Uusi kuski ekat huollot

kuski47

Mistähän mahtaa johtua ekassa ja vastahankitussa kuorma-autossani Scania R113, kun yritän käynistää niin kuuluu naks ja avain jää virta asentoon, eikä sitä saa kierrettyä enää pois virtalukosta. Aikansa sitä nytkytettyä se irtoaa ja koneen voi käynnistää normaalisti?
Huoltoa tehdessäni myös hytti jäi kipatuksi eikä suostu tunkilla laskeutumaan takaisin !?
Vihjeitä mitä yleensä pitäisi huoltaa/tarkistaa vanhasta kuorma-autosta?

5

2155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perhana

Avain jää siten kun sulla on virrat vähissä ja katteleppa nyt hytin tunkista kuvia missä asennossa hyttiä pumpataan ylös ja missä taas lasketaan.Lukeeks sun firman mainoksessa et ammatimaista autoilua...

• Scaniamies

Sattuuhan sitä tekevälle.Saattaa olla kopin kippaushydrauliikassa oljy vähissä,joten lisääppä pikkasen automaattiöljyä niin pitäis toimia.Ja saattais olla akutkin huollon tai jopa vaihto kunnossa.Turvallisia kilometrejä!!

• kuski47

Kun 60-kymmppinen hankkii ensimmäisen kuorma-autonsa ja C-kortinkin ajoi vasta viime kesänä ei siitä tietenkään ammattikuskia enää tule!?
      Koppi kippasi takaisin kun liinalla vähän avusti. Avain ongelma ei kai johdu virran puutteesta, voisko virtalukko ehkä olla viallinen, akut ainakin ovat täydet, mutta avain edelleenkin on jumissa. Vihjeitä edelleen kaivataan? Muuten mukava palsta ja vanhoista viesteistä olen löytänyt paljon hyödyllistä tietoa.

• Fmabc

Jos autos on Scania R113 niin sen valmistaminen on loppunu -95/96 eli auton iän perusteella kannattaa vaihtaa uusi virtalukko. Tulee sekin joskus tiensä päähän, ei siinä mitään muuta vikaa voi olla kuin kulunut virtalukko ja avain.

• kuski47

Virtalukon releen vaihtaminen poisti ongelman.
      Scan autolla tiesivät heti mikä vikana!
      Kiitos vielä kerran kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      187
      8579
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4708
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4218
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3762
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3206
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2970
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2666
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2471
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2147
    Aihe