lasinsiuja ja runsaasti rikkaruohoja...

    • putrasa

      Mistä multa Etelä-Pohjanmaalla? Kyseessä olisi isompi erä, ei siis pusseja.

    • multiainen

      en oikein oo varma, mihin tarkotukseen, mut ite tilasin kun koko pihaan piti laittaa nurmen alle, niin täältä

      http://www.karinord.fi/ oli ainakin tosi nopee.

      Sit kauhavalla on myös se lakson sami https://plus.google.com/102175304693682654248/about?gl=fi&hl=fi

    • Omanpihankokemuksella

      Tieluiska multaa Uudellamaalla tilattu osoitteesta www.torpanpiha.fi. Nopeat toimitukset ja hyvää tavaraa tuli, Istutuksille omaa multaansa, ja nurmikon perustamiseen omaa Yleismultaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tilasin suositusten perusteella multaakotiin.com kaupasta ja yllätys oli suuri, kun toivat jo heti seuraavana päivänä. Täysi kymppi palvelusta!

    • Anonyymi

      www.pihaidea.fi

    • Anonyymi

      Hei.

      Tilasin heinäkuun (2021) lopussa Metsäpirtin nurmikkomultaa. En suosittele tilaamaan sitä (perustelut alla).

      SE HAJU!!!!! Lapioin multaa kottikärryyn ja pääsin kasan pintakerroksen läpi syvemmälle, mullan koostumus muuttui. Kasan pinnassa oli kevyttä "irtonaista multaa, väriltään tumman ruskeaa. Syvemmällä mullan väri muuttui mustaksi ja koostumus kiinteäksi. Lapion jäljessä näkyi selvä raja, missä koostumus muuttui. Pistolapiolla sai irroitettua tästä mustasta tavarasta vain pieniä paloja ja multa tarttui lapioon. Ja se HAJU. Miten ihmeessä multa voi haista näin pahalle?? Vai onko se multaa lainkaan? Kyökin lapioidessani multaa kottikärryihin ja meinasin oksentaa siltä seisomalta.

      Naapurini ihmetteli touhujani ja tuli katsomaan. Hän oli ollut tuulen alapuolella ja haistoi pahan hajun tullessani pihaani. Ihmetteli mitä tavaraa olen oikein tilannut pihalleni. Yhdessä pähkäiltiin tämän "mullan" kiinteää ja mustaa rakennetta ja sitä hajua. Toivottavasti haju häipyy mahdollisimman pian.

      Mietin onkohan multaeräni jotenkin epäkurantti tapaus vai onko Metsäpirtin multa aina tällaista. Oli kyllä viimeinen kerta kun tilaan Metsäpirtin multaa. Se hajun ja koostumuksen kombinaatio. Hyi ******* !!! (anteeksi kielenkäyttöni)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe