Tietääkö joku jonkun sivuston jonne olisi kerätty mitä nuo lukemattomat lyhenteet tarkoittavat? Työilmoitukset ovat niitä täynnä ja usein ne tarkoittavat aivan tuttuja asioita mutta niille on annettu niin pirun hienoja nimikkeitä, ARGGGHH
Hemmetin lyhenteet
7
1552
Vastaukset
- google käyttöön
Luettele täällä muutamia kaipaamiasi lyhenteitä, niin voidaan etsiä googlella sivusto, jossa ne on kerrottu.
- on tarkoituksensa
elikkä jos ei ymmärrä mitä lyhenteet tarkoittavat,
on hakemassa ihan väärää työpaikkaa...- Vekkuli
En ihan allekirjoita tuota. Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää lyhennettä CRM (Customer Relationship Management). Olen viimeiset 5 vuotta hallinnut ja tehnyt sovelluskehitystä yrityksemme vastaavalle ohjelmalle. Koskaan ei ole ko. lyhenne tullut esille keskusteluissa tai muualla???
Esimerkkilyhenteitä (tunnen nyt suurimman osan):
ERP, ASP, DWDM, HR, DSP, TTCN jne. Välillä tuntuu et yritykset keksivät itse näitä lyhenteitä... - ...
Vekkuli kirjoitti:
En ihan allekirjoita tuota. Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää lyhennettä CRM (Customer Relationship Management). Olen viimeiset 5 vuotta hallinnut ja tehnyt sovelluskehitystä yrityksemme vastaavalle ohjelmalle. Koskaan ei ole ko. lyhenne tullut esille keskusteluissa tai muualla???
ERP, ASP, DWDM, HR, DSP, TTCN jne. Välillä tuntuu et yritykset keksivät itse näitä lyhenteitä...CRM lyhenteenä on ollut mukana ihan alusta saakka asiakkuudenhallinnan uutisoinnissa, artikkeleissa ja kirjoissa. Ehkä sinulta on jäänyt perehtymättä asiaan muuten kuin yrityksen sisäisissä dokumenteissa?
Muutenkin olen sitä mieltä, että jos lyhenteet työpaikkailmoituksissa eivät avaudu, ko. ilmoitus kannattaa skipata, ei ole sinua varten. - g-ru
Vekkuli kirjoitti:
ERP, ASP, DWDM, HR, DSP, TTCN jne. Välillä tuntuu et yritykset keksivät itse näitä lyhenteitä...enterprise resource planning, application service provider/provision, datawarehouse datamining, digital signal processing, jne. Kyllä nuo pitää tietää. Itse ainakin tiedän suurinpiirtein nuo lyhenteet vaikka ei niitä haastattelussa kyselty. Perehdy alaan.
- Vekkuli
g-ru kirjoitti:
enterprise resource planning, application service provider/provision, datawarehouse datamining, digital signal processing, jne. Kyllä nuo pitää tietää. Itse ainakin tiedän suurinpiirtein nuo lyhenteet vaikka ei niitä haastattelussa kyselty. Perehdy alaan.
perehtyä alaan, vastahan alalla ollaan oltu vuodesta -94... Mun hommiin ei vaan ole kuuluneet tuollainen lyhenneviidakko. Vastuualueena verkot, serverit, työasemat jne (eikä ole pieni yritys). Taitaa kuulua nuo lyhenteet enemmän konsultoinnin maailmaan.
- g-ru
Vekkuli kirjoitti:
perehtyä alaan, vastahan alalla ollaan oltu vuodesta -94... Mun hommiin ei vaan ole kuuluneet tuollainen lyhenneviidakko. Vastuualueena verkot, serverit, työasemat jne (eikä ole pieni yritys). Taitaa kuulua nuo lyhenteet enemmän konsultoinnin maailmaan.
Kyllä niihin lyhenteisiin törmää myös vendoreiden kanssa puuhaillessa. Täysin ummikko täytyy olla jos ei törmää.
Sitä paitsi työpaikkahakuilmoituksen lyhenteet on ainakin sitä varten että tsekkaat mitä ne tarkoittaa. Tällöin voit kysyä haastattelijalta jotain esim. DSP:stä jos siitä ei ole mainittu haastattelussa sanaakaan. Haastattelijahan kysyy aina että onko kysyttävää ;) ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628