Hei!
Minua kiinnostaa matemaattiset aineet, erityisesti avaruusfysiikka. Missä kyseistä ainetta voisi opiskella?Haaveenani olisi päästä vaikkapa NASAan töihin!
Millaista on opiskelu esim. Otaniemessä?
Luulisi pääsevän sisään, sillä pitkän matikan ja fysiikan kaikkien kurssien keskiarvot ovat noin kympin luokkaa.
Avaruusfysiikko/ydinfyysikko
6
1694
Vastaukset
- dfg
Moi.
Etsi googlella, heti ensimmäisenä löytyi ainakin Oulun yliopisto. Samoin löytyy sivustoja, joissa on lueteltu kaikki ammattikorkeakoulut ja yliopistot ja linkit näiden sivuille. Katso myös esim. http://www.opintoluotsi.fi . - avaruusfyysikko
Kyllä varmaan tulet sisään pääsemään haluamallesi alalle. Kannattaa toki miettiä, että onko oma ala avaruusfysiikka vai astronomia, aiheesta saa tietoa yliopistojen sivuilta.
Opiskelustakin voin kertoilla, jos jokin asia tarkemmin kiinnostaa. Yleisesti se on kai tyypillistä luonnontieteen opiskelua yliopistossa. - tälleen
Oletko sittenkään riittävän hyvä, että työllistyisit astronomina tai avaruusfyysikkona? Tunnen muutaman, joukossa joku tohtorikin, eikä kukaan heistä ole alan töissä. Opettajana, ohjelmoijana jne. toimivat sentään monet.
Ydinfysiikka Otanienmessä voisi siinä suhteessa olla parempi valinta, sillä alan diplomi-insinöörillä tai tohtorilla luulisi olevan enemmän kysyntää.- avaruusfyysikko
Akateeminen koulutus ei yleensä valmenna tiettyyn työtehtävään, varsinkin luonnontieteiden vahvuus on tutkinnon antama hyvä pohja josta on hyvä suuntautua monenlaisiin töihin.
Ainakin oma tutkintoni on sellainen, että ohjelmointi on hyvinkin koulutustani vastaavaa työtä. Ohjelmointi on työkalu ja fysiikka antaa teoreettisen pohjan ongelmanratkaisuun. Jos haluaa varmistaa työnsaantia voi lukea opettajan pätevyyden osaksi tutkintoa. Ei siitä tutkijallakaan haittaa ole, yliopistolla joutuu senverran usein opettamaan.
Ja myös opettaminen on täysin koulutusta vastaavaa työtä.
Yliopistossa voi myös lukea muiden alojen kursseja, eli vaikka valmistuukin vaikka tähtitietiede pääaineena, voi silti olla erittäin pätevä monessa muussakin asiassa.
- trrrrrr
Ulkomaille opiskelemaan. Hopihopi.
- anna minulle hieman tuki-
opetusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa964883Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen312721- 342469
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺252042- 1181540
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭121208Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351123En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101120Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa
Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina2021057- 781023